Zobacz temat - [R400] Dziwny pisk
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Dziwny pisk

des - Pią Wrz 12, 2008 13:24
Temat postu: [R400] Dziwny pisk
Witam,
Od jakiegoś czasu i to nie zawsze (zdarzyło się to na razie 5 razy) pojawia się dziwny pisk zaraz po odpaleniu silnika. Nie wiem za bardzo jak opisać to zjawisko ale spróbuję, a więc tak:
odpalam samochód, wszystko w normie oprócz pisku który wydobywa się oczywiście z komory silnika po stronie pasków? Sorry ale nie znam się na tym :???: Pisk utrzymuje się przez powiedzmy 30sec po czym jakby to opisać, wchodzi powoli na wyższe częstotliwości aż w końcu przestaje być słyszalny. Dodam że ten pisk jest taki delikatny aha i NIE JEST TO luźny pasek klinowy (czy jakoś tak) bo tego to słychać na całym osiedlu. Pisk tak jakby wydobywał się z alternatora, ciężko to stwierdzić. Nie jest to uciążliwe ale tak nie powinno być a nie lubię jak coś jest a nie powinno tego być. Taki ze mnie pedancik samochodowy :P

rolando - Pią Wrz 12, 2008 13:39

jesteś pewien, że to nie piszczy pasek ?

może być napięty, a jednocześnie juz zużyty i będzie piszczał, zwłaszcza po odpaleniu zimnego silnika to norma, po jakimś czasie to ustępuje

danielsonicl - Pią Wrz 12, 2008 14:28

Będzie to raczej pasek,dla pewności po odpaleniu jak usłyszysz pisk polej wodą po pasku,jeżeli pisk ucichnie świadczy to o pasku.
des - Pią Wrz 12, 2008 16:30

To nie jest pasek bo piszczał wcześniej i sam przestał a ten o którym pisałem jest delikatny, wiem jak piszczy pasek i to nie jest pasek. Gadałem ze znajomym i twierdzi że to mogą być jakieś łożyska ale z tego co wiem to jest ich tam kilka. Pytanie które? Nic na razie nie wymyślę, poczekam do następnego tygodnia i chyba do mechanika, chyba że coś coś wcześniej wymyślę.

[ Dodano: Pią Wrz 12, 2008 17:31 ]
A co mi tam sprawdzę ten pasek żeby być w 100% pewnym.

danielsonicl - Pią Wrz 12, 2008 16:35

Może jeszcze łącznik elastyczny wydechu sprawdź :/
rafalq1 - Pią Wrz 12, 2008 20:14

Mogą to być łozyska alternatora. Przypuszczenie takie, że po odpaleniu alternator ma duże obciążenie i piszczy. Sprawdź napięcie akumulatora przed odpaleniem (powinno być około 12,5 V) oraz jakie jest napięcie ładowania (powinno być około 13,8-14,5V).