|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Jazda samochodem może być tania
przemek_w - Czw Lip 10, 2008 07:51 Temat postu: [R416] Jazda samochodem może być tania Zachęcam do przeczytania tekstu ze strony:
http://moto.wm.pl/Jazda-s...-jezdzic-,49766
Ale jak to się ma do zdrowia silników z serii K, przy których zalecane jest niby trzymanie obrotów ok 3 tysięcy?
Ciufa - Czw Lip 10, 2008 13:36
przemek_w napisał/a: | Ale jak to się ma do zdrowia silników z serii K, przy których zalecane jest niby trzymanie obrotów ok 3 tysięcy? |
że niby gdzie tak jest napisane ?
piter34 - Czw Lip 10, 2008 13:47
Ciufcia napisał/a: | że niby gdzie tak jest napisane ? |
Chyba nigdzie. Też mnie to stwierdzenie zdziwiło.
wild_weasel - Czw Lip 10, 2008 13:49
Takie obroty są zalecane dla zdrowia posiadaczy R z silnikiem K, nie dla silników
przemek_w - Wto Lip 15, 2008 10:52
Kilka razy już na forum znalazłem wypowiedzi, że w tych silnikach zmiana biegów powinna się odbywać przy 3,4 tysiącach. Ale nie miałem cierpliwości tego szukać. A dziś natrafiłem na taki post kolegi tetryka:
http://forum.roverki.eu/v...12b94df1010a688
Więc jak to się ma do jazdy na wysokich biegach po mieście?
piter34 - Wto Lip 15, 2008 11:44
przemek_w, silniki serii K ciągną rozsądnie już od ok. 2,5-3krpm. Zmiana biegu powinna się odbywać w "rozsądnym" i uzależnionym od sytuacji na drodze przedziale obrotów.
Najważniejszy nie jest moment zmiany biegu tylko operowanie pedałem gazu.
Wpisz w google "ekonomiczna jazda" albo "ekojazda".
martinezz - Wto Lip 15, 2008 12:23
Witam,
To jak to w koncu jest z tymi obrotami dla silnikow serii K? Co z tymi 3000? Faktycznie tyle sie zaleca czy to wyssane z palca? Czy lepiej wlasnie nieco wiecej trzymac?
maciej - Wto Lip 15, 2008 12:41
Eee... Poniżej 2 tys. to ich nie należy trzymać i nie należy ostro przyspieszać na niskich obrotach (załóżmy, że poniżej 3 tys. obr.), ale 90% normalnych 4-cylindrowych silników benzynowych jest przystosowana do pracy w zakresie od około 1900-2000 obr/min do... odcięcia!!
A jeśli chodzi o jazdę ekonomiczną, to oczywiście trzeba utrzymywać silnik na najniższych obrotach, w których dobrze pracuje i nie należy ostro przyspieszać, więc nawet zakres 2-2,5 tys. obr. jest ok.
Ciufa - Wto Lip 15, 2008 12:41
Cytat: | o jak to w koncu jest z tymi obrotami dla silnikow serii K? Co z tymi 3000? Faktycznie tyle sie zaleca czy to wyssane z palca? Czy lepiej wlasnie nieco wiecej trzymac? | jak chcesz bardzo szybko przyspieszyc to ciagniesz do 5500 obrotów na minute, a jak chcesz tylko utrzymać predkość to zmieniasz biegi przy 2500-3000
takie jest moje zdanie
ja niekiedy zmieniam bieg przy 2250 i po zmianie trzymam na 1750-2000, ale jak chce przyspieszyc gwałtownie to nie cisne pedału gazu do oporu, tylko najpierw redukuje na odpowiedni bieg
piter34 - Wto Lip 15, 2008 13:12
Ciufcia napisał/a: | jak chcesz bardzo szybko przyspieszyc to ciagniesz do 5500 obrotów na minute, |
W przypadku 1.8 tak, bo tam krzywa momentu już idzie w dół, ale w przypadku 1.4 i 1.6 serii K można spokojnie i efektywnie kręcić powyżej 6500rpm
martinezz - Wto Lip 15, 2008 13:38
A ja mam wlasnie 1,4 to sobie potestuje >5000
Ciufa - Wto Lip 15, 2008 14:06
martinezz napisał/a: | A ja mam wlasnie 1,4 to sobie potestuje >5000 |
tylko z głową wczoraj też se tak 'testowałem' i mnie na barierki pociągnęło na zakręcie
|
|