Zobacz temat - [R200] hamulce tył
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] hamulce tył

leszek95b - Pon Sie 11, 2008 13:36
Temat postu: [R200] hamulce tył
Witam!
Mam problem z tylnymi hamulcami, ale może od początku:

Kupiłem auto z niedziałającymi hamulcami z tyłu.
Wymieniłem tarcze i klocki na nowe.
Rozruszałem zaciski. Wymieniłem w nich gumki.
Krótko (ok 100km) było ok, hamulce bardzo dobre.
No i się zaczęło...
Tylny prawy zacisk zaczął mi blokować, ale nie zatrzymywał koła tylko mocno tarł, szczególnie mocno jak jechałem w korkach (czasami aż śmierdziało klockami i koło gorące) lub autostradą. Po paru dniach przeszło i tylko lekko ocierało. Mechanik mówił, że trzeba wymienić ten zacisk, bo skorodowany w środku. Przeszedłem piekło w poszukiwaniu tego zacisku, ale w końcu dostałem. Wymieniłem ten zacisk...nic się nie zmieniło. No ale po ok 60-80km zaczęło mi blokować lewe koło, które dotychczas kręciło się jak nowe!

Dodam, że jak mam nowe klocki i tarcze to przy maksymalnym wkręceniu tłoczka w zacisku prawie nie ma luzu klocek-tarcza, ale nie wiem czy to ma coś do rzeczy, bo przecież z początku działało.

Może coś nie tak z reduktorem? Może płyn hamulcowy wymienić? Może zeszlifować trochę klocki, żeby były cieńsze?

Proszę o pomoc drogich forumowiczów/forumowiczki :)

Paul - Pon Sie 11, 2008 13:48

Ktoś pisał o tym.
Chodziło o te elastyczne przewody ham. - jak guma sparciała, to może działać jak zawór zwrotny i nie puszcza ciśnienia z powrotem do pompy, w związku z czym są takie efekty.
Jak nic innego nie pomaga, to najprościej (i najtaniej chyba) zacząć od sprawdzenia tych przewodów, zamiast pompę wymieniać ;p

leszek95b - Pon Sie 11, 2008 13:57

hmmm...a po czym poznam, że przewody są do wymiany?
jak wygląda sparciała guma ?

...może głupie pytanie, ale naprawdę nie wiem :/

Paul - Pon Sie 11, 2008 14:08

leszek95b napisał/a:
jak wygląda sparciała guma ?

:hm: Obejrzeć czy nie jest spękana i jakaś 'dziwna' - przy jakichkolwiek podejrzeniach - wymiana :|

leszek95b - Nie Sie 17, 2008 13:39

Dalej nic nie pomaga ;(

Przewody sprawdziłem zarówno z produ jak i z tyłu, wszystkie są w porządku.
Zauważyłem, że płyn hamulcowy był już bardzo stary/brudny. Wymieniłem na nowy, odpowietrzyłem układ, Dokładnie wyczyściłem wszystkie zaciski i dalej to samo.

Jak jeżdzę sam (55 kg :)) , to "trzymają" po dłuższej jeździe w mieście, ale jak jechałem w 4 osoby (ok. 300 kg) to od razu ciężko było i tył hamował. (jak jechałem na 3 biegu 40km/h z malutkiego spadu ok. 2-3 stopnie i wcisnąłem sprzęgło to zaczynał zwalniać)

Aha, bezpiecznik od ABS mam wyjety (bo mam pekniety pierscien i nie mam czasu/kasy na naprawe) bo wariuje.

Proszę o jakieś sugestie, bo mi ręce opadają :cry:

Chester - Nie Sie 17, 2008 17:12

leszek95b napisał/a:

Jak jeżdzę sam (55 kg :) ), to "trzymają" po dłuższej jeździe w mieście, ale jak jechałem w 4 osoby (ok. 300 kg) to od razu ciężko było i tył hamował.
yyyyyyyy regulator siły hamowania :| miałem taki problem w polonezie .... po ominięciu tego ustrojstwa hamowanie wrocilo do normy z obciążeniem czy bez hamował tak samo ;)
leszek95b - Nie Sie 17, 2008 18:13

czyli wywalić dziada i wstawić zwykły trójnik? czy da się to jakoś wyłączyć, żeby nie wstwiać trójnika?

[ Dodano: Sro Sie 20, 2008 12:04 ]
Sprawa rozwija się następująco:
zostawiłem auto u mechanika, żeby odłączył ten regulator, ale on obejrzał i mówi, że nie ma czegoś takiego w moim Roverze :( .
Do tego powiedział, że wszystko co się dało zrobić już (jak w tym temacie wyżej) zrobił i powinno działać.

Dodał, że to Rover i że tu to na pewno jakiś komputer tym steruje i że on nie wie co z tym zrobić. Mówił, że jak pojadę sprawdzić na komputerze błędy to napewno pokaże co jest nie tak z tymi hamulcami.

U mnie jest wyłączony ABS (wyjęty bezpiecznik, a potem nawet testowo na 2 dni wypiąłem tą szeroką wtyczkę od ABS'u pod maską). Pali sie kontrolka od ABS. Check engine się nie pali.

Czy da się odczytać jakieś błędy hamulców z komputera?
Gdzie można jechać to odczytać w okolicy trójmiasta?
Czy mechanik ma racje, czy wytłumaczenie na niewiedzę :) ?

PROSZĘ bardzo o pomoc (, bo nawet nie wiem, gdzie zawieźć auto, żeby W KOŃCU było sprawne).

Za pomocną informację księżniczka z połową królestwa...

poznanski - Sro Sie 20, 2008 11:10

Dziwna sprawa.
Jaki masz pedał podczas hamowania na zimnym i na ciepłym (np. korek w mieście) aucie i jak z dużym czy małym ładunkiem się on zachowuje?

leszek95b - Sro Sie 20, 2008 11:12

Zawsze taki sam, normalny, niezależnie od warunków.
Tak przy wciśnięciu do 3/4 zasięgu robi się twardy i dobrze hamuje.

MaReK - Sro Sie 20, 2008 11:17

Co do gum i wezy hamulcowych kiedys w moim r200 tez mialem problem z blokujacym sie kolem. Okazalo sie, ze ten wezyk ma jakies wzmocnienie metalowe typu siatka czy cus. Z zewnatrz nie bylo nic widac, ale wewnatrz byl przytkany. Po wymianie na nowy jezdzi do dzisiaj.

Co do korektora sily hamowania, tez kiedys jeden mechanik z "Dekaru" powiedzial mi ze to na pewno przyczyna kiepskiego hamowania. Ale... niestety to nie bylo to. Oddalem auto do Mariusza na ustawienie hamulcow i po wyjechaniu od niego wszystko smigalo. Nie wiem co on tam zrobil, ale zrobil ;)

Pozdrawiam,

robcik_74 - Pon Wrz 22, 2008 17:16

leszek95b, Witam mam podobny problem. Gdzie można kupić tylne zaciski hamulcowe ?? ?
Paul - Pon Wrz 22, 2008 21:40

www.roverki.pl/garage.php
www.tomateam.pl

McGAJveR - Pon Wrz 22, 2008 21:52

Kolejna możliwa przyczyna to "zjechana" uszczelka w pompie hamulcowej!
Po więcej info zapraszam na GG.

leszek95b - Pon Paź 27, 2008 21:50

Trochę czasu minęło, ale sprawa nadal nie rozwiązana.
Wymieniłem przewód hamulcowy z tyłu - nic się nie zmieniło. Jako, że to już trwa bardzo długo mogę napisać, że nie jest to zależne od obciążenia auta (czyli kwestie związane z rzekomym regulatorem nas nie obchodzą :)) .
Zacisk hamulcowy już raz wymieniłem na inny używany i się nic nie zmieniło - albo używany zacisk był w takim samym stanie jak mój, albo winne są uszczelki w pompie.
Mc'GAJveR, proszę o więcej info.
Co radzicie teraz zrobić?

[ Dodano: Czw Lis 13, 2008 10:37 ]
trochę niechcący założyłem nowy wątek na ten sam temat.
link jest tutaj: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=32561
nie będę się rozpisywał, wszystko jest w wątku .... PROSZĘ O POMOC