Zobacz temat - [R414] Nie odpala na wszystkich cylindrach
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R414] Nie odpala na wszystkich cylindrach

kpt - Nie Sie 10, 2008 10:02
Temat postu: [R414] Nie odpala na wszystkich cylindrach
Witam,
jest taki problem z ww silnikiem- gdy mocno popada i jest wilgotno, to motor nie pracuje na wszystkich cylindrach. Dopiero jak popracuje troche i lekko sie rozgrzeje, to zaczyna pracowac normalnie.
Jesli jest sucho, to silnik od razu gra rowno.
Macie jakies pomysly co jest tego powodem?
Pozdrawiam

kolin - Nie Sie 10, 2008 10:10

Jak sie mają kable WN, kopułka, palec, świece ?
cige - Nie Sie 10, 2008 10:10

być może przewody zapłonowe są do wymiany ponieważ ze starości łapią wilgoć wymień je na nowe ale najpierw sprawdz jak bedzie po deszczu czy mają iskre jak się należy
oprawca_1978 - Nie Sie 10, 2008 10:21
Temat postu: Re: [R414 '99] nie odpala na wszystkich cylindrach
kpt napisał/a:
Witam,
jest taki problem z ww silnikiem- gdy mocno popada i jest wilgotno, to motor nie pracuje na wszystkich cylindrach. Dopiero jak popracuje troche i lekko sie rozgrzeje, to zaczyna pracowac normalnie.
Jesli jest sucho, to silnik od razu gra rowno.
Macie jakies pomysly co jest tego powodem?
Pozdrawiam


Ewidentnie zapłon.

Jaki to silniczek, starszy z aparatem rozdzielczym, czy już ten bez aparatu?

Niemniej jednak układ wysokiego napięcia do przeglądu. Jeśli przewody zapłonowe mają przebicia, to sprawdza się to bardzo prostą metodą (ale musi być człowiek zdrowy, nie jakiśtam zawałowiec). Jedna rączka na masę samochodu, a drugą, najlepiej lekko mokrą , dotykamy kabli na pracującym silniku. Jak kabelek kopnie - czasami na prawdę mocno potrafi to zrobić - to przewód ma przebicia i nie nadaje się już, trzeba go wymienić.
Jak jest kopułka - to odkręcić ją (w roverku jest znacznie prościej niż w Polonezie z silnikeim rovera - mam taki, bo silnicznej jest poprzecznie. Śrubki dwie, bodajże nr 7 czy 6, małe są. Możliwe, że kopułka jest pęknięta, może mieć środku syf, który mostkuje wysokie napięcie i od tego zapłon słaby.
No i świece zobaczyć. Jak są przypalone, zasyfione nagarem, wymęczone - wymienić.

Roverki mają dobry zapłon, ja w moim 12 letnim Polonezie zmieniłem świece trzy lata temu i do teraz zrobiłem na nich 72 kkm. Na jednym zestawie. Są tylko przyżółcone od gazu (mam gaz), ale nawet drobinki syfu na nich nie ma. Olej od nowości Lotos syntetyk 5W40, zmieniany jak książka radzi, po ok. 20 tys. km. Silniczek 147 kkm i ma się super, zero przecieków, sprężanie książkowe, moc straszna.

Ale niestety, to nie magiczna szkatułka, nawet o taki nowoczesny samochód trzeba dbać.

A jak się dba i umie to robić - roverek będzie niezawodny jak T-34.
Kod:

kolin - Nie Sie 10, 2008 10:23

Skoro piszesz o przewodach to je wymień i na pewno będzie dobrze
sTERYD - Nie Sie 10, 2008 14:26

a od kiedy Ty masz 414 Maciusiu ?? ;>
kpt - Nie Sie 10, 2008 15:07

ten problem nie tyczy mojego auta, Kszysiu - moderatorze spamerze :razz:

[ Dodano: Sro Sie 13, 2008 09:13 ]
poki co zmienione zostaly kable i swiece, nie pomoglo :)