Zobacz temat - [R620] Sprzęgło pada?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Sprzęgło pada?

Sacred - Sro Lip 16, 2008 13:48
Temat postu: [R620] Sprzęgło pada?
A więc przejdę do rzeczy. Podczas jazdy po górach zauważyłem pewną moim zdaniem nieprawidłowość. Podczas próby podjazdu pod bardzo strome wzniesienia z pierwszego biegu, (a takich tam nie brakuje) bardzo trudno wyczuć moment w którym należy puścić sprzęgło i mimo wysokich obrotów ruszyć . Auto po prostu gaśnie. Musiałem zaciągać ręczny i kilkukrotnie próbować (wiecie jakie to stresujące). Auto maksymalnie dochodzi do jakichś 2500-3000 obrotów,
(nie wspominam nawet o tym że wówczas robi się bardzo głośne) . Na piątym biegu prędkościomierz pokazał max. 120-130 na godzinę, a w środku było tak głośno że nie dało się swobodnie rozmawiać. Do 110 niby wszystko ok. Co więcej na światłach zero przyspieszenia. Wiem że to diesel i ma tylko 105Km, ale nawet zwykły polonez ma lepsze odejście. Ponadto czasami słyszę podczas puszczania sprzęgła i dodawania gazu pisk który czasami (ale nie zawsze-mam wrażenie że jak jest zimny częściej- utrzymuje się jeszcze jakiś czas po zmianie biegu), szczególnie wyraźnie na wyższych. Gdy obroty się ustabilizują zanika.(ale w tym wypadku nie wykluczam któregoś z pasków- niedawno wymieniałem rozrząd). Ciekawi mnie co podejrzewacie. Pozdrawiam

danterape - Sro Lip 16, 2008 15:06

mysle, ze to nie zawsze jest związane ze sprzęgłem, może to wina turbo. ja miałem taki problem poprzez zużyte turbo, dziura była ogromna i ciężko sie ruszało z jedynki, o pisku gum mowy nie było. albo cos w silniku, wlasnie w stylu rozrząd, nie koniecznie sprzęgło.

z drugiej strony, jesli slizga ci sie przy ruszaniu lub np. jadac na 3jce i trzymajac noge spokojnie na gazie naciskasz mocno pedał by przyspieszyc i wtedy obroty ida ci w gore, natomiast jedziesz z ta sama predkoscia, wtedy sprzeglo sie slizga, dlatego nalezy to wymienic. ja tak mialem w roverze 620 i 416stce.

mozesz miec racje - sprzeglo do wymiany. ale sprawdz czy turbo działa poprawnie

skuter - Sro Lip 16, 2008 21:59

danterape napisał/a:
jesli slizga ci sie przy ruszaniu lub np. jadac na 3jce i trzymajac noge spokojnie na gazie naciskasz mocno pedał by przyspieszyc i wtedy obroty ida ci w gore, natomiast jedziesz z ta sama predkoscia, wtedy sprzeglo sie slizga, dlatego nalezy to wymienic


Ja miałem takie objawy, ale problemem okazała się nie tarcza sprzęgła - która (wnioskując z oględzin) musiała być niedawno wymieniona, tylko pompa i wysprzęglik (mechanik stwierdził, że prawdopodobnie zostały uszkodzone podczas wymiany tarczy - szkoda, że nie zrobiłem zdjęcia na którym widać było by jak próbowano to uszkodzenie naprawić, byłoby się z czego pośmiać).

Sacred - Czw Lip 17, 2008 08:41

Może dodam do sprawy, że sprawdzałem na jałowym biegu i swobodnie obroty dochodziły do 4,500-4700 tyś. Zarówno na podpiętej , jak też odpiętej przepływce (bez większej różnicy). Te 3000 osiąga tylko podczas pracy pod obciążeniem. Na równej drodze nie mam problemów z ruszaniem, ale fakt że o ruszeniu z piskiem(sic!) nie ma mowy (a diesel tak potrafi?). Dotychczas jeździlem tylko benzynkami i myślałem że takie spokojne ruszanie to dla dieselków normalne.
Brt - Czw Lip 17, 2008 09:54

sacred coś masz nie tak ale raczej z silnikiem :| tzna nie ma powera. Jesli sprzęgło się by ślizgało, to obroty by Ci rosly do 5000 a auto stałoby w miejscu. Obstawiam nieszczelność w dolocie powietrza. Posprawdzaj wszystkie rury pomiędzy turbiną, IC i kolektorem ssącym. CZy po dodaniu gazu rury "puchną" ?? Czy check engine sie świeci ?? Możesz samemu sprawdzić kody błędów, moze coś pokażą. No i standardowo obejrzyj wiązkę do pompy wtryskowej i pozostałe kabelki ;)
Mój pod ostrą górke to rusza prawie z wolnych obrotów bez żadnych problemów.

danterape - Czw Lip 17, 2008 19:48

ta, jeśli silnik to wypalone tłoki, silnik do wymiany :)

powiedz mi, czy jak jest zimno to samochod zapala normalnie? czy bardzo go męczy, czy pali od pierwszego uderzenia? czy długo grzeje świece?

NEOSSS - Pią Lip 18, 2008 07:26

Sacred, obsetawiam dokładnie to samo co Brt, sprawdź węzę od IC oraz za turbo szczególnie stozek gumowy i górny wąż IC, następnie sprawdz układ paliwowy i dopiero zabieraj sie za wiązke...
Sacred - Pią Lip 18, 2008 08:44

czy bardzo go męczy, czy pali od pierwszego uderzenia? czy długo grzeje świece?

Mam go od 4m-cy i cały czas w garażu więc trudno mi coś powiedzieć na temat rozruchu w niskich temperaturach. Od początku palił za pierwszym razem. Ządełko. Swiece grzeje chyba normalnie- kilka sekund. Wiązka była niedawno robiona i raczej przyczyna nie leży po jej stronie. Posprawdzam te węże i dam znać. Dzięki za wszystkie sugestie.

mariuszlol23 - Pią Lip 16, 2010 16:31

Ja mam taki problem, że silnik się ślizga. Dodaje gazu, puszczam sprzegło do końca, obroty rosną, a samochód "stoi" w miejscu. To zapewne wina tarczy sprzęgłowej, czy czegoś innego?? W jakiej cenie, są tarcze sprzęgłowe??
bastek - Pią Lip 16, 2010 16:50

mariuszlol23 napisał/a:
Dodaje gazu, puszczam sprzegło do końca, obroty rosną, a samochód "stoi" w miejscu. To zapewne wina tarczy sprzęgłowej, czy czegoś innego??

ewidentnie sprzęgło