Zobacz temat - SOLVED [Alfa Romeo 156 2,0 TS selespeed]
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) - SOLVED [Alfa Romeo 156 2,0 TS selespeed]

rolando - Wto Wrz 02, 2008 22:45
Temat postu: SOLVED [Alfa Romeo 156 2,0 TS selespeed]
witam Forumowiczów,

wiem, że temat nie dotyczy R, ale moze ktoś będzie wiedział w czym tkwi problem.

przykładowo, silnik chłodny (nie zimny), ruszam daję gazu (dość sporo) i autko kiepawo się zbiera choć ma prawie 160 KM, czasami takie zjawisko nie występuje i jest w miarę, ale nie do końca jakbym tego oczekiwał. jak silnik się rozgrzeje i automatycznie przejdzie na gaz (sekwencja) samochód ma wyraźnie lepszego kopa.

zarówno na benzynie jak na gazie silnik pracuje równiutko, bez zarzutów. czyżby filtr paliwa (benzyny) mógł być przypachany ? czy też to coś innego ? założony jest filtr stożkowy, moze to jego wina ? ale jest on od zawsze i dawniej to nie występowało.

byłem niedawno na diagnostyce komp i ta nie wykazała niczego nadzwyczajnego, wg niej wszystko OK.

Auto do sprzedania, moze ktoś chce kupić ? :)

pozdrawiam

Rowan - Sro Wrz 03, 2008 06:30

Świece?
Jeśli jest gaz założony to takie rzeczy się zdarzają.

rolando - Sro Wrz 03, 2008 07:04

swiece raczej bym wykluczył, całkiem niedawno były wymieniane. ponadto gdyby to one były to wydaje mi się, że bardziej by kulał na gazie, nizeli na benzynie.


jakieś jeszcze pomysły ?

maciej - Sro Wrz 03, 2008 07:11

Jeśli na gazie jeździ lepiej, to szukałbym: filtr paliwa, pompa paliwa, wtryski.
rolando - Sro Wrz 03, 2008 07:29

maciej napisał/a:
Jeśli na gazie jeździ lepiej, to szukałbym: filtr paliwa, pompa paliwa, wtryski.


włąśnie też to podejrzewam, w szczególności filtr paliwa,



na forum alfy mi radzą:

http://www.alfaclub.pl/fo...p?p=54187#54187

Rowan - Sro Wrz 03, 2008 13:18

rolando napisał/a:
gdyby to one były to wydaje mi się, że bardziej by kulał na gazie, nizeli na benzynie.

A tutaj się właśnie nie zgodzę :grin:
Jak mieliśmy Nubire II 1.6 to po założeniu jakichś tam świec(nie pamiętam firmy) chodził dobrze na gazie, a na benzynie nie. Były to jakieś specjalne do gazu. Dopiero po zmianie na NGK jakieś wszystko wróciło do normy tzn. chodził na benzynie i na gazie.

rolando - Sro Wrz 03, 2008 13:53

obecnie mam oryginalnie montowane niegdyś świece do Alfry Magnetti Marelli, poprzednie NGK. stare gdzieś leżakują w garażu i sądzę, ze są jeszcze dobre, tak więc założe i sprawdzę czy coś to pomogło, mam nadzieję, ze tak i problem zniknie.

co do świec do gazu - jest to pic na wodę, takie świece produkuje chyba tylko polska iskra, zadna znaczącza firma jak NGK czy inna nie robi takich szopek. A u Ciebie stare świece niby do gazu mogły mieć inną ciepłotę (dobierasz ja do danego silnika) i na jednym, paliwie było OK, a na drugim silnik kulał.
oryginalne NGK do alfy to wydatek - uwaga - 700 - 800 zł, jest tam 8 świec, po dwie na gar.

maciej - Sro Wrz 03, 2008 13:55

Rowan napisał/a:
A tutaj się właśnie nie zgodzę
Jak mieliśmy Nubire II 1.6 to po założeniu jakichś tam świec(nie pamiętam firmy) chodził dobrze na gazie, a na benzynie nie. Były to jakieś specjalne do gazu. Dopiero po zmianie na NGK jakieś wszystko wróciło do normy tzn. chodził na benzynie i na gazie.

Tu to ja się nie zgodzę. ;)

Twój przypadek jest dziwny, bo ZTCW wg fizyki "opary" benzyny w cylindze łatwiej zapalić i świeca, kopułka, przewody itp mogą być w znacznie gorszym stanie.

Jak zakładałem LPG do mojego pierwszego R623, to na benzynie chodził ok, a na LPG nie palił wogóle na jeden cylinder, po wymianie świec (na które poprzedni właściciel, mój przyjaciel, miał faktury, a wymieniał w ASO Hondy - dlatego kochamy ASO), które wyglądały jakby były "od nowości" (czyli 168 kkm) na nowe NGK wszystko zaczęło działać super zarówno na LPG, jak i na benzynie.

Co do Nubiry II 1.6 LPG to miałem taką kiedyś i miałem przypadek pęknięcia izolatora świecy i na benzynie jakoś to jechało, a na LPG strzelała i gasła.

rolando - Sro Wrz 03, 2008 13:55

maciej napisał/a:
Jeśli na gazie jeździ lepiej, to szukałbym: filtr paliwa, pompa paliwa, wtryski.


z tego co się dowiedziałem w AR nie ma wymiennego filtra paliwa , dziwne :???:

maciej - Sro Wrz 03, 2008 13:58

rolando napisał/a:
z tego co się dowiedziałem w AR nie ma wymiennego filtra paliwa , dziwne

:shock:
Ale "Kowalski po flaszce" na pewno już coś wymyślił, bo przecież w Polsce bez wymiennego filtra to się chyba jeździć nie da... :( :beczy:

rolando - Sro Wrz 03, 2008 14:01

wiesz z tym filtrem wydaje mi sie mało możliwe by go nie było, ale tak twierdzą na forum alfy.

[ Dodano: Sro Wrz 03, 2008 15:10 ]
jakieś info dotyczące ukladu paliwowego do AR jest ponoć pod linkami:

http://www.spangerum.com:7080/navi?KEY=STARTUP

http://www.spangerum.com:...=102&SGRP_COD=1

niestety nie otwiera mi się to, innym tak, a Wam ?

arczi83 - Sro Wrz 03, 2008 14:11

Jak znasz kod silnika to go podaj, to napiszę Ci jaki powinieneś mieć tam filtr paliwa
rolando - Sro Wrz 03, 2008 14:12

arczi83 napisał/a:
Jak znasz kod silnika to go podaj, to napiszę Ci jaki powinieneś mieć tam filtr paliwa


sprawdzę wieczorem i Ci podam, nie mam przy sobie dokumentów, a owy kod będzie w nr silnika lub podwozia ?

arczi83 - Sro Wrz 03, 2008 14:20

rolando napisał/a:
a owy kod będzie w nr silnika lub podwozia


tego to nie wiem, ale mogę ci podać kilka przykładowych nr, i jeszcze jedno czy to jest:
1)AR 2.0JTS (932AXA) 166KM czy
2)AR 2.0 16V T.Spark(932A2)155KM czy też
3)AR 2.0 16V T.Spark(932A21)150KM
i który rok
1) kod silnika: 937 A1.000
2)------||---- AR 32301
3)------||----- AR 32310

maciej - Sro Wrz 03, 2008 14:22

arczi83 napisał/a:
1)AR 2.0JTS (932AXA) 166KM czy
2)AR 2.0 16V T.Spark(932A2)155KM czy też
3)AR 2.0 16V T.Spark(932A21)150KM

To są chyba pierwsze znaki nr silnika.
Przynajmniej tak jest w większości marek - o Alfach to nie mam pojęcia.

arczi83 - Sro Wrz 03, 2008 14:27

rolando, podaj rok produkcji to już będę wiedział jaki masz tam silnik, bo w innym katalogu znalazłem że w różnych latach były stosowane różne silniki w tych AR
rolando - Sro Wrz 03, 2008 14:31

arczi83 napisał/a:
rolando napisał/a:
a owy kod będzie w nr silnika lub podwozia


tego to nie wiem, ale mogę ci podać kilka przykładowych nr, i jeszcze jedno czy to jest:
1)AR 2.0JTS (932AXA) 166KM czy
2)AR 2.0 16V T.Spark(932A2)155KM czy też
3)AR 2.0 16V T.Spark(932A21)150KM
i który rok
1) kod silnika: 937 A1.000
2)------||---- AR 32301
3)------||----- AR 32310


stawiam że bedzie to ten najsłabszy motor, alfa jest z 99 roku

piter34 - Sro Wrz 03, 2008 14:35

rolando napisał/a:
stawiam że bedzie to ten najsłabszy motor, alfa jest z 99 roku

To będzie ten 155KM, bo moc obniżono później wraz z przejściem na normę Euro3.

rolando - Sro Wrz 03, 2008 14:38

sądzę, ze zarówno w tych dwóch (150 i 155 KM) filtr będzie w tym samym miejscu, róznica w tych silnikach zapewne będzie w elektronice - programie itp.
arczi83 - Sro Wrz 03, 2008 14:39

rolando, napiszę Ci tylko tyle, że koledzy z forum AR mieli racje. W tym modelu auta (rocznik 97-00) nie ma wymiennego filtra paliwa. :szok2: :/
rolando - Sro Wrz 03, 2008 14:42

dziwne rozwiązanie, prawda ?



dzięki za pomoc, kliknąłem POMÓGŁ dla Ciebie

[ Dodano: Pon Wrz 08, 2008 08:08 ]
witam Panowie,


problem rozwiązany, no może nie do końca ale już wiem w czym tkwi problem:

PRZEPŁYWOMIERZ


po odpięciu, silnik w sumie kuleje na wolnych obrotach, ale podczas jazdy ma kopa niemiłosiernego :) do tej pory myślałem że mój R po chip'ie super się zbiera, obecnie nie ma szans z AR.
pozostaje mi teraz wydać kilkaset złotych :( i go wymienić


dzięki wszystkim za podpowiedzi i pozdrawiam