Zobacz temat - [R216 Si 1.6 Benzyna 97r] zacisk hamulc.,ham. ręczny.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R216 Si 1.6 Benzyna 97r] zacisk hamulc.,ham. ręczny.

nocny_marek - Czw Wrz 11, 2008 21:46
Temat postu: [R216 Si 1.6 Benzyna 97r] zacisk hamulc.,ham. ręczny.
Witam.

Na przegladzie wyszlo, ze tylni hamulec sprawuje sie gorzej oraz hamulec ręczny. POjechalem do mechanika i zmienil klocki oraz naciagnal reczny. PO tym juz nie dziala mi dobrze reczny. Jak zaciagam to czasem piszczy lub skrzypi jak np. lekko pchne auto. Oczywiscie na recznym moge autem pchac i jedzie.

Czy ktos wie gdzie we wroclawiu mozna znalezc kogos kto regeneruje zaciski?
Ktos mial podobny problem?
Prosze o porade jak sie za to wziasc.

Pozdrawiam

Stacho - Pią Wrz 12, 2008 11:58
Temat postu: [R45 1,4 16V, 2001r]
Witam,
wg mnie, to należy sprawdzić, przesmarować (lub kupić nową) linkę hamilca recznego, po czym przeprowadzić odpowiednią regulację hamulca (naciągu linki) :wink: Pozdr.....

giewu - Pią Wrz 12, 2008 13:09

do sprawdzenia także mechanizm hamulca ręcznego w zacisku hamulcowym ... strasznie częsta przyczyna niedoskonałości hamulca ręcznego ;)
thef - Pią Wrz 12, 2008 15:50

Po wymianie klocków trzeba wielokrotnie zaciągnąć ręczny, żeby tłoczek odpowiednio się ustawił.
nocny_marek - Nie Paź 12, 2008 21:32

thef napisał/a:
Po wymianie klocków trzeba wielokrotnie zaciągnąć ręczny, żeby tłoczek odpowiednio się ustawił.


tak zrobilem, ale tr4oche pomoglo. Na wiekszym wzniesieniu zjezdza i musze na biegu zostawic...

[ Dodano: Nie Paź 12, 2008 21:32 ]
giewu napisał/a:
do sprawdzenia także mechanizm hamulca ręcznego w zacisku hamulcowym ... strasznie częsta przyczyna niedoskonałości hamulca ręcznego


a jak to sprawdzic?

thef - Pon Paź 13, 2008 18:25

Pomoże ktoś?
Jary - Pon Paź 13, 2008 20:13

Nocny Marek napisał/a:
a jak to sprawdzic?


A hamulce masz jakie : lukas, bendix, girling, itp :?:

nocny_marek - Pon Paź 13, 2008 21:17

Jary napisał/a:
A hamulce masz jakie : lukas, bendix, girling, itp


kupilem to auto w marcu, szczerze? tego akurat nie wiem...

ywis - Pon Paź 13, 2008 21:37

U mnie też na ręcznym skrzypi, nie wiem czego to przypadłość, najbardziej jak pada deszcz i jest taka pora morka, to tragedia jak się zaciągnie ręczny. Podobno to raczej normalne w Roverkach.
nocny_marek - Pon Paź 13, 2008 21:44

ywis napisał/a:
U mnie też na ręcznym skrzypi, nie wiem czego to przypadłość, najbardziej jak pada deszcz i jest taka pora morka, to tragedia jak się zaciągnie ręczny. Podobno to raczej normalne w Roverkach.


przed oddaniem do mechanika zeby wymienil klocki hamulcowe (na przegladzie mowili ze trzeba bedzie tylnie hamulce przejrzec oraz reczny) wszystko bylo dobrze, zadnego piszczenia, reczny byl jak dla mnie dobry. Na duzym wzniesieniu spokojnie stal na zaciagnietym. Jak wymienili klocki to i hamulec tylni gorszy i reczny tragiczny choc troche lepszy jak wielokrotnie zaciagnalem i popuscilem pod rzad. Faktycznie jak gorsza pogoda to jest gorzej...
I co z tym dalej robic?

Jary - Sro Paź 15, 2008 07:42

Nocny Marek napisał/a:
tego akurat nie wiem...


Na zacisku jest oznaczenie - zobacz :idea:

giewu - Sro Paź 15, 2008 08:22

Nocny Marek, pierwsza rzecz, którą powinieneś sprawdzić to naciągnięcie linek hamulca ręcznego ...
W kabinie na końcu konsoli środkowej jest popielniczka (ta dla pasażerów tylnych siedzeń) która należy wyciągnąć. Pod nią jest śruba regulująca naciąg linek hamulca ręcznego. Zerknij jak duży luz masz na tej śrubie. Wielokrotne zaciąganie hamulca ręcznego nie pomoże, ani nie ułoży odpowiednio klocków jeśli tutaj będzie wszystko latało.
Może sama regulacja linek wystarczy (a Twój opis wskazuje na to, że tylko ona jest problemem).

ywis - Sro Paź 15, 2008 08:56

Hm. U mnie też skrzypi na ręcznym, więc ten sam problem?
giewu - Sro Paź 15, 2008 09:05

ywis napisał/a:
U mnie też skrzypi na ręcznym, więc ten sam problem?

niekoniecznie ... u kolegi nie trzyma ręczny,a u Ciebie jedynie skrzypi (jeśli dobrze zrozumiałem)

ywis - Sro Paź 15, 2008 09:57

giewu napisał/a:
u kolegi nie trzyma ręczny,a u Ciebie jedynie skrzypi (jeśli dobrze zrozumiałem)


No u mnie jak zaciągnie się ręczny to skrzypi strasznie, w momencie gdy spuści się z ręcznego, to wszystko cichutko jest jak się potrzęsie samochodem.

giewu - Sro Paź 15, 2008 11:47

Cytat:
No u mnie jak zaciągnie się ręczny to skrzypi strasznie, w momencie gdy spuści się z ręcznego, to wszystko cichutko jest jak się potrzęsie samochodem.

ywis, czyli u Ciebie jest wszystko w porządku (no może poza tym denerwującym odgłosem ;) )

czort - Sro Paź 15, 2008 12:02

niedawno tez sie meczyłem z tm ręcznym. tez nie miałem a po wymianie klocków zniknal
Ale juz mam.
POd popielniczką poluznij srubę od naciagania linki dośc duzo ale jej nie odkrecaj zostaw na ostatnim momecie gwintu. wtedy raczka bedzie zaciagac sie bardzo wysoko, wszystkie ząbki. pozaciagaj wtedy tak kikanascie razy. w zaciskach sa zapadki które musze sie ułozyc odpowiedznio w swoich miejscach. ja zaciagałem z 30razy. po tym naciagałem linkę czyli wkręcałem tą srubę to momentu mniej wiecej 7 ząbków. Warto podniesc lewarkiem tył i sprawdzac czy koło swobodnie się kręci. Mozesz wkrecac srubę na tyle aby nic nie spowalniało koło gdy je bedziesz obracał ręką.
Reczny powinien się pojawic...

ywis - Sro Paź 15, 2008 14:14

giewu napisał/a:
czyli u Ciebie jest wszystko w porządku (no może poza tym denerwującym odgłosem )


podobno ten odgłos to bolączka w Roverku?

nocny_marek - Sro Paź 15, 2008 15:38

Jary napisał/a:
Na zacisku jest oznaczenie - zobacz :idea:


przerdzewiale sa tylnie zaciski...ale postaram sie przeczytac, zobacze czy to mozliwe.

giewu napisał/a:
pierwsza rzecz, którą powinieneś sprawdzić to naciągnięcie linek hamulca ręcznego ...


wlasnie mechanik, ktoremu zlecilem wymiane klockow mial naciagnac reczny (na przegladzie zwrocili uwage, ze juz czas niedlugo sie tym zajac) i faktycznie reczny zaciaga sie nizej niz przedtem (przedtem zaciagalem wysoko do gory, a teraz polowa z tego, czyli naciagneli go).

Cytat:
niedawno tez sie meczyłem z tm ręcznym. tez nie miałem a po wymianie klocków zniknal


a u mnie pojawil sie klopot z nim po wymianie klockow,a nie jak u Cibie przed, a po zniknal

czyli co, zle go naciagneli czy naciagajac linke zle sie ulozyl bo go nie zaciagali wielokrotnie jak radzi:
czort napisał/a:
tedy raczka bedzie zaciagac sie bardzo wysoko, wszystkie ząbki. pozaciagaj wtedy tak kikanascie razy. w zaciskach sa zapadki które musze sie ułozyc odpowiedznio w swoich miejscach. ja zaciagałem z 30razy. po tym naciagałem linkę czyli wkręcałem tą srubę to momentu mniej wiecej 7 ząbków


[ Dodano: Sro Paź 15, 2008 15:40 ]
u mnie piszczy jak sie zaciagnie reczny i tylko na nim auto stoi na nawet malym wzniesieniu. Jak sie go lekko pcha nawet to w ogole takie odglosy...no tarcia jak dla mnie. Jak sie reczny zwolni to nic nie piszczy. Z tym, ze jak zaciagnie sie to i jest slaby i piszczy-slaby na tyle, ze male wzniesienie powoduje toczenie w dol czyli musze wrzucic bieg.

Jary - Sro Paź 15, 2008 20:01

Nocny Marek napisał/a:
przerdzewiale sa tylnie zaciski...


Z tego wnioskuje, że i przyrdzewiale są dźwigienki od ręcznego i tu leży przyczyna :wink:

giewu - Sro Paź 15, 2008 20:47

Jary napisał/a:
Z tego wnioskuje, że i przyrdzewiale są dźwigienki od ręcznego

hmm ... :cool:
giewu napisał/a:
do sprawdzenia także mechanizm hamulca ręcznego w zacisku hamulcowym

czyli to co zaznaczone jest strzałką na poniższym obrazku :mrgreen:

nocny_marek - Sro Paź 15, 2008 23:17

Jary napisał/a:
Z tego wnioskuje, że i przyrdzewiale są dźwigienki od ręcznego i tu leży przyczyna :wink:


jeszcze nie wdrazalem sie w budowe zacisku ham. :) mozliwe, no widac wyraznie rdze na bocznej powierzchni zacisku. Dziwne, ze dzialal ok a po wizycie mechanika zaczal szwankowac-wczesnije tez byl przyrdzewialy.
Wie ktos gdzie we wrocku regeneruja zaciski hamulcowe? Ponoc Tommy z forum tym sie zajmowal i ktos taki istnieje...

[ Dodano: Sro Paź 15, 2008 23:19 ]
giewu napisał/a:
czyli to co zaznaczone jest strzałką na poniższym obrazku :mrgreen:


acha.... hmmm

[ Dodano: Pon Gru 22, 2008 00:01 ]
sprawa u mnie zalatwiona. Pan Gawin z Panem Piotrem rozebrali dwa tylne zaciski i zlozyli od nowa przy okazji konserwujac i czyszczac. Efekt? taki reczny mam, ze stado koni nie ruszy auta:) REWELACJA. Az milo miec hamulec reczny.
Pozdrawiam