Zobacz temat - [R416] Jazda samochodem może być tania
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Jazda samochodem może być tania

przemek_w - Czw Lip 10, 2008 07:51
Temat postu: [R416] Jazda samochodem może być tania
Zachęcam do przeczytania tekstu ze strony:
http://moto.wm.pl/Jazda-s...-jezdzic-,49766

Ale jak to się ma do zdrowia silników z serii K, przy których zalecane jest niby trzymanie obrotów ok 3 tysięcy?

Ciufa - Czw Lip 10, 2008 13:36

przemek_w napisał/a:
Ale jak to się ma do zdrowia silników z serii K, przy których zalecane jest niby trzymanie obrotów ok 3 tysięcy?

że niby gdzie tak jest napisane ?

piter34 - Czw Lip 10, 2008 13:47

Ciufcia napisał/a:
że niby gdzie tak jest napisane ?

Chyba nigdzie. Też mnie to stwierdzenie zdziwiło. :roll:

wild_weasel - Czw Lip 10, 2008 13:49

Takie obroty są zalecane dla zdrowia posiadaczy R z silnikiem K, nie dla silników ;)
przemek_w - Wto Lip 15, 2008 10:52

Kilka razy już na forum znalazłem wypowiedzi, że w tych silnikach zmiana biegów powinna się odbywać przy 3,4 tysiącach. Ale nie miałem cierpliwości tego szukać. A dziś natrafiłem na taki post kolegi tetryka:
http://forum.roverki.eu/v...12b94df1010a688

Więc jak to się ma do jazdy na wysokich biegach po mieście?

piter34 - Wto Lip 15, 2008 11:44

przemek_w, silniki serii K ciągną rozsądnie już od ok. 2,5-3krpm. Zmiana biegu powinna się odbywać w "rozsądnym" i uzależnionym od sytuacji na drodze przedziale obrotów.
Najważniejszy nie jest moment zmiany biegu tylko operowanie pedałem gazu.
Wpisz w google "ekonomiczna jazda" albo "ekojazda". ;-)

martinezz - Wto Lip 15, 2008 12:23

Witam,

To jak to w koncu jest z tymi obrotami dla silnikow serii K? Co z tymi 3000? Faktycznie tyle sie zaleca czy to wyssane z palca? Czy lepiej wlasnie nieco wiecej trzymac?

maciej - Wto Lip 15, 2008 12:41

Eee... Poniżej 2 tys. to ich nie należy trzymać i nie należy ostro przyspieszać na niskich obrotach (załóżmy, że poniżej 3 tys. obr.), ale 90% normalnych 4-cylindrowych silników benzynowych jest przystosowana do pracy w zakresie od około 1900-2000 obr/min do... odcięcia!! :D

A jeśli chodzi o jazdę ekonomiczną, to oczywiście trzeba utrzymywać silnik na najniższych obrotach, w których dobrze pracuje i nie należy ostro przyspieszać, więc nawet zakres 2-2,5 tys. obr. jest ok.

Ciufa - Wto Lip 15, 2008 12:41

Cytat:
o jak to w koncu jest z tymi obrotami dla silnikow serii K? Co z tymi 3000? Faktycznie tyle sie zaleca czy to wyssane z palca? Czy lepiej wlasnie nieco wiecej trzymac?
jak chcesz bardzo szybko przyspieszyc to ciagniesz do 5500 obrotów na minute, a jak chcesz tylko utrzymać predkość to zmieniasz biegi przy 2500-3000
takie jest moje zdanie
ja niekiedy zmieniam bieg przy 2250 i po zmianie trzymam na 1750-2000, ale jak chce przyspieszyc gwałtownie to nie cisne pedału gazu do oporu, tylko najpierw redukuje na odpowiedni bieg

piter34 - Wto Lip 15, 2008 13:12

Ciufcia napisał/a:
jak chcesz bardzo szybko przyspieszyc to ciagniesz do 5500 obrotów na minute,

W przypadku 1.8 tak, bo tam krzywa momentu już idzie w dół, ale w przypadku 1.4 i 1.6 serii K można spokojnie i efektywnie kręcić powyżej 6500rpm :twisted:

martinezz - Wto Lip 15, 2008 13:38

A ja mam wlasnie 1,4 to sobie potestuje >5000 ;)
Ciufa - Wto Lip 15, 2008 14:06

martinezz napisał/a:
A ja mam wlasnie 1,4 to sobie potestuje >5000

tylko z głową :wink: wczoraj też se tak 'testowałem' i mnie na barierki pociągnęło na zakręcie