|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Prąd ładowania
gpredki - Sro Wrz 10, 2008 18:32 Temat postu: [R400] Prąd ładowania Witam
Jaki powinien byc prad ladowania pod obciazeniem (tj. wlaczone swiatla i klimatyzacja)? Mam 13,45 i wydaje mi sie troche malo.
Pozdrawiam
paff - Sro Wrz 10, 2008 20:04
jesli mowisz o 13.45V to jest to napiecie a nie prad, poza tym wydaje mi sie ze to dosc dobry wynik. Jesli jednak nie jestes usatysfakcjonowany mozesz oddac do naprawy alternator ale licz sie z tym ze majster cie zapyta dlaczego chcesz naprawiac sprawny alternator
piter34 - Czw Wrz 11, 2008 14:46
paff napisał/a: | jesli mowisz o 13.45V to jest to napiecie a nie prad, poza tym wydaje mi sie ze to dosc dobry wynik. |
Napięcie ładowania powinno mieścić się w przedziale 13,7-14,3 V.
Moim zdaniem 13,45 to za mało. Sprawdziłbym napięcie ładowania na zaciskach alternatora, bo po drodze mogą być jakieś straty.
gpredki - Czw Wrz 11, 2008 16:26
Tez mi tak sie wydawalo, 13,9 laduje bez swiatel i klimatyzacji a 13,7 z wlaczonymi swiatlami. Regulator napiecia chyba ok, bo po dodaniu gazu napiecie nie rosnie. Sprawdze sobie ladowanie na alternatorze.
Pozdrawiam
paff - Czw Wrz 11, 2008 17:17
jesli altek trzyma 13.45 z wlaczonymi swiatlami mijania i drogowyni, z klima i ogrzewaniem tylnej szyby to chyba dramatu nie bedzie
Szukanie zaginonego 0,3-0,5V moze byc trudne i chyba zbyt kosztowne - przynajmniej dla mnie bo ja bym sam alternatora nie wyjal, rozbebeszyl i zdiagnozowal. Poza zasniedzialymi stykami zostaje naciag paska klinowego.
No i czy sam woltomierz jest tak dokladny, bo te 0,2-0,3 V moze sie odlozyc gdzies po drodze od akku do przetowrnika miernika
Jary - Czw Wrz 11, 2008 18:59
Cytat: | Napięcie ładowania powinno mieścić się w przedziale 13,7-14,3 V. |
Znam tez inny przedział 13 - 14,5V .
azor77 - Czw Wrz 11, 2008 20:10
gpredki napisał/a: | Mam 13,45 i wydaje mi sie troche malo. |
To nie jest żaden dramat.
Alternator ładuje i nie powinieneś się tym martwić, możesz ewentualnie zmierzyć prąd ładowania wpinając w szereg amperomierz między przewód od alternatora, ten gruby i plus aku...
A te brakujące volty to zapewne błąd woltomierza lub brak dobrej masy alternatora. Możesz to poprawić zakładając dodatkowy kabel z oplotu do mocowania alternatora i karoserii może coś pomoże
Poprawiłem zonk
danielsonicl - Czw Wrz 11, 2008 20:47
Popieram wszystko wskazuje że jest oki.
paff - Czw Wrz 11, 2008 20:48
ło matko amperomierz równolegle
amperomierz sie wpina szeregowo. ale przy pradzie ladowania siegajacym kilkadziesiat amper to chybiony pomysł, chyba ze chcesz zeby cie przyspawało.
jesli juz to odpiac kleme + i miedzy odpieta kleme a + od akku dac szeregowo rezystor 1R tak bezpiecznie 100W, zmierzyc na nim spadek napiecia i bedzie prad.
generalnie mierzenie pradow tego rzedu jakims chinskim amperomierzem nie przeznaczonym do tego to jest masakra. a tak poza tym to ktory amperomierz ma zakres do 100A na ktorym nalezaloby to zmierzyc
danielsonicl - Czw Wrz 11, 2008 20:50
Ja mam do 200 z bocznikowym wyjściem,kolejowy amperomierz
paff - Czw Wrz 11, 2008 20:53
danielsonicl, - takie rzeczy to tylko w Erze dają
zwykły zjadacz chleba musi sie zadowolic wlasna konstrukcja skladajaca sie z chinskiego miernika za 15-100pln i rezystora mocy za pare pln,
danielsonicl - Czw Wrz 11, 2008 20:57
paff napisał/a: | zwykły zjadacz chleba musi sie zadowolic wlasna konstrukcja skladajaca sie z chinskiego miernika za 15-100pln i rezystora mocy za pare pln |
Nie przesadzaj bo idzie taki kupić za kilkadziesiąt zeta,używany
Przydaje się do sprawdzania świec żarowych,bez demontażu można wykryć czy jest jakaś spalona.
paff - Czw Wrz 11, 2008 21:04
a to nie wiedzialem ze mozna tak sensownie go kupic, ja bym zastosowal woltomierz+rezystor w sumie efekt ten sam, bo chyba dokladnosci pomiaru nie ma co roztrzasac
AndrewS - Czw Wrz 11, 2008 22:03
ja u siebie mam na stale wpiety amperomierz, wyskalowany jest do 50A
alternator ma max moc 65 A
wskazowka poszla na 50 A przy odpalaniu innego samochodu z kabli
po zwyklym rozruchu wskakuje na ok 20A na pol minuty, oczywiscie stopniowo malejac
jestem tez świeżo po wymianie mostka z diodami i regulatora napiecia w swoim Magneti Marelli
na swiatlach napiecie wynosi ok 13,6 13,8
spada do 12,9 przy wlaczeniu wszystkiego co mam
4 x H4
2x55W halogeny
dmuchawa
ogrzewanie tylnej szyby
wymiana w/w czesci do konca nie wyeliminowala żarzenia sie kontrolki od ladowania, im wieksze obciazenie, tym bardziej sie żarzy, z tym ze to widac dopiero w nocy
z tego co mi przychodzi do glowy to powinienem jeszcze wyczyscic styki calego obwodu wzbudzenia lacznie z kontrolka na desce
|
|