Zobacz temat - [R820] Za wysokie obroty
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 800 - [R820] Za wysokie obroty

pajak2103 - Sob Wrz 20, 2008 18:02
Temat postu: [R820] Za wysokie obroty
Witam wszystkich.czy moze ktos mi powiedziec co sie dzieje ze w moim roverku sa za wysokie obroty.tzn jak go odpale to chodzi jakis czas na ssaniu i potem spada na wolne obroty ok 1100 obr/min.potem jak dodam gazu zaczyna sie problem bo obroty spadaja ale na ok 2500 obr/min.prosze o jakies porady co moze byc walniete.jaka jest tego przyczyna.z gory dzieki za wszystkie info.i pozdrawiam
sTERYD - Sob Wrz 20, 2008 20:29

1100 to i tak za wysokie wolne obroty... tyle to powinien mieć na ssaniu :/ sprawdź, czy przepustnica wraca na swoje miejsce i czy sprężynka przy niej nie jest luźna...
nie pamiętam jak wygląda krokowiec w silnikach T, ale może też należałoby mu się przyjrzeć i wyczyścić :hm:

pajak2103 - Sob Wrz 20, 2008 21:05
Temat postu: dzieki
dzieki za info.sprawdze to co piszesz.czytalem na necie ze aby sprawdzic krokowiec to wystarczy ponoc poruszac 5 razy przepustnica i silniczek powinien wydobyc jakies ruchy.u mnie to dziala.teraz pytanie czy przepustnica i silniczek krokowy to to samo czy nie?bo jak wyczytalem to oby dwa znajduja sie w tym samym miejscu.i teraz nie wiem.
sTERYD - Nie Wrz 21, 2008 13:34

to nie jest to samo, przepustnica, to przepustnica, a krokowiec to silniczek krokowy regulujący wolne obroty, może to się odbywać przez wychylanie przepustnicy (i chyba tak jest w T, ale głowy nie dam) albo mieć osobny dolot omijający przepustnicę :cool:
marcus - Nie Wrz 21, 2008 13:39

pajak2103 napisał/a:
oby dwa znajduja sie w tym samym miejscu.i teraz nie wiem.

tak jak na zdjęciu . Należy odkręcić 4 śrubki torksy ( na gwiazdkę) i wyjąć razem z obudową odłączając wtyczkę z kabelkami. I wyczyścić ale nie smaruj niczym i nie lej oleju. Za wysokie obroty, mogą być spowodowane zacinaniem się krokowca, ale także . Spróbuj także zresetować krokowca. Najpierw odłącz aku na chwilę Następnie podłącz i przy przekręconym kluczyku do zapłonu ale nie zapalaj silnika wciśnij gaz do dechy 1 raz, po chwili (tak 3-4 sek wciśnij 4 razy i odczekaj aż silnik ustawi się w położenie wyjściowe ( przestanie brzęczeć). Wtedy spróbuj zapalić silnik. Silnik krokowy powinien obrać sie raz w jedną raz w drugą stronę i po chwili powinien się ustawić. Sprawdz także kabelki we wtyczce. Może być też tak że krokowiec masz walnięty i wtedy będzie jedynie drżał.

[ Dodano: Nie Wrz 21, 2008 15:09 ]
A tak powinno wyglądać po zdemontowaniu

pajak2103 - Nie Wrz 21, 2008 20:03

dzieki chlopaki za info ...jutro sprobuje i napisze czy cos sie zmienilo.....a powiedzcie mi jak mozna w prosty sposob sprawdzic sonde lambda...slyszalem ze wystarczy odpiac wtyczke i zobaczyc na reakcje auta.jesli jest dobra to powinien zwiekszyc lub zmniejszyc obroty,a jak nic sie nie dzieje[nie slychac zmian] to jest ona walnieta...czy to prawda?
sTERYD - Pon Wrz 22, 2008 10:49

teoretycznie moze tak być, ale nie musi, najpewniej przy podpiętej sądzie wpiąć sie w przewód sygnalowy i sprawdzić, czy napiecie między tym przewodem a masą ma jakieś regularne oscylacje (w wielkości zależnej od rodzaju sondy), czy jest stałe, jeśli stałe to sonda kaput :cool:
pajak2103 - Pon Wrz 22, 2008 18:01

aha,oki zrobie jak mowisz tylko powiedz mi czy te napiecie mozna sprawdzic omomierzem czy voltomierzem i ktory kabel jest kablem sygnalowym,bo gdzies tu na forum chyba czytalem ze w moim roverku jest sonda z czterema kablami i sygnalowy to czarny.wiesz moze czy to prawda?a krokowiec mam dobry,po zgaszeniu auta ustawia sie dobrze.a mozesz mi jeszcze powiedziec jak mozna sprawdzic wtrysk?,albo go dobrze przeczyscic?,bo jak wczesniej zdjalem listwe wtryskowa to zauwazylem ze jeden wtrysk jest inny,czy tak jest oryginalnie czy ktos juz tam maczal palce.......trzy wtryski maja czarne wtyczki na przewod a jeden ma czerwona wtyczke i jest troszke dluzszy...jak bedzie trzeba to przesle foto...z gory dzieki za wszelkie porady i info...
Konix - Wto Wrz 23, 2008 01:17

Napięcie się mierzy woltomierzem, opór elektryczny omomierzem, przepływ prądu amperomierzem. Sondę lamda najlepiej pomierzyć oscyloskopem.
sTERYD - Wto Wrz 23, 2008 10:01

pajak2103 napisał/a:
ktory kabel jest kablem sygnalowym,bo gdzies tu na forum chyba czytalem ze w moim roverku jest sonda z czterema kablami i sygnalowy to czarny.wiesz moze czy to prawda?

całkiem prawdopodobne, jeśli faktycznie masz sondę 4 kabelkową to na 99% czarny jest sygnałowy.
jeśli chodzi o wtrysk, to na początek przydałoby się zmierzyc ciśnienie na listwie podczas pracy silnika, ale do tego potrzebny jest specjalny manometr, a same wtryskiwacze też najlepiej sprawdzać na testerze, pobieżnie tylko możesz sprawdzić po odkręceniu, czy każdy daje mgiełkę, a nie strumień, czy ledwo sika ;)

pajak2103 - Wto Wrz 23, 2008 17:18

dzieki sTERYD za informacje.zrobie jak mowisz a co do tych wtryskiwaczy to ci powiem ze jak niedawno je wyjalem z listwa i kumpel zakrecil silnikiem to one dawaly strumien[najprawdopodobniej],czy tak ma byc czy maja dawac mgielke i od czego to zalezy.czy sa popsute wtryski czy cos innego?pozdro..