|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Hałasujący lewarek
lw123 - Sro Sie 06, 2008 22:05 Temat postu: [R620] Hałasujący lewarek W moim ROVERku bardzo drga lewarek, jest głośno i denerwująco. Co może być tego przyczyną i jak to usunąć? Pozdrawiam.
Tomasz620 - Sro Sie 06, 2008 22:12
lw123... U Mnie Również Słychac takie BRZĘCZENIE i przechodzi sie po całej "budzie" Dopiero gdy reką delikatnie przycisne na lewarek przestaje momentalnie... Niewiem Ja Ci pomóc Mam nadzieje ze w Sobote Do tego zajrze i Dam Ci znac
Pozdrawiam Serdecznie
Tomek620_
sTERYD - Sro Sie 06, 2008 22:19
a ja wiem!
ale nie powiem
poczytajcie:
http://www.roverki.pl/zro...ml#comment-1729
thef - Sro Sie 06, 2008 22:22
Proszę umieścić w temacie, krótki opis usterki zgodnie z zasadami kącika.
Tomasz620 - Sro Sie 06, 2008 22:30
sTERYD Wielkie Dzięki
hm.. tylko troche to dziwnie rozpisane jakos bo coś trzeba OSTRO kombinowac zeby przestało to "HAŁASOWAC" / Myśle ze niebedzie tak źle i sprostam temu zadaniu
Pozdro 600
thef - Sro Sie 06, 2008 22:32
Tak na szybko to wymień i dokręć tylko nakrętkę pod samym lewarkiem. Jeżeli na krzyżaku nie ma luzów to taki zabieg na jakiś czas powinien poprawić sytuację
Tomasz620 - Sro Sie 06, 2008 22:35
Thef Wielkie dzieki dzieki temu FORUM POZNAJE blizej Swoj samochodzik DZIEKI WASZEJ UPRZEJMEJ POMOCY
Brt - Czw Sie 07, 2008 12:13
ale tematu nie poprawiłeś
ezy - Czw Sie 07, 2008 14:16
thef napisał/a: | Tak na szybko to wymień i dokręć tylko nakrętkę pod samym lewarkiem. Jeżeli na krzyżaku nie ma luzów to taki zabieg na jakiś czas powinien poprawić sytuację |
Ja raz na jakieś 3-5 miesiące stosuje ten właśnie zabieg + opasanie dwóch cięgien (trudno to nazwać cięgnami-prętów) opaskami elektrycznymi w kilku miejscach w celu zmniejszenia drgań
thef - Czw Sie 07, 2008 14:49
Tak na poważnie, to zabrać do tego wypadałoby się od wymiany poduszki gumowej wspornika lewarka - wyrabia się, co powoduje dość duże luzy w jego zamocowaniu, i to pewnie one powodują kolejne na krzyżaku i na tulejce.
Vader - Czw Sie 07, 2008 14:49
Zawsze gdy pytam mechaników, to uzyskuje odpowiedz "trzeba wymienic caly mechanizm". Sam sobie tego przecież nie zrobie, niestety, bo skąd wezmę kanał :\\
thef - Czw Sie 07, 2008 15:01
Vader napisał/a: | Zawsze gdy pytam mechaników, to uzyskuje odpowiedz "trzeba wymienic caly mechanizm". Sam sobie tego przecież nie zrobie, niestety, bo skąd wezmę kanał :\\ | Pewnie im się nie chce przy tym robić, a chętnie wzięli by kaskę za samą wymianę, która jest banalna. Opis naprawy luzów jest na stronie klubowej. Żeby to zrobić porządnie (w sensie nie metodą doraźną, która w zasadzie się jednak też sprawdza) trzeba by wymienić nity w mechanizmie krzyżaka na śruby i dostosować do nich otwory w krzyżaku tak żeby nie było luzu, ale swobodny obrót, to samo zrobić przy mocowaniu lewarka (wymienić tulejkę) a do tego wymienić poduszkę wspornika. Podobno najskuteczniejszą metodą jest podmiana samego krzyżaka z innego samochodu (mniejszy, ale o grubszym profilu i oczywiście dający się zastosować) i do tego wymiana poduszki i tulejki pod lewarkiem. Myślę, że każdy szanujący się mechanik jest w stanie to zrobić.
Tomasz620 - Pią Sie 08, 2008 10:49
Thef DAŁEM RADE
Nic juz niebrzęczy jest wporządku....
a co zrobiłem taką szybką i prostą metodą..
wymieniłem i dokręciłem tylko nakrętkę pod samym lewarkiem... prawda ze proste ? Pozdrawiam....
ezy - Pon Wrz 01, 2008 10:12
Pewnie że proste, tak zazwyczaj większość robi. Problem w tym że po pewnym czasie sama się poluzuje i znów do niej zajrzysz by dokręcić.
...i tak będzie już zawsze chyba że wymyślisz coś więcej.
thef - Pon Wrz 01, 2008 13:00
ezy napisał/a: | ..i tak będzie już zawsze chyba że wymyślisz coś więcej |
Dlatego napisałem, że wypada wymienić poduszkę wspornika lewarka, bo to ona po wyrobieniu się wzmacnia drgania.
shrequ - Sro Sie 12, 2009 21:03
thef napisał/a: |
Dlatego napisałem, że wypada wymienić poduszkę wspornika lewarka, bo to ona po wyrobieniu się wzmacnia drgania. |
Mam ten sam problem w moim 620 SDI.
A co to jest, thef, ta poduszka wspornika lewarka?
W którym miejscu się znajduje?
Czy to ta, w której porusza się lewarek przechodząc z kabiny pod spód, czy przy tym pałąku od lewarka do silnika?
Pozdrawiam
Shrequ
|
|