Zobacz temat - [R620] Fabryczny centralny zamek.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Fabryczny centralny zamek.

Vickers - Pon Wrz 01, 2008 16:56
Temat postu: [R620] Fabryczny centralny zamek.
Mam pytanie, a mianowicie czy w w/w modelu siłowniki w przednich drzwiach są oba master, czy jeden master a drugi slave?
maciej - Pon Wrz 01, 2008 17:04

U mnie prawy to slave.
Vickers - Pon Wrz 01, 2008 17:50

Aha, bo już myślałem że mam przyczynę niedziałającego alarmu. Nie wiem co z nim jest. Raz na jakiś czas się załączy, a potem w ogóle. Rozebrałem na razie prawe drzwi i jedyne co rzuciło mi się w oczy to ten siłownik. Może jeszcze miał ktoś podobny problem i go rozwiązał, to może podrzucić mi kilka wskazówek jak można to ugryźć. Byłbym niezmiernie wdzięczny.
maciej - Pon Wrz 01, 2008 18:10

Kiedyś już o tym pisałem - miałem taki przypadek w poprzednim R623 - w każdym bębenku jest mikrostyk odłączający alarm w przypadku otwarcia drzwi kluczykiem, u mnie uszkodzony był styk w klapie bagażnika (wskazywał, jakby w zamku cały czas był przekręcony kluczyk i powodowało to nie załącznie alarmu) - wystarczyło odłączyć kostkę od zamka i po kłopocie, a przy okazji spowodowało to, że samo otwarcie kluczykiem (czytaj wytrychem) nie wyłączało alarmu.

Dodatkowo sprawdziłbym czujnik zamknięcia klapy silnika i bagażnika oraz drzwi - jeśli któryś z nich wskazuje "otwarcie" to centralny zamek się zamknie, ale alarm się nie uaktywni dopóki nie uzna, że auto jest zamknięte.

Czujniki drzwi zauważyłbyś - jeśli przełączysz oświetlenie wnętrza w środkową pozycję to będzie się świecić cały czas, dlatego typowałbym czujnik klapy bagażnika i silnika.

Dodatkowo uszkodzony czujnik otwarcia klapy bagażnika może spowodować rozładowanie aku, bo kontroluje on lampkę oświetlającą bagażnik.

Łatwo go sprawdzić, bo na desce jest kontrolka odtwarcia bagażnika, podobnie jak kontrolka otwacia drzwi - jeśli zapalają się i gasną w odpowiednim momencie, to problem dotyczy albo właśnie tych mikrostyków reagujących na ruch kluczyka w zamku albo czujnika maski.

Vickers - Wto Wrz 02, 2008 07:56

Hmmm... Niestety te dwie krańcówki już dawno sprawdziłem i są sprawne. Z przodu i z tyłu. Odłączanie ich też nic nie dawało. No to obstawiam teraz gdzieś któreś drzwi.
maciej - Wto Wrz 02, 2008 10:51

Vickers napisał/a:
No to obstawiam teraz gdzieś któreś drzwi.

Drzwi łatwo sprawdzić, bo nasz tą kontrolkę na desce.
Ja bym raczej obstawiał jeden z tych mikrostyków w zamkach lub uszkodzenie czujnika ruchu (w podsufitce).

Vickers - Sro Wrz 03, 2008 23:37

O czujnika jeszcze nie sprawdzałem. A jakby te mikrostyki poodłaczać to chyba powinno zadziałać, mam rację?
NEOSSS - Czw Wrz 04, 2008 08:16

Gdy odlaczysz krancowki beda one mialy obieg i wskazywaly tak jakby drzwi byly zamkniete, wiec alarm i centralny zadziala
maciej - Czw Wrz 04, 2008 08:55

Vickers napisał/a:
A jakby te mikrostyki poodłaczać to chyba powinno zadziałać, mam rację?

Tak. Ja tak zrobiłem w tylnej klapie.
Jeśli odłączysz jeszcze w te w drzwiach, to jedynie jak Ci pilot siądzie, to nie będziesz mógł wsiąść do auta bez włączania alarmu (wtedy trzeba odpiąćaku), ale to i tak będzie Twój najmniejscy problem, bo jak pilot siądzie, to nie rozbroisz immo i auto i tak nigdzie nie pojedzie.

coldmanns - Czw Wrz 04, 2008 14:34

Master to ten ktory po zaryglowaniu drzwi zamyka wszystkie poprzez centralke.
Sprawdz sobie czy kierowca i pasazer moga zamykac wszystkie zamki.

maciej - Czw Wrz 04, 2008 14:40

coldmanns napisał/a:
Master to ten ktory po zaryglowaniu drzwi zamyka wszystkie poprzez centralke.
Sprawdz sobie czy kierowca i pasazer moga zamykac wszystkie zamki.

Przecież napisałem kilka postów wyżej, że prawy to slave - wniosek tylko lewy (kierowcy) to master. :D

coldmanns - Czw Wrz 04, 2008 14:50

maciej, no nie zawsze. Niekiedy instalacja jest dlubana, dlatego sasugerowalem ze moze sobie sprawdzis w taki sposob.
Ja np. w tico fabrycznie mialem mastera po stronie kierowcy, a dziadek ma z obu stron (tez fabrycznie) :/

Marrkus - Czw Wrz 04, 2008 15:08

coldmanns napisał/a:
maciej, no nie zawsze. Niekiedy instalacja jest dlubana, dlatego sasugerowalem ze moze sobie sprawdzis w taki sposob.
Ja np. w tico fabrycznie mialem mastera po stronie kierowcy, a dziadek ma z obu stron (tez fabrycznie) :/


Wątpie by tico miało fabryczny alarm - szybciej był on montowany u servisie na życzenie klijenta. a tam montują co popadnie i jak popadnie....

coldmanns - Czw Wrz 04, 2008 15:10

Mialo fabryczny. Posiadalem FV zakupu przez pierwszego wlasciciela.
Koles sobie zamowil alarm, centralke i el. szybki.
Dziadek znow kupowal nowego i zamowil sobie tylo alarm i centralke (bez szybek el.)

maciej - Czw Wrz 04, 2008 15:47

Zamówił, czyli prawdopodbnie dokładali w salonie. :D
Skody Felicje np. w wersji 1.6 GLXi miały "fabryczny" alarm - taki montowany w Mlada Boleslav, a do Felicji 1.3 GLXi był dokładany FOX w Warszawie na Grochowskiej 45F. :D
Na fakturze oba alarmy wyglądały identycznie. :D

Co do alarmów w R600 to wszystkie R600 '95 mają identyczny fabryczny alarm i immo (zakładane w GB). :)

coldmanns - Czw Wrz 04, 2008 18:36

no wlasnie na fakturze pisalo u mnie alarm, centralka, el. szyby.
A u dziadka alarm i centralka.
A to nie wiedzialem ze maja identyczne podzespoly wszystkie r600.
Sorki za zamieszanie :razz:

Vickers - Pią Wrz 05, 2008 11:29

W moim autku nie ma immo. Chyba że może jest a ja o nim nie wiem :) No i 600 nie mają wszystkich identycznych podzespołów. Np. różnią się lusterkami zewnętrznymi. Od 600 nie pasuje do mojej 620.
maciej - Pią Wrz 05, 2008 11:37

Vickers napisał/a:
W moim autku nie ma immo. Chyba że może jest a ja o nim nie wiem

Też przez rok nie wiedziałem. ;)

No chyba, że ktoś go wyciął.
Vickers napisał/a:
No i 600 nie mają wszystkich identycznych podzespołów. Np. różnią się lusterkami zewnętrznymi. Od 600 nie pasuje do mojej 620.

Po roku '96 był face-lifting i już nie wszystko pasuje - alarm po '96 też jest inny, ale w tym wątku piszemy o '95. :)

piter34 - Pią Wrz 05, 2008 12:09

Vickers napisał/a:
No i 600 nie mają wszystkich identycznych podzespołów.

Oczywiście w miarę produkcji pewne elementy zastępowano innymi (np. od rocznika modelowego 97 osprzęt silnika czy układ ABS już nie jest japoński tylko europejski)

Vickers napisał/a:
W moim autku nie ma immo.

Zamknij auto pilotem, poczekaj na uzbrojenie się alarmu, otwórz drzwi kluczykiem i spróbuj odpalić samochód.

Vickers - Pią Wrz 05, 2008 23:35

Cytat:
Zamknij auto pilotem, poczekaj na uzbrojenie się alarmu,


No właśnie w tym sęk że ten alarm mi się nie chce załączyć... :/

NEOSSS - Sob Wrz 06, 2008 10:07

Vickers, krancowki w drzwiach, w zamku przednij maski, i w zamku tylnej klapy posprawdzane
?

Vickers - Sob Wrz 06, 2008 12:08

Tzn. krańcówki w drzwiach te od oświetlenia sprawdzone i są ok, ale jak rozebrałem bok to słyszę że w zamku w środku jakiś mikrostyk klika, ale nie mogłem się do niego dobrać bo nie mogłem zamka wyjąć. Klapy przód i tył również ok.
NEOSSS - Sob Wrz 06, 2008 17:38

Vickers, stycznik jest przy zamku kierowcy... Maly kwadracik z dwiema kropeczkami pomaranczowymi, wciskaja sie one zalezni od przekrecenia kluczykiem i daja sygnal do silownika centralnego a on do centralki alarmowej...
Vickers - Nie Wrz 07, 2008 04:26

A to jednak nie o to chodzi. Bo ten mikrostyk jest WEWNATRZ zamka. Nie przy kluczyku tylko wewnatrz calego zamka.
NEOSSS - Nie Wrz 07, 2008 15:52

Vickers, wewnatrz zamka jest jakis mikrostyk? Jest tylko przy silniczku centralnego ale to bolec ktory podaje sygnal zamkniecia/otwarcia do centralki alarmu
piter34 - Pon Wrz 08, 2008 10:28

Vickers napisał/a:
zn. krańcówki w drzwiach te od oświetlenia sprawdzone i są ok,

...a stacyjka "klika" po wyjęciu kluczyka?

Vickers - Wto Wrz 09, 2008 10:27

Po wyjęciu to nie słyszę, ale po przekręceniu w pozycje "0" jest takie kliknięcie. O to chodzi piter34?
NEOSSS - Wto Wrz 09, 2008 12:57

Vickers, przy wyjmowaniu szybko kluczyka powinnien cyknac stycznik, a nastepnie powinnienes zablokowac kierownice. Gdy nie cyknie to nie zablokuje sie kierownica
piter34 - Wto Wrz 09, 2008 13:31

NEOSSS napisał/a:
Gdy nie cyknie to nie zablokuje sie kierownica

...i nie uzbroi się alarm :P

maciej - Wto Wrz 09, 2008 13:37

piter34 napisał/a:
...i nie uzbroi się alarm

Bo samochód będzie uważał, że masz kluczyk w stacyjce i nadal jesteś w środku. ;)

NEOSSS - Wto Wrz 09, 2008 16:21

A wcześniej uważaliście że mówie nie prawdę i bez zablokowania kierownicy i cyknięcia stacyjki alarm sie uaktywni
piter34 - Wto Wrz 09, 2008 16:31

NEOSSS napisał/a:
A wcześniej uważaliście że mówie nie prawdę i bez zablokowania kierownicy i cyknięcia stacyjki alarm sie uaktywni

W jakim wątku? :roll:

maciej - Wto Wrz 09, 2008 16:47

piter34 napisał/a:
W jakim wątku? :roll:

Właśnie? :roll:

thef - Wto Wrz 09, 2008 16:50

Kierownicy chyba blokować nie trzeba.
piter34 - Wto Wrz 09, 2008 16:55

thef napisał/a:
Kierownicy chyba blokować nie trzeba.

Na 100% nie trzeba, bo ja tego nie robię i alarm działa.

maciej - Wto Wrz 09, 2008 16:59

piter34 napisał/a:
thef napisał/a:
Kierownicy chyba blokować nie trzeba.

Na 100% nie trzeba, bo ja tego nie robię i alarm działa.

Dokładnie. :D

Ale stycznik w stacyjce musi pokazać, że kluczyk wyjęty.

NEOSSS - Sro Wrz 10, 2008 08:33

Był taki wątek nie chce mi się teraz szukać jak sie natne to wkleje... Ja mówie o blokowaniu klierownicy jakio o odbijaniu stycznika bo tego albo ludzie nie słysza albo nie wiedza o co chodzi więc lepiej napisac o blokadzie bo wtedy sprawdzi czy zablokuje sie kierownica jeśli nie to znaczy że ten stycznik o którym pisze nie odbija...
Vickers - Sro Wrz 10, 2008 11:35

Nie no to chyba jest ok bo kierownica sie blokuje... i jeszcze pytanko czy ma on jakis czujnik przechyłowy?

[ Dodano: Sob Wrz 13, 2008 11:17 ]
Zadałem pytanie o czujnik przechyłowy ale chyba nikt nie czyta już mojego tematu, tak więc zadam je jeszcze raz. I pytanie czy po zamknięciu drzwi na wejściu centralki powinien się utrzymywać stan wysoki czy niski. Chodzi mi o wejścia od krańcówek. Sorki za posta pod postem.

RoBBoD - Pią Paź 24, 2008 08:47
Temat postu: Alarm w R620SDi
Apropo tego "dziwnego" alarmu... R620SDi

Czy macie we wszystkich 4 dzwiach te czujniki z takimi łapkami które się wysuwają po zamknięciu drzwi?

Ja mam tylko po prawej stronie a po lewej takie same prostokąciki ale bez tych łapek. Co za tym idzie lampka się nie zapala po otwarciu lewych drzwi i kontrolka tez nie reaguje :(

A co do samej centralki to wiem że to Valeo ale może znacie konkretny model? I pilot jest w kluczyku czy osobno? Miałem sam kluczyk jak kupiłem autko.

I jeszcze jedno. Czy po zamknieciu auta z klucza, migają mi te lampki na drzwiach kierunki tez czyli auto zamkniete. Czy wtedy jest uzbrojony alarm? Bo kobitka siedziała w srodku na testy i nic :( Musiałem wypuścić gnide a myslałem że uda się ją zamknąc na 24h :P

maciej - Pią Paź 24, 2008 09:26

Vickers napisał/a:
i jeszcze pytanko czy ma on jakis czujnik przechyłowy?

Nic mi o takim nie wiadomo...
Vickers napisał/a:
I pytanie czy po zamknięciu drzwi na wejściu centralki powinien się utrzymywać stan wysoki czy niski. Chodzi mi o wejścia od krańcówek.

Nie wiem, czy ktoś na forum aż tak głęboko wszedł w testy tego alarmu... :(
RoBBoD napisał/a:
Czy macie we wszystkich 4 dzwiach te czujniki z takimi łapkami które się wysuwają po zamknięciu drzwi?

Ja mam tylko po prawej stronie a po lewej takie same prostokąciki ale bez tych łapek. Co za tym idzie lampka się nie zapala po otwarciu lewych drzwi i kontrolka tez nie reaguje

Masz połamane te krańcówki (te łapki) - też tak miałem jak kupiłem drugie R623 - przyrzyj się, a zauważysz miejsce złamania.
Używka z anglika kosztuje kilka złotych isprawa załatwiona. :D
RoBBoD napisał/a:
I jeszcze jedno. Czy po zamknieciu auta z klucza, migają mi te lampki na drzwiach kierunki tez czyli auto zamkniete. Czy wtedy jest uzbrojony alarm?

To znaczy uruchomienie alarmu, ale najpierw miga inaczej i to jest cvzas uzbrajania (żeby wygasły ewentualne ruchy powietrza w środku, żeby od razu nie uruchomił się czujnik ultradźwiękowy, a potem po chyba 30 sekundach zaczyna iaczej migać (nie pamiętam - chyba wolniej) i wtedy jest uzbrojony.

Jak ktoś jest w środku to prawdopodobnie czujnik ultradźwiękowy to wykrywa i nie chce się uzbroić.

RoBBoD - Pią Paź 24, 2008 09:53

Mi tam te swiatełka migają tak samo. Spr. zamkne z niedoknietą szybą i wsadze tam rękę. Jedynie martwi mnie fakt czym i jak to wyłącze nie posiadając pilota tylko kluczyk :/
maciej - Pią Paź 24, 2008 11:18

Jak nie posiadasz pilota to nie włączysz chyba czujnika ruchu (tak mi się kojarzy, że zamknięcie z kluczyka nie aktywuje czujnika).

Alarm rozboić można również kluczykiem.

marcel_n - Pią Paź 24, 2008 11:25

Przez pół roku nie miałem pilota. Jest dokładnie tak jak pisze Maciej.
maciej - Pią Paź 24, 2008 11:27

A własnie marcel_n zwlaczyłeś efekt "złośliwej lodówki"? ;) :D
marcel_n - Pią Paź 24, 2008 11:36

Problem sam ustąpił :/ Samochód już się nie zamyka bez powodu, alarm też się nie wzbudza. Tak naprawdę nic nie zrobiłem bo gdzie szukać przyczyn skoro wszystko działa prawidłowo. Zobaczymy co będzie w zimie :))
maciej - Pią Paź 24, 2008 11:47

Może po prostu znów musimy jechać na narty, żeby przeprowadzić kolejne testy. ;)
Tylko teraz musisz powiesić sobie drugi komplet kluczyków na szyi. ;) :D

marcel_n - Pią Paź 24, 2008 12:14

maciej napisał/a:
znów musimy jechać na narty


O taaaaaak :mrgreen: