|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
![](images/print.gif) |
Offtopic - [R 200 1.6 16V `98r.] Podgrzewane fotele
wild_weasel - Wto Sie 19, 2008 08:06 Temat postu: [R 200 1.6 16V `98r.] Podgrzewane fotele Witam,
Pewna dobra dusza natchnęła mnie do dołożenia do mojej małej limuzyny podgrzewania foteli. Wiem, że taki bajer w 200 nie występuje, więc tym bardziej korci mnie dorobienie luksusowego urządzenia Do skórzanej tapicerki będzie jak znalazł.
I tu moje pytania. Czy ktoś w ogóle podchodził do tematu?
Czy wystarczy wpakować matę pod tapicerkę, zorganizować elektrykę i już? Jakieś wskazówki odnośnie dłubania w tapicerce? Nie jest już nowa i nie chciałbym, żeby rozleciała mi się w rękach...
Czy podłączenie regulowanych (z potencjometrem) włączników nie robi różnicy w stosunku do zwykłych wł/wył? Gdzie można umieścić włączniki tak, żeby były wygodne i obwód zorganizowany jakoś po ludzku, tzn. bez wybebeszania połowy samochodu dla ciągnięcia kabli.
Pytania może i głupie, ale lepiej zapytać o banał, niż udawać, że się wie.
Nie wiem do jakiego działu to dać:
- usterki - nie mam
- tuning mechaniczny - odpada
- tuning wizualny - tego nie widać.
Jeśli moderator wie, poproszę o przeniesienie we właściwe miejsce.
marcin8c - Wto Sie 19, 2008 17:50
wydaje mi sie, ze mozna, czemu nie ? a np pokretelko mozesz umiescic tam gdzie powinno byc elektryczne sterowanie lusterek lub obok. A no i tapicer by sie przdal chyba ze sam sie na tym znasz.
wild_weasel - Pią Sie 22, 2008 18:56
Ma ktoś pomysł jak to zorganizować? Ktoś pomoże?
michone - Pią Sie 22, 2008 19:17
a masz dzieci?? bo podgrzewane fotele nie sprzyjają płodności... sam myslalem ale sierozmyslilem
wild_weasel - Pią Sie 22, 2008 19:21
michone, skąd ta teoria?? Rozumiem, że szkodzi tak samo jak telefon komórkowy?
Zukowaty - Pią Sie 22, 2008 19:21
wild_weasel napisał/a: | Pewna dobra dusza natchnęła mnie do dołożenia do mojej małej limuzyny podgrzewania foteli |
Kogo masz na mysli?? Zrobimy to jak wroce do Poznania Kup jakies maty firmowe najlepiej z jakiegos auta dobierz zeby Ci jeszcze pasowaly wymiarowo i sam zadecyduj czy samo siedzisko czy z oparciem.Pewnie koles jak ma maty z rozbiorki to i bedzie mial przelaczniki a i moze jakas wiazka sie znajdzie albo chociaz kostki zeby to ladnie polaczyc Zobaczyly jak sie rozbiera ta Twoja skore I po krzyku.Mozesz sobie zrobic na potencjometrach.To dziala jak zelasko.Mniej pradu mniejsze grzanie,wiecej i Ci tylek usmazy
[ Dodano: Pią Sie 22, 2008 20:23 ]
michone napisał/a: | a masz dzieci?? bo podgrzewane fotele nie sprzyjają płodności... sam myslalem ale sierozmyslilem |
No iles prawdy w tym jest bo jajka dlatego sa na zewtarz zeby nie mialy goraco (36.6 st C).Jak sie siedzi 72h na dobe na matach to moga byc w koncu jakies powiklania
marcin8c - Pią Sie 22, 2008 19:42
wystarczy, ze sie trzyma laptopa na kolanach przez pol godziny by na iles tam minut byc bezplodnym. tak samo jak nie wolno siedziec w bardzo goracej wodzie w wannie z tego samego wzgledu. Tak tez jest z podgrzewanymi siedzeniami. Oczywyscie wszystko dla rozsadnych. Jezeli bedziesz mial wlaczone podgrzewanie non stop to faktycznie mozesz miec klopoty potem. Wszystko przez za wysoka temperature em.. twoich jajek
Zukowaty - Pią Sie 22, 2008 20:07
marcin8c napisał/a: | Jezeli bedziesz mial wlaczone podgrzewanie non stop to faktycznie mozesz miec klopoty potem |
Nom np.z bablami od goraca na tylku Ale ma to swoje dobre strony Wsiadacz do R i idziesz pojezdzic dla przyjemnosci z wlaczonymi na maxa fotelami dajmy na to ze w zime i tak na 2 godzinki a po powrocie hop do wyrka z ukochana i bez stresow
wild_weasel - Sob Sie 23, 2008 12:21
taki mały offtopic, co? Nie pytałem o antykoncepcję
Zukowaty, poważnie lepiej z rozbitka? A nie te, co mi podrzuciłeś link?
Myślę jeszcze gdzie by włączniki upchnąć, bo nie są one ani małe, ani płaskie. No i wolałbym nie wybebeszać bardziej niż konieczne plastików w środku dla przeciągnięcia kabelków. Polecasz szroty czy alledrogo?
W sprawach motoryzacyjnych jestem jak dziecko, czasem trzeba mi podpowiedzieć oczywistą rzecz
marcin8c - Sob Sie 23, 2008 13:56
z checia tez sie podlacze pod ten temat poniewaz juz od dawna myslalem nad tym. Byly 200tki z podgrzewanymi fotelami ?
Zukowaty - Sob Sie 23, 2008 15:02
wild_weasel dlatego Ci powiedzialem zeby brac z jakiegos auta bo mial bys w komplecie z przelacznikami i moze z kawalkiem wiazki ale rownie dobrze mozna kupic maty te co Ci pokazalem tylko wymiar dobrac odpowiedni a przelaczniki sobie wybierzesz jakie chcesz.Kable sie pociagnie pod wykladzina i przy progu.Pomysle jeszcze jak to podlaczyc zeby mialo rece i nogi.Boszeeeee jak ja nienawidze elektryki.
Brt - Sob Sie 23, 2008 15:20
Proponuję pociagnąc przewód 2,5 - 4 mm2 z aku przez bezpiecznik do wyłączników a póżniej jakieś 2,5 mm2 do mat. Lepsza droga w R200 to raczej pod konsolą środkową. Tam tez znajdziesz dobrą masę
Zukowaty napisał/a: | Boszeeeee jak ja nienawidze elektryki. |
Nie rozumiem Cię
Co do tapicerki, to obicie siedzenia dośc łatwo zdjąć, aczkolwiek trzeba się odrobinę naszarpać (od przodu jest taka listwa do zdjęcia) i trzeba plastik z boku odkręcic. Co do oparcia to się nie wypowiem. Ale dla chcacego ......
wild_weasel - Sob Sie 23, 2008 15:41
Dzięki panowie.
marcin8c, gdzieś trafiłem na wypowiedź wyśmiewającą sprzedawcę, który twierdził, że jego 200 ma podgrzewane fotele, bo takie nie wychodziły. Więc wnioskuję, że seryjnie montowanych podgrzewanych foteli nie było.
Zukowaty, zorientuję się jak gdzieś trafię na szrot. Szukam włączników z potencjometrem, widziałem takie na alle. Przynajmniej będę miał "rękojmię"
Brt, no właśnie wczoraj wstępnie zaglądałem pod siedzenie i też stwierdziłem, że jest to wykonalne. Może nawet uda się nic nie zniszczyć? Gdybyś mógł rozwinąć temat z kablami... proszęęę Którędy, skąd ukraść prąd, jaka grubość, itd. Dla mnie to ciemna masa.
michone - Sob Sie 23, 2008 15:56
http://www.allegro.pl/ite...ich_foteli.html
Brt - Sob Sie 23, 2008 21:36
hehe przecież npaisałem ale skoro łopatologicznie to proszę
1. kupujesz przewód YLY 1x4mm2 jakieś 3 m i YLY 1x2,5mm2 jakieś 4m (mm2 przekrój przewodu )
2. kupujesz obudowę bezpiecznika taka na przewód i bezpiecznik
http://moto.allegro.pl/it...dowe_2_5mm.html
3. Wybierasz miejsce na właczniki od podgrzewania
4. Ciągniesz przewód z aku (jakieś oczko na końcu zagniatasz i podkrecasz pod klemę) do bezpiecznika i z bezpiecznika do właczników ogrzewania
5. Ciągniesz przewody z wyjścia właczników do maty grzewczej oraz z "masy" do maty grzewczej.
6. podłaczasz wszystko, na końcu wkładasz bezpiecznik i musi zadziałać
przewody z komory silnika najłatwiej przeciągnać przy wiązce przewodów poniżej silnika wycieraczek. Pod konsola środkową obok dźwigni biegów spokojnie przejdą przewody do siedzeń hmm chyba tyle
Zukowaty - Nie Sie 24, 2008 10:38
Brt a nie sadzisz ze przydal by sie jakis przekaznik bo te przelaczniki na tym pradzie dlugo nie pozostana w stanie stalym??Ja myslalem zeby tylko sygnal dac i mase na wlacznik a prad na przekaznik.
Brt - Nie Sie 24, 2008 11:09
jeśli właczniki są z regulacją to powinny być przygotowane na takie obciażenia . Jeśli tylko włacz wyłącz, to można rzeczywiście i przekaźnik dołożyć A ktoś ma dane techniczne takowych mat jaki to prąd pobiera
Zukowaty - Nie Sie 24, 2008 11:14
Danych nie posiadam bo elektryka jest fujjjj. Mysle ze nawet te z regulacja moga tylko dawkowac mase a plus bedzie staly z przekaznika.No nic moj ojciec jest elektrykiem to sie zadzwoni i bede wiedzial.
Brt - Nie Sie 24, 2008 11:19
ale nie ma znaczenia co się dawkuje. Rozwiązania regulacji są dwa: albo poprzez obniżanie napięcia (poprzez rezystory) albo poprzez dołaczanie poszczególnych kawałków maty grzewczej. Jeden i drugi sposób wynmagałby zastosowania kilku przekaźników na każdy fotel. Drogie skomplkiowane i nieopłacalne. Mozliwa jest jeszcze regulacja półprzewodnikami, ale hmm podejrzewam, że nie jest stosowana w tym przypadku
Zukowaty - Nie Sie 24, 2008 11:27
Dla mnie to we wlaczniku jest poprostu potencjomentr najzwyklejszy ktory zawieksza lub zmniejsza mase bo nadal nie jestem pewny czy prada idzie przez przelaczniki ale jak idzie to wtedy reguluje prad.
Brt - Nie Sie 24, 2008 11:44
jeśli tak, to musi cały prąd przejśc przez ten potencjometr (i to niezaleznie czy potencjometr jest po stronie masy czy plusa - prąd musi przepłynąć przez cały obwód) inaczej się nie da
A jeszcze jedna rzecz. Napisałem ,ze pociągnąć prąd z aku, ale jedna sprawa. Dobrze by było, żeby maty grzały tylko przy zapalonym silniku/przekręconej stacyjce. W zwiazku z tym wypadałoby dać przekaźnik po bezpieczniku i jego sterowanie podpiąć gdzieś do "plusa" ze stacyjki.
Zukowaty - Nie Sie 24, 2008 12:26
Sadze ze lepszym pomyslem bedzie pociagniecie z jakiegos luzniego bezpiecznika...albo wloszenie jakiegos duuuzego jak od szyby tylnij np. do klaksonu i tam sie podpiac.To i tak wszystko wyjdzie w praniu i najwazniejsze zeby dzialalo i nie piescilo za nadto kierowcy
Brt - Nie Sie 24, 2008 12:31
wild_weasel - Nie Sie 24, 2008 15:57
Hmm. Tak czytam tę Waszą dyskusję... i się nie orientuję. Połowy tych wywodów po prostu nie kumam. Pozwolicie, że nie będę się wtrącał i poczekam, aż opracujecie projekt zelektryfikowania 200, a moje autko będzie służyło jako egzemplarz doświadczalny A potem dla każdego z Was po dużym piwie i niskim ukłonie
W każdym razie nie krępujcie się i wymądrzajcie, ja chętnie poczytam
Zukowaty - Nie Sie 24, 2008 18:15
wild_weasel napisał/a: | W każdym razie nie krępujcie się i wymądrzajcie, ja chętnie poczytam |
Ja juz pisalem ze elektryka jest fujjjj.Moze lepiej zrobimy jakis obieg plunu chlodzacego do tych foteli??
Brt - Nie Sie 24, 2008 19:21
Zukowaty napisał/a: | Moze lepiej zrobimy jakis obieg plunu chlodzacego do tych foteli?? |
dobree
wild_weasel - Nie Sie 24, 2008 21:15
Zukowaty napisał/a: | Moze lepiej zrobimy jakis obieg plunu chlodzacego do tych foteli?? |
Nie, lepiej nie. W Roverkach powszechne są dolegliwości układów, w których płyn ma coś wspólnego z temperaturą Jeszcze mi siedzenie zamoczy!
|
|