|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R220 SDi '97] Koło zamachowe
zichan - Sro Sie 06, 2008 14:48 Temat postu: [R220 SDi '97] Koło zamachowe Witam,
Ktoś ostatnio poruszył temat koła zamachowego.
Czy ono jest dwumasowe czy normalne.
Pytam ponieważ nie wiem co jest u mnie przyczyną wpadającego w wibracje samochódu przy prędkościach 80-90km/h oraz 130-140km/h.
Sytuacja powtarza się zawsze przy podanych wyżej prędkościach. Całe autko wpada w wibracje, a po wyjściu z tych zakresów prędkości wszystko mija.
Pozdrawiam
Brt - Sro Sie 06, 2008 15:01
jest normalne koło. A co do wibracji to mam podobnie i nie wiem dlaczego dokładnie przy obrotach 3000 - 3200. Kumpel w 420Di miał podobnie. Sprzedał auto, a kolejny właściciel wymienił sprzęgło i wibracje zniknęły Ja miałem wymieniony docisk i nowe okładziny na tarczy i nic to nie zmieniło w kwestii wibracji. Poduchy silnika też są OK. Nie wiem o co kaman
Yassu - Sro Sie 06, 2008 17:35
Hmmm...nie wiem czy to pomoże, ale być może źle wyważone koła powodują wibrację? W Megane u mojego starszego też tak się działo przy prędkości 120-130km/h, pojechaliśmy do warsztatu, wyważyłem koła i problem się rozwiązał... Proponuję spróbować, koszt - ja płaciłem 5zł/szt. we Wro może będzie troszkę więcej, zależy od warsztatu...
Pozdrawiam
sTERYD - Sro Sie 06, 2008 22:11
a być może poprostu sprężynki tłumiące juz są luźne... zdaża się (niewyważenie przy 3000 obr/min to już dawno powinno zniknąć )
Brt - Czw Sie 07, 2008 00:14
spręzynki były wymieniane, okładziny też. I to napewno nie od kół i układu napędowego. jest to ewidentnie zwiazane z obrotami silnika.
pablom1978 - Czw Sie 07, 2008 07:02
Yassu napisał/a: | Hmmm...nie wiem czy to pomoże, ale być może źle wyważone koła powodują wibrację? W Megane u mojego starszego też tak się działo przy prędkości 120-130km/h, pojechaliśmy do warsztatu, wyważyłem koła i problem się rozwiązał... Proponuję spróbować, koszt - ja płaciłem 5zł/szt. we Wro może będzie troszkę więcej, zależy od warsztatu...
Pozdrawiam |
dokładnie, takie wibracje mogą pochodzić od źle wyważonych kół, a kierownica ci nie drga przy tych prędkościach? bo jak tak to na 99,99% koła. Być może jest to wina luzów na półosi.
zichan - Czw Sie 07, 2008 07:15
Mam 2 kpl kół, zimowe na stalowych felgach i letnia na alu.
Zarówno jedne jak i drugie były wyważane przed założeniem.
Sytuacja się powtarza bez względu na to jakie koła są aktualnie założone.
Kierownica nie drga.
A o jakie sprężynki dokładnie chodzi?
Brt - Czw Sie 07, 2008 08:11
sTERYD ma na myśli sprężynki tłumiące w tarczy sprzęgła. Te wibracje u mnie na 350% nie pochodzą od kół
|
|