Zobacz temat - [R220sdi 98r] nieszczelny układ chłodzący?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R220sdi 98r] nieszczelny układ chłodzący?

DrMambo - Pią Sie 08, 2008 16:12
Temat postu: [R220sdi 98r] nieszczelny układ chłodzący?
Wsiadam po nocy do roverka, próbuję odpalić i kręci jakieś 10 sek. odpala i widzę biały dym który poszedł z rury.. wciskam sprzęgło, a ono nie wraca samo.. muszę je podnosić sam nogą .. przejechałem jakieś 2 km i już złapał temperaturę .. zatrzymałem się .. borygo było z 20% co powinno być.. ale że wożę w bagażniku 5l borygo(pozostałość po wysysającej ten płyn hektolitrami tigrze) :ok: :rotfl: to dolałem do kreseczki i odczekałem jakieś 15 min. Odpalił potem z 15 razy na dotyk, nic nie dymiło a sprzęgło powróciło do dawnej świetności.. byłem ostatnio nabić klimatyzację i się okazał układ nieszczelny.. na 1 i 2 biegu nawiewu powietrze jakoś nie za bardzo leci przez kratki..

pytanka:

1.czy nieszczelny układ klimki ma wpływ na słaby zwykły nawiew?
2.czy ma wpływ na stan borygo
3.czy powinien mieć wpływ na odpalenie samochodu jak i na sprzęgło?
4.może ktoś zna jakiś dobry zakład do klimki i uszczelniania w Warszawie i okolicach(bardziej w stronę Otwocka)?

Skiba - Pią Sie 08, 2008 16:33
Temat postu: Re: [R220sdi 98r] nieszczelny układ chłodzący?
Cytat:
1.czy nieszczelny układ klimki ma wpływ na słaby zwykły nawiew?


Nie ma. Sprawdź filterek przeciwpyłkowy.

Cytat:
2.czy ma wpływ na stan borygo


Nie ma.

Cytat:
3.czy powinien mieć wpływ na odpalenie samochodu jak i na sprzęgło?


Nie ma wpływu klima na odpalenie auta, jak i na sprzegło.

Kod:
4.może ktoś zna jakiś dobry zakład do klimki i uszczelniania w Warszawie i okolicach(bardziej w stronę Otwocka)?


www.climateam.pl

Poza tym poszukaj nieszczelności w układzie chłodzenia, bo ubywający płyn chłodniczy nie jest normalnym zjawiskiem. Sprawdź takze pompę sprzegła i wysprzęglik, oraz poziom płynu, bo zapadający się pedał sprzęgła, nie wróży nic dobrego.

Sprawdź także świecie i kąt wtrysku, to może być przyczyna złego palenia jak i dymienia po odpaleniu.

Chester - Pią Sie 08, 2008 17:02

Skiba napisał/a:
Sprawdź takze pompę sprzegła i wysprzęglik, oraz poziom płynu, bo zapadający się pedał sprzęgła, nie wróży nic dobrego.
w R 2xx SDi nie ma pompy jest linka ....

Skiba napisał/a:
Sprawdź także świecie i kąt wtrysku, to może być przyczyna złego palenia jak i dymienia po odpaleniu.
na 99% świece i kąt wtrysku :) miałem to samo po wymianie świec odpala bez problemu
DrMambo - Pią Sie 08, 2008 17:16

dodam, że ostatnio wymieniłem rozrząd, wszystkie filtry, płyny itp jak podliczyłem fakturki od tomateam to mi wyszło z 1500 złociszy .. świec nie wymieniałem więc zacznę od nich.. a następnie poczytam o tym kącie wtrysku.. co do nieszczelności i odpalania to raczej chodziło mi o niski stan lub brak borygo czy ma to jakiś wpływ itp .. ale wymienię świece i zobaczymy .. :ok:
Ukasz - Pią Sie 08, 2008 18:47

Pompa wody też przy okazji wymieniona?
Brt - Pią Sie 08, 2008 20:43

to nie benzyna i nie trzeba razem z rozrządem wymieniać pompy ;) W pozostałech sprawach popieram zdnie Chestera ;) dodam jeszcze, że przed wymianą świec warto sprawdzić ich przekaźnik i beziecznik ;) I dopiero jak się okaze że są sprawne i na świecach jest napięcie w wysokości ok 10 - 12V to świece do sprawdzenia ;)
DrMambo - Pią Sie 22, 2008 18:14

cóż sprzęgło padło .. kupione już nowiuśkie i się instaluje .. przy okazji zmieniam też lusterka na od 25 .. co do konta wtrysku mechanior powiedział co by poczekać bo pasek trochę się może jeszcze rozciągnąć i jak tak za miesiąc będzie dalej(a zdarza się to sporadycznie) to wtedy się pogrzebie.
timer - Sob Sie 23, 2008 00:22

mój znajomy ma roverka 200 w dieslu w układzie chłodzenia ma podobno płyn, ale w zbiorniczku susza :mrgreen: jakoś jeździ któryś tam miesiąc z kolei i się jakoś nie przejmuje :mrgreen: :mrgreen: ale dla użytkownika o zdrowych zmysłach to chyba jest niedopuszczalne :)
Skiba - Pon Sie 25, 2008 22:46

timer napisał/a:
mój znajomy ma roverka 200 w dieslu w układzie chłodzenia ma podobno płyn, ale w zbiorniczku susza :mrgreen: jakoś jeździ któryś tam miesiąc z kolei i się jakoś nie przejmuje :mrgreen: :mrgreen: ale dla użytkownika o zdrowych zmysłach to chyba jest niedopuszczalne :)


Wyobraź sobie, że ja też takiego znam ... co więcej jest Klubowiczem - wysoko postawionym Klubowiczem :P

xtek - Pon Sie 25, 2008 23:21

Kurde... u mnie tez jakos dziwnie ten plyn znika. Ale znika do pewnego poziomu - mniej wiecej do minimum i tak stoi. A temperatura zawsze lekko ponizej srodka i nawet w najwiekszych korkach i upalach nie wlacza sie wentylator. Dziwne to troche ;)
Skiba - Pon Sie 25, 2008 23:25

xtek napisał/a:
Kurde... u mnie tez jakos dziwnie ten plyn znika. Ale znika do pewnego poziomu - mniej wiecej do minimum i tak stoi. A temperatura zawsze lekko ponizej srodka i nawet w najwiekszych korkach i upalach nie wlacza sie wentylator. Dziwne to troche ;)


A próbowałeś zmienić korek zbiorniczka wyrównawczego ?

PS Jeden z klubowiczów z R200 SDI ma identyczne objawy ;)

xtek - Pon Sie 25, 2008 23:27

Oj, nie probowalem, bo nie mam skad wziac a wydawalo mi sie glupim pomyslem kupowanie jak auto jezdzi i nie ma problemu. Mam zasade, ze poki dziala, to wole sie nie dotykac, bo bedzie tylko gorzej :)
Brt - Pon Sie 25, 2008 23:34

Cytat:
PS Jeden z klubowiczów z R200 SDI ma identyczne objawy


:hahaha: znam go :hmm:

DrMambo - Sro Wrz 17, 2008 09:41

świece sprawne .. może ktoś ma jakiś namiar na znającego się na roverkach mechaniku, który ustawi mi odpowiedni kąt wtrysku i poradzi coś na ubywający płyn chłodniczy ?? okolice Warszawa-Otwock (najlepiej nie ASO :) bo mnie zczyszczą :P )