|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Offtopic - Przyśpieszenie 0-140 km/h
Mietkowski - Sro Wrz 03, 2008 20:26 Temat postu: Przyśpieszenie 0-140 km/h Taka ciekawostka:
http://forum.vectraklub.p...801&hl=gemballa
Pozdrawiam
Siwus181 - Sro Wrz 03, 2008 20:30
Naprawdę meeega tabela
5,80s do 140km/h, chciałbym to kiedyś poczuć.
Azazel85 - Sro Wrz 03, 2008 21:06
Hehe... chociaż dziwne troszkę te wyniki....
ale... wg niej Rover 220 Coupé Turbo 200 HP z 93 roku rozpędza się szybciej m.in. od
Mercedesa SL 600 z 394 PS pod maską z tego samego roku,
Audi A8 4.2 Quatro z 99 roku (310 PS)
Mercedesa S500 z 99roku (306 PS) czy Mercedesa SL500 z 2002roku z 306 konikami...
Chociaż bardziej mnie zdziwiło że R75 z 1.8T (150PS) jest szybszy od R75 z 2.5 V6 (177PS) o ponad półtorej sekundy... Czyżby ten drugi był aż tyle cięższy
kolin - Sro Wrz 03, 2008 21:41
Azazel85 napisał/a: | Chociaż bardziej mnie zdziwiło że R75 z 1.8T (150PS) jest szybszy od R75 z 2.5 V6 (177PS) o ponad półtorej sekundy... Czyżby ten drugi był aż tyle cięższy |
Popatrz na sam moment obrotowy i jego dostępność... po za tym sama suszarka dużo daje
piter34 - Czw Wrz 04, 2008 12:40
Te wyniki to jak uzyskane w tej tabeli?
Obstawiam, że pomocą jakiegoś programu komputerowego typu CarTest, hmm?
[ Dodano: Czw Wrz 04, 2008 13:41 ]
Azazel85 napisał/a: | Chociaż bardziej mnie zdziwiło że R75 z 1.8T (150PS) jest szybszy od R75 z 2.5 V6 (177PS) o ponad półtorej sekundy... Czyżby ten drugi był aż tyle cięższy |
Wg mnie to błąd jakiś, bo 1.8T zostanie w tyle za KV6 2.5
[ Dodano: Czw Wrz 04, 2008 13:42 ]
Porównanie ww. w programie CarTest:
.....................PERFORMANCE.COMPARISON.ANALYSIS.......................
.....................-------------------------------.......................
.
.Selected.Cars:.1..ROVER.75.1.8T.2003......................................
................2..ROVER.75.2.5.V6.2003....................................
.
.Car.Number.........1.........2............................................
................---------.---------........................................
.Time.to.Speed.............................................................
.0-40..kmh............2.0.......2.1........................................
.0-60..kmh............4.3.......4.0........................................
.0-80..kmh............6.4.......5.9........................................
.0-100.kmh...........10.1.......8.3........................................
.0-120.kmh...........13.9......12.2........................................
.0-140.kmh...........20.1......16.3........................................
.0-160.kmh...........28.0......23.0........................................
.0-180.kmh...........44.2......31.6........................................
...........................................................................
.Time.to.Distance..........................................................
.0-100.m..............7.0.......6.9........................................
.0-400.m.............16.9......16.2........................................
..@..kmh............129.1.....139.5........................................
.0-1000.m............31.3......29.7........................................
..@..kmh............163.7.....176.4........................................
...........................................................................
.Top.Speed............196.......211........................................
...........................................................................
.5-100kmh,.1st.............................................................
.Gear.Start..........11.9.......9.4........................................
...........................................................................
.40-80.kmh.................................................................
.2nd.Gear.............4.0.......3.9........................................
.3rd.Gear.............5.5.......6.4........................................
.4th.Gear.............7.8.......9.6........................................
.5th.Gear............14.4......14.7........................................
.6th.Gear..................................................................
...........................................................................
.80-120kmh.................................................................
.2nd.Gear..................................................................
.3rd.Gear.............7.0.......6.4........................................
.4th.Gear.............8.6.......9.0........................................
.5th.Gear............11.2......13.3........................................
.6th.Gear..................................................................
7Tomi - Czw Wrz 04, 2008 22:53
o no no no no - te dane na pewno nie są takie rzeczywiste...
727) Rover 114 gti 95 HP. (91).................24.87
25 sekund 114gti do 140? Coś ciężko mi uwierzyć...
piter34 - Pią Wrz 05, 2008 10:07
Tomi_114 napisał/a: | 25 sekund 114gti do 140? Coś ciężko mi uwierzyć... | Mnie też, zwłaszcza, że wg CarTesta R214Si robi 0-140kmh w 21,1 sekundy. R100 urwie jeszcze kilka.
rodi_ - Nie Wrz 07, 2008 11:38
Wg mnie ten caly Car Test to sciema.
Moj R 414 robil 0-140 w 19s wiec 200 powinna jeszcze szybciej.
piter34 - Pon Wrz 08, 2008 10:20
rodi* napisał/a: | Moj R 414 robil 0-140 w 19s |
Jak to zmierzyłeś? G-techem, czy stoperem w komórce?
CarTest podaje wyniki bardzo zbliżone do seryjnych danych technicznych.
rodi_ - Pon Wrz 08, 2008 13:57
Ten pomiar byl akurat nagrany na aparacie, a pozniej na kompie mierzylem.
Ale az taka roznica nie bedzie, bo jak mierzylem swego na Gtech-u to od 0-100 mialem 11,2s a jak mierzylem sam to wychodzilo 10,5s. Jakby nawet byla sekunda roznicy to i tak byloby mniej niz Car Test podaje.
piter34 - Pon Wrz 08, 2008 14:02
rodi*, pamiętaj, że prędkość licznikowa i rzeczywista to 2 różne rzeczy. CarTest mierzy rzeczywistą i bardzo dobrze mu to wychodzi.
rodi* napisał/a: | bo jak mierzylem swego na Gtech-u to od 0-100 mialem 11,2s |
No popatrz. Dokładnie tyle samo podaje CarTest.
rodi_ - Pon Wrz 08, 2008 14:19
piter34 ja rozumiem ze predkosc licznikowa, a rzeczywista to dwie rozne rzeczy. Tylko ze ja mialem w R 400 kola o wiekszej srednicy i wskazania licznika prawie sie pokrywaly z Gtechem. Druga sprawa ze ja mialem kilka rzeczy pozmienianych i temu moze wyniki byly podobne.
Teraz z 200 mam zamiar zrobic pomiar na Gtechu zanim zaczne cokolwiek zmieniac. Okaze sie czy takie bajery jak wklad K&N, przepustnica od ZR 160, zimny dolot i wydech Janspeeda cokolwiek daja
piter34 - Wto Wrz 09, 2008 09:25
rodi* napisał/a: | piter34 ja rozumiem ze predkosc licznikowa, a rzeczywista to dwie rozne rzeczy. Tylko ze ja mialem w R 400 kola o wiekszej srednicy i wskazania licznika prawie sie pokrywaly z Gtechem. Druga sprawa ze ja mialem kilka rzeczy pozmienianych i temu moze wyniki byly podobne. |
Co nie zmienia faktu, że wynik symulowany w CarTest jest identyczny z wynikiem z Gtecha, a właśnie dokładność CarTesta starałeś się podważyć
rodi_ - Wto Wrz 09, 2008 09:49
Tylko ze pomiary z Gtecha tez nie zawsze sa prawdziwe. Jesli znasz dokladna mase samochodu to bedzie nawet spoko. Ja jak mierzylem swego to bralem mase ze stronki klubowej, plus do tego na wygluszenia i sprzet dodatkowy dalem 30kg i 2 osoby w srodku.
Jesli waga bylaby sporo zawyzona to wyniki mialbym jak MG ZR 160
piter34 - Wto Wrz 09, 2008 11:01
rodi* napisał/a: | Tylko ze pomiary z Gtecha tez nie zawsze sa prawdziwe. Jesli znasz dokladna mase samochodu to bedzie nawet spoko. |
Podobnie jest w CarTest. Musisz podać masę samochodu z kierowcą
Jeżeli podamy za mało, to wyjdą lepsze wyniki
Wojtek88 - Pon Wrz 22, 2008 17:36
Mój zajmuje 612 miejsce, nie jest źle
dobryziom - Pon Wrz 22, 2008 22:17
69 nie jest źle
Wojtek88 - Wto Wrz 23, 2008 13:13
I tak ta lista to jest nieporozumienie
kolin - Sro Wrz 24, 2008 14:09
454) Ford Puma 1.7 16v. 125 HP. (98)............19.93
Ta lista to jakie chłam
|
|