Zobacz temat - [214 Si 96r] Porady!
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [214 Si 96r] Porady!

m4riusz - Nie Sie 03, 2008 21:42
Temat postu: [214 Si 96r] Porady!
Witam...jestem zupelnie zielony w tej dziedzinie dlatego pytam o to osoby ktore maja pojecie:) mianowicie chodzi mi o to ze zakupilem ostatnio swojego 1 rovera no i chcialbym mu jakos zwiekszyc moc...ten ma niby 103 konie ale zupelnie tego nie czuc... co byscie polecali zrobic??? Wymienic tlumik? ogolnie co wg was powieniem zrobic by zwiekszyc mu moc:)

Pozdrawiam

kolin - Nie Sie 03, 2008 21:47

Wałki
Kolektor 4-1
Wydech z kwasówki
Dolot
Głowice zrobić
Przepustnica od MG ZR 160
Strojenie SMTP 6-7 ECU Master lub jakiś inny wirus

Wtedy poczujesz... mocy i nm ile wyjdzie 130-140 KM

m4riusz - Pon Sie 04, 2008 10:00

a mniej wiecej koszt takiego czegos??
dobryziom - Pon Sie 04, 2008 10:08

kolin napisał/a:
Wałki
Kolektor 4-1
Wydech z kwasówki
Dolot
Głowice zrobić
Przepustnica od MG ZR 160
Strojenie SMTP 6-7 ECU Master lub jakiś inny wirus

Wtedy poczujesz... mocy i nm ile wyjdzie 130-140 KM



kolin przepraszam cię ale co ty chcesz tam stroić ? i jakiego wirusa masz na myśli ?

m4riusz
na początek tak jak pisał kolin zrób wydech i dolot zyskasz na dynamice... większa ingerencja w NA daje przyrosty niewspółmierne do kosztów.

co do kosztów:
profi. w firmie tuningowej koło 2,5 tys. wydech, dolot
home made koło 1tys.

kolin - Pon Sie 04, 2008 10:16

dobryziom napisał/a:
kolin przepraszam cię ale co ty chcesz tam stroić


A sądzisz, że jak się wkłada wałki to sie nie stroi auta ? :wink:

dobryziom - Pon Sie 04, 2008 10:37

jeśli masz na myśli planowanie głowicy albo doprężanie lub regulacje kołeczek rozrzadu to tak... jeśli można to nazwać strojeniem... ale przy samej zmianie walków nie ma potrzeby dawać świnię tym bardziej że to NA, tutaj chyba ważniejsze jest zestrojenie "otwarcia" wałków z kolektorem wydechowym i ssącym :) ale to już wyższa szkoła jazdy wiec sie nie wypowiadam.
kolin - Pon Sie 04, 2008 13:33

Mam namyśli również regulowane kółeczka do wałeczków... Nie dopisałem tego... tylko wydaję mi się, że koledze już się odechciało robić szybkiego 1.4 bo koszty przerastają :wink:
dobryziom - Pon Sie 04, 2008 13:36

To prawda zabawa w NA wymaga dużej wiedzy i dużego kapitału... zwykle najtańszym sposobem podniesienia mocy jednostki jest jej zmiana :)
michone - Pon Sie 04, 2008 14:31

moze masz zdechle te 1.4 :P fakt ze rakieta to nie jest ale zbiera sie naprawde milo... patrz na stosunek mocy do wagi ktory nie jest zly 103\km/1000\\kg na poczatek wymien plyny i filtry i sprawdz katalizator bo moj tez byl bardziej mulowaty...
kolin - Pon Sie 04, 2008 14:58

Fakt 1.4 dla mnie jest słaby i te 103KM przy tej masie wcale jakoś sie za bardzo nie zbiera... Moment w tym aucie też jest niski... w dodatku auto zbiera sie fajnie tylko do ok 140km/h i to jeszcze trzeba mu tam cisnąć na każdym biegu... Generalnie przyznam jak kolega tych 103KM nie czuć... Np w Porównaniu do Tigry 90KM to tam lepiej czuć...