|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak) oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - SOLVED [R414 1.4 mono 93r] Gasnie i brak iskry...
kpw - Sro Lip 09, 2008 16:40 Temat postu: SOLVED [R414 1.4 mono 93r] Gasnie i brak iskry... Witam,
do tej pory pomagała zawsze szukajka, jednak nie tym razem.
Mam problemik z moim kanciakiem ... mianowicie:
Silnik zimny pochodzi jakies 10 min i nagle gasnie.
Przykładam końcówkę kabla WN od cewki do masy, a tam brak iskry.
Czekam jakieś 10 min trochę wszystko odtaja pod maską i bez problemu
od strzała odpala. Po czym można już robić 10ki kilometrów bez gaśnięcia.
Tak jest co rano lub po dłuższym postoju ...
Kable NW były niedawno wymieniane, ale profilaktycznie czyściłem.
Nie wiem jak sprawdzić cewkę oraz jaki przebieg ma napięcie które idzie na cewkę?
Można prosić jakiś schemat to tego sztrucla?
Proszę o jakieś drobne sugestie.
piter34 - Sro Lip 09, 2008 21:33
Ja bym najpierw sprawdził czujnik położenia wału korbowego.
Jeżeli on nie informuje o obracającym się wale, to iskry nie zobaczysz.
Armandoo - Sro Lip 09, 2008 21:49
Jak dla mnie również czujnik położenia wału korbowego.
Prawie bym sobie dał głowę uciąć.
Też miałem identyczne objawy w swoim R 414
Ja swój kupowałem normalnie w stacji obsługi DAEWOO FSO od ręki , mówiąc , że do POLONEZA z silnikiem 1,4 Rovera.
Dostałem czujnik w oryginalnym pudełeczku Rovera.
PS> Nie wiem czy nie mam takiego czujnika gdzieś w garażu.
kpw - Czw Lip 10, 2008 10:21
Mozeci mi jeszcze podpowiedziec gdzie go szukac?
Zobacze czy nie potopily sie kabelki....
Armandoo - Czw Lip 10, 2008 11:08
Jak dobrze pamiętam to z tyłu silnika.
Jest wkręcony w blok silnika. Patrząc na silnik z przodu to po jego tylnej prawej stronie. Jakoś trochę poniżej kolektora.
Czujnik ten ma niebieską końcówkę z tego co pamiętam.
Jak nie będziesz mógł znaleźć to zobacz w RAVE , tam będzie na pewno dokładnie pokazane.
Pozdrawiam
Lechos - Czw Lip 10, 2008 11:20
masz na focie
kpw - Czw Lip 10, 2008 11:35
Ok, dzis bede sprawdzal. Wczoraj cewke wymienilem profilaktycznie bo akurat mialem
pod reka. BTW lokalizacja tego ustrojstwa jest nadzwyczaj bezmyslna.
Ten czujnik od poldka pasuje bez zadnych przerobek?
piter34 - Czw Lip 10, 2008 11:37
kpw napisał/a: | BTW lokalizacja tego ustrojstwa jest nadzwyczaj bezmyslna. |
Marudzisz
kpw napisał/a: | Ten czujnik od poldka pasuje bez zadnych przerobek? |
Tak.
kpw - Czw Lip 10, 2008 12:20
piter34 napisał/a: | kpw napisał/a: | BTW lokalizacja tego ustrojstwa jest nadzwyczaj bezmyslna. |
Marudzisz
|
Jak bym nie stal pare razy po zwiedzeniu kaluzy to bym nic nie mowil. Pomijam kwestie demontazu
[ Dodano: Czw Lip 10, 2008 22:35 ]
OK zlokalizowalem.
Pytanie jak go zdiagnozowac? To jest czujnik indukcyjny?
Jaka powinien miec rezystancje mniej wiecej?
AndrewS - Czw Sie 14, 2008 23:22
nie ma co mierzyc tylko podmienic, one czesto padaja i ma to zwiazek z temp,
a opornosc byla pewnie podawana na forum
kpw - Sob Sie 16, 2008 10:54
Witam,
temat przedawniony, juz od miesiaca smigam bez problemow...
Problem byl akurat w samej zlaczce.
|
|