|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning wizualny - [R-400 1.6 16v 98r] max. wielkośc felg po obniżeniu ?
Raver - Pią Sie 15, 2008 20:26 Temat postu: [R-400 1.6 16v 98r] max. wielkośc felg po obniżeniu ? Witam,
Mam pytanie co do wielkości felg jakie mogę włożyć do R-400. Aktualnie mam felgi aluminiowe 15" oryginalne rovera gdzie mam założone opony 195/65/15. W najbliższych planach chciałbym kupić sprężyny progresywne, które mają podane, że obniżają o 35mm. W praktyce pewnie jakieś 15-25mm bo są twardsze i mniej się ugną od serii, ale to tylko przypuszczenia. Mam już nawet upatrzone - producent VOGTLAND. Amortyzatory zostawiam z serii ale zastanawiam się nad założeniem ograniczników na amortyzatory, widziałem coś takiego do kupienia, ale nie wiem czy to nie jakieś badziewie. Po obniżeniu chciałbym włożyć większe felgi - 16" lub 17" ale nie mam pojęcia czy się zmieszczą. Myślałem nad 205/50/16 lub 205/55/17. W ogóle jak się oblicza jaką wysokość ma koło z oponą. Bo z tego co się orientuje to te dane 205/55 są liczone jakoś procentowo ale nie jestem pewny. No i chciałbym felgę tak dopasować aby wizualnie wyglądało to tak, że karoseria i koło tworzą prostą linię czyli są na równo. Żeby było jasne nie chce robić tuningu ala coś tam z wioski ale lekko obniżyć, dać duże felgi, przyciemnić szyby no i ewentualnie ładną końcówkę tłumika aby to wszystko do siebie pasowało.
kpt - Sob Sie 16, 2008 00:13
Raver napisał/a: | W ogóle jak się oblicza jaką wysokość ma koło z oponą. Bo z tego co się orientuje to te dane 205/55 są liczone jakoś procentowo ale nie jestem pewny. |
szerokosc opony razy profil (ktory wyrazony jest w procentach), pomnoz przez dwa i dodaj rozmiar felgi w mm
GG - Sob Sie 16, 2008 11:42
Raver napisał/a: | Aktualnie mam felgi aluminiowe 15" oryginalne rovera gdzie mam założone opony 195/65/15. |
To masz trochę za duże te opony. Wedle fabryki przy 2 litrowym silniku opony powinny mieć rozmiar 195/55/15, a dla silnika 1.6 jest to 185/55/15.
Raver - Sob Sie 16, 2008 17:23
GG napisał/a: | To masz trochę za duże te opony. Wedle fabryki przy 2 litrowym silniku opony powinny mieć rozmiar 195/55/15, a dla silnika 1.6 jest to 185/55/15. |
No fakt fabrycznie tak powinno być ale mam inaczej i tak to wygląda jak auto terenowe bo jest taka przerwa między nadkolem a kołem. A jak patrze z tyłu to te opony wydają się strasznie wąskie do tego auta. Kwestia przyzwyczajenia. Prędzej miałem punto z oponami 195/55/15 więc było szeroko no i teraz też tak mysi być jak będzie obniżony.
kpt napisał/a: | szerokosc opony razy profil (ktory wyrazony jest w procentach), pomnoz przez dwa i dodaj rozmiar felgi w mm |
Czyli według moich wyliczeń koło 195/55/15 powinno mieć wysokość 59,5cm. Ale u mnie ma ono aż 3 centymetry mniej. Wydaje mi się że jest dobrze napompowane. Trzy centymetry to fakt może być zużycie bieżnika bo nowy nie jest i ugięcie się opony pod ciężarem auta ale to by było aż tyle ?? A koło 205/50/16 ma wysokość 60,5 cm. Czyli jest większe tylko o 1cm. Biorąc pod uwagę że od opony do nadkola (najniższy punkt) mam jakieś 4cm a obniżenie auta w praktyce wyniesie jakieś 1,5-2,5cm to myślę że nie powinno być problemy z takim rozmiarem. Ale dla pewności najpierw obniżę a później będę się zastanawiał nad kołami.
marcinmarcin - Pon Sie 18, 2008 19:04
Raver napisał/a: | GG napisał/a: | To masz trochę za duże te opony. Wedle fabryki przy 2 litrowym silniku opony powinny mieć rozmiar 195/55/15, a dla silnika 1.6 jest to 185/55/15. |
No fakt fabrycznie tak powinno być ale mam inaczej i tak to wygląda jak auto terenowe bo jest taka przerwa między nadkolem a kołem. A jak patrze z tyłu to te opony wydają się strasznie wąskie do tego auta. Kwestia przyzwyczajenia. Prędzej miałem punto z oponami 195/55/15 więc było szeroko no i teraz też tak mysi być jak będzie obniżony.
kpt napisał/a: | szerokosc opony razy profil (ktory wyrazony jest w procentach), pomnoz przez dwa i dodaj rozmiar felgi w mm |
Czyli według moich wyliczeń koło 195/55/15 powinno mieć wysokość 59,5cm. Ale u mnie ma ono aż 3 centymetry mniej. Wydaje mi się że jest dobrze napompowane. Trzy centymetry to fakt może być zużycie bieżnika bo nowy nie jest i ugięcie się opony pod ciężarem auta ale to by było aż tyle ?? A koło 205/50/16 ma wysokość 60,5 cm. Czyli jest większe tylko o 1cm. Biorąc pod uwagę że od opony do nadkola (najniższy punkt) mam jakieś 4cm a obniżenie auta w praktyce wyniesie jakieś 1,5-2,5cm to myślę że nie powinno być problemy z takim rozmiarem. Ale dla pewności najpierw obniżę a później będę się zastanawiał nad kołami. |
To powinno rozwiązać problem:
http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp
Korczus - Czw Sie 21, 2008 14:48
Ja bym założył do takiego autka 205/40/17' Przy obniżonym będzie wyglądał kozacko
mi_sza1 - Pią Sie 22, 2008 08:38
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
tutaj przeliczysz o ile wszystko sie pozmienia.
michone - Pią Sie 22, 2008 08:47
Korczus napisał/a: | Ja bym założył do takiego autka 205/40/17' Przy obniżonym będzie wyglądał kozacko | ja tak mam w r 200 i to na feldze 8 cali szerokiej
marcinmarcin - Pią Sie 22, 2008 12:45
michone napisał/a: | Korczus napisał/a: | Ja bym założył do takiego autka 205/40/17' Przy obniżonym będzie wyglądał kozacko | ja tak mam w r 200 i to na feldze 8 cali szerokiej |
Wygląd Ale ja mam 205/45/17 w MG na feldze 7-ce i muszę przyznać że czasami jest już mało sympatycznie, twardo i bardzo zwalniam bo mi felg i auta szkoda... A 8 to musi już trochę z opony wystawać...
michone - Pią Sie 22, 2008 13:34
leciutko naciagnieta jest
marcinmarcin - Pią Sie 22, 2008 13:39
michone napisał/a: | leciutko naciagnieta jest |
To zdjęcie wrzuć...
|
|