|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Sprzęgło pada?
Sacred - Sro Lip 16, 2008 13:48 Temat postu: [R620] Sprzęgło pada? A więc przejdę do rzeczy. Podczas jazdy po górach zauważyłem pewną moim zdaniem nieprawidłowość. Podczas próby podjazdu pod bardzo strome wzniesienia z pierwszego biegu, (a takich tam nie brakuje) bardzo trudno wyczuć moment w którym należy puścić sprzęgło i mimo wysokich obrotów ruszyć . Auto po prostu gaśnie. Musiałem zaciągać ręczny i kilkukrotnie próbować (wiecie jakie to stresujące). Auto maksymalnie dochodzi do jakichś 2500-3000 obrotów,
(nie wspominam nawet o tym że wówczas robi się bardzo głośne) . Na piątym biegu prędkościomierz pokazał max. 120-130 na godzinę, a w środku było tak głośno że nie dało się swobodnie rozmawiać. Do 110 niby wszystko ok. Co więcej na światłach zero przyspieszenia. Wiem że to diesel i ma tylko 105Km, ale nawet zwykły polonez ma lepsze odejście. Ponadto czasami słyszę podczas puszczania sprzęgła i dodawania gazu pisk który czasami (ale nie zawsze-mam wrażenie że jak jest zimny częściej- utrzymuje się jeszcze jakiś czas po zmianie biegu), szczególnie wyraźnie na wyższych. Gdy obroty się ustabilizują zanika.(ale w tym wypadku nie wykluczam któregoś z pasków- niedawno wymieniałem rozrząd). Ciekawi mnie co podejrzewacie. Pozdrawiam
danterape - Sro Lip 16, 2008 15:06
mysle, ze to nie zawsze jest związane ze sprzęgłem, może to wina turbo. ja miałem taki problem poprzez zużyte turbo, dziura była ogromna i ciężko sie ruszało z jedynki, o pisku gum mowy nie było. albo cos w silniku, wlasnie w stylu rozrząd, nie koniecznie sprzęgło.
z drugiej strony, jesli slizga ci sie przy ruszaniu lub np. jadac na 3jce i trzymajac noge spokojnie na gazie naciskasz mocno pedał by przyspieszyc i wtedy obroty ida ci w gore, natomiast jedziesz z ta sama predkoscia, wtedy sprzeglo sie slizga, dlatego nalezy to wymienic. ja tak mialem w roverze 620 i 416stce.
mozesz miec racje - sprzeglo do wymiany. ale sprawdz czy turbo działa poprawnie
skuter - Sro Lip 16, 2008 21:59
danterape napisał/a: | jesli slizga ci sie przy ruszaniu lub np. jadac na 3jce i trzymajac noge spokojnie na gazie naciskasz mocno pedał by przyspieszyc i wtedy obroty ida ci w gore, natomiast jedziesz z ta sama predkoscia, wtedy sprzeglo sie slizga, dlatego nalezy to wymienic
|
Ja miałem takie objawy, ale problemem okazała się nie tarcza sprzęgła - która (wnioskując z oględzin) musiała być niedawno wymieniona, tylko pompa i wysprzęglik (mechanik stwierdził, że prawdopodobnie zostały uszkodzone podczas wymiany tarczy - szkoda, że nie zrobiłem zdjęcia na którym widać było by jak próbowano to uszkodzenie naprawić, byłoby się z czego pośmiać).
Sacred - Czw Lip 17, 2008 08:41
Może dodam do sprawy, że sprawdzałem na jałowym biegu i swobodnie obroty dochodziły do 4,500-4700 tyś. Zarówno na podpiętej , jak też odpiętej przepływce (bez większej różnicy). Te 3000 osiąga tylko podczas pracy pod obciążeniem. Na równej drodze nie mam problemów z ruszaniem, ale fakt że o ruszeniu z piskiem(sic!) nie ma mowy (a diesel tak potrafi?). Dotychczas jeździlem tylko benzynkami i myślałem że takie spokojne ruszanie to dla dieselków normalne.
Brt - Czw Lip 17, 2008 09:54
sacred coś masz nie tak ale raczej z silnikiem tzna nie ma powera. Jesli sprzęgło się by ślizgało, to obroty by Ci rosly do 5000 a auto stałoby w miejscu. Obstawiam nieszczelność w dolocie powietrza. Posprawdzaj wszystkie rury pomiędzy turbiną, IC i kolektorem ssącym. CZy po dodaniu gazu rury "puchną" Czy check engine sie świeci Możesz samemu sprawdzić kody błędów, moze coś pokażą. No i standardowo obejrzyj wiązkę do pompy wtryskowej i pozostałe kabelki
Mój pod ostrą górke to rusza prawie z wolnych obrotów bez żadnych problemów.
danterape - Czw Lip 17, 2008 19:48
ta, jeśli silnik to wypalone tłoki, silnik do wymiany
powiedz mi, czy jak jest zimno to samochod zapala normalnie? czy bardzo go męczy, czy pali od pierwszego uderzenia? czy długo grzeje świece?
NEOSSS - Pią Lip 18, 2008 07:26
Sacred, obsetawiam dokładnie to samo co Brt, sprawdź węzę od IC oraz za turbo szczególnie stozek gumowy i górny wąż IC, następnie sprawdz układ paliwowy i dopiero zabieraj sie za wiązke...
Sacred - Pią Lip 18, 2008 08:44
czy bardzo go męczy, czy pali od pierwszego uderzenia? czy długo grzeje świece?
Mam go od 4m-cy i cały czas w garażu więc trudno mi coś powiedzieć na temat rozruchu w niskich temperaturach. Od początku palił za pierwszym razem. Ządełko. Swiece grzeje chyba normalnie- kilka sekund. Wiązka była niedawno robiona i raczej przyczyna nie leży po jej stronie. Posprawdzam te węże i dam znać. Dzięki za wszystkie sugestie.
mariuszlol23 - Pią Lip 16, 2010 16:31
Ja mam taki problem, że silnik się ślizga. Dodaje gazu, puszczam sprzegło do końca, obroty rosną, a samochód "stoi" w miejscu. To zapewne wina tarczy sprzęgłowej, czy czegoś innego?? W jakiej cenie, są tarcze sprzęgłowe??
bastek - Pią Lip 16, 2010 16:50
mariuszlol23 napisał/a: | Dodaje gazu, puszczam sprzegło do końca, obroty rosną, a samochód "stoi" w miejscu. To zapewne wina tarczy sprzęgłowej, czy czegoś innego?? |
ewidentnie sprzęgło
|
|