Zobacz temat - [R75] Tempomat ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Tempomat ?

rover75card - Pon Lip 21, 2008 23:59
Temat postu: [R75] Tempomat ?
Witam

Mam R75 Connoisseur SE + NAV :) Jednak nie mam Tempomatu.

Moje pytanie jest czy można tak jak np w Omedze samemu aktywoać Tempomat i jak to zrobić?

Pozdrawiam

Thrillco - Wto Lip 22, 2008 05:18

Aktywować?? Raczej nie. Mozna sobie najwyżej samemu wszystko co potrzebne zmontować, o ile ma się części. W R75 o ile wiem tempo to dość prosty jest tempomat ale czy gra jest warta świeczki...
Dodam, że po jakimś czasie fabryczny tempo przestaje dzialać bo się jakiś tam "pstryczek-elektryczek" pod sprzegłem chowa nie tak jak trzeba i jestes potem zmuszony do poprawki tego ustrojstwa. W sumie w R 75 sprawdza isę powiedzenie (częściowo) "im więcej elektroniki tym więcej rozterek" :/

rover75card - Wto Lip 22, 2008 14:03

OK - zapomniałem dodać że mam manualną skrzynie. Opłaca mi się bo codziennie robię dużo kilometrów na autostradzie a ja lubie jechać ze stałą prędkością.
Np w omedze cała zabawa ogranicza się do wymiany 1 manetki za 50 zł i już masz wszystko, a jak dokładnie jest to w r75 ?

Spyder - Wto Lip 22, 2008 16:30

rover75card napisał/a:
Np w omedze cała zabawa ogranicza się do wymiany 1 manetki za 50 zł i już masz wszystko, a jak dokładnie jest to w r75 ?


Mi sie opłacało i działa super też sporo mam jazdy po autostradach i prawą nogą mogę robić co chce:)

W dieslach jest to proste i niewiele zakupów trzeba natomiast w bęzynowych gożej

Sprawa diesla wygląda następującą:

Do zakupu:

1) Sterownik tempomatu od diesla Tylko ten pasuje - w używce ja kupiłem za 130 zł
2) Przełącznik i drewienko pod panelem klimatyzacji - kupiłem za 30 zł
3) Przełączniki pod kierownice - koszt ok 50 zł

Reszte już masz czyli okablowanie powinno być pozłaczasz to w całość i powinno wszystko śmigać.

Umnie tak było i jestem zadowolony z tego bajeru. ;)

Pozdrawiam

rover75card - Wto Lip 22, 2008 20:48

Witam

Thx za pomoc jednak znowu zapomniałem dodać że mam bęzyne :( . Czy ktoś z obecnych w tym typie samochodu zakładał tempomat ?

Spyder - Sro Lip 23, 2008 15:38

Oj chyba nic na ten temat nie pisano na forum i podobno to nie takie proste.
Zukowaty - Sro Lip 23, 2008 15:56

Zapomnij raczej o zakladaniu tempomatu chyba ze bardzo zdesperowany jestes.Skalad sie to z instalacji w panelu srodkowym z guzikiem,instalacji do kierownicy z przelacznikiem,czujnika przy sprzegle i jakiegos innego do hamulcow, silownika pod maska-takiej gruszki pneumatycznej z przewodem powietrznym ktory Bog jeden wie gdzie idzie no i calego sterownika.Jedyna nadzieja to to ze sa juz u Ciebie wiazki bo ja mam wiazki pod full opcje u siebie akurat.
xyde - Wto Cze 09, 2015 17:29

Witam, zamierzam sam montować tempo, czy ktoś uprzejmy mógłby krok po kroku (lub jeżeli jest gdzieś to opisane) poinstruować mnie jak powinienem to zamontować?
AdaskoC - Wto Cze 09, 2015 18:26

Montujesz przyciski na kierownicy, włącznik na konsoli pod panelem klimy i wpinasz moduł przy bezpieczniakach. W manualu dodatkowo czujnik na sprzęgle.
emerka - Sro Cze 10, 2015 09:17

AdaskoC napisał/a:
Montujesz przyciski na kierownicy, włącznik na konsoli pod panelem klimy i wpinasz moduł przy bezpieczniakach. W manualu dodatkowo czujnik na sprzęgle.



I dodatkowo moduł pod maską plus "gruszka" na przepustnicy jeśli to benzyniak

AdaskoC - Sro Cze 10, 2015 10:38

Akurat kolega pytał o CDT :) ale tak, w V6 dodatkowo gruszka z wężem i pompką, oraz dwa moduły przy bezpiecznikach
xyde - Sro Cze 10, 2015 17:07

mam diesla 2.0 CDT z 2001r. w manualnej skrzyni, przycisk w panelu zamontowałem wraz z listwą, pod schowkiem znalazłem sterownik, pozostaje zdemontować kierownicę i tam podłączyć przyciski sterujące, jak ją odkręcić? z lewej i prawej strony od wewnątrz są otwory czy tam potrzeba jakis specjalnych narzędzi? bo normalnym śrubokrętem nie dałem rady nic złapać. proszę o info
AdaskoC - Sro Cze 10, 2015 18:23

Cytat:
pozostaje zdemontować kierownicę i tam podłączyć przyciski sterujące, jak ją odkręcić? z lewej i prawej strony od wewnątrz są otwory czy tam potrzeba jakis specjalnych narzędzi? bo normalnym śrubokrętem nie dałem rady nic złapać. proszę o info


Kierownicy nie demontujesz. Jedynie poduszkę. Właśnie w te dwa otwory wkładasz klucz typu TORX(nie pamiętam rozmiaru) i ściągasz poduszkę. Wpinasz nowe przyciski i Wuala :)

longer86 - Sro Cze 10, 2015 18:29

Jak nie miał tempomatu to chyba musi plastik w kierze podciąć?
AdaskoC - Sro Cze 10, 2015 20:51

Tak, ale to banał :)
xyde - Sro Cze 10, 2015 20:55

ok, to jestem na finiszu, otwór już mam właśnie i to był pierwszy impuls do tego że trzeba go wypełnić. dzięki koledzy! :mrgreen: