Zobacz temat - [R214Si z 1999r]
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214Si z 1999r]

chart - Sro Lip 09, 2008 22:43
Temat postu: [R214Si z 1999r]
Proszę o radę. Z silnika 14K16 (przebieg 110 tys) dochodzą od kilku m-cy stuki i hałasy, które nasilone są na niższych biegach i w trakcie przyspieszania. Wymieniłem popychacze zaworów (tzw. szklanki), ale nic to nie zmieniło (poza stratą 600zł). Czy ktoś miał podobne objawy i co zrobił oraz gdzie? Mieszkam w woj. opolskim i nie mam za bardzo gdzie się udać. Będę wdzięczny za sugestie.
:beczy:

piter34 - Pią Sie 22, 2008 16:00

chart, czy pozbyłeś się już tych hałasów z silnika?
chart - Nie Sie 24, 2008 21:25

Niestety nie, dalej klekocze. :cry:
AndrewS - Pon Sie 25, 2008 00:03

trudno tak na odleglosc zdiagnozowac takie przypadki, kanaliki od zasilania popychaczy w olej czyste ?? , na co skrecona jest glowica ??
chart - Pon Sie 25, 2008 09:29

Oj nie wiem, mechanik chyba tylko wymienił popychacze bez sprawdzenia kanalików.
Co do głowicy, to niestety nie rozumiem pytania. Głowica nie była nigdy zdejmowana, więc wszystko jest oryginalne angielskie.
Mechanicy osłuchiwali silnik i sądzą, że są to stuki z układu tłokowo-korbowego-ale mnie to nie pasuje, bo stuki są metaliczne (a nie głuche) i dla mnie jest to raczej coś z zaworami. Podobny dźwięk miałem już bardzo dawnymi czasy w maluchu (zawory, pompa paliwa). Ten dźwięk jest podobny. Pozatym w układzie tłokowo-korbowym po ponad roku już by się coś stało, a przynajmniej byłby łomot- a nie ma.
Pozdrawiam i dziękuję :cool:

AndrewS - Pon Sie 25, 2008 18:54

chart napisał/a:
Co do głowicy, to niestety nie rozumiem pytania.

glowice da sie rozpolowic bez jej zdejmowania, rozpolawia sie ja przy demontażu walkow, lub wlasnie popychaczy, najlepiej w tym miejscu nie stosowac silikonu, tylko plynna uszczelke, np. loctite 510
silikon polozony w nadmiarze, moze powpychac sie w kanaliki i zablokowac przeplyw oleju do hydropopychaczy

moze masz to

"[Seria K] Mój silnik po odpaleniu dziwnie klekocze. Czy to normalne?

Dźwięk ten jest słyszalny zwłaszcza podczas gwałtownego dodania i ujęcia gazu na postoju.
Jest to normalne zjawisko i jest związane z konstrukcją silnika. Dźwięk jest spowodowany ruchem tłoka w tulei cylindra. Gdy silnik się rozgrzewa tłok się rozszerza, w związku z czym po okresie ok. 3 minut klekot nie powinien już być słyszalny.
Zjawisko to zostało opisane przez ROVERa jako "piston rattle" w biuletynie serwisowym nr 0023 z dnia 18.11.98, a sam ruch tłoka w tulei (obijanie się tłoka o ścianki tulei) jest znany jako "piston slap"."

cytat z naszej strony Techniczny FAQ

chart - Wto Sie 26, 2008 18:36

Piston rattle raczej odpada, bo nie zanika po nagrzaniu silnika. Zresztą nie było tego rok temu, kiedy się pojawiło.
A co do kanalików-to mi najbardziej pasuje. Jest jakaś chałupnicza metoda (typu:miękki drut miedziany itp)? Rozumiem, że popychacze trzeba zdjąć, kanaliki sprawdzić i jakoś ewent. przepchać i popychacze znów założyć. Czy się mylę?
Myślałem, że wystarcza tylko zdjąć pokrywę zaworów pod którą jest taka szeroka gumowa uszczelka wielokrotnego użytku-po co jeszcze loctite?
Pozdrawiam i dziękuję.

sTERYD - Wto Sie 26, 2008 19:24

bo trzeba jeszcze zdjąć górną połowę głowicy, która kończy się w miejscu, gdzie przebiegają wałki rozrządu, i to połączenie jest właśnie uszczelniane tylko pastą :/