Zobacz temat - [R416] Uszkodzenie gwintu w bloku
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Uszkodzenie gwintu w bloku

dedal_komar - Sob Lip 19, 2008 19:46
Temat postu: [R416] Uszkodzenie gwintu w bloku
Witam serdecznie brać "roverkową"
Potrzebuję pomysłu na naprawę awarii silnika w moim Rover`ze 416 si automat.
otóż padła uszczelka pod głowicą - "normalna rzecz" przy oględzinach silnika po zdjęciu "czapki" okazało się że przyczyną awarii był uszkodzony gwint w bloku (nie wytrzymuje 65 Nm momentu dokręcania).
pytanko : jakie mam opcje naprawy?

dodam że w bloku jest jeszcze ok. 15 mm nie używanego gwintu dlatego pytam:
- dobrać dłuższą szpilkę od innego silnika?
- a może istnieje coś takiego jak szpilki z nad wymiarowym gwintem?

poradzcie coś :bezradny:

(silnik D16Y3 Honda)

sTERYD - Sob Lip 19, 2008 22:38

w silniku D16 padła uszczelka ??
musiał być ostro przegrzany... jeśli chodzi o nagwintowanie, to fabryczna szpilka powinna dać radę, tylko głębiej wkręcona.. usterka wskazuje, że szpilka była zbyt krótka lub za płytko wkręcona... jeśli faktycznie te szpilki nie są wkręcane do dna w blok to warto dobrać inną- dłuższą, bo 15 mm gwintu na szpilce 12 milimetrowej to starczy aż nadto....
ewentualnie można dotoczyć szpilkę m14x1,5 z przejściem na m12x1,5 i przegwintować blok, ale to ostateczność... "helicoil" w mocowaniu głowicy na pewno odpada :(

dedal_komar - Nie Lip 20, 2008 00:01
Temat postu: małe sprostowanie
dzięki koledze za podpowiedzi.
myślałem raczej o dobraniu śrub od opli (M11)
chyba że ktoś zna dłuższe śruby M10 od innych modeli silników.
co do przegrzania raczej nie było nic w silniku na to nie wskazuje
:wink:
uszczelka padła bo "puściła" śruba głowicy taka wychodzi z oględzin przyczyna awarii. :idea:
a śruby są M10x1.50 x150