|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] UKŁAD CHŁODZENIA
dulis1 - Sob Sie 02, 2008 19:05 Temat postu: [R416] UKŁAD CHŁODZENIA Posiadam roverka 416 po HGF.Mam kilka pytań:
jak wyczyścić układ chłodzenia z pozostalości oleju,czy jest jakiś specjalny środek?
jak sprawdzić czy termostat jest sprawny?
ile biegów ma wentylator i jak sprawdzić czy wszystkie działają?
jak sprawdzić korek zbiornika wyrównawczego?
michalswiatek - Sob Sie 02, 2008 20:11
Specjalne plyny do plukania ukladu chlodzenia mozna kupic w dobrych sklepach motoryzacyjnych, ale nie sa to jakies cudowne srodki. Mozna tez uzyc goracej wody z jakims detergentem. Niestety trzeba plukac wielokrotnie i pozniej zawsze zostana jakies pozostalosci.
Jezeli termostat masz wyjety to wystarczy wlozyc go do wrzatku i widac czy sie otwiera.
Korek najlepiej profilaktycznie wymienic na nowy, kosztuje trzydziesci kilka zlotych.
dulis1 - Nie Sie 03, 2008 09:16
Wiesz jakie trudne jest dojście do termostatu.
Jakie są objawy padniętego termostatu w układzie?
Korek wymienie.
kamil_luczak - Nie Sie 03, 2008 09:23
takie ze albo Ci puszcza caly czas na duzy obieg albo nie puszcza wcale Zeby dojsc do termostatu to faktycznie trzeba sie troche narobic. Nie wiem jak jest u Ciebie aleu mnie bardzo pomaga wyjecie zbiorniczka wyrownawczego, mimo to i tak trzeba od dolu atakowac
dulis1 - Nie Sie 03, 2008 10:12
Jak to mogę sprawdzić?
sTERYD - Nie Sie 03, 2008 10:49
w R400 nie trzeba wymontowywać zbiorniczka, bo jest wystarczająco dużo miejsca, za to przydaje się klucz dłuższy od silnika
kamil_luczak - Nie Sie 03, 2008 11:04
czyli milion przedluzek do klucza:P Jesli sie zablokowal w punkcie zamknietym to silnik sie bedzie przegrzewal, jesli w punkcie otwartym to baaaaaardzo dlugo bedzie trwalo zanim sie nagrzeje.
dulis1 - Nie Sie 03, 2008 12:08
Silnik się przegrzewa,wentylator się włancza,a wskazówka jest cały czas w tym samym miejscu-przed połową.Dodatkowo w korkach gdy podnosi się temperatura obroty zaczynają rosnąć do 4tyś.
sTERYD - Nie Sie 03, 2008 15:21
dulis1 napisał/a: | Silnik się przegrzewa,wentylator się włancza,a wskazówka jest cały czas w tym samym miejscu-przed połową |
czyli wszystko w porządku - wcale się nie przegrzewa
dulis1 napisał/a: | Dodatkowo w korkach gdy podnosi się temperatura obroty zaczynają rosnąć do 4tyś. |
to akurat moze być wina plastikowej przepusticy
spróbuj ją dokładnie wyczyścić, ewentualnie wymienić na metalową (używane czasem do dostania za sto parę złych na aledrogo)
kamil_luczak - Nie Sie 03, 2008 17:18
U mnie obroty wchodza na 1500-2000, ale do 4 to jeszcze nigdy sie nie zdarzylo:D
dulis1 - Nie Sie 03, 2008 17:25
O jaką przepustnice chodzi?
sTERYD - Pon Sie 04, 2008 10:23
o tą, ktorą porusza linka od gazu
|
|