|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
![](images/print.gif) |
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R220sdi 98r] nieszczelny układ chłodzący?
DrMambo - Pią Sie 08, 2008 15:12 Temat postu: [R220sdi 98r] nieszczelny układ chłodzący? Wsiadam po nocy do roverka, próbuję odpalić i kręci jakieś 10 sek. odpala i widzę biały dym który poszedł z rury.. wciskam sprzęgło, a ono nie wraca samo.. muszę je podnosić sam nogą .. przejechałem jakieś 2 km i już złapał temperaturę .. zatrzymałem się .. borygo było z 20% co powinno być.. ale że wożę w bagażniku 5l borygo(pozostałość po wysysającej ten płyn hektolitrami tigrze) to dolałem do kreseczki i odczekałem jakieś 15 min. Odpalił potem z 15 razy na dotyk, nic nie dymiło a sprzęgło powróciło do dawnej świetności.. byłem ostatnio nabić klimatyzację i się okazał układ nieszczelny.. na 1 i 2 biegu nawiewu powietrze jakoś nie za bardzo leci przez kratki..
pytanka:
1.czy nieszczelny układ klimki ma wpływ na słaby zwykły nawiew?
2.czy ma wpływ na stan borygo
3.czy powinien mieć wpływ na odpalenie samochodu jak i na sprzęgło?
4.może ktoś zna jakiś dobry zakład do klimki i uszczelniania w Warszawie i okolicach(bardziej w stronę Otwocka)?
Skiba - Pią Sie 08, 2008 15:33 Temat postu: Re: [R220sdi 98r] nieszczelny układ chłodzący?
Cytat: | 1.czy nieszczelny układ klimki ma wpływ na słaby zwykły nawiew? |
Nie ma. Sprawdź filterek przeciwpyłkowy.
Cytat: | 2.czy ma wpływ na stan borygo |
Nie ma.
Cytat: | 3.czy powinien mieć wpływ na odpalenie samochodu jak i na sprzęgło? |
Nie ma wpływu klima na odpalenie auta, jak i na sprzegło.
Kod: | 4.może ktoś zna jakiś dobry zakład do klimki i uszczelniania w Warszawie i okolicach(bardziej w stronę Otwocka)? |
www.climateam.pl
Poza tym poszukaj nieszczelności w układzie chłodzenia, bo ubywający płyn chłodniczy nie jest normalnym zjawiskiem. Sprawdź takze pompę sprzegła i wysprzęglik, oraz poziom płynu, bo zapadający się pedał sprzęgła, nie wróży nic dobrego.
Sprawdź także świecie i kąt wtrysku, to może być przyczyna złego palenia jak i dymienia po odpaleniu.
Chester - Pią Sie 08, 2008 16:02
Skiba napisał/a: | Sprawdź takze pompę sprzegła i wysprzęglik, oraz poziom płynu, bo zapadający się pedał sprzęgła, nie wróży nic dobrego. | w R 2xx SDi nie ma pompy jest linka ....
Skiba napisał/a: | Sprawdź także świecie i kąt wtrysku, to może być przyczyna złego palenia jak i dymienia po odpaleniu. | na 99% świece i kąt wtrysku miałem to samo po wymianie świec odpala bez problemu
DrMambo - Pią Sie 08, 2008 16:16
dodam, że ostatnio wymieniłem rozrząd, wszystkie filtry, płyny itp jak podliczyłem fakturki od tomateam to mi wyszło z 1500 złociszy .. świec nie wymieniałem więc zacznę od nich.. a następnie poczytam o tym kącie wtrysku.. co do nieszczelności i odpalania to raczej chodziło mi o niski stan lub brak borygo czy ma to jakiś wpływ itp .. ale wymienię świece i zobaczymy ..
Ukasz - Pią Sie 08, 2008 17:47
Pompa wody też przy okazji wymieniona?
Brt - Pią Sie 08, 2008 19:43
to nie benzyna i nie trzeba razem z rozrządem wymieniać pompy W pozostałech sprawach popieram zdnie Chestera dodam jeszcze, że przed wymianą świec warto sprawdzić ich przekaźnik i beziecznik I dopiero jak się okaze że są sprawne i na świecach jest napięcie w wysokości ok 10 - 12V to świece do sprawdzenia
DrMambo - Pią Sie 22, 2008 17:14
cóż sprzęgło padło .. kupione już nowiuśkie i się instaluje .. przy okazji zmieniam też lusterka na od 25 .. co do konta wtrysku mechanior powiedział co by poczekać bo pasek trochę się może jeszcze rozciągnąć i jak tak za miesiąc będzie dalej(a zdarza się to sporadycznie) to wtedy się pogrzebie.
timer - Pią Sie 22, 2008 23:22
mój znajomy ma roverka 200 w dieslu w układzie chłodzenia ma podobno płyn, ale w zbiorniczku susza jakoś jeździ któryś tam miesiąc z kolei i się jakoś nie przejmuje ale dla użytkownika o zdrowych zmysłach to chyba jest niedopuszczalne
Skiba - Pon Sie 25, 2008 21:46
timer napisał/a: | mój znajomy ma roverka 200 w dieslu w układzie chłodzenia ma podobno płyn, ale w zbiorniczku susza jakoś jeździ któryś tam miesiąc z kolei i się jakoś nie przejmuje ale dla użytkownika o zdrowych zmysłach to chyba jest niedopuszczalne |
Wyobraź sobie, że ja też takiego znam ... co więcej jest Klubowiczem - wysoko postawionym Klubowiczem
xtek - Pon Sie 25, 2008 22:21
Kurde... u mnie tez jakos dziwnie ten plyn znika. Ale znika do pewnego poziomu - mniej wiecej do minimum i tak stoi. A temperatura zawsze lekko ponizej srodka i nawet w najwiekszych korkach i upalach nie wlacza sie wentylator. Dziwne to troche
Skiba - Pon Sie 25, 2008 22:25
xtek napisał/a: | Kurde... u mnie tez jakos dziwnie ten plyn znika. Ale znika do pewnego poziomu - mniej wiecej do minimum i tak stoi. A temperatura zawsze lekko ponizej srodka i nawet w najwiekszych korkach i upalach nie wlacza sie wentylator. Dziwne to troche |
A próbowałeś zmienić korek zbiorniczka wyrównawczego ?
PS Jeden z klubowiczów z R200 SDI ma identyczne objawy
xtek - Pon Sie 25, 2008 22:27
Oj, nie probowalem, bo nie mam skad wziac a wydawalo mi sie glupim pomyslem kupowanie jak auto jezdzi i nie ma problemu. Mam zasade, ze poki dziala, to wole sie nie dotykac, bo bedzie tylko gorzej
Brt - Pon Sie 25, 2008 22:34
Cytat: | PS Jeden z klubowiczów z R200 SDI ma identyczne objawy |
znam go
DrMambo - Sro Wrz 17, 2008 08:41
świece sprawne .. może ktoś ma jakiś namiar na znającego się na roverkach mechaniku, który ustawi mi odpowiedni kąt wtrysku i poradzi coś na ubywający płyn chłodniczy okolice Warszawa-Otwock (najlepiej nie ASO bo mnie zczyszczą )
|
|