Zobacz temat - [R75] głośna praca pompy paliwa
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] głośna praca pompy paliwa

wieslaw_b. - Pon Wrz 01, 2008 21:06
Temat postu: [R75] głośna praca pompy paliwa
Witam,
Pompa (R75 cdt), ta która jest mocowana przy akumulatorze od pewnego czasu zaczęła głośno pracować, wyraźnie słychać ją w kabinie. Zdarzają się sytuacje kiedy nie brzęczy wówczas silnik także nie startuje. Rozrusznik kręci a silnik nie odpala. Po kilku próbach pompka się odzywa i silnik zaskakuje.
Rozpocząłem poszukiwania nowej ale ktoś zwrócił moją uwagę na to, że winna może być pompa w zbiorniku, nie wytwarzając odpowiedniego ciśnienia doprowadziła do "ruiny" tą w komorze silnikowej.
W celu sprawdzenia odłączyłem pompę w komorze silnikowej, wypiąłem przewód z filtra (dokładnie za filtrem) przedłużyłem przewód i koniec włożyłem do szklanego naczynia. Po przekręceniu zapłonu paliwo zaczęło cieknąć wolnym strumyczkiem. Po przytkaniu palcem nie czułem żadnego ciśnienia.
Moje pytania: czy takie ciśnienie wystarczy do poprawnej pracy? Jaka powinna być wydajność pompy w zbiorniku (np. w litrach na minutę)? A może powinienem sprawdzać ciśnienie w innym miejscu?
Dziękuję za wszystkie uwagi, pozdrawiam

Wolek - Wto Wrz 02, 2008 20:17

najprawdopodobnie zalales jakis syf a nie paliwo mialem to samo polecam ci srodek do paliwa kanadyjski nie pamietam nazwy kupilem go na stacji bp po 1000km po wlaniu problem u mnie mina bez powrotnie.Zmien stacje poliw.
McGAJveR - Wto Wrz 02, 2008 20:21

Niestety Przyjacielu , muszę Cię Cię zasmucić...
Siadają Ci łożyska pompy paliwowej... Wirnik "klei" się do stojana i pompa nieraz nie startuje...
Co za tym idzie - silnik tez...
Pompa na 80% kwalifikuje się do wymiany...

Ciśnienie pompy to : 3,0 - 3,5 Bar
_____________________________________
Więcej info na GG

wieslaw_b. - Wto Wrz 02, 2008 21:25

Mc'GAJveR napisał/a:
Pompa na 80% kwalifikuje się do wymiany

Też tak sądzę, czekam na przesyłkę i będzie wymiana.
Mam tylko wątpliwości co do tej pompy w zbiorniku. Jedni z przekonaniem mówią, że nie wytwarza żadnego ciśnienia a inni odwrotnie. Nie wiem co o tym sądzić :?: Fakt, na tym małym strumyku silnik chodzi poprawnie.

McGAJveR - Wto Wrz 02, 2008 21:32

Wiesław B. napisał/a:
Mc'GAJveR napisał/a:
Pompa na 80% kwalifikuje się do wymiany

Też tak sądzę, czekam na przesyłkę i będzie wymiana.
Mam tylko wątpliwości co do tej pompy w zbiorniku. Jedni z przekonaniem mówią, że nie wytwarza żadnego ciśnienia a inni odwrotnie. Nie wiem co o tym sądzić :?: Fakt, na tym małym strumyku silnik chodzi poprawnie.


Jeśli - jak mówisz chodzi poprawnie - to daj mu na kilka sekund RPM Max.
Jeśli się nie zadławi to ok. Jeśli się zacznie dławić silnik , to będzie znaczyć ,że pompa daje ciśnienie , ale nie wystarczające przy zapotrzebowaniu na większą moc! Przy wyprzedzaniu "awaryjnym" będzie bieda...
Prawidłowe ciśnienie to (jak już pisałem) między 3,0 a 3,5 Bar
Niższe może doprowadzić do w/w sytuacji...
A tego lepiej uniknąć...

rolando - Wto Wrz 02, 2008 23:30

Wiesław B. napisał/a:
Mc'GAJveR napisał/a:
Pompa na 80% kwalifikuje się do wymiany

Też tak sądzę, czekam na przesyłkę i będzie wymiana.
Mam tylko wątpliwości co do tej pompy w zbiorniku. Jedni z przekonaniem mówią, że nie wytwarza żadnego ciśnienia a inni odwrotnie. Nie wiem co o tym sądzić :?: Fakt, na tym małym strumyku silnik chodzi poprawnie.


przerobiałem temat pomp w tym autku.

ta w baku jest pompą przelewową, zbiornik paliwa jest podzielony na dwie komory, pompa ta ma za zadanie wyrównać poziom paliwa w każdej z nich i dalej podac paliwo do pompy przy aku.
u mnie była padnięta w baku, wymieniłem i po sprawie. U ciebie jak sugerują powyżej koledzy walnięta będzie ta w komorze silnika, nadszedł jej kres i sie zaciera.
miałem też przypadek, ze ta w komorze raz działała, raz nie - okazała sie pieprznięty przekaźnik, podmieniłem na ten od ogrzewanej tylnej szyby - jest taki sam i problem zniknął.

powodzenia

wieslaw_b. - Nie Paź 12, 2008 13:32

Zrobiłem kilka tysięcy km a pompa nadal chodzi. Sprzedawca który miał mi wysłać pompę zawalił, a z powodu pilnego wyjazdu postanowiłem (za radą wyczytaną gdzieś na forum) dolać do oleju napędowego jakiegoś preparaciku. Wybór całkiem przypadkowy padł na "Dodatek do oleju napędowego" Shell (200 ml). Po jego zastosowaniu pompa się uciszyła i jeżdżę> jak długo? to się okażę !! !
Pozdrawiam

jar_son - Sob Paź 18, 2008 21:10
Temat postu: Witam
Wiesław B. napisał/a:
Zrobiłem kilka tysięcy km a pompa nadal chodzi. Sprzedawca który miał mi wysłać pompę zawalił, a z powodu pilnego wyjazdu postanowiłem (za radą wyczytaną gdzieś na forum) dolać do oleju napędowego jakiegoś preparaciku. Wybór całkiem przypadkowy padł na "Dodatek do oleju napędowego" Shell (200 ml). Po jego zastosowaniu pompa się uciszyła i jeżdżę> jak długo? to się okażę !! !
Pozdrawiam


Dzięki za odp. na maila w sprawie pompy! Próbowałem Co odpowiedzieć tą samą drogą ale nie wiem czy się udało! :hm: Jeśli odp. nie otrzymałeś to tą drogą powtórzę, że u mnie pompa też się naprawiła, "sama", dokładnie w tym dniu kiedy po raz pierwszy zamiast zwykłego ON zatankowałem VERVĘ (od zakupu tankuję swojego R75 tylko na ORLENIE). Nie wiem czy to zbieg okoliczności ale od tego czasu pompa pracuje normalnie, a minęło już kilka dobrych tygodni! :smile:
pozdrawiam

junior_uk - Wto Sty 19, 2010 23:07

[R75] To ja moze pociagne ten temat bo mi z koleji dzieje sie cos takiego jakis czas temu padla mi pompa przy aku zregenerowalem ja i wszysto pieknie smigalo az do momentu jak pewnego razu silnik zgasl i nie szło go odpalic, sprawdziwlem cisnienie przy filtsze okazuje sie ze zamiast cisnienia to bombelki 50/50 z paliwem ida i zaczelo bulczec w baku. Co sie okazalo ze pompka w baku padla wogule nie startowala wiec wymienilem na nowa(dodam ze zamiennik) pojezdzilem 2 tyg i zacza mi gasnac i pompka w baku dziala odlaczylem przewud od zasilania paliwem ale tam bardzo delikatne cisnienie jest- moze wie ktos jakie ma byc cisnienie ktore ma dac pompka w baku ( i objawy mam teraz takie ze odpalam auto pochodzi chwile i gasnie, zapale pochodzi i gasnie jak jade caly czas przyspieszajac to w tedy dluzej dziala alej jak noge spuszcze z gazu to gasnie i wystarczy ze przekrece kluczyk tam i spowrotem bez zapalania z kluczyka dziala jedzie dalej )
Rowan - Sro Sty 20, 2010 09:50

junior_uk, poleciał syf z pompki w układ. Przeczyść zawór wysokiego ciśnienia.
Wyprzedzam twoje pytanie:
http://forum.roverki.eu/v...ego+ci%B6nienia

[ Dodano: Sro Sty 20, 2010 09:50 ]
junior_uk, acha, doraźnie jak chcesz, żeby nie gasł, to odepnij czujnik cisnienia paliwa na akumulatorze paliwa.

junior_uk - Czw Sty 21, 2010 00:01

czyli gdzie??? to jest moze na listwie od wtruskow??od strony filtra paliwa???
Rowan - Czw Sty 21, 2010 08:06

junior_uk, tak na końcu, nie daleko filtra paliwa. Czujnik z wtyczką z trzema przewodami.
junior_uk - Czw Sty 21, 2010 23:27

juz wiem co sie dzieje naszczescie, padl ten czujnik wysokiego cisnienia na listwie i przeplywka do tego sie pokazala. Moze ktos ma takie rzeczy do sprzedania ?? moze sie dogadamy??
Rowan - Pią Sty 22, 2010 15:17

junior_uk, a niby czemu twierdzisz, że padł?
Przeczyść najpierw zawór, dobrze radzę, to nic nie kosztuje...

junior_uk - Nie Sty 24, 2010 20:57

bo nic nie daje czyszczenie i dalej lapie bedy :(
Rowan - Pon Sty 25, 2010 09:00

junior_uk, jeju, czyści sięnie ten czujnik na listwie, tylko zawór w pompie. A czujnik, to napisałem, że doraźnie jak chcesz jeździć, żeby nie gasł, to go możesz odpiąć do póki nie przeczyścisz zaworu.
http://forum.roverki.eu/v...ego+ci%B6nienia

junior_uk - Sro Sty 27, 2010 16:27

Rowan, ten lin sie nie otwiera mi nie wiem czego, ale o jaki ci zawor chodzi ktory to jest??? jak bys mogł odp. na e-maila szywczykdamian@poczta.onet.pl
Rowan - Sro Sty 27, 2010 16:57

http://forum.roverki.eu/v...aworu+wysokiego
junior_uk - Pią Sty 29, 2010 22:15

Rowan, mozesz mi jeszcze podpowiedziec gdzie szukac ten zawor, bo nie ma w tym opisie zdjecia i nie wiem czego sie mam czepic. Czy on jest na pompie wysokiego cisnienia??
apples - Pią Sty 29, 2010 22:25

Odpowiem za Rowana :wink:
Z tyłu na pompie CR. Jak popatrzysz na pompę to zobaczysz podłączony przewód do zaworu. Jest przykręcony na 2 torxy i jego końcówka jest w plastykowej obudowie. Patrz zdjęcie

witgut - Sro Sie 01, 2012 19:47

Nadeszła pora by odgrzebać ten temat :)
A więc zaczęła mi padać pompa paliwa przy akumulatorze.
Zdarzyło się już 3 razy, że nie mogłem odpalić auta, nie pomagając wystartować pompce, stuknięciem w nią.
W związku z ceną 500-600 zł za nowego pierburga, zastanawiam się czy ma ktoś jakieś doświadczenia z pompkami innych producentów, a w szczególności meat&doria.
Pamiętam, że gdzieś czytałem, że najtańsze chińskie nie dają rady, ale czy mógłby ktoś napisać o osobistych doświadczeniach?

dukat11 - Czw Sie 02, 2012 11:41

witgut napisał/a:
W związku z ceną 500-600 zł za nowego pierburga, zastanawiam się czy ma ktoś jakieś doświadczenia z pompkami innych producentów, a w szczególności meat&doria.
Pamiętam, że gdzieś czytałem, że najtańsze chińskie nie dają rady, ale czy mógłby ktoś napisać o osobistych doświadczeniach?


Moja też zaczyna hałasować i raz już się zawiesiła. Ja niestety mam doświadczenia tylko z pompą w baku ale więcej chińskiego badziewia nie kupię. Jak kupiłem samochód pompa była tyle co wymieniona i padła po pół roku więc kupiłem i wymieniłem na nową a stara na gwarancję. po kolejnym pół roku padła druga więc założyłem tą po wymianie gwarancyjnej i kolejne 4m-ce i zdechła. Kupiłem używany oryginał i mam spokój. Tyle moich doświadczeń i pewnie tak samo zrobię z tą pod maską.

haszczyc - Czw Sie 02, 2012 11:46

moja buczy od samego początku kiedy kupiłem samochód czyli już ponad rok, fakt raz się zdarzyło że nie mogłem auta uruchomić ale od tamtego momentu nie miałem z nią problemu, też szukałem na allegro ale nie uśmiecha mi się chińskiego zamiennika kupować, i chyba z czasem zdecyduje się na używkę
bareq - Pon Sie 06, 2012 02:01

ja wymieniłem obie pompy na najtanszy chłam z alledrogo, co prawda ta pod maska była dość głośna ale samochod jezdzil i nie było problemów
haszczyc - Nie Mar 03, 2013 02:03

i się doigrałem jadać na A4 z ciągła prędkością ponad 160km/h poczułem że nie mam mocy że auto mi słabnie ja mu gaz a on nie idzie, od razu pomyślałem to pewnie ta nieszczęsna pompka przy aku która już od roku chcę wymienić ale do tej pory nie zdecydowałem, przy niższej prędkości wyskoczył błąd silnika ENGINE RESET kontrolka oleju i auto zgasło, zatrzymałem się na pasie awaryjnym i okazało się że przy uruchamianiu auta pompka jest martwa odłączyłem przewód i okazało się że tam było sporo paliwa wydmuchałem je, postukałem i zaczęła działać pojechałem dalej w stronę Krakowa ale co jakiś czas było czuć że silnik nie reagował na przyśpieszenie i niestety kwalifikuje się do wymiany i zastanawiam się nad wymianą ale jest ich masa na allegro od najdroższych np -> http://moto.allegro.pl/la...3012637731.html do najtańszych którą zakupić http://allegro.pl/pompa-p...3067020672.html

doradźcie coś ;)

Pieta - Nie Mar 03, 2013 07:59

http://forum.roverki.eu/v...highlight=acron
teraz na pompce Acron zrobiłem ~13 000

piotrek1000 - Nie Mar 03, 2013 16:50

kupiłem pompę za 80 kilka złotych (akurat taka w sklepie była, za pierburga wołali wtedy 750) zrobiłem 40000 i nie ma żadnych problemów. Choć jet jeden mankament, oryginał po przekręceniu kluczyka robi ciśnienie w kilka sekund a moja pompa minutę albo więcej, a więc robi słabsze ciśnienie, różnicy w mocy auta ani jego braków przy wysokich obrotach nie doświadczyłem, zastanawia mnie jednak czy nie ma to negatywnego wpływu na pompę wysokiego ciśnienia lub na chłodzenie osprzętu.

Według mnie warto kupić zamiennik. Choć ciekaw jestem ile kosztowałaby regeneracja, i jak wygląda jej trwałość?

haszczyc - Sro Mar 06, 2013 09:31

dziękuje za odpowiedzi najprawdopodobniej zamówię tą która ma kolega Pieta stąd -> http://superczesci.pl/rov...r-75-76599.html

[ Dodano: Sro Mar 06, 2013 09:31 ]
witam pompka przyszła dziś ją zamontuje na pompce jest napis ledwo widoczny SKV ARRD10, dostałem karte gw a w niej piszę że nie mogę samodzielnie zamontować pompki bo utracę GW paranoja przecież wymiana jest banalnie prosta




dukat11 - Sro Mar 06, 2013 11:31

haszczyc napisał/a:
witam pompka przyszła dziś ją zamontuje na pompce jest napis ledwo widoczny SKV ARRD10, dostałem karte gw a w niej piszę że nie mogę samodzielnie zamontować pompki bo utracę GW paranoja przecież wymiana jest banalnie prosta


W sumie to elektryka a nie elektronika :) . A tak poważnie ciekawe co na to rzecznik praw konsumenta.

1. Montaż tylko w autoryzowanej stacji obsługi. Jakaś brednia nawet producenci aut nie mają prawa zabrać ci gwarancji jeśli serwisujesz auto w stacji nie autoryzowanej
2. Samodzielny montaż nie jest żadnym argumentem. To na sprzedającym spoczywa obowiązek udowodnienia że zrobiłeś to źle a nie na kupującym że zrobił to dobrze

haszczyc - Sro Mar 06, 2013 11:46

dokładnie też byłem zdziwiony tym co tam pisze ale cóż, wymieniłem tą pompkę wymiana prosta i banalna, sądziłem że stara pompka będzie oryginalna PIERBURG a tu okazuje się że jest identyczna bo piszę na niej SKV Germany! czyli wychodzi na to że kupiłem tej samej firmy pompkę paliwa,
Pieta powiedź mi bo ja zamówiłem u sprzedającego Acron a przyszła mi SKV ARRD10 czy ona ma w ogóle coś wspólnego z firma ACRON ITALY?