Zobacz temat - [Seria 200] Mały poradnik.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [Seria 200] Mały poradnik.

memphisto - Sob Paź 04, 2008 16:43
Temat postu: [Seria 200] Mały poradnik.
Witam, może komuś się przyda :)

Problem: Gaśnie na wolnych obrotach po wilgotnych nocach.

Rozwiązanie - zaczynamy od wizyty u mamy/żony w celu wzięcia tzw spryskiwacza do kwiatków lub do mycia luster. Przelewamy zawartość napełniamy go wodą udajemy się do auta.

Otwieramy maskę zapalamy auto i psikamy po świecach kablach, cewce jak ktoś da radę po silniczku krokowym, jeżeli auto nie zgaśnie to problem nie leży po stronie świec, kabli, cewki.
Proponuję rozkręcić Palec i kopułkę gdyż kopułka może być pęknięta (mikro rysa) u mnie tak było i póki co, odpukać problem ustał.

Problem: woda w bagażniku

Rozwiązanie: odsyłam do tematu klick Pomoc nadchodzi od postu użytkownika Remi55

Problem: Silnik nie równo pracuje itp..
Rozwiązanie: polecam techniczne FAQ na str. głównej naprawde konkretnie opisane wszystko :) click

Problem: ABS się załącza przy delikatnym hamowaniu.

Rozwiązanie: Jeżeli nie świeci się kontrolka ABS nie ma sensu jechać na kompa nic nie pokaże (informacje z ASO ROVER RADZIONKÓW - obecnie SEAT)

Polecam znaleść najtańszego mechanika i zapytać się go ile weźmie za sprawdzenie czy pierścienie nie są pęknięte - u mnie w centrum biorą 30 zł a gratis poprosiłem i sprawdzneie czujników ABS okazało się że to po ich stronie jest problem.

Gdy świeci się kontrolka ABS a ABS nie działa polecam zacząć od sprawdzenia czy wpięty jest moduł ABS :)) jak tak pędzić na komputer od razu pokaże wam błędy.

Problem: Coś tyrkocze przy niskich obrotach
Rozwiązanie: Jeżeli ostatnimi czasy robiony był rozrząd polecam szukać tam przyczyny może coś o ząbek jest przestawione.

Jeżeli nie rozrząd to stawiam na elastyczny łącznik w okolicach skrzyni biegów wjechać na kanał i go zobaczyć może być naderwany (jest to plecionka takich jakby drucików podobne do łącznika kraników w toaletach)

Problem: Moje żarówki słabo świecą / Moje nowe żarówki świecą tak samo jak stare

Rozwiązanie: W moim wypadku okazało się, że wina nie leżyt po stronie elektrki oraz żarówek a po stronie klosza. Pojechałem na regulacje żarówek (30 zł w servisie VOLVO) i co się okazało? mam z lewej strony angielską lampę a z prawej strony europejską.

W stsandardzie europejskim prawa lampa oswietla pobocze a lewa lampa oświetla środek jezdni w angli jest odwrotnie więc mi prawa lampa świeci po poboczu a lewa po lewym pasie a środek drogi mam słabo oświetlony.

Problem: Jakie wybrać żarówki? Chciałbym imitacje XENON

Rozwiązanie: Chcesz zeby fajnie wygladalo zakladaj zarowki mega power xenon z hipermarketu ale ostrzegam to moze byc niebezpieczne bo na tym mniej widac. Ew. altnatywa sa lekko tuningowane zarowki ale firmowe typu philips, hella itp.

Polecam Philips Bluevision - rewelacja. Osram Silverstar też doskonale sobie dają radę i mają dosyć białe światło i powiększony delikatnie zasięg. Imitacje xenonów można sobie postawić na półce i się nimi chwalić przed kolegami z piaskownicy. Nic nie widać w normalną noc, a w deszcz można sobie pomarzyć o normalnej jeździe. Co do żółto-fioletowych to miałem właśnie Narve Azzuro w R5 i dawały doskonałą widoczność nawet w trudnych warunkach i były przy tym bardzo trwałe. Złego słowa o nich nie powiem.

Podejdź do tematu z głową i wybierz bezpieczeństwo + komfort jazdy. I tak xenonów nie zrobisz ze zwykłej żarówki.

Problem: Przy puszczaniu nogi z gazu SZARPIE
Rozwiązanie: Pozagladajcie do silnika u mnie okazalo sie ze poduszka silnika byla urwana/naderwana
Wymienilem kabelek podcisnienia (5 zl )
swiecie przeczyscilem kabelki byly w normie
palec i kopulka nowe (60zl)

jak reka odjal nawet jak na jedynce podjade pod 4 tys i zdejme noge z gazu hamuje silnik a nie szarpie rownież jak podciągne pod 1,5 tys zdejme noge z gazu nie szarpie nie zaleznie od biegu i predkosci NIE SZARPIE :)

Problem: Cos nie tak z centralnym nie mam pilocików itp.
Rozwiązanie: Po pierwsze opisane jest w FAQ Technicznym (odnośnik wyżej)

Ja zastosowałem inna kombinacje. Koszt całości 300 zł z robocizną.

Elektryk (ale kumaty musi być bo inny jak słyszy ROVER to mowi 600 ;D ) prosicie go o alarm z centralnym i podpięcie pod immo mi zrobił za 300 zł + za 50 zł wziąłem sobie czujniki ruchu. Mam fajną funkcję PANIC jak ktoś stoi pod autem załączam (zasięg ok 100m duuuuza odleglość standard mój miał ok 5-10m) no i autko wyje :)) ptzydaje się to również na wielkich parkingach w hipermarketach.

Problem: Luz na drzwiach
Rozwiązanie: Mozna go zlikwidowac wymieniajac tulejki i sworznie w zawiasach. Komplet na drzwi to 2 sworznie i 4 tulejki, do tego dostepne sa tylko w salonach. Komplet to jakies prawie 40 zl. Oryginalnie sa tylko dwie tulejki zaciskane na jakiejs prasie w zawiasie, kupic trzeba 4 poniewaz dwie zlaczone ze soba zastepuja ta jedna fabryczna. Sworzen wykrecasz jakies 5 mm kluczem torx 40 a pozniej juz sam wychodzi. Fabryczne tulejki trzeba wybic. We dwie osoby zajelo mi to kilkanasie min, efekt byl natychmiastowy. Drzwi sie teraz trzymaja jak nowe.

Problem: Strzelające drzwi (Drzwi strzelają przy zamykaniu (wieś straszna :D )
Rozwiązanie: Nie wiem czy dobrze opisze ale: wyjąć kołek z ogranicznika zamienić śrubą z nakrętką i nie strzela lub wyjąć cały mechanizm i klupnąć w strzelający kołek z młotka zciśnie się i spokój. jak nie wiecie o czym piszę a strzelają wam drzwi to wsłuchajcie się z kąd strzelają i tam z młotka ! :))) ps. trzeba to wyjąć bo jak z góry walniecie to to nic nie da bo on w dół sie zapadnie i tak w kółko można.. xD

Problem: Jeżeli autko dostało pomruku taki łądny basik znaczy, że zrobiłą się dziurka na tłumiku :) jeździłem z tym i po tysiącu km zaczał hałasować jak harley :D :D
Rozwiązanie: wymienic / zaspawać

Katalizator bodajże powinno się wymieniać w przedziale 100.000 - 150.000 km później może mu zacząć coś dolegać tzn ceramika z niego odpadać (nie pewne informacje ktoś mi tak mówił)

-----------------------------
Może komuś pomoże, nie wiem opisywałem swoje problemy i swoje rozwiązywania proszę nie krzyczeć jak coś pofyrtałem - sugerowałem się wypowiedziami mechaników :)

qlesh - Nie Paź 05, 2008 14:41

memphisto napisał/a:
Problem: Przy puszczaniu nogi z gazu SZARPIE
Rozwiązanie: Pozagladajcie do silnika u mnie okazalo sie ze poduszka silnika byla urwana/naderwana
Wymienilem kabelek podcisnienia (5 zl )
swiecie przeczyscilem kabelki byly w normie
palec i kopulka nowe (60zl)

jak reka odjal nawet jak na jedynce podjade pod 4 tys i zdejme noge z gazu hamuje silnik a nie szarpie rownież jak podciągne pod 1,5 tys zdejme noge z gazu nie szarpie nie zaleznie od biegu i predkosci NIE SZARPIE :)



mam kilka pytań odnośnie tego kawałka...czy da sie te czynności wykonać samemu(mizerna znajomość mechaniki samochodewej) czy niezbedna jest wizyta u mechanika a w takim razie jaki mógłby być przybliżony koszt takiego zabiegu :oops:

memphisto - Nie Paź 05, 2008 19:18

Wiec Tak: Czy poduuszka silnika jest naderwana najlepiej podjedz do mechanika i sie go zapytaj czy jest i ile wymiana on zerknie i powie Ci co jej dolega nic nie zaplacisz umowisz sie na za tydzien i nie przyjedziesz (badz przyjedziesz) wymiana ma sie różnie w zależności od mechanika mnie za wymiane wzieli 100 zł poduszka niecałe 100.
Kabelek podcisnienia wymienisz sam :) wystarczy go zdjac isc do sklepu kupic na wymiar taki sam (guma to jest zwykla) wstawiasz w to miejsce i gra.
Świece zrobisz sam, musisz miec tylko klucz do świec (uniwersalny na całym świecie chyba ten sam) odkrecasz je czyścisz najlepiej w białe chusteczki wycierasz dokladnie i szukasz czy nie maja mikropekniecia na porcelanie jak nie to wkrecasz.
Palec i kopulka to kilka śróbek więc dasz rade sam, cudów tam nie ma

Za wymiane świec palca i kopulki + kabli wysokiego napiecia zaplacilem 30 zl w servisie VOLVO :) ale widzialem jak to robia i banalne :)

erew - Czw Paź 09, 2008 09:20

Witam, proszę o wskazówkę taka "łopatologiczną" :oops: jak wygląda i przede wszystkim gdzie znajduje się kabelek podciśnienia, :?: przepraszam za może głupie pytanie ale bardzo chętnie wymienił bym to sam :mrgreen:
sTERYD - Czw Paź 09, 2008 10:21

nie kabelek, tylko wężyk ;)
to są takie wężyki, które odchodzą od kolektora ssącego (tego czarnego za silnikiem z napisem "injection") i jest ich kilka różnej grubości, jeden (chyba najgrubszy) idzie do pompy wspomagania hamulców, jeden do zaworu ciśnieniowego paliwa na listwie wtryskowej, jeden do komputera, jeden do zbieracza oparów, i chyba wszystko :cool:

memphisto - Czw Paź 09, 2008 10:23

:ok: o to wlasnie mi chodzilo ! :)
erew - Czw Paź 09, 2008 12:06

Dziękuję za szybką odpowiedź, jutro obejrzę silnik i spróbuję wymienić, :lol:
cin1 - Pią Paź 10, 2008 19:26
Temat postu: ?
Wracajac do kabelkow podcisnienia, ktory nalezy wymienic, jak to ewentualnie ocenic
memphisto - Pią Paź 10, 2008 22:19

jak 'na oko' wydaje Ci sie ze sa stare i nie do konca dobre to wymiec a z 2 strony taka wymiana napewno nie zaszkodzi :)