Zobacz temat - [R200 1,4 8V 98] Światła pozycyjne wyłączają wentylator cd
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 1,4 8V 98] Światła pozycyjne wyłączają wentylator cd

dudekmis - Nie Sie 31, 2008 19:10
Temat postu: [R200 1,4 8V 98] Światła pozycyjne wyłączają wentylator cd
Problem jest następujący . Po włączeniu zapłonu wentylator na chłodnicy zaczyna pracować niezależnie czy silnik jest zimny czy ciepły . Sprawdziłem czujnik temperatury płynu chłodzącego i wskazania są zgodne z FAQ techniczny ze strony klubowej . A dokładniej wykonałem 2 pomiary . Pierwszy popołudniu po pracy , samochód stał cały dzień na słońcu , drugi po nocy przed wyjazdem . Na zimnym silniku przy pomiarze 1 wskazał 1,6 kohm przy pomiarze 2 wskazał 2,2 kohm. Natomiast przy pomiarach ciepłego silnika oba pomiary były w gronicach 0,3 kohm. Dodatkowo po odpięciu czujnika wentylator przestaje działać . Wnioskuje ze czujnik jest sprawny .

Drugim problemem jest to ze po właczeniu świateł pozycyjnych wentylator przestaje działać niezależnie czy silnik jest zimny czy ciepły , niezałeżnie czy silnik chodzi czy tylko jest przekręcony kluczyk w stacyjce . Poprostu po włączeniu świateł zanika napiecie na przewodzie do wentylatora .


Ktoś wie o co chodzi , bo dzisiaj z 3 mechanikami mieliśmy dobry ubaw a żaden nie wiedział co z tym zrobić . Pokierowali mnie do elektryka/ elektronika .

timer - Nie Sie 31, 2008 19:16

no jak by nie patrzeć to mechanicy maja racje a kiedy kupiłeś swój samochód ??jak nie dawno to chyba ktoś bardzo i to bardzo na skróty poszedł ,chyba schematu połączeń elektrycznych na oczy nie widział nic innego nie pozostaje tylko ściągnąć ,wydrukować i do elektryka samochodowego uderzyć
dudekmis - Nie Sie 31, 2008 19:22

Samochód w moich rekach jest od 3 miesięcy . Schematy z RAVE juz wydrukowałem żeby elektryk za bardzo nie musiał wysilać :) Pozatym już sie przyzwyczaiłem ze mam nietypowy samochód jak na polski rynek i wycieczki do mechanika to tylko po porządnym przygotowaniu sie teoretycznie żeby mu podpowiedzieć gdzie co jest i jak to wygląda i ile kosztuje :P
timer - Nie Sie 31, 2008 20:00

eh te nasze Roverki :) mam podobnie jak mam iść do mechanika z jakaś nietypową usterką to pierwsze sam szukam na forum i na logikę podchodzę do sprawy . Elektryk będzie miał troszku roboty ,jak tak popatrzyłem na schematy to ktoś fajnie zamieszał :) ale jak to mówią najgorszą usterką jest poprzedni właściciel
dudekmis - Nie Sie 31, 2008 20:05

Dodam może ze mechanicy w warsztacie zwrócili mi uwagę na to ze chłodnica jest jakaś taka za ładna , znaczy sie jest całkiem nowa . I pewnie ktos go składał na szybko i coś pomieszał . Ale patrząc na to logicznie to te 2 układy nie maja nic wspólnego ze soba . Jak się nie myle to czujka podaje odczyt do komputera a ten daje sygnał na przekaźnik od wentylatora , jakoś nie widze w tym układzie połączenia z instalacją oświetlenia :)
R-200 - Nie Sie 31, 2008 21:48

Sprawdż masy przy akumulatorze idące na nadwozie. Może tam się coś oberwało. :?:
timer - Nie Sie 31, 2008 22:10

jak by masy nie było podpiętej to jeszcze dziwniejsze rzeczy by się działy :) a jeśli chodzi o połączenie tych dwóch układów to mają coś wspólnego idą w jednej wiązce ......tak mi się wydaje jutro to dokładnie sprawdzę ja mam podobny problem lecz nie taki sam czeka mnie rozbieranie całego przodu bo zamiast wentylatora klimy włącza sie ten od chłodnicy, tylko mnie zastanawia w którym miejscu jakiś magik zrobił połączenie mam nadzieje ze pod przekaźnikami a wentylator od klimy jest walnięty :(
dudekmis - Sro Wrz 03, 2008 20:45

Awaria dot . wentylatora usunięta :)

Teraz elektryk tak namieszał ze mam problemy z odpalaniem i zawieszają mi sie obroty. Przeczyciłem silnik krokowy i przepustnicę , problem nie zniknoł . Dzisiaj podjechałem do elektryka z reklamacją . Co sie okazało , po wyjęciu stycznika od wentylatora chłodnicy wszystko wraca do normy : obroty spadają , zapala odrazu :)

[ Dodano: Nie Wrz 07, 2008 09:41 ]
niestety naprawa była chwilowa objawy powróciły .

Diagnoza komputerowa wskazała błąd silnika krokowego . Silnik zakupiłem i wymieniłem . Dalej bez zmian ;(

Sprawdziłem połączenie miedzy silnikiem krokowym a komputerem , wszystkie przewody są sprawne . Po wyjęciu silnika z obudowy i przekręceniu stacyjki silniczek wykonuje pełny skok . Wnioskuję więc ze jest sprawny .

Może ktoś wie co powoduje ze komputer steruje ( wysyła sygnał ) do silniczka krokowego i jak to można zdiagnozować ??

[ Dodano: Pon Wrz 08, 2008 22:24 ]
dzisiaj przeprowadziłem 2 testy

1 Wstrzymanie dopływu powietrza do silniczka krokowego
Sposób : Zdjęcie wężyka łączącego przepustnicę z silnikiem krokowym i zatkanie palcem dolotu do silniczka

Obserwacje : Silnik momentalnie zszedł na niższe obroty powiedzmy ze była nawet 900 (powiedzmy bo trudno mi było zatykać palcem dolot powietrza i patrzeć na zegary ) Otwieranie przepustnicy powodowało całkiem normalny zwrost obrotów . Brak zawieszania sie przy 2500 obr/min . Moim zdaniem silnik podczas tego testu pracował całkiem normalnie .

2 Wstrzymanie dopływu powietrza do przepustnicy
Sposób : Zdjęcie łącznika miedzy filtrem powietrza a przepustnica

Obserwacje : Silnik pracował bez zmian na podwyszonych obrotach . Czułem jak powietrze jest zasysane przez kolektor mimo zamknięcia przepustnicy .


Czy to jest prawidłowe zachowanie ??

piter34 - Wto Wrz 16, 2008 13:51

dudekmis, czy udało się rozwiązać problem?
dudekmis - Czw Wrz 18, 2008 00:18

Jutro wymieniam czujkę temperatury płynu chłodzącego bo jeszcze ten błąd wyskakuje na KTS . Jak nie pomoże to będę musiał poszukać czarodzieja :P
Brt - Czw Wrz 18, 2008 10:46

timer napisał/a:
ale jak to mówią najgorszą usterką jest poprzedni właściciel

przykre ale prawdziwe :| a wyjątki tylko potwierdzają regułę ...

dudekmis - Pią Wrz 19, 2008 22:58

Czujka wymieniona i ...............

Totalne zero poprawy , ciągle te same objawy :sad:

Ktoś ma jeszcze jakiś pomysł co to może być i jak to zbadać bez kupowania całego silnika kawałek po kawałku ?? ?????????????????????????????????????????????????????????????

giewu - Sob Wrz 20, 2008 08:36

dudekmis napisał/a:
Po włączeniu zapłonu wentylator na chłodnicy zaczyna pracować niezależnie czy silnik jest zimny czy ciepły ... po właczeniu świateł pozycyjnych wentylator przestaje działać ... po wyjęciu stycznika od wentylatora chłodnicy wszystko wraca do normy : obroty spadają , zapala odrazu ...

wydaje mi się, że rozwiązanie Twojego zasugerował już kolega timer
timer napisał/a:
jeśli chodzi o połączenie tych dwóch układów to mają coś wspólnego idą w jednej wiązce

sam przecież napisałeś: "...ktos go składał na szybko i coś pomieszał" więc może udaj się tym właśnie tropem ? :cool:
moim zdaniem powinieneś poszukać zwartych, nadtopionych przewodów w tej właśnie wiązce, ewentualnie rozejrzałbym się po przewodach przy kierownicy - włącznik zespolony, stacyjka (na wszelki wypadek ;) nie zapomnij rozłączyć akumulatora podczas "zabawy" z kierownicą)

dudekmis - Sob Paź 04, 2008 20:49

Problem Rozwiązany !! !!!!!!!!!!!!!!! :mrgreen:

Wystarczy wstawić samochód do porządnego mechanika ( czyt. Mariusz )


Okazało sie ze stopiła sie wiązka w kokpicie . Wiązka naprawiona i Rover chodzi lepiej niż szwajcarski zegarek .