Zobacz temat - [R620] Kody silnika.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Kody silnika.

dyzio47656 - Czw Sie 14, 2008 18:15
Temat postu: [R620] Kody silnika.
Kontrolka silnika pokazuje kod 12 i 17!w czym tkwi problem??obroty silnika trzymają się na 1500obr/min.?
NEOSSS - Pią Sie 15, 2008 12:35

12 to rozpoczecie sprawdzania kodow bledow a 17 poszukaj na stronie klubowej w dziale Techniczny FAQ
piter34 - Pią Sie 15, 2008 14:06

NEOSSS napisał/a:
12 to rozpoczecie sprawdzania kodow bledow a 17 poszukaj na stronie klubowej w dziale Techniczny FAQ

Link do tabeli kodów prowadzący do strony hondapl.org jest nieaktywny. Chyba się coś kolegom z Klubu Honda popsuło... :/

Błąd nr 12 to zawór EGR.
Błąd nr 17 to czujnik prędkości.

dyzio47656 - Sob Sie 16, 2008 15:48

ok.Jak tera mam se poradzić z tymi błędami należy to wymienić? i gdzie tego szukać?przyznam że jestem kompletnie zielony! :rotfl:
piter34 - Pią Wrz 12, 2008 13:00

dyzio47656, pozbyłeś się już problemu?
dyzio47656 - Sob Wrz 13, 2008 08:08

Witam!Zawór EGR będę wymieniał już zamówiłem od kolegi z forum a z drugim kodem chyba też jest OK bynajmniej na razie podszedłem do niego w sposób praktyczny to jest z dwójki do 3500obr. noga z gazu do 1500obr. Zgasiłem zapaliłem auto i kontrolka znikła bynajmniej kod 17.Nie wiem na jak długo ale na razie gra. zostały jeszcze te wysokie obroty ale tym się zajmę po wymianie zaworu EGR.Może w tym zaworze tkwi problem???!!Pozdrawiam
dyzio47656 - Wto Wrz 23, 2008 11:27
Temat postu: [R620 SI 2,0L LPG 95r] Kody
Witam!Od jakiegoś czasu kontrolka silnika pokazuje kody 12-zawór Egr,17-czujnik prędkości po wymianie w/w zaworu i czujnika(obydwie części używane,EGR spr. na innym aucie) i kasacji błędów wbrew moim domysłom że powinno być OK problem nie zniknął.Kody 12-17 są a i nawet obroty silnika dalej falują do 1500obr. Jak dalej do tego się zabrać??gdzie szukać??przyczyn? Poza tymi trzema rzeczami to wszystko ok. :bezradny:
piter34 - Wto Wrz 23, 2008 12:43

dyzio47656 napisał/a:
obroty silnika trzymają się na 1500obr/min.?
dyzio47656 napisał/a:
obroty silnika dalej falują do 1500obr.

To falowanie jest na ciepłym/zimnym silniku?

Połączenie elektryczne z czujnikiem prędkości i zaworem EGR jest OK?

[ Dodano: Wto Wrz 23, 2008 13:43 ]
To się dzieje na gazie/benzynie?

dyzio47656 - Wto Wrz 23, 2008 12:51
Temat postu: R620 SI 2,0L LPG 95r]
Bez różnicy czy zimny czy ciepły w cyklu miejskim np:na światłach i tak wygląda przy ruszaniu z tych świateł jak by się dławił. Elektryka sprawdzona i do zaworu i do czujnika wszystko Ok.Również bez różnicy czy to benzyna/gaz.Jeżdze autkiem w dalekie trasy na zachód i jedzie nie narzekam.troszkę zaczął więcej gazu palić nic po za tym!
piter34 - Wto Wrz 23, 2008 12:55

To się dzieje na gazie/benzynie?
dyzio47656 - Wto Wrz 23, 2008 12:58

Również bez różnicy czy to benzyna/gaz.Jeżdze autkiem w dalekie trasy na zachód i jedzie nie narzekam.troszkę zaczął więcej gazu palić nic po za tym!
piter34 - Wto Wrz 23, 2008 13:37

Na początek to bym zrobił tak:
- odłączył gaz
- skasował nastawy adaptacyjne (wyjąć bezpiecznik radio/ecu ze skrzynki pod maską na ok. minutę)
- uruchomił silnik i zostawił na wolnych obrotach do włączenia się wentylatora

Wszystko rozpoczynamy na zimnym silniku.

dyzio47656 - Wto Wrz 23, 2008 13:51

Ok.Spróbuje w ten sposób który opisałeś.Dam znać w czwartek bo jutro odbieram go od lakiernika i w czwartek spróbuje.
piter34 - Wto Wrz 23, 2008 13:59

dyzio47656 napisał/a:
Dam znać w czwartek bo jutro odbieram go od lakiernika

To nawet dobrze, bo u lakiernika na bank był odłączony długo akumulator. Odpal u lakiernika i poczekaj do włączenia się wentylatora, a jeśli lakiernik auto przeparkowywał po podłączeniu aku, to wypnij bezpiecznik i potem pozostaw na wolnych obrotach do włączenia wentylatora.

dyzio47656 - Sob Wrz 27, 2008 09:07
Temat postu: [R620 SI 2,0L LPG 95r] kody silnika.
Witam!piter34 zrobiłem dzisiaj tak jak pisałeś i kod 12 został skasowany a 17 dalej jest ale tu będę chyba musiał kupić drugi czujnik i sprawdzić wtedy??dodam że czujnik był wymieniany.Czy ten czujnik może mieć wpływ na obroty??Bo ten problem też został?Czy jest możliwość wyczyszczenia przepustnicy i aparatu krokowego.Może tu trzeba szukać z tymi obrotami??hi tak jeszcze myślę że może wymieniłem nie ten czujnik co trzeba!

[ Dodano: Sob Wrz 27, 2008 15:04 ]
dyzio47656 napisał/a:
Witam!piter34 zrobiłem dzisiaj tak jak pisałeś i kod 12 został skasowany a 17 dalej jest ale tu będę chyba musiał kupić drugi czujnik i sprawdzić wtedy??dodam że czujnik był wymieniany.Czy ten czujnik może mieć wpływ na obroty??Bo ten problem też został?Czy jest możliwość wyczyszczenia przepustnicy.??Może tu trzeba szukać z tymi obrotami??hi tak jeszcze myślę że może wymieniłem nie ten czujnik co trzeba!

piter34 - Sob Wrz 27, 2008 21:42

dyzio47656, czy po adaptacji obrotów nadal są problemy z falowaniem?

dyzio47656 napisał/a:
Czy jest możliwość wyczyszczenia przepustnicy i aparatu krokowego.Może tu trzeba szukać z tymi obrotami?

Oczywiście, że jest możliwość. ;)
Za bardzo się skupiliśmy na tych błędach, a od tego trzeba było zacząć. :ok: