|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [214 si rok 97]
MAXx - Pon Lip 21, 2008 09:11 Temat postu: [214 si rok 97] Mam problem w swoim aucie (Rover 214si rok 97) gdy stoje w korku to gotuje mi sie auto, myslalem ze to czujnik temperatur i wymienilem na nowy, ale zaobserwowalem ze jak odlacze kabel od czujnika temperatury wentylator zaczyna pracowac, nie wiem czy tak to powinno byc, i jest jeszcze jeden czujnik pod tym czujnikem temperatury to chyba jest od wentylatora i wychodzi od tego czujnika jeden kabel( tak ma byc?)
Primo - Pon Lip 21, 2008 10:09
kolego jak gotuje sie to prawdopodobnie padł termostat Jedz jak najszybciej do mechanika koszt niewielki a przynajmniej zaoszczędzisz na uszczelce pod głowica jak przegrzejesz za bardzo to koszt min 1000zl
Lukaszn2006 - Pon Lip 21, 2008 11:24
Podłąze się pod temat. U mnie podobnie, jak stoje długo w korku, to temperatura podskakuje, wskazówka idzie do góry, załącza się wentylator i opada no i jak stoje w korkach, to tak w kółko, natomiast w trasie takie rzeczy się nie dzieją wogóle. Dodam, że termostat wymieniłem koło roku temu, jednak wtedy to nie była wina termostatu a HGF i dlatego sie grzał:|
hoosar - Pon Lip 21, 2008 11:44
Termostat jak sie zawiesza to w 95% przypadkow w pozycji otwartej. Jest to ostatni element ktory bym sprawdzal.
Jak odepniesz przewod od czujnika temperatury to wentylator powinien Ci sie zalaczyc na 2gim biegu - czyli prawdopodobnie masz dobrze.
Sprawdz:
- czy nie jest zapowietrzony układ
- czy nie ma gdzies wyciekow
- czy nie ma objaw HGFu
- w jakim stanie jest chlodnica
MAXx - Pon Lip 21, 2008 12:16
Jesli chodzi o plyn to plyn mam poziom max, czy mozliwe jest jesli nie wymienialem pompy wodnej to moze byc tez przyczyna grzania sie silnika?
Armandoo - Pon Lip 21, 2008 12:22
Lukaszn2006 napisał/a: | Podłąze się pod temat. U mnie podobnie, jak stoje długo w korku, to temperatura podskakuje, wskazówka idzie do góry, załącza się wentylator i opada no i jak stoje w korkach, to tak w kółko, natomiast w trasie takie rzeczy się nie dzieją wogóle. |
Takie objawy to norma . W każdym aucie tak jest , że kiedy długo się stoi np. w korku na dworze upał to po jakimś czasie wskazówka temperatury się podnosi do góry po czym włącza sie wentylator aby wszystko schłodzić i tak w kółko.
Normalna kolej rzeczy.
Niepokojące byłoby gdyby wskazówka podnosiła się bardzo szybko , po zaledwie chwili stania w korku albo gdyby wentylator się w porę nie załączał i silnik osiągał by maksimum.
Pozdro
hoosar - Pon Lip 21, 2008 12:23
Z pompa wody jesli cos sie dzieje to zazwyczaj cieknie spod niej woda, wiec jesli nie ubywa Ci plynu to mozesz narazie sie o nia nie martwic.
Proponuje sprawdzic to co napisalem we wczesniejszym poscie. Ewentulanie jesli wszystko bedzie ok, to wyjac termostat i zobaczyc co sie bedzie dzialo z silnikiem.
hawczyn - Pon Lip 21, 2008 19:47
MAXx, jeśli ci sie szybko gotuje może być termostat ale zobacz też korek płynu chłodniczego. mi sie popsuł i wyglądało to tak: temperatura rosła, płyn zaczął sie gotować zwiększając swoją objętość i wybijająć przez korek, po paru sekundach wrzenia załączył sie wentylator i wszystko wróciło do normy oprócz tego że zbiorniczek był prawie pusty. Woda gotuje sie w 100* a wentylato załańcza sie w 110* i w te pare sekund może sie przegrzać. korek trzymie ciśnienie przez co płyn utrzymuje temperature i nie zwiększa tak znacznie swojej objętośći. jeśli korek nie trzyma ciśnienia to płyn gotuje sie jak w garnku. musisz załączyć silnik i obserwować co sie dzieje. ja tak do tego doszedłem korek możesz sprawdzić dmuchając w niego - w tą małą dziurke na środku, jeśli przlatuje powietrze korek sie zawiesił. ale jest na niego sposób i nie musiałem wymieniać sorry za wykład ale może sie komuś przyda
MAXx - Wto Lip 22, 2008 11:04
a jaki jest sposob na ten korek??
sTERYD - Wto Lip 22, 2008 14:14
wymienić
hawczyn - Wto Lip 22, 2008 19:54
sTERYD, tak jest najprościej ale nie dla mnie jak wiadomo korek zaciera sie pod wpływem osadu itp z płynu chłodniczego. (jeśli miałeś HGF to mógł go zapchać olej) jego budowa jest tak prosta że nie ma sie tam co popsuć dlatego nie ma problemu z jego naprawą. musisz zobaczyć czy jak naciskach go śrubokrętem to płynnie idzie ale z oporem. a jak go popuścisz to musi tak przylegać aby ta mosiężna blaszka nie przepuszczała powietrza. jeśli tak chodzi to jest dobry i nie ma sansu go ruszać. a jeśli nie to możesz spróbować: wykręcasz go kładziesz grinkem do góry, zalewasz wszystkim rzżącym co masz pod ręką i czekasz. po chwili naciskasz śrubokrętem na tą blaszke i pompujesz i tak w kółko. może to śmieszne ale sam sie zdziwiłem ile marasu mi wypłynęło po całym zabiegu blaszka powinna chodzić jak nowa i pamiętaj aby ustawiać ją centralnie na środku bo wtedy optymalnie trzyma. powodzenia ( mój jak dmuchałem to przepuszczał powietrze a nie powinien przepuszczać tak małego ciśnienia)
sTERYD - Wto Lip 22, 2008 22:21
ale za 30 parę złych to nie wiem czy opłaca się bawić
hawczyn - Sro Lip 23, 2008 13:25
sTERYD, zależy dla kogo ty wolisz wydać 30 zł a ja wole sie pobawić bo i tam nie mam nic do roboty i mam satysfakcje jak sie nie da naprawić albo naprawa mija sie z celm to wiadomo że trzeba kupić nową część
MAXx - Czw Lip 24, 2008 13:43
mam pytanie czy w komputerze auta moze byc zle ustawiona temperatura i przez to moze sie nie zalaczac wentylator??
sTERYD - Czw Lip 24, 2008 14:39
mało prawdopodobne (nie wiem czy to się ustawia w ogóle), raczej by to wskazywało na uszkodzony czujnik temperatury
MAXx - Sob Lip 26, 2008 11:14
mialem przepalony ten bezpiecznik [cooling fan rear w/wipe] do czego on sluzy??
Konix - Sob Lip 26, 2008 11:17
Z tego co napisałeś to bezpiecznik do wentylatora chłodzenia i wycieraczki z tyłu.
sTERYD - Nie Lip 27, 2008 10:52
to od razu sugeruję poszperać w wiązce tylnej klapy
|
|