Zobacz temat - Troche na temat 1.8VVC
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - Troche na temat 1.8VVC

kamil_luczak - Wto Wrz 16, 2008 21:06
Temat postu: Troche na temat 1.8VVC
Witam, jednak chyba Rover zostanie w rodzinie, wczoraj do niego wsiadlem, zaciagnalem sie ( jego zapachem:P ), przetoczylem sie troche po grojeckiej i doszedlem do wniosku ze chyba jednak zostanie :) No ale do rzeczy.

Ma ktos pojecie ile moga wytrzymac seryjne graty w tym silniku? Co zrobic najpierw zeby mu podniesc troche moc ( nie piszcie tylko o przepustnicy bo bede bil :] ). Pracujacy dla Janspeeda Sachar ;) napisze mi zaraz zebym kupil od nich kolektor, nie glupia mysl, ale jak cos sprowadzac to juz w wiekszej liczbie, zeby nie placic taczki hajsu za przesylke jednego przedmiotu, wiec moze jakies graty do silnika. Doradzcie ewentualnie co i jak jesli potraficie. I jesli juz zamawiac to skad i jak wyglada ten caly proceder zamow/plac/przeslij itd. Za odpowiedzi z gory dziekuje :)

P.S jesli bede mial cos kupowac to pewnie dopiero w przyszlym orku jakos na poczatku, bo trzeba hajs skumulowac, ale wiedze dobrze juz teraz zebrac:)

Sachar - Wto Wrz 16, 2008 22:18

Myślę, że na serii wytrzyma 190 - 200 kucy. Ostatnio rozmawiałem z kolesiem który robi rajdowego mgf-a (sic!) i miał wyplute 260 kucy bez vvc - na wałkach Pipera. Ale to już była gruba rzeźba - kute tłoki, korby i bóg wie co jeszcze. I z tego co mówił jeden tłok z korbą to 3,5 koła :)
marcinmarcin - Wto Wrz 16, 2008 22:33
Temat postu: Re: Troche na temat 1.8VVC
Kamil Luczak napisał/a:
Ma ktos pojecie ile moga wytrzymac seryjne graty w tym silniku?

Dość sporo poczytałem na ten temat na forum mg-rover.org. - Angole tego mają dużo. Ogólnie ten silnik nie jest wdzięcznym do modowania niestety... :( max przy rozsądnych wydatkach to 20-30km. Ja odpuściłem temat całkowicie - głównie chodzi o skrócenie żywotności silnika. Podjąłem decyzję że dwa - trzy lata jezdy na serii, poźniej przejście w coś mocniejszego. A w tym czasie chce utrzymywać autko w idealnym stanie, aby sie nowy właściciel (Tata się już przymierza ;) ) też nim nacieszył

Konrad_Zr160 - Sro Wrz 17, 2008 14:23

Cudow nie ma - bez odprezania, jak planujesz dmuchnac w ten silnik jakies doladowanie to rozleci sie on predzej czy pozniej bo nie nalezy on do konstrukcji pancernych. Rozleci Ci sie rowniez PG1, sprzeglo i polowa rzeczy zwiazana z przeniesieniem napedu. Dodatkowo bez szperowania to wogole kompletnie nie ma sensu wiec koszty raczej szykuj sie na spore aczkolwiek jest to mozliwe do wykonania.
kamil_luczak - Sro Wrz 17, 2008 15:47

tyle ze turbo z VVC podobno ciezko pogodzic. Nie ukrywam e takie 20-30KM zadowoliloby mnie, bo przy wadze 800kg stosunek zmienia sie z 5.7 na 4.7, a to juz podobny do tych co uzyskuja doladowane CTRy u nas w Wawie.
michone - Sro Wrz 17, 2008 16:35

Kamil Luczak napisał/a:
tyle ze turbo z VVC podobno ciezko pogodzic. Nie ukrywam e takie 20-30KM zadowoliloby mnie, bo przy wadze 800kg stosunek zmienia sie z 5.7 na 4.7, a to juz podobny do tych co uzyskuja doladowane CTRy u nas w Wawie.

a podtlenku zamierzasz zrezygnowac?? jesli tak to jaka cena :P

Konrad_Zr160 - Sro Wrz 17, 2008 17:45

No przy tej masie Twojego autka bedzie wesolo ;) Moze idz narazie w n/a faktycznie a potem jak bedzie malo to mozesz doladowac na koniec - ja mam jeszcze taka wizje-pomysl, ze moze by warto jakies smt6 lub ecumaster i probowac to stroic po walkach albo regulowane kolka jakies obczaic - ciekawe czy jest mozliwosc obnizenia np wlaczenia vvc - w hondzie to sie stosuje i daje rade -500 rpm daje ponoc fajny boost juz.
kamil_luczak - Sro Wrz 17, 2008 20:27

Narazie jeden zgred mnie w turbo chce wciagnac, zobaczymy co z tego wyjdzie. Boje sie tylko zeby silnik sie nie wysral, tak samo skrzynia biegow.
Konrad_Zr160 - Czw Wrz 18, 2008 09:21

Jezeli faktycznie juz Twoje autko nie daje Ci banana i sie przyzwyczailes do jego osiagow i chcesz miec znaczny krok do przodu to nie czarujmy sie - swapowac na fabrycznie uturbione 2.0 i go krecic. Sadze, ze przeszczep bedzie o wiele prostszy, tanszy i masz gwarancje, ze to chodzi bo inzynierowie w fabryce to przeliczyli bardzo dokladnie i sprzedali swoje rozwiazanie w tysiacach egzemplarzy aut. Takie partyzanckie uturbianie vvc moim zdaniem skonczy sie niepowodzeniem - zakopiesz sie na wiele miesiecy i bedzie padac po kolei wszystko co zostanie ze slabego silnika w serii.
kamil_luczak - Czw Wrz 18, 2008 09:51

Wstawienie tego silnika do R100 to jest rzezba rzezba i jeszcze raz rzezba. To jest ciecie podluznic, spawanie lap, ciecie grodzi silnikkabina, w cholere roboty. Silnik jak kupie powiedzmy za 1500zl to mysle ze spokojnie 3-4 razy wiecej bede musial dolozyc jeszcze za przeszczep. Wez tez pod uwage ze do tego trzeba dopasowac PG1, a PG1 samo z siebie tez nie wchodzi do R100, trzeba dorabiac pol osie i wszytskie wiwajsy od zmiany biegow.
Konrad_Zr160 - Czw Wrz 18, 2008 09:55

Uuuuuuuuuuuull to faktycznie nie ma to sensu - ale byl jeszcze chyba jakis silnik 1.8 turbo ROVERA - moze to wejdzie z mniejszymi problemami. Nie wiem czy sie nie myle ale widzialem gdzies grzebiac 1.8 turbo 160 koni i 200 niutkow. Mysle, ze to by sie dalo latwo podkrecic na tyle ile chcesz mniej wiecej. O ile sie myle niech mnie koledzy poprawia. No i to by trzebabylo tak jak wspominasz w calym komplecie wymenic wszystko.
kamil_luczak - Czw Wrz 18, 2008 10:10

Sachar mi kiedys wspominal ze to jest ten samsilnik tylko bez VVC ale z dolozonym Turbo ;) W serii ma 140KM ;)
Konrad_Zr160 - Czw Wrz 18, 2008 10:14

No to jak ten sam to sadze bez trudu bedzie sie dal zaadaptowac. Trzeba szukac opcji. Moze jakis rozbitek z Uk dla samego silnika czy cos... Ja napewno trafilem na slad takiego silnika i byl on pakowany chyba do 75.
kamil_luczak - Czw Wrz 18, 2008 10:48

ale to jest ten sam silnik wiec nie ma sensu za bardzo go tam pakowac, jak jest vvc :) Bede walczyl z tym co jest zobaczymy co wyjdzie:)
dobryziom - Czw Wrz 18, 2008 11:44

Zgred ci dobrze radzi dmuchaj ten silnik a nie pytasz o dobre rady ktorych i tak nie otrzymasz bo niby skąd :p
kamil_luczak - Czw Wrz 18, 2008 22:15

Turbo to chyba z jakiegos fiata Pandy wyjme, zeby za duze nie bylo :P
Sachar - Czw Wrz 18, 2008 22:33

Z pandy to niekoniecznie, ale z punto 1,4 GT to byłoby OK. Sporo ludzi w różnych przróbkach je wykorzystuje
kamil_luczak - Czw Wrz 18, 2008 22:36

Sachar ja oczywiscie zartuje z ta Panda, myslalem nawet o tym o czym kiedys gadalismy, czy by nie przelozyc calego zestawu z 1.8T, nie trzeba byloby wtedy rzezbic. Napisalem tez do Bartka z Zastecow co on sadzi o podniesieniu mocy w tym silniku i czy wedlug niego NA czy Turbo byloby lepsze. W NA napewno bedzie mniejszy niuton, co bardziej mi sie pododba.
dobryziom - Pią Wrz 19, 2008 08:06

może sie to wydawać dziwne co powiem ale powinieneś włożyć tam dużą sprężarkę i nie na pewno od punto gt... ponieważ teraz masz już kłopoty z trakcja a co będzie jak włożysz sprężarkę która wstaje już od 1800 i zaczyna porządnie pompować na poziomie 2200-2500 !! !
piter34 - Pią Wrz 19, 2008 08:49

Kamil Luczak napisał/a:
Sachar mi kiedys wspominal ze to jest ten samsilnik tylko bez VVC ale z dolozonym Turbo ;) W serii ma 140KM ;)

W serii ma 150KM albo 160KM i różni się od serii K z VVC. Szczegółów nie podam, bo nie znam, ale może o tym świadczyć choćby niższy stopień sprężania "na wejście".

HaDeSsS - Sob Wrz 20, 2008 23:33

Piter dobrze pisze, grzebalem swego czasu, bo sam chcialem uturbiac swojego i zadne sztuczki z tym silnikiem nie wychodza :/ druga kwestia, ze walnieci angole by to juz dawno zrobili a oni wola swapowac na 2.0 T. Bo VVC nie da sie wystroic, a dwa silnik ma dupiana konstrukcje i nie wytrzyma :razz: poczytajcie fora angielskie
dobryziom - Nie Wrz 21, 2008 01:24

angole tez pisali ze skrzynia PG1 strasznie pada i ze powyżej 0,8 bara silnik w 2.0 T padnie... g prawda mowie z własnego doświadczenia żeby nie było
7Tomi - Nie Wrz 21, 2008 08:57

Kamil Luczak napisał/a:
Wstawienie tego silnika do R100 to jest rzezba rzezba i jeszcze raz rzezba. To jest ciecie podluznic, spawanie lap, ciecie grodzi silnikkabina, w cholere roboty. Silnik jak kupie powiedzmy za 1500zl to mysle ze spokojnie 3-4 razy wiecej bede musial dolozyc jeszcze za przeszczep. Wez tez pod uwage ze do tego trzeba dopasowac PG1, a PG1 samo z siebie tez nie wchodzi do R100, trzeba dorabiac pol osie i wszytskie wiwajsy od zmiany biegow.


Jeśli wsadzanie 2.0 to 114 to jest rzeźba to co powiesz na to --> http://www.metropower.co....d=42039&start=1

HaDeSsS - Nie Wrz 21, 2008 10:31

dobryziom, widoczniej oni ostrzej jezdza :P wszystko da sie skatowac :D
dobryziom - Nie Wrz 21, 2008 11:09

pewnie że da sie skatować pytanie po co? ja też ostro jeżdżę tylko z taka mała różnica że wiem do czego służy skrzynia i jak sie nią posługiwać żeby wykorzystać przełożenie w 100% jednocześnie jej nie zmieliwszy w pył :p

ps. niezła rzeźba z tą erką :p jak by jeszcze zmieścił tam klimę to dałbym mu nobela :rotfl:

kamil_luczak - Nie Wrz 21, 2008 15:15

Tomi ja mowie o takie rzezbie na ktorych niektorych niestac, a na to to juz wogole:] Poszukam, moze np w CZ R P beda mieli 1.8T i chcieliby sie zamienic na 1.8vvc z jakas doplata. Jaki tam jest moment obr ?

[ Dodano: Nie Wrz 21, 2008 17:00 ]
Ok juz wiem 210Nm przy 2100obr. Strasznie nisko ten moment :/

Rowan - Nie Wrz 21, 2008 16:58

Ale chyba zakładanie 1.8T zamiast VVC mija się z celem. 1.8T jest słabsza od VVC, jednynie to, że ma duuży moment.
HaDeSsS - Nie Wrz 21, 2008 17:26

Troche slabsza ale ma za to potencjal, ktory mozna latwo wydobyc :) a vvc nie ma :/ i po sprawie :)
marcinmarcin - Nie Wrz 21, 2008 21:04

Kamil Luczak napisał/a:
Tomi ja mowie o takie rzezbie na ktorych niektorych niestac, a na to to juz wogole:] Poszukam, moze np w CZ R P beda mieli 1.8T i chcieliby sie zamienic na 1.8vvc z jakas doplata

Zadaj sobie najpierw pytanie czy chcesz rzeźbić dalej? U Ciebie chyba już teraz większym problemem jest brak trakcji niż brak mocy... Ja przyznam się, że jak zacząłem liczyć koszty porządnego zrobienia lanosa (nawiasem mówiąc świetne auto do modowania) to mi wyszło że taniej kupię parę lat młodszego ZRa

kamil_luczak - Nie Wrz 21, 2008 21:44

Trakcj nie ma na 1 tylko, przyminimalnych obr i wcisnieniu gazuw podloge kola miela, wbijam 2b i trakcja juz jest. Nawet na nitro nie ma tragedii, w zaleznosci od asfaltu kola albo popisuja delikatnie, albo sie trzymaja. Trakcji nie bylo na zimowkach, dunlopy sie wgryzaja. Zawsze jeszcze mozna R888 zalozyc ;)
marcinmarcin - Nie Wrz 21, 2008 22:10

Kamil Luczak napisał/a:
Zawsze jeszcze mozna R888 zalozyc ;)

Ale za to na mokrym przechlapane :( BTW z podobnych wynalazków genialny jest podobno Falken Azenis. Do mnie nie było rozmiaru, 452 też nie :(

HaDeSsS - Nie Wrz 21, 2008 22:37

Yokohama Parada jest genialna, na suchym sie trzyma perfekcyjnie :) na mokrym juz nie tak fajnie, ale spokojnie jak szary kierowca sie jedzie bez problemow :)
kamil_luczak - Pon Wrz 22, 2008 09:15

Po mokrym Rover nie jezdzi, nie umie plywac :P Trakcji nie ma jak sie depnie w podloge na 3, ale to normlka, Focus nie ma na 2 biegu jak jest cienki asfalt. Jedynie jak gdzies pojade zlapie mnie deszcz to wtedy ma okazje sie w nim przejechac ;) Duzych predkosci przelotowych nie rozwijam, a jak pada, to juz w ogole predkosci sa ROWEROWE. Sa jakies wieksze minusy tego silnika 1.8T ? Ktos cos moze powiedziec najego temat ?
piter34 - Pon Wrz 22, 2008 09:18

Rowan napisał/a:
1.8T jest słabsza od VVC, jednynie to, że ma duuży moment.

Jest słabsza o 10KM, a moment jest większy o ponad 30Nm w bardzo szerokim zakresie obrotów. Jeśli do tego samego auta wsadzisz 1.8VVC 160KM, a potem 1.8T 150KM (a były też wersje 160KM), to górą będzie ten drugi. :cool:

[ Dodano: Pon Wrz 22, 2008 10:18 ]
Kamil Luczak napisał/a:
Sa jakies wieksze minusy tego silnika 1.8T ?

Trudno takiego znaleźć :P

kamil_luczak - Pon Wrz 22, 2008 09:23

No wlasnie szukam na alledrogo i nie ma kurka :/ Czasu jest jeszcze duzo, ale jakby byl to byloby fajnie :) Z jaka skrzynia taki silnik chodzil? PG1 ? Myslicie ze zda egzamin z R65 ? :mrgreen:
piter34 - Pon Wrz 22, 2008 09:25

Kamil Luczak napisał/a:
Z jaka skrzynia taki silnik chodzil? PG1 ? Myslicie ze zda egzamin z R65 ?
To chodzi ze skrzynią "Getrag 283", tak jak inne benzynowe montowane w R75.
kamil_luczak - Pon Wrz 22, 2008 10:24

Pytanie czy to podejdzie w ogole do R100
Marrkus - Sro Wrz 24, 2008 20:21

Wydaje mis się że PG1 też podejdzie - trzeba by tylko sprawdzić przełożenia.
A jak znajdziesz PG1 z LSD to docenisz ten wynalazek :wink:

kamil_luczak - Sro Wrz 24, 2008 20:53

PG1 zeby wlozyc trzeba troche porzezbic, nie ma tragedii podobno, ale rzezba jest. Kurde nie wiem co robic. Lazi mi po glowie caly czas pare 'diwajsow' mianowicie:

1. Robic N/A wtedy tez mozna byloby ITB wrzucic

2. wymienic silnik na 1.8T

W obydwu przypadkach pewnie trzeba byloby wsadzac pg1, ale i tak nie wiem co robic :beczy:

Senn - Czw Wrz 25, 2008 19:39

Silnik Turbo K rozni sie od VVC. Ma inne graty tj. wzmocnione korby, wal i tloki i jesli chodzi o osiagi to na pewno bije VVC wlasnie momentem.
Jesli chcesz pozostac przy obecnym to robisz konwersje na sztywne walki i osiagasz moce rzedu 200KM. Tylko przyszykuj sie na rujnacje budżetu :)

7Tomi - Czw Wrz 25, 2008 20:02

a czy przypadkiem nie było 1.8T 190KM? ZTCP w R75. co do wkładania PG1 do R100 to wystarczy zamontować so sanek łape z mgf i poduszke i ot cala rzeźba,m później półosie dorobić i finito
kamil_luczak - Czw Wrz 25, 2008 22:31

No i to chcialem uslyszec, czyli nie jest tak zle z tym pg1. A nie trzeba przypadkiem rzezbic jeszcze ciengien od biegow? Nie no poki co 200KM to byloby az nadto. Mysle ze tak jak pisalem 160-170 by mi wystarczylo :) Tylko skad wziac silnik 1.8T madafaka :/
Senn - Pią Wrz 26, 2008 06:15

Seryjnych 1.8 Turbo (190KM) nie bylo.
7Tomi - Pią Wrz 26, 2008 06:20

Senn napisał/a:
Seryjnych 1.8 Turbo (190KM) nie bylo.


A jednak był.1.8 z głowicą VPHD który dostarczał 190kucy. Niestety montowany tylko do do Lotusa Elise. Aczkolwiek kojarzę że w R75 też były te silniki.

www.elises.co.uk napisał/a:
"The Elise Sport 190 is powered by the 190 VPHD version of the 1.8 K-series engine which develops 190bhp (141kW) at 7500rpm"

piter34 - Pią Wrz 26, 2008 12:53

Tomi_114 napisał/a:
Aczkolwiek kojarzę że w R75 też były te silniki.

Nie było.

1.8 bez turbo VHPD był w MG-TFie i miał 135KM. Taki silnik do R75 wstawiono koledze soulz w miejsce zwykłego 1.8 po nieudanej naprawie HGF (w Białymstoku chyba).
W R75 był tylko 1.8T 150KM, natomiast w MG ZT 160 montowano na początku zdławione 2.5 KV6, a potem 1.8T 160KM.

kamil_luczak - Pią Wrz 26, 2008 16:20

jakby ktos znalaz taki silnik niech krzyczy glosno :) Taki 150KM czy 160KM 1.8T, a nawet 140 Km ;)
Senn - Pią Wrz 26, 2008 21:19

piter34 napisał/a:

1.8 bez turbo VHPD był w MG-TFie i miał 135KM. Taki silnik do R75 wstawiono koledze soulz w miejsce zwykłego 1.8 po nieudanej naprawie HGF (w Białymstoku chyba).


Hmm VHPD?? Nie sadze zeby te glowice montowano w TFach. 135 konny TF to nic innego jak zwykle 1.8 na innych walkach i zmienionym sofcie. Szkoda byloby tej glowicy na tak mala moc. VHPD byly w Lotusach i Caterhamach, ale to nie byly silniki Turbo z tego co kojarze.

trollbee - Sob Wrz 27, 2008 02:35

Nowe 1.8 VVC Turbo kosztuje 11000£ :grin:
kamil_luczak - Sob Wrz 27, 2008 09:12

prawie jak darmo, biore:] A skad mozna miec za darmo ?:P
HaDeSsS - Sob Wrz 27, 2008 12:56

trollbee, skad masz takie info ?? podaj link do str czy cos :) bo skoro jest VVC Turbo to komus sie wkoncu udalo zestroic :P
Konrad_Zr160 - Sob Wrz 27, 2008 15:49

http://www.cardomain.com/ride/2738640 - da sie to zrobic jak widac - napewno jest sporo takich autek w obrebie europy glownie na poludniu - nikt nie mowi ze nie da sie - jeszcze do tego na seryjnym kompie im sie udalo - tylko sobie przeliczcie ile to wszystko wyjdzie ;) W zasadzie polowa silnika do wymiany z tego co widze. Koszt - masakra. Ja na pewno nie dam tyle kasy za samochod, ktory bedzie tylko potrafil stac w miejscu i mielic kapciami po miescie bo moze poczujesz ta moc jadac 150 i bedziesz w stanie ja wykorzystac. Watpie czy to fajnie jezdzi tak na codzien.... Zobaczcie sobie filmiki podobnie zrobionej celicy na 300 koni - pewien smieszny projekt Polski zrobiony wlasnie w taki sposob - byla przez chwile nawet na allegro i w paru programach motoryzacyjnych. Tuning totalnie bez pomyslunku i sensu. Auto dostaje baty od 200 konnych autek na torze. Cala para w gwizdek. Jedynie co to sie koledze pochwalisz, ze masz 300 koni ale jak przyjedzie 300 koni prawdziwe zrobione jak nalezy ;) to.......... bedzie wstyd. POZDRO
kamil_luczak - Sob Wrz 27, 2008 20:53

Mozna tez popatrzec na civici ktore maja po 300KM i wiecej, albo punto 2.0t 350KM ktore robilo mercedesa CL 63AMG. Wiadomo ze sama moc to nie wszystko trzeba jakos to jeszcze przeniesc na glebe.
Konrad_Zr160 - Nie Wrz 28, 2008 09:25

Sa, sa. Oczywiscie, ze sa. Zeby skatowac takie AMG do 100 to wcale nawet nie potrzeba cudow bo Lotus juz z toyotowskim 190 konnym silnikiem killuje to jak chce i wiekszosc innych supersamochodow. Mase to ty masz podobna chyba do Lotusa takze 200 koni miec, szpere, sliki i katujesz to wszysztko po kolei. Dlatego lepiej miec 200 fajnie przeniesione i wykorzystane niz 300 idace w gwizdek. Dodatkowo nie ukrywajmy. Turbo nie bedziesz mial bo nie wsadzisz 12 kola w to auto... Ja jeszcze wsadze gora 4 i koniec.
rodi_ - Nie Wrz 28, 2008 11:42

A jak mu sie udalo przeniesc taka moc za pomoca skrzyni z 214Si :shock: ?
kamil_luczak - Nie Wrz 28, 2008 11:57

Komu sie udalo co ??

On trzepal tego mecenasa na 400m ;)

Konrad_Zr160 - Nie Wrz 28, 2008 15:05

Tak oczywiscie. Do 100 i na cwiartke to bez problemu. Wiadomo ze na odcinku 10 kilometrow heheh to sie bardziej mesio rozbuja. Mnie interesuje szybka jazda bardziej na krotkich odcinkach czyli glownie miasto, korki itp., gorskie zakretasy z mojej okolicy czyli Nowy Sacz oraz wypady weekendowe na tor od czasu do czasu. Tutaj nie pokazesz nic duzym ciezkim autem bez kilkuset koni pod maska. Inna liga ;)
rodi_ - Nie Wrz 28, 2008 18:17

Kamil Luczak napisał/a:
Komu sie udalo co ??

On trzepal tego mecenasa na 400m ;)


No mowie o tym Roverku 200Vi, 270KM i 350Nm. W spisie modyfikacji ma podane ze skrzynia jest z 214Si. Troche jakby ponad jej mozliwosci :wink:

Senn - Nie Wrz 28, 2008 18:38

Skrzynia jak skrzynia, ale sprzeglo. Inna sprawa ze docisk ma konkretny :)
HaDeSsS - Nie Wrz 28, 2008 20:38

szkoda ze nie widac jak to jezdzi :P mielismy kiedys na forum goscia ktory swapowal do 216 2.0 T i tez nigdy nie zobaczylismy jak to jezdzi, jedynie 1 filmik gdzie byl nie ustawiony itd. Takze dopoki nie zobacze to nie uwierze :P papier przyjmie wszystko ;)
kamil_luczak - Nie Wrz 28, 2008 22:48

Docisk chyba nie byl robiony u Radzikowskiego :P Chetnie bym sie dowiedzial skad ma sprzeglo. Co do skrzyni to zastecowcy jezdza na skrzyni od gti czyli R65, tylko ze w jej srodek jest wlozona taczka pieniedzy. Przypominam ze R zastecowcow ma 400KM
piter34 - Pon Wrz 29, 2008 10:48

Senn napisał/a:
Hmm VHPD?? Nie sadze zeby te glowice montowano w TFach. 135 konny TF to nic innego jak zwykle 1.8 na innych walkach i zmienionym sofcie. Szkoda byloby tej glowicy na tak mala moc. VHPD byly w Lotusach i Caterhamach, ale to nie byly silniki Turbo z tego co kojarze.

Faktycznie :lol:

A ja do tej pory na opak myślałem. Z tego co wyczytałem, to VHPD miały poza tym moce dużo wyższe niż 135KM, bo aż 177KM i 190KM.

Co do zmian w głowicy to była to głowica VVC z większymi zaworami, brakiem VVC, chłodnicą oleju, inne tłoki, inne koło zamachowe, inne popychacze zaworów (mechaniczne).

trollbee - Pon Lis 17, 2008 02:54

Turbo MGF
HaDeSsS - Pon Lis 17, 2008 09:10

PO 1 nie turbo tylko kompresor :P a po 2 Price Fully fitted conversion including warranty Ł5600.00 + VAT. miazdzy :D
trollbee - Pon Lis 17, 2008 10:17

No tak, tego drugiego za 11k Ł nie mogę znaleźć :(
kamil_luczak - Wto Lis 18, 2008 09:36

Za taki hajs to mozna zlozyc duuuzo mocniejszy samochod. Jak dla mnie przerost formy nad trescia
Konrad_Zr160 - Nie Lis 23, 2008 13:28

Cena zupelnie normalna. Przygotowanie kazdego auta czy to bedzie civic, rolka, clio czy lotusa tak kompleksowo i z dbaloscia o wytrzymalosc tyle kosztuje. Placisz za jakosc i za autko, ktore bedzie jezdzilo a nie za civica sklejonego tasma klejaca, sklepanego na gazie w szopie, w ktorym dlubiesz po kazdym przejezdzie bo znajomy mowil, ze ma turbo za 1500 zeta zalozone i nie ma problemow ;) Tutaj mowimy o calkowitym przebudowaniu silnika itp itd... Ultralekkie tloki, inna glowica, praktycznie nic z serii nie ma z tego co sie orientowalem. W swoim przypadku od razu musisz doliczyc zmiane skrzyni biegow do tego. W lotusie jest szpera.
marcinmarcin - Nie Lis 23, 2008 13:40

Jedna ciekawostka. Według angoli MEMS3 Motoroli, świetnie się adaptuje do:
- dolotu ColdAirIntake np. Maxogen, Viper, BMC CDA
- wydechu (jedyny zalecany z gwarantowanym przyrostem - Janspeed, ale w wersji ze sportowym katem a nie decat pipe)
- sportowego wałka wydechowego (ten za 186 funtów)
Po założeniu takiego kompleciku można zobaczyć około 180-185 koni, nie zarzynając zbyt mocno silnika (strojenie dodatkowe podobno niewiele pomaga, a jest ryzyko załadowania złych map i np. przegrzewania silnika).

HaDeSsS - Nie Lis 23, 2008 14:34

Konrad_Zr160, chodzi o to ze wpakowanie takiej kasy w takie auto nie ma sensu, bo mozna za cene tego auta i tego kita mozna kupic inne auto ktore jest lepsze etc. :wink:
Konrad_Zr160 - Nie Lis 23, 2008 14:35

No to wiadomo ;) Przerabialismy temat juz pare razy. Cza zbierac na Astona Martina hehe nie ma rady.... Jak tam nowy nabytek? Jakies plany modowe?
HaDeSsS - Nie Lis 23, 2008 15:49

hehe zawsze mozna zbierac na Astona :D

Nowy nabytek jak najbardziej ok, bardziej komfortowy i szybszy w sumie o to mi chodzilo, no i to psssyt jest piekne :) Planow narazie nie ma, pojawia sie pewnie na wiosne, teraz trzeba zbierac kase :P

Konrad_Zr160 - Nie Lis 23, 2008 15:51

No to luxus. Masz wkoncu swoje ukochane turbo ;) - musimy sie kiedys ustawic tylko nie ma warunkow narazie. Wogole to dupy dalem bo nie wyrobilem sie z zakupem oponek i mi stoi auto 2 dni w sniegu ;)
rodi_ - Nie Lis 23, 2008 16:17

Konrad byles swoim na hamowni?

A co do pakowania kasy w przerobki ktore sie nie oplacaja to nie zawsze jest tak.
Jesli wezmiemy pod uwage Polske to ok, ale w mojej sytuacji wole wlozyc sporo kasy w mniejszy silnik. Wiekszy silnik wieksze oplaty, i to czasem sporo. Jakbym se kupil np. 2.0 to by mi wyszlo jakies 2000E rocznie wiecej niz mam teraz.
A pozatym fajne uczucie jak sie cwaniaczki dziwia co potrafi 1.4 :wink:
Wkladajac te 2tys e to wyjdzie mi cos okolo 120KM, kompletny wydech- 750e, dolot Vipera jakies 250e, walki plus mechaniczne popychacze- cos okolo 1100e :razz: no i powinno byc ok
Jesli sie myle to poprawcie mnie :cool:

HaDeSsS - Nie Lis 23, 2008 17:02

Konrad_Zr160, jak cos to mam dojscie do opon wszystkich nowych :) a starzy maja zaklad wulkanizacyjny :P a co do ustawiania to nie ma problemu :) bardzo chetnie zobacze jak Twoj ZRek smiga :D ostatnio spotkalem sie z takim zóltym Zrem ale albo kierownik nie ogarnial albo cos skichane bylo bo strasznie zostal z tyl.. chyba ze tak jest, bo Rx-8 dostala baty tez :P
kamil_luczak - Nie Lis 23, 2008 23:48

Ta S3 jest fajnym samochodem do 100kmh, ale juz powyzej leci dosc cienko. Kumpel ma taka i ze startu dostawalem baty potem nadrabialem i go wyprzedzalem, od 2 biegu z rolki nie mial kompletnei szans. No ale da sie z tego zrobic samym programem okolo 260KM wiec to juz ladnie bedzie smigalo :)
HaDeSsS - Pon Lis 24, 2008 01:48

Kamil Luczak, 225KM ?? dla mnie w porownaniu z poprzednim powyzej 100km/h dalej jedzie dobrze :) co prawda narazie testuje
Konrad_Zr160 - Pon Lis 24, 2008 02:47

Rodi: Tak bylem na hamowni. Mam obecnie lekko ponad 170 koni i 180 niutkow. Niewiele ale biorac pod uwage brak turbiny przy wadze 1070 kilo bez kierowcy na pokladzie daje to niezle rade i udalo mi sie urwac ok. 0,3-0,4 do 100 w stosunku do serii co mnie bardzo cieszy. Narazie smigam bez walkow i smt. Licze na 180-185 koni po walkach, strojeniu i wywalam tylna kanape wiec troszke zejde jeszcze z masy i to chyba wszysztko co na razie planuje. Mysle, ze uda sie uzyskac przyspieszenia rzedu 6,8, 6,9 do 100 i tyle mi wystarczy. Hadess: Dzieki za support. Mysle, ze ogarne sprawe jutro, gdyby byl problem odezwe sie napewno. Smigam czesto po ul. Opolskiej. Nie sadze abysmy wpadli na siebie jak narazie bo napewno bylby to fajny speeding ;) Widzialem raz chyba trollbee tylko gdzies na 29 listopada ale skrecalismy w przeciwna strone. Co do audika - zacne autko z fajna opcja do modowania. Rx-8 w serii jest wolne - to jest fajny gotowiec do modowania na warunki amerykanskie jak sobie zalozysz turbo badz kompresor. W serii cudow nie ma.
dobryziom - Pon Lis 24, 2008 09:54

Konrad_Zr160 napisał/a:
Rodi: Tak bylem na hamowni. Mam obecnie lekko ponad 170 koni i 180 niutkow. Niewiele ale biorac pod uwage brak turbiny przy wadze 1070 kilo bez kierowcy na pokladzie daje to niezle rade i udalo mi sie urwac ok. 0,3-0,4 do 100 w stosunku do serii co mnie bardzo cieszy. Narazie smigam bez walkow i smt. Licze na 180-185 koni po walkach, strojeniu i wywalam tylna kanape wiec troszke zejde jeszcze z masy i to chyba wszysztko co na razie planuje. Mysle, ze uda sie uzyskac przyspieszenia rzedu 6,8, 6,9 do 100 i tyle mi wystarczy. Hadess: Dzieki za support. Mysle, ze ogarne sprawe jutro, gdyby byl problem odezwe sie napewno. Smigam czesto po ul. Opolskiej. Nie sadze abysmy wpadli na siebie jak narazie bo napewno bylby to fajny speeding ;) Widzialem raz chyba trollbee tylko gdzies na 29 listopada ale skrecalismy w przeciwna strone. Co do audika - zacne autko z fajna opcja do modowania. Rx-8 w serii jest wolne - to jest fajny gotowiec do modowania na warunki amerykanskie jak sobie zalozysz turbo badz kompresor. W serii cudow nie ma.


powiem szczerze ze lekko śmieszną mnie takie wpisy 0,4 sek na 10km naprawdę respekt lecz tylko w przypadku masy samochodu na poziomie 500kg ... w innym przypadku możemy to włożyć miedzy bajki. Co do osiągów mazdy RX8 jeśli 6,4 sek nie robi na tobie żadnego wrażenia to 6,6 sek seryjnej S3 tym bardziej nie powinno...

Konrad_Zr160 - Pon Lis 24, 2008 10:24

Nie przesadzaj juz. Chyba sie nie zrozumielismy totalnie nie o to mi chodzilo. Mowie tylko o tym, ze mam nieznacznie szybciej niz mialem i tyle mi sie udalo osiagnac i wiele wiecej sie juz nie uda i nie chce. Co do rxa to z tego co ja slyszalem dostaje nieznaczne baty od seryjnego type r. Zarowno s3 i rx8 robi na mnie wrazenie i bardzo podobaja mi sie oba te autka, jest to totalnie inna klasa i lepsza baza do dalszej zabawy. Skoro to bylo takie smieszne to cieszyc sie, ze masz poprawiony humor :lol:
dobryziom - Pon Lis 24, 2008 10:45

na dobra sprawę to CTR powinien dostać minimalne baty ale wszystko zależy od kierowcy znamy przypadki killów które patrząc po osiągach samochodu sa nierealne ale jednak :) Ja rozumiem co miałeś na myśli tylko chodzi mi żeby precyzyjnie to definiować :ok:
HaDeSsS - Pon Lis 24, 2008 10:51

dobryziom, bardzo duzo zalezy od kierownika, to racja. Spotkalem rx8 i bylem szybszy, ale widac ze chlop ruszyc nie umial :P
kamil_luczak - Sro Lis 26, 2008 16:53

Co do RX8 to nie jedzie, jest to wol jakich malo. Kumpel sobie kupil ( a raczej jego ojciec mu kupil ) ustawiali sie srylion razyz tym ziommem od S3 i ten go kopal niemilosiernie 0-100kmh i od 100 do nieskonczonosci. Hadesss, poprzednim czyli mowisz o Roverze, tak ?:> Ja jeszcze jezdzac 118 takie RX8 klepalem kosmicznie, z S3 bylo o tyle gorzej, ze tam jest czterolap, wiec do 100kmh bylo prawie rowno, a dalej Ska zostawala. Kiedys stanelismy na swiatlach jak bylo mokro to zrobil ze mnie wiatraka ze az milo :P
dobryziom - Sro Lis 26, 2008 17:18

widać dupa nie kierowca bo RX8 spokojnie łykniesz S3 i im wyżej tym bardziej...
HaDeSsS - Sro Lis 26, 2008 17:29

Kamil Luczak, masa robi bardzo duzo

dobryziom, z tego co patrzylem po filmach na necie to jest na odwrot wlasnie :P

dobryziom - Sro Lis 26, 2008 19:13

patrzenie na filmiki na youtubie jest raczej bez sensu poniewqaz nie wiemy dokaldnie co samochody maja pod maska i nie mozemy ocenic potencjalu kierowcy ja na szybko znalalem pare filmikow gdzie RX8 objerzdza CTR, S2000, prelude itd... to nic nie znaczy tak naprawde. Warto rowniez pamietac do ilu kreci sie takie RX8 :twisted:


PS warto tez wspomniec ze waga RX8 jest niznacznie mniejsza niz S3... jednakze waga obydwu tych aut na poziomie ok 1400kg (dosc wysoka jak na te auta) wyraznie oslabia ich osiagi w porownaniu ze stara wydmuszka Kamila...

HaDeSsS - Sro Lis 26, 2008 19:29

Pisalem juz wczesniej ze masa robi swoje, pozatym prawda tez taka ze S3 z S3 nie kazda jest rowne, bo skatowane ma juz mniej tych kucy i nie jedzie tak... A to co na papierze testy podaja to tez roznie bywa
kamil_luczak - Sro Lis 26, 2008 20:08

Rob program :) Mysle ze spokojnie 250KM zrobisz nie oslabiajac nic. Tylko dowiedz sie czy takie cos sprzeglo ogarnie, tj np strzaly. U kumpla jak troche na jednej z warszawskich miejscowek poszalal sprzeglo walilo ze daj pan spokoj, ale zabawa byla dobra. Cienki 1.1 turbo 140KM zjedzony Punto Gt z czyms tam zjedzone, Forester 2.5XT zjedzony. Ogolnie samochod fajny, ale spalanie mnie rozwalilo :(

Hadesss dwie sprawy. Teraz to 3xs w Twoim nicku dobrze sie komponuje z blow offem. Drugie. Masz blow offa w ogole ? ;)

A tak w ogole usze sie pochwalic :P

Punto na nowej feldze

HaDeSsS - Sro Lis 26, 2008 22:43

Na wiosne bede myslec o programie :) A co do spalania to ja jezdze raczej dynamicznie po miescie a nie jak lajza :P ale tez nie paluje i wychodzi mi tak 11-12, natomiast przy dobrym grzaniu to tak 16-17.

Wiem ze sie komponuje :D wiesz jak to jest cos musi byc pierwsze :P tym razem byl to nick heheh, a blowa pewnie ze mam :)

a co do felgi to fajna :)

kamil_luczak - Czw Lis 27, 2008 18:22

U mnie Punto przy pokazywaniu znajomym jak jezdzi spalilo 16.5/100, takze mysle ze przy normalnej jezdzie zejde ze 2-3litry jeszcze