Zobacz temat - [R220 SDi '97] Termostat
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R220 SDi '97] Termostat

zichan - Pon Wrz 22, 2008 12:10
Temat postu: [R220 SDi '97] Termostat
Witam,

mam pytanie odnośnie działania termostatu.
Jeżeli wskazówka temperatury po rozgrzaniu się silnika jest na środku skali (wydaje się działać poprawnie), czy możliwe jest aby powietrze lecącące z nawiewu było ledwie letnie?

Pozdrawiam

Brt - Pon Wrz 22, 2008 12:53

jeśli bedziesz miał przypchaną nagrzewnicę/uszkodzony zawór nagrzewnicy to pomimo właściwej temp silnika moze lecieć letnie powietrze.
giewu - Pon Wrz 22, 2008 13:11

zichan napisał/a:
Jeżeli wskazówka temperatury po rozgrzaniu się silnika jest na środku skali (wydaje się działać poprawnie)
napisz może jeszcze czy jest to rzeczywiście po rozgrzaniu się silnika (pamiętaj, że w ROVERkach dieselki nagrzewają się dłużej niż benzynka) czy tylko wskazówka Ci pokazuje jego nagrzanie ....
reszta jak Brt napisał: zawór nagrzewnicy, nagrzewnica, przewody ;)
zichan napisał/a:
czy możliwe jest aby powietrze lecącące z nawiewu było ledwie letnie?
bez urazy, ale zakładam, że pokrętła i suwaki nawiewów masz odpowiednio ustawione ? :oops: ... czasem zapominamy o najprostszych rzeczach ;)
Chester - Pon Wrz 22, 2008 13:29

giewu napisał/a:
czasem zapominamy o najprostszych rzeczach ;)
np o suwaku po lewej stronie pod pokrętłami :D

a co do Twojego problemu to sprawdz czy zawór otwieta się całkowicie możliwe że masz problem z linka ....

giewu - Pon Wrz 22, 2008 13:31

Chester napisał/a:
... np o suwaku po lewej stronie pod pokrętłami :D

to przede wszystkim miałem na myśli :mrgreen:

zichan - Pon Wrz 22, 2008 13:40

1. Wiem, diesel się dłużej nagrzewa (ok 10-15 min jazdy) i wskazówka w miarę upływu czasu pokazuje wyższą temperaturę.

2. Suwak nie jest ustawiony na niebieskiej kropce :P

3. Jeśli chodzi o linki to działają poprawnie (wewnątrz auta sprawdziłem podczas rozkręcania konsoli, na zewnątrz ręcznie je przesuwałem).

Może to wina zaworu w okolicy ścianki grodziowej. Można go jakoś sprawdzić (ewentualnie rozebrać czy przepłukać)?

Czy płukanie nagrzewnicy by pomogło?

Chester - Pon Wrz 22, 2008 13:51

zichan napisał/a:
Suwak nie jest ustawiony na niebieskiej kropce
yyyyy wkażdym razie ma być przesunięty do końca w prawo....
zichan napisał/a:
Jeśli chodzi o linki to działają poprawnie (wewnątrz auta sprawdziłem podczas rozkręcania konsoli, na zewnątrz ręcznie je przesuwałem).
ale czy linka otwiera całkowicie zawór ?? u mnie też z pozoru było OK ale okazało sie ze linka nie otwierała całkowicie zaworu .....
zichan - Pon Wrz 22, 2008 14:01

Chester napisał/a:
zichan napisał/a:
Suwak nie jest ustawiony na niebieskiej kropce
yyyyy wkażdym razie ma być przesunięty do końca w prawo....

i tak jest ustawiony :)

Chester napisał/a:
zichan napisał/a:
Jeśli chodzi o linki to działają poprawnie (wewnątrz auta sprawdziłem podczas rozkręcania konsoli, na zewnątrz ręcznie je przesuwałem).
ale czy linka otwiera całkowicie zawór ?? u mnie też z pozoru było OK ale okazało sie ze linka nie otwierała całkowicie zaworu .....

jak to można sprawdzić?

Chester - Pon Wrz 22, 2008 19:07

zichan napisał/a:
Chester napisał/a:
zichan napisał/a:
Jeśli chodzi o linki to działają poprawnie (wewnątrz auta sprawdziłem podczas rozkręcania konsoli, na zewnątrz ręcznie je przesuwałem).
ale czy linka otwiera całkowicie zawór ?? u mnie też z pozoru było OK ale okazało sie ze linka nie otwierała całkowicie zaworu .....

jak to można sprawdzić?


sciagasz linke przy zaworze sprawdzasz recznie polozenie zamkniety-otwarty, zakładasz linke i kręcisz zimno-cieplo jesli jest w mniejwiecej takim samym polozeniu jest OK

McGAJveR - Pon Wrz 22, 2008 19:19

A wziął ktoś z Was pod uwagę , że nagrzewnica może być zapowietrzona?
Sprawdź Kolego , czy jak dasz przez ok 20 sek 3500-4500 RPM czy będzie jakaś różnica w temp. powietrza z nagrzewnicy.
Jeśli poleci cieplejsze , to masz zapowietrzoną nagrzewnicę. Dopiero jeśli odpowietrzanie nie da efektu pomyśl o przepłukaniu jej. (W przeciwnym kierunku do przepływu cieczy chłodzącej.)

zichan - Wto Wrz 23, 2008 11:11

hmm... nie wiedziałem, że jest możliwość zapowietrzenia nagrzewnicy.
Czyli po prawidłowej wymianie płynu chłodniczego wszysko może wrócić do normy?

A odnśnie płukania. Czy jest jakieś dedykowane urządzenie do tego czy każdy zakład robi po swojemu?

Brt - Wto Wrz 23, 2008 11:15

zichan napisał/a:
Czyli po prawidłowej wymianie płynu chłodniczego wszysko może wrócić do normy?
jesli była tylko zapowietrzona to tak, ale nie kojarzę takiego przypadku z forum :roll: co do płukania, to chyba każdy zakład ma swój patent ;)
McGAJveR - Wto Wrz 23, 2008 16:07

Przepłukać nagrzewnicę możesz sam...
Wystarczy wyjąć ją (choć niekoniecznie , jeśli wiesz które węże do niej prowadzą) I puścić wodę nawet ze zwykłego węża ogrodowego!
To wystarczy...