Zobacz temat - [Honda Accord] Gasnie, nie odpala
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [Honda Accord] Gasnie, nie odpala

Kubala - Pon Sie 18, 2008 20:44
Temat postu: [Honda Accord] Gasnie, nie odpala
Witam Kolegów i prosze o pomoc !!

Posiadam honde accord z 96r. z silnikiem Roverka 2.0 TDI (20T2N) i od pewnego czasu mam problem!!

Na poczatku zaczeły sie kłopoty z wysokimi obrotami...silnik nie wkrecał sie powyzej 3 tys obr/min..pedał gazu w ogóle nie reagował jakby odcinało paliwo..Potem zaczeły sie "lepsze" cyrki. Po rozgrzaniu silnika (10-20km) przy dojazdach do świateł/ krzyzówek auto zaczeło gasnąc na wolnych obrotach...potem takze na wyzszych...po zgasnieciu miałem duuuuzy problem zeby uruchomic auto ponownie ( rozrusznik i akumulatorm mam juz przez to na wykonczeniu) Ostatnio zeby dojechac do domu przejechałem prawie kazde czerwone swiatło.. to moje pierwsze auto a nie znam rzadnego mechanika który znałby sie na tym silniku..a dac sie naciagnac to nie sztuka. Wczoraj probowałem przeciagnac auto na wyzszych obrotach az zapaliła sie pomaranczowa kontrolka silnika ( cos z wydechem ?)
Zauwazylem tez ze wolne obr. faluja nieznacznie.

Prosze o jakąkolwiek pomoc czy to silnik krokowy..pompa paliwa, jakas wiązka ? Czy to moze głupi filtr paliwa. Za kazda wskazówke będę ogromnie wdzięczny!!

Pozdrawiam, Kuba !! (akbar83@wp.pl)

Zukowaty - Pon Sie 18, 2008 20:48

Uno-Napewno nic z wydechem.
Due-Odczytales juz kody bledow??
Tre- Popraw prosze temat.Marka model silnik rok w nawiasie a reszta poza nim.Tak jak wyjasnione jest w zasadach kacika.Naprawde jakas plaga dzisiaj.

[ Dodano: Pon Sie 18, 2008 20:57 ]
Odrazu lepiej.Jak nie sprawdzales bledow to poczytaj to i daj znac co Ci wyswiecila lampka czarodziejska na zegarach.
http://www.honda.cba.pl/samodiagnostyka_ecu.html

Kubala - Pon Sie 18, 2008 21:02

dzieki za pomoc, jutro sprawdze..(nie mam garazu a za oknem ciemno ) :)
filo - Pon Sie 18, 2008 21:07

Jestem za wiązką przewodów elektrycznych.
Posprawdzaj kostki i same przewody czy gdzieś izolacja nie popękała.
U mnie były te same objawy i okazało sie, że przetarły się przewody.
Podobno "ten typ tak ma".
Poszukaj na forum tematów w stylu PRZERYWA, SZARPIE itp.
A co do sprawdzania kodów błędów to do dzisiaj nie załapałem o co lotto i jak czytać te mrugnięcia...

Kubala - Pon Sie 18, 2008 21:13

Dzieki Filo, tylko o które wiązki dokładnie chodzi ? te od strony alternatora czy moze gdzies przy filtrze paliwa..trroche by to ułatwiło bo tego tam jes ze 10 km a zrywac wszedzie otuline czy kabel sie nie złamał/przetarł to syzyfowa praca :/ ale jesli nie bedzie wyjscia to jutro zaczne :)

Dzieki i pozdrawiam

Zukowaty - Pon Sie 18, 2008 21:25

Czytasz te mrugniecia jak alfabet morsa.Dlugie to dziesiatki a krótkie to jednosci czy jakos tak. Ja tez bym obstawial przewody bo czytalem wlasnie o tym pare dni temu.To link do tematu: http://forum.roverki.eu/v...highlight=20t2n
filo - Pon Sie 18, 2008 21:29

Te od strony alternatora raczej.
Nie wiem jak to w Hondzie jest rozwiązane ale zazwyczaj to przy pompie.
I nie wiem też jak wygląda ta górna obudowa na silniku w H ale u mnie to ona też trochę namieszała bo przetarła kable w jednym miejscu a w drugim to jak wiązka idzie po obudowie rozrządu.
Także chodzi o wiązkę od pompy paliwa do reszty podzespołów.Taka dość gruba bo sporo kabli tam jest w niej.
Chyba że znajdzie sie ktoś mądrzejszy ode mnie i ci to wyjaśni...

Zukowaty - Pon Sie 18, 2008 21:31

Mysle filo ze masz swieta racje.To samo jest w tym temacie co podrzucilem wiec chyba trafiony zatopiony.
Kubala - Wto Sie 19, 2008 15:48

Dzieki Koledzy za pomoc, zaraz sie zabieram za kable, ostatnie pytanko:
- która to pompa ( ustawienie w H to alternator od strony pasazera a aku plus filt powietrza od strony kierowcy) i jesli mógłby mi ktos przesłac jakies ksiazki serwisowe i manuale do tego silnika (20T2N) to bede wdzięczny.

PS. Ta plastikowa pokrywa tez mi przetarła jakis kabel lezący na obudowie rozrządu.

NEOSSS - Wto Sie 19, 2008 15:57

Kubala, Pompa wtryskowa to metalowa puszka niedaleko rozrządu patrząc od przodu samochodu po prawej stronie, ida do niej przewody wtryskiwaczy oraz standardowa problemowa wiązka, sa tam dwie szare i jedna brązowa wtyczka... Koło filtra powietrza po lewa, metalowa kostka :mrgreen: :razz:
thef - Wto Sie 19, 2008 17:43

Kubala napisał/a:
i jesli mógłby mi ktos przesłac jakies ksiazki serwisowe i manuale do tego silnika (20T2N) to bede wdzięczny

http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#30

Wybierz RAVE dla starszych modeli (instrukcja serwisowa po angielsku, innej nie znajdziesz jeżeli chodzi o diesla).

Kubala - Czw Sie 21, 2008 20:46

Siema, kupilem plyn do styków poczyscilem wszystko kable sprawdzilem ale akurat te przy pompie wtryskowej sa tak pochowane ze nawet nie ma jak tam łapy włożyc.. da sie jakos te pompe odkrecic (i potem przykrecic spowrotem zeby działała :) ) w domowych warunkach ??

dzisiaj jechalem kawalek do pracy (3km) i było oka, ale w sumie te objawy sie ujawniały na rozgrzanym silniku.

I ostatnia sprawa gdzie jest złączka diagnostyczna bo pod tapicerka u pasarzera nie ma..i gdzie schowała sie pompa paliwa (na baku? ) ?

NEOSSS - Czw Sie 21, 2008 22:09

Kubala, w dieslu jest pompa wtryskowa i nie da sie jej tak po prostu zdjac i dokrecic bez komplikacji, sa tam trzy kostki ktore odkrec. Jesli szarpie po nagrzaniu moze czujnik temp. paliwa
thef - Nie Sie 24, 2008 19:53

Żeby dostać się do kostek przy pompie trzeba zdjąć górny wąż intercoolera a potem odkręcić mały stelaż do którego są przymocowane trzy wtyczki, które da się z niego wypiąć. Pamiętaj, że wiązka to nie tylko kostki ale i przewody, powinieneś rozwinąć izolację na całej długości wiązki i dokładnie sprawdzić czy nie ma przetarć czy pęknięć izolacji, bo mogą one wskazywać na uszkodzenie (np. złamanie przewodu) wewnątrz.