Zobacz temat - [R75] Autko szarpie przy 2k-3k obrotach
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Autko szarpie przy 2k-3k obrotach

poti - Czw Wrz 04, 2008 20:07
Temat postu: [R75] Autko szarpie przy 2k-3k obrotach
Witam serdecznie,

Od pewnego czasu w moim roverku 75 pojawił się problem.
Objawia się on tym, że w okolicach 2k-3k obrotów auto jak by na sekundę się "odcina" - ja mu gazu a on nic, szarpie. Po pierwszych szarpnięciach wrzucam następny bieg i znowu koło 2k-3k obrotów delikatne szarpnięcia (auto nie ma tej płynności). Co najlepsze, nie dzieje się to zawsze. Czasami usterka dopada mnie nagle w trasie i po kilku/kilkunastu/kilkudziesięciu kilometrach samo nagle ustaje, czasami wystarczy wyłączyć auto a następnie włączyc ponownie i problem znika.

Co może być nie tak? Może miał ktoś podobny problem i wie co należy sprawdzić.

Dziękuję serdecznie za wszystkie posty!

przemo285 - Czw Wrz 04, 2008 20:18

Radzę sprawdzić a najlepiej wymienić olej , jeżeli nie pomoże to zrobić test komputerowy skrzyni biegów (w tych skrzyniach zdarzały się felerne czujniki prędkości.
rafal214si - Czw Wrz 04, 2008 20:42

ja mam 214Si i ma podobny problem jak tutaj kolega.Auto się tak jak by "przydławiło" na chwile,czy to faktycznie moze byc wina oleju??? nie mam pojecia. Dodam że auto nie jest w gazie . Prosimy o pomoc jezeli ktos coś wie na ten temat... :)
poti - Czw Wrz 04, 2008 20:44

przemo285 napisał/a:
Radzę sprawdzić a najlepiej wymienić olej , jeżeli nie pomoże to zrobić test komputerowy skrzyni biegów (w tych skrzyniach zdarzały się felerne czujniki prędkości.


Olej był wymieniany całkiem niedawno - wszystko z nim raczej jest w porządku.

Odnośnie skrzyni to nie wiem - nie robiłem takiego testu. Najpierw chciałbym udać się aby podpiąc komputer pod silnik jednak napisałem tutaj topic z nadzieja, że ktoś znajdzie dla mnie cudowne rozwiązanie i obejdzie się bez komputera :)

przemo285 - Czw Wrz 04, 2008 20:48

Chyba się wkradła mała niejasność ja piszę odnośnie skrzyni automatycznej Jatco. :wink:
ajpinus - Czw Wrz 04, 2008 20:53

Czy to wyglada tak ze dodajesz gazu, a on przez sekunde lub dwie wogole nie reaguje na gaz i nagle sie zbiera juz na wyzszych obrotach?? Jezli masz taki objaw wymien regulatar cisnienia paliwa w listwie wtryskujacej (albo najpierw przedmuhaj stary). Mialem taki objaw jak napisalem powyzej i wina byl regulator cisnienia paliwa (zawor jak kto woli). Sprawdz jeszcze jak silnik chodzi na jalowym. Czy nie zaczyna szatkowac od czasu do czasu.
PHJOWI - Czw Wrz 04, 2008 21:14

czy masz kontrole trakcji ? trzeba wykonać kompletną diagnoze połączoną z adaptacją czujników
poti - Czw Wrz 04, 2008 22:34

ajpinus napisał/a:
Czy to wyglada tak ze dodajesz gazu, a on przez sekunde lub dwie wogole nie reaguje na gaz i nagle sie zbiera juz na wyzszych obrotach?? Jezli masz taki objaw wymien regulatar cisnienia paliwa w listwie wtryskujacej (albo najpierw przedmuhaj stary). Mialem taki objaw jak napisalem powyzej i wina byl regulator cisnienia paliwa (zawor jak kto woli). Sprawdz jeszcze jak silnik chodzi na jalowym. Czy nie zaczyna szatkowac od czasu do czasu.


Tak - powiedzmy, że tak to wygląda. Zmieniam bieg, wciskam gaz i nagle przez dosłownie chwile (2 sekundy na pewno nie, troszku krócej) czuje jako kierowca, że jest problem z obrotami i nagle takie delikatne szarpnięcie, jak by nagle samochód dostał kopa.

Można to porównać do zachowania samochodu gdy zaczyna brakować paliwa i auto jedzie na oparach...

A mógłbyś coś więcej powiedzieć nt. tego regulatora cisnienia paliwa? Gdzie go dokładnie znajdę? Jestem laikiem jeśli chodzi o mechanikę więc tylko z dokładnymi wskazówkami i radami jestem w stanie cokolwiek przedmuchać ;)

ajpinus - Czw Wrz 04, 2008 22:50

poti: ta mialem ten sam objaw. W zasadzie bardzo niebezpieczny jak chcesz wyjechac z podporzadkowanej a nie masz duzo czasu zeby sie zmiescic mozesz spowodowac wypadek dlatego musisz to zrobic. Wciskasz gaz a tu kupa, nagle po 1,5 sekundy sie zbiera zrywajac kapcia juz na obrotach o jakies 500 wyzszych. Sprawdz jeszcze jaedna rzecz, odpal auto i wsluchaj sie jak na jalowym biegu chodzi silnik przez pierwsze 5 minut. Zobacz czy obroty faluja przez te pierwsze minuty i czy silnik szatkuje, nierowno obraca.
Zrob tak - znajdz gdzie jest listwa wtryskujaca (nie wiem jak jest u ciebie w aucie) u mnie z prawej strony laczy sie z przepustnica, pod nia jest silniczek krokowy a jeszcze nizej silnik. Z lewej storny listwy jest taki gumowy przewod zwrotny paliwa. Dorwij metalowy zacisk i zaczisnij tak by zmniejszyc srednice tego przewodu tak o polowe (zwiekszysz tym cisnienie w listwie wtryskujacej jezeli regulator jest padniety). Przewod zaczisnij tak 2 cm od jego wyjscia z listwy. Przejedz sie i zobacz czy zachowuje sie normalnie. Jak jestes laikiem to dorwij kogos kto sie zna i niech ci to zrobi. To taka Polska prowizorka, jezeli to pomoze to nie jezdzij z zaciskiem zbyt dlugo tylko wymien regulator cisnienia paliwa w listwie. Jak bedziesz samemu wymienial regulator cisnienia paliwa zrob to na zimnym silniku, a jak bedziesz robil na cieplym to miej pod reka gasnice :)

poti - Pią Wrz 05, 2008 00:04

ajpinus napisał/a:
poti: ta mialem ten sam objaw. W zasadzie bardzo niebezpieczny jak chcesz wyjechac z podporzadkowanej a nie masz duzo czasu zeby sie zmiescic mozesz spowodowac wypadek dlatego musisz to zrobic. Wciskasz gaz a tu kupa, nagle po 1,5 sekundy sie zbiera zrywajac kapcia juz na obrotach o jakies 500 wyzszych. Sprawdz jeszcze jaedna rzecz, odpal auto i wsluchaj sie jak na jalowym biegu chodzi silnik przez pierwsze 5 minut. Zobacz czy obroty faluja przez te pierwsze minuty i czy silnik szatkuje, nierowno obraca.
Zrob tak - znajdz gdzie jest listwa wtryskujaca (nie wiem jak jest u ciebie w aucie) u mnie z prawej strony laczy sie z przepustnica, pod nia jest silniczek krokowy a jeszcze nizej silnik. Z lewej storny listwy jest taki gumowy przewod zwrotny paliwa. Dorwij metalowy zacisk i zaczisnij tak by zmniejszyc srednice tego przewodu tak o polowe (zwiekszysz tym cisnienie w listwie wtryskujacej jezeli regulator jest padniety). Przewod zaczisnij tak 2 cm od jego wyjscia z listwy. Przejedz sie i zobacz czy zachowuje sie normalnie. Jak jestes laikiem to dorwij kogos kto sie zna i niech ci to zrobi. To taka Polska prowizorka, jezeli to pomoze to nie jezdzij z zaciskiem zbyt dlugo tylko wymien regulator cisnienia paliwa w listwie. Jak bedziesz samemu wymienial regulator cisnienia paliwa zrob to na zimnym silniku, a jak bedziesz robil na cieplym to miej pod reka gasnice :)


Dziękuję serdecznie kolego :)
Gdy wstanie słońce to postaram się do tego popatrzyć zgodnie z Twoimi instrukcjami.

Nie mniej jednak ciężko będzie od razu sprawdzić czy sposób pomógł czy nie gdyż tak jak mówiłem - szarpanie objawia się nieregularnie. Kilka dni temu robiłem trase od siebie do Kielc (200 km w jedną stronę) i nagle w połowie drogi zaczęło szarpać, nic - jechałem dalej. Aż nagle ustąpiło. Tak więc kilka dni będę musiał dopiero obserwować.

sTERYD - Pią Wrz 05, 2008 08:28

ajpinus napisał/a:
listwa wtryskujaca (nie wiem jak jest u ciebie w aucie) u mnie z prawej strony laczy sie z przepustnica

to chyba kolektor dolotowy... zapewniam Cię, że listwa wtryskiwaczy nie łączy się z przepustnicą :cool:

piter34 - Pią Wrz 05, 2008 09:29

poti napisał/a:
Zmieniam bieg, wciskam gaz i nagle przez dosłownie chwile

Czy tak jest w każdym zakresie obrotów, czy tylko pomiędzy 2-3k jak napisałeś w temacie wątku?