|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R220 SDi '97] Termostat
zichan - Pon Wrz 22, 2008 12:10 Temat postu: [R220 SDi '97] Termostat Witam,
mam pytanie odnośnie działania termostatu.
Jeżeli wskazówka temperatury po rozgrzaniu się silnika jest na środku skali (wydaje się działać poprawnie), czy możliwe jest aby powietrze lecącące z nawiewu było ledwie letnie?
Pozdrawiam
Brt - Pon Wrz 22, 2008 12:53
jeśli bedziesz miał przypchaną nagrzewnicę/uszkodzony zawór nagrzewnicy to pomimo właściwej temp silnika moze lecieć letnie powietrze.
giewu - Pon Wrz 22, 2008 13:11
zichan napisał/a: | Jeżeli wskazówka temperatury po rozgrzaniu się silnika jest na środku skali (wydaje się działać poprawnie) | napisz może jeszcze czy jest to rzeczywiście po rozgrzaniu się silnika (pamiętaj, że w ROVERkach dieselki nagrzewają się dłużej niż benzynka) czy tylko wskazówka Ci pokazuje jego nagrzanie ....
reszta jak Brt napisał: zawór nagrzewnicy, nagrzewnica, przewody
zichan napisał/a: | czy możliwe jest aby powietrze lecącące z nawiewu było ledwie letnie? | bez urazy, ale zakładam, że pokrętła i suwaki nawiewów masz odpowiednio ustawione ? ... czasem zapominamy o najprostszych rzeczach
Chester - Pon Wrz 22, 2008 13:29
giewu napisał/a: | czasem zapominamy o najprostszych rzeczach | np o suwaku po lewej stronie pod pokrętłami
a co do Twojego problemu to sprawdz czy zawór otwieta się całkowicie możliwe że masz problem z linka ....
giewu - Pon Wrz 22, 2008 13:31
Chester napisał/a: | ... np o suwaku po lewej stronie pod pokrętłami
|
to przede wszystkim miałem na myśli
zichan - Pon Wrz 22, 2008 13:40
1. Wiem, diesel się dłużej nagrzewa (ok 10-15 min jazdy) i wskazówka w miarę upływu czasu pokazuje wyższą temperaturę.
2. Suwak nie jest ustawiony na niebieskiej kropce
3. Jeśli chodzi o linki to działają poprawnie (wewnątrz auta sprawdziłem podczas rozkręcania konsoli, na zewnątrz ręcznie je przesuwałem).
Może to wina zaworu w okolicy ścianki grodziowej. Można go jakoś sprawdzić (ewentualnie rozebrać czy przepłukać)?
Czy płukanie nagrzewnicy by pomogło?
Chester - Pon Wrz 22, 2008 13:51
zichan napisał/a: | Suwak nie jest ustawiony na niebieskiej kropce | yyyyy wkażdym razie ma być przesunięty do końca w prawo.... zichan napisał/a: | Jeśli chodzi o linki to działają poprawnie (wewnątrz auta sprawdziłem podczas rozkręcania konsoli, na zewnątrz ręcznie je przesuwałem). | ale czy linka otwiera całkowicie zawór u mnie też z pozoru było OK ale okazało sie ze linka nie otwierała całkowicie zaworu .....
zichan - Pon Wrz 22, 2008 14:01
Chester napisał/a: | zichan napisał/a: | Suwak nie jest ustawiony na niebieskiej kropce | yyyyy wkażdym razie ma być przesunięty do końca w prawo.... |
i tak jest ustawiony
Chester napisał/a: | zichan napisał/a: | Jeśli chodzi o linki to działają poprawnie (wewnątrz auta sprawdziłem podczas rozkręcania konsoli, na zewnątrz ręcznie je przesuwałem). | ale czy linka otwiera całkowicie zawór u mnie też z pozoru było OK ale okazało sie ze linka nie otwierała całkowicie zaworu ..... |
jak to można sprawdzić?
Chester - Pon Wrz 22, 2008 19:07
zichan napisał/a: | Chester napisał/a:
zichan napisał/a:
Jeśli chodzi o linki to działają poprawnie (wewnątrz auta sprawdziłem podczas rozkręcania konsoli, na zewnątrz ręcznie je przesuwałem).
ale czy linka otwiera całkowicie zawór u mnie też z pozoru było OK ale okazało sie ze linka nie otwierała całkowicie zaworu .....
jak to można sprawdzić? |
sciagasz linke przy zaworze sprawdzasz recznie polozenie zamkniety-otwarty, zakładasz linke i kręcisz zimno-cieplo jesli jest w mniejwiecej takim samym polozeniu jest OK
McGAJveR - Pon Wrz 22, 2008 19:19
A wziął ktoś z Was pod uwagę , że nagrzewnica może być zapowietrzona?
Sprawdź Kolego , czy jak dasz przez ok 20 sek 3500-4500 RPM czy będzie jakaś różnica w temp. powietrza z nagrzewnicy.
Jeśli poleci cieplejsze , to masz zapowietrzoną nagrzewnicę. Dopiero jeśli odpowietrzanie nie da efektu pomyśl o przepłukaniu jej. (W przeciwnym kierunku do przepływu cieczy chłodzącej.)
zichan - Wto Wrz 23, 2008 11:11
hmm... nie wiedziałem, że jest możliwość zapowietrzenia nagrzewnicy.
Czyli po prawidłowej wymianie płynu chłodniczego wszysko może wrócić do normy?
A odnśnie płukania. Czy jest jakieś dedykowane urządzenie do tego czy każdy zakład robi po swojemu?
Brt - Wto Wrz 23, 2008 11:15
zichan napisał/a: | Czyli po prawidłowej wymianie płynu chłodniczego wszysko może wrócić do normy? | jesli była tylko zapowietrzona to tak, ale nie kojarzę takiego przypadku z forum co do płukania, to chyba każdy zakład ma swój patent
McGAJveR - Wto Wrz 23, 2008 16:07
Przepłukać nagrzewnicę możesz sam...
Wystarczy wyjąć ją (choć niekoniecznie , jeśli wiesz które węże do niej prowadzą) I puścić wodę nawet ze zwykłego węża ogrodowego!
To wystarczy...
|
|