Zobacz temat - [R620] Trudności z zapaleniem rozgrzanego silnika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Trudności z zapaleniem rozgrzanego silnika

Torek - Pią Sie 01, 2008 18:33
Temat postu: [R620] Trudności z zapaleniem rozgrzanego silnika
Od kiedy kupiłem swojego Roverka zauważałem to zjawisko, ale w zimie mi nie przeszkadzało bo nawet w największe mrozy odpalał na "dyg".
Niestety latem jest o wiele gorzej. Rano co prawda przy odpalaniu nie mam żadnych problemów, ale zauważyłem, że uruchomienie silnika jest niestabilne, tak jakby na jeden baniak, a po jakimś obrocie wału odpalają pozostałe. Bywa, że gdy pozostawiam go na słońcu koło południa gdy temperatura złapie jakieś 30 stopni (w słońcu), samochód ma problem z zapaleniem. Trzeba wtedy kilkakrotnie obrócić wałem, po czym zapala również niestabilnie. Identyczna sytuacja powtarza się po wcześniejszym rozgrzaniu silnika i pozostawieniu go na jakieś 30 - 60 min., po przekręceniu kluczyka w stacyjce, trzeba trochę "pokręcić silnikiem".
Nie wiem o co chodzi. :???: Potrzebuje jakiejś pomocy. Wygląda to jakby załączało się ssanie albo wtryskiwacze nie podawały paliwa. Wcześniej już też opisywałem kilka moich problemów z silnikiem "[620Si 94r] Obroty ssania,słabnięcie,problemy z odpaleniem" może wcześniejszy opis będzie pomocny w rozwiązaniu tego problemu.

Proszę o jakieś wskazówki. :/

sTERYD - Sob Sie 02, 2008 02:45

a jak się ma układ zapłonowy??
objawy mogą wskazywać na padnięte świece lub inne elementy tego układu... :/

Torek - Sob Sie 02, 2008 16:36

Witam sTERYD.
Jeżeli chodzi o stan układu zapłonowego to:
- kopułkę i palec rozdzielacza wymieniłem ok. rok temu
- świece zapłonowe NGK też zakupiłem rok temu
- wymieniłem również przewody zapłonowe
- ustawiałem zapłon za pomocą stroboskopu według wskazań z "accord94-PL.pdf", co prawda zadziwiające jest to, że prawidłowe wyprzedzenie zapłonu wypada gdy aparat jest w jednej ze skrajnych pozycji.

Wcześniej opisywałem, iż jeden z cylindrów (trzeci) mi jakby słabiej pali, ale kolor świec nie wskazuje na jakieś nieprawidłowości :idea: .

Samochód ten miał zainstalowany gaz I gen. (padaka :roll: ) ale go nie używam i dla tego wyjąłem mikser z kanału dolotowego. Sprawdziłem sprężanie na cylindrach jest ok 11-12.
Wyczyściłem cały układ zasilający (bak paliwa, pompę, przewody, filtr, wtryskiwacze), sprawdziłem też rezystancję rezystorów wtryskiwacz i jest OK. Ustawiałem luzy na zaworach i kilkakrotnie sprawdzałem ich poprawność.
Dziś rozebrałem filtr powietrza i tu okazała się ciekawa rzecz, otóż filtr był w jednym miejscu przepalony i widać było, że jest już trochę zabrudzony.
Próbowałem odpalać samochód bez filtra i było o wiele lepiej ale myślę że jest to nie zdrowe dla samego silnika więc nie wykonywałem wielu prób. Jak myślisz czy to może być przyczyną złego odpalania na rozgrzanym silniku :/ .

Co myślisz o pozostałych objawach :?: dodam, że autko sprawuje się poza tym całkiem nieźle a w trasie przy spokojnej jeździe (90km/h-100km/h) spala mi 6,7l/100km, dla tego też nie sprawdzałem wcześniej filtra powietrza bo wydawało mi się, że jest dobry bo takie spalanie, to całkiem dobry wynik.

Proszę o jakieś przemyślenia i sugestie.

sTERYD - Sob Sie 02, 2008 20:22

Torek napisał/a:
prawidłowe wyprzedzenie zapłonu wypada gdy aparat jest w jednej ze skrajnych pozycji.

to może rozrząd przestawiony o jeden ząbek :hm:

Torek - Nie Sie 03, 2008 08:44

Rozrząd też nie jest przestawiony, bo sam kiedyś sprawdzałem poprawność jego ustawienia według FAQ Hondy Accord, i sam próbowałem go przestawić ale po przestawieniu o jeden ząbek silnik na wolnym gazie pracował normalnie ale w czasie jazdy, po dodaniu gazu dawało się słyszeć jakby niedopalone spaliny wywalało w wydech (rytmiczne pukanie przyspieszające wraz ze wzrostem obrotów).
Wczoraj przeczytałem na forum elektrody, że przyczyną może być uszkodzony emulator wtrysków a mam takowy w samochodzie, który pozostał po wyjętej instalacji LPG. :/ , niestety nie wiem czy sam potrafię go poprawnie wyjąć, mam tam jeszcze jedną skrzyneczkę od gazu ale nie mam pojęcia co to :bezradny: .

Może ktoś wie jak to wyjąć i jakie pełniło to zadanie w samochodzie :?:

piter34 - Czw Wrz 11, 2008 13:03

Torek napisał/a:
Wczoraj przeczytałem na forum elektrody, że przyczyną może być uszkodzony emulator wtrysków a mam takowy w samochodzie, który pozostał po wyjętej instalacji LPG.

Jeżeli gaz jest elektrycznie odpięty, to ten emulator nie powinien działać.

maciej - Czw Wrz 11, 2008 15:53

Sprawdź dokładnie szczelność kolektora wydechowego przed sondą lambda - mam podobnie w R623 i mam pęknięty kolektor wydechowy, co może (choć nie musi być przyczyną takiego zachowania).
I czy nie falują Ci lekko obroty przy nagrzewaniu silnika?