Zobacz temat - [R200 1.4Si 97r] ABC po kupnie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 1.4Si 97r] ABC po kupnie

squadalfa - Sro Sie 20, 2008 16:51
Temat postu: [R200 1.4Si 97r] ABC po kupnie
Witam,

Świeżo kupiony ROVER - z Niemiec. Na diagnostyce ładnie, zarejestrowany, ale dostałem rady, że koniecznie:

- zmiana pasek rozrządu
- zmiana oleju
- zmiana pomp

CO o tym sądzicie?

Jary - Sro Sie 20, 2008 18:42

squadalfa napisał/a:
- zmiana pomp


Dwa pierwsze oczywiście a powyższe to bzdura .

Chester - Sro Sie 20, 2008 18:58

Jary napisał/a:
squadalfa napisał/a:
- zmiana pomp


Dwa pierwsze oczywiście a powyższe to bzdura


pompa wody to sie zgodze .... ;)

sTERYD - Sro Sie 20, 2008 22:53

Chester napisał/a:
pompa wody to sie zgodze .... :wink:

w sumie to się mieści w wymianie rozrządu ;)

oprawca_1978 - Czw Sie 21, 2008 06:39
Temat postu: Re: [R200 1.4Si 97r] ABC po kupnie
squadalfa napisał/a:
Witam,

Świeżo kupiony ROVER - z Niemiec. Na diagnostyce ładnie, zarejestrowany, ale dostałem rady, że koniecznie:

- zmiana pasek rozrządu
- zmiana oleju
- zmiana pomp

CO o tym sądzicie?


Paseczek rozrządu - sens jest wymienić - bo jak trzaśnie paseczek - to wiadomo, gdzie sobie możba potem taki silniczek umieścić, paseczek kosztuje dobry do 100 PLN, to nie koszt, skoro ten może pochodzić - wg instrukcji - 160 kkm i pięć latek.

Olejek - też lepiej wymienić, tylko uważać, jaki jest już w silniku i jak jest stan tego silnika. Jak ma trochę przejechane i jeździł na mineralnym - to w silniczku na pewno jest już nagar, olejek syntetyczny ruszył by to i jakby poszło by to w kanały olejowe, silnik się zatrze.

Pompy - jest w zasadzie sens wymieniać tylko pompę cieczy chłodzącej. To szybka robota, pompa też nie jest taka droga. Pompy oleju w zasadzie nie ma sensu, no chyba że wiadomo, że jest stara zarżnięta. To samo pompa paliwa. Koszt pompy paliwa to mniej więcej tyle samo co pompy wody. Pompa oleju (nowa) jest już znacznie droższa.

Ale przede wszystkim sprawdziłbym silnik pod względem tego, czy nie przechodził HGF - czyli padnięcie uszczelki pod głowicą.

To jest najważniejszy aspekt i największa bolączka tych nomen-omen mocnych, trwałych i nowoczesnych silników.

piter34 - Pią Wrz 12, 2008 14:54

oprawca_1978 napisał/a:
skoro ten może pochodzić - wg instrukcji - 160 kkm i pięć latek.

To dotyczy silników montowanych w R25/45/75. W przypadku R200 pasek wymieniamy co 5 lat lub 100kkm.