Zobacz temat - [R420] Przegub (jak zdjąć z półosie)
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Przegub (jak zdjąć z półosie)

yosot - Sro Wrz 17, 2008 18:03
Temat postu: [R420] Przegub (jak zdjąć z półosie)
Witam!
Właśnie zabrałem się za wymianę osłony przegubu. Zrobiłem wszystko jak w opisach, przegub wysunięty z piasty, zdjąłem osłonę i teraz... nie mogę przegubu zdjąć. Proszę o pomoc, jak go zsunąć z półosi ( zaraz będzie ciemno)!

McGAJveR - Sro Wrz 17, 2008 19:03

Musisz użyć MOCY!
Weź młotek, chwyć przegub za część gwintowaną i "złam" go pod kątem około 30 stopni. Następnie używając "mocy" uderzaj młotkiem w wewn bieżnię.
Na wielorowku półosi (na jej końcu pod wewn bieżnią) osadzony jest sprężysty pierścień!
To on unieruchamia piastę. Ale nie przejmuj się tym.
Opisana procedura to standard!

yosot - Sro Wrz 17, 2008 19:07

W wewnętrzną bieżnię? W które miejsce?
McGAJveR - Sro Wrz 17, 2008 19:09

Tak! Bij w wewnętrzną bieżnię!
I nie bój się , że coś zepsujesz!

yosot - Sro Wrz 17, 2008 19:11

Przecież tam są kulki, krzywki itp - w to prać?
McGAJveR - Sro Wrz 17, 2008 19:13

Bij w wewn bieżnię!
Kulki są w koszyku pomiędzy bieżnią zewn , a wewn.
W koszyk nie bij!
Dlatego kazałem Ci "złamać" przegub , abyś wyraźnie widział bieżnię wewnętrzną!

Pisz na GG , będzie szybciej!

yosot - Sro Wrz 17, 2008 19:16

Czyli najbliżej półosi?
McGAJveR - Sro Wrz 17, 2008 19:19

Dokładnie!
yosot - Sro Wrz 17, 2008 19:21

Jak zeskoczy wymienić na ten nowy pierścień co jest razem z gumą, opaskami i smarami?
McGAJveR - Sro Wrz 17, 2008 19:22

Wskazane.
Jeśli masz nowy , to jak najbardziej!

yosot - Sro Wrz 17, 2008 19:25

THX!
( Konin z tej samej rodziny co Końskie!) :lol:

McGAJveR - Sro Wrz 17, 2008 19:27

yosot napisał/a:
THX!
( Konin z tej samej rodziny co Końskie!) :lol:


Taaaaaaaa... I to i to - to jedno g... z pod końskiego ogona... :hahaha:

yosot - Sro Wrz 17, 2008 19:29

No pewnie!!! :rotfl: :rotfl:
McGAJveR - Sro Wrz 17, 2008 19:33

Daj znać jak Ci poszło.
W razie pilnej sytuacji użyj GG!
To przyspieszy pomoc!
No i kliknij "pomógł" , jeśli pomogłem!

yosot - Sro Wrz 17, 2008 19:35

Skończę jutro, dam znać.
Pozdro!

McGAJveR - Sro Wrz 17, 2008 19:39

Oki!
3maj się!

danielsonicl - Sro Wrz 17, 2008 22:09

Ja zbijam bijąc po zewnętrznej części młotkiem miedzianym przytrzymując wielofrez w osi półosi schodzi bez problemu,każdy sposób jest dobry jeżeli skuteczny :wink:
Konix - Sro Wrz 17, 2008 22:19

Jak zmieniasz przegub i stary idzie na śmietnik, to obojętnie w co, byle w przegub. Jak chcesz go jeszcze wykorzystać użyj kawałka drewna pezykładając do bieżni wewnętrznej i zewnętrznej naraz, nie zjedzie ci i nie uszkodzi koszyka.
yosot - Czw Wrz 18, 2008 09:59

7 - znajdujesz języczki zabezpieczenia przegubu i rozchylasz je (najlepiej szczypcami do pierścieni zabezpiecających) - to jeden z punktów opisu wymiany osłony przegubu znalezionego na tym forum. Dotyczy 416-tki, a więc w 416 przegub jest zabezpieczony pierścieniem Segera?

[ Dodano: Czw Wrz 18, 2008 12:53 ]
Jest różnica między przegubami zewnętrznymi do 416 i 420? Seria ta sama - 400 ale może jest jakaś różnica? (zabezpieczenie).