|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Test klimatyzacji
se7en86 - Sob Paź 04, 2008 18:50 Temat postu: [R75] Test klimatyzacji Sprawdzenie klimatyzacji automatycznej. Zobaczcie sami co tam wymyślił ktoś. http://pl.youtube.com/wat...feature=related
blazi - Sob Paź 04, 2008 19:33
Pozwoliłem sobie skopiować czyjś post, odnosi się do drugiego filmiku o klimie.
Uruchom tryb diagnostyczny modułu klimatyzacji: włóż kluczyk do stacyjki, wciśnij jednocześnie przycisk "auto" i "dystrybucję powietrza" (ten ludzik) na module klimatyzacji, przekręć kluczyk w pozycję "II", puść oba przyciski.
Wyświetlacz na module klimatyzacji i wszystkie diody zaczną migać - trwa diagnostyka. Po kliku sekundach miganie ustanie i na wyświetlaczu pojawi się napis:
- z lewej strony: FC (czyli fault code)
- z prawej strony: dwie cyfry oznaczające kod błędu
Kody błędów to:
00 - brak błędu
11 - czujnik temperatury wewnętrznej
12 - błąd magistrali K-bus z informacją o temp. zewnętrznej
13 - czujnik parownika
14 - czujnik temperatury chłodziwa w nagrzewnicy
21 - czujnik nasłonecznienia, wyjście lewe
22 - czujnik nasłonecznienia, wyjście prawe
31 - silniczek serwo lewego nawiewu
32 - silniczek serwo prawego nawiewu
33 - silniczek serwo dystrybucji
Wyłączenie trybu diagnostyki to wciśnięcie przycisku "OFF" lub przekręcenie kluczyka w pozycję "0".
se7en86 - Nie Paź 05, 2008 20:22
Dzisiaj sprawdziłem swoją klimatyzacje i wyskoczyło mi:
21 - czujnik nasłonecznienia, wyjście lewe
22 - czujnik nasłonecznienia, wyjście prawe
Jak to sprawdzić i o co chodzi? Może ktoś podpowiedzieć ?
Pozdrawiam
Miras31 - Nie Paź 05, 2008 20:39
Witam.Ja też zrobiłem test i wyskoczyły te same błędy co u se7en86.Podpowiedzcie gdzie szukać przyczyny.
praktis - Nie Paź 05, 2008 21:20
Może test robiliście pod dachem?
se7en86 - Nie Paź 05, 2008 21:22
HeHe Dobre pytanie No ale czy to ma wpływ na działanie? Ja robiłem w garażu. No ale to raczej nie powinno mieć wpływu na działanie czujników. Jutro zrobię na zewnątrz i zobaczymy.
Brt - Pon Paź 06, 2008 09:08
se7en86 napisał/a: | Ja robiłem w garażu. No ale to raczej nie powinno mieć wpływu na działanie czujników. | na czujnik nasłonecznienia też nie
Siwus181 - Pon Paź 06, 2008 13:59
se7en86 napisał/a: | HeHe Dobre pytanie No ale czy to ma wpływ na działanie? Ja robiłem w garażu. No ale to raczej nie powinno mieć wpływu na działanie czujników. Jutro zrobię na zewnątrz i zobaczymy. |
Ja robiłem wczoraj wieczorem na podwórku, też błędy 21 i 22. Czekamy na rady fachowców
Edit
Przed 10 sekundami wróciłem z auta, sprawdziłem jeszcze raz. Tym razem "błąd" 00 - czyli brak błedów
Dziadek - Pon Paź 06, 2008 17:21
Pobiegłem do garażu...i mam to samo,czyli FC 21 i 22.Może faktycznie zaciemno? Tylko kiedy znowu będzie słoneczko?
se7en86 - Pon Paź 06, 2008 18:00
Witam. Dziś zrobiłem test w dzień Wszystko jest ok
Tak więc można poradzić :
Testu nie można wykonywać gdy jest ciemno, w zamkniętych pomieszczeniach.
Pozdrawiam
cyklonst - Pią Gru 11, 2009 12:04
witam
odgrzebałem stary temat ale mnie zaciekawiło bo wiedziałem że mam jakiś czujnik ale do dziś nie wiedziałem co to jest.
a więc ( nie zaczyna się zdania od "a więc" ) co robi czujnik nasłonecznienia?? jaki ma wpływ na działanie klimatyzacji??
apples - Pią Gru 11, 2009 13:24
Steruje włączaniem i wyłączaniem klimatyzacji jak również ogrzewania w samochodzie. Od niego idzie sygnał czy jest za ciepło czy za zimno w środku. Działa jak rezystor tyle że regulacja odbywa się na podstawie docierającego światła.
[ Dodano: Pią Gru 11, 2009 13:24 ]
Współpracuje chyba również z czujnikiem temperatury zamontowanym na zewnątrz i na skutek wyliczeń dobierana jest odpowiednia siła chłodzenia lub ogrzewania. Chyba tak powinno być, ale .....
SeniorA - Pią Gru 11, 2009 19:32
cyklonst napisał/a: | co robi czujnik nasłonecznienia?? jaki ma wpływ na działanie klimatyzacji?? | Czujnik światła słonecznego składa się z 2 diod (po jednej na każdą stronę kabiny ), które dostarczają do sterownika ATC/ECU informację o intensywności nasłonecznienia i jego efektu cieplnego w kabinie, by ATC/ECU mógł odpowiednio sterować dopływem i mieszaniem powietrza , dla utrzymania nastawionej temperatury w kabinie , którą mierzy czujnik kabinowy temperatury i przekazuje info do sterownika ATC. Na pewno niczym nie steruje a jest tylko nośnikiem informacji.
apples - Pią Gru 11, 2009 19:37
SeniorA gdzie jest wtedy czujnik kabinowy temperatury? Bo ten czujnik na desce przy szybie to czujnik (sensor) klimatyzacji.
SeniorA - Pią Gru 11, 2009 19:46
apples napisał/a: | gdzie jest wtedy czujnik kabinowy temperatury? | między stacyjką a panelem centralnym pod osłoną perforowaną.
apples - Pią Gru 11, 2009 19:49
Dzięki.
SeniorA - Pią Gru 11, 2009 19:52
apples napisał/a: | Bo ten czujnik na desce przy szybie to czujnik (sensor) klimatyzacji | to jest właśnie czujnik nasłonecznienia
ligierator - Sob Mar 06, 2010 11:24
Ok. znalazłem czujniki i robiłem test w pełnym słońcu ale dalej mam błędy 21 oraz 22 jakieś pomysły co może byc nie tak ? pozdrowionka
SeniorA - Sob Mar 06, 2010 11:36
[quote="ligierator"]dalej mam błędy 21 oraz 22 jakieś pomysły co może byc nie tak ?
http://forum.roverki.eu/v...der=asc&start=0
ligierator - Pon Mar 08, 2010 20:38
Witam Panów ponownie.
Wiec tak wymieniłem ten czujnik i okazało sie ze był uszkodzony, zmieniłem na używany i działa błedów brak FC 00 (jupi!!)
Ale dalej jest mały problem. szukałem na forum ale nie znalazłem:( chodzi mi o to iż dalej wieje mi tylko zimne powietrze z nadmuchu:(
Wiec nie myśląc długo zrobiłem kilka czynności:
po pierwsze odkamieniłem układ. odpowietrzyłem również
Nastepnie sprawdziłem wszystkie serwa na dmuchawie posciagałem boczki i wyciągnołem cały tunel. no i wszystkie serwa działają:) i klapki również (odkręcałem serwa i sprawdzałem recznie)
Ale dalej leci zimne powietrze.
wiec pomyslałem zeby poszukać węży doprowadzających ciepła wode do nagrzewnicy.
znalazłem i te dwa węże a raczej rurki aluminiowe, jeden z nich jest gorący a drugi letni wiec wydaje mi sie ze to dopływ i odpływ.
i teraz zastnawiam sie czy nie rozebrac całego nawiewu. co proponujecie?
czy może być nagrzewnica zkurzona do takiego stopnia zeby nie było przedmuchu?
czy może nagrzewnica jest uszkodzona?
pozdrawiam Damian
apples - Pon Mar 08, 2010 20:44
Prędzej zakamieniona lub zapchana. Wyciągnij, wypłukaj i może pomoże. Ktoś kiedyś na forum miał podobny problem i tak zrobił.
henryk - Pon Mar 08, 2010 23:50
ligierator napisał/a: | znalazłem i te dwa węże a raczej rurki aluminiowe, jeden z nich jest gorący a drugi letni | to wygląda na to, że masz włączoną sprężarkę klimatyzacji - tryb AUTO. Daj szansę automatowi zimą i przełącz całość na ECON. W zależności od tego czy masz sprawne webasto po paru lub parunastu minutach powinno powiać ciepłem. W tych rurkach aluminiowych jest czynnik schładzający układu klimy. Rurki są doprowadzone do chłodnicy klimatyzacji i nie mają nic wspólnego z grzaniem w kabinie, wyłącznie chłodzenie. Bez bardzo uzasadnionej potrzeby nie rozszczelniałbym układu klimatyzacji. Wilgoć jest zabójcza.
Jeżeli mam rację to poszukaj i poczytaj o opcjach ECON, AUTO oraz klimatyzacji zimą, odparowaniu szyb, itd. Wszystko to było.
ligierator - Wto Mar 09, 2010 09:48
wiec tak silnik jest w normalnej temp. to znaczy w połowie skali weże sa ciepłe.
z tego co zauważyłem do całego nawiewu dochodzą 4 węże. dwa od klimy i dwa od nagrzewnicy.
od klimy to jasne wiem które sa jeden jest lodowaty a drugi letni, ciepły. i sa znacznie cieńsze niż te od nagrzewnicy.
ale dwie rurki aluminowe które potem przechodzą w węże gumowe to sa od nagrzewnicy i tu jestem pewien.
Hmmm trzeba bedzie wyciągnąć nagrzewnice.
chyba ze jakieś inne pomysły:) ?
apples - Wto Mar 09, 2010 09:53
Próbuj jeszcze odpowietrzyć. Zalej zbiorniczek płynem do pełna i otwórz odpowietrznik.
SeniorA - Wto Mar 09, 2010 11:22
henryk napisał/a: | W tych rurkach aluminiowych jest czynnik schładzający układu klimy. Rurki są doprowadzone do chłodnicy klimatyzacji i nie mają nic wspólnego z grzaniem w kabinie, wyłącznie chłodzenie. Bez bardzo uzasadnionej potrzeby nie rozszczelniałbym układu klimatyzacji. Wilgoć jest zabójcza. | ligierator pisze o nagrzewnicy a nie o chłodnicy i parowniku, a wyjęcie nagrzewnicy nie rozszczelnia klimatyzacji. Jak najbardziej można nagrzewnicę wyjąć , przepłukać i przedmuchać.
[ Dodano: Wto Mar 09, 2010 11:22 ]
wystarczy zacisnąć przewody w komorze silnika ( albo spuścić płyn ),podłożyć pod panel i nagrzewnicę folię , odkręcić uchwyt mocujący i dwa złącza rurek i je rozpiąć. Dobrze jest założyć dwa nowe oringi przy składaniu.
ligierator - Czw Mar 11, 2010 03:45
Witam Kolegów:)
Wiec tak, wyciągnołem nagrzewnice, przedmuchałem, przepłukałem, odkamieniłem, założyłem nwe oringi, łcznie zajeło mi to około godzinki z hakiem.
No ale nagrzewnica robi sie Ciepła i rurki doprowadzajace wode też. ale z klimatyzacji wieje raz letnie raz zimne powietrze:(
Przełaczyłem na ECON, AUTO, Ręczny tryb i dalej to samo:(
a żeby było śmieszniej to na recznym poprostu wiało zimnym:/
Co powiecie o czujnikach Temp.?
Albo o całym panelu sterowania?
Uszkodzone ?
Pozdrawiam Damian
apples - Czw Mar 11, 2010 11:02
Pod zegarkiem pokrętłem wlot masz zamknięty?
Z tyłu w tunelu tez wieje tylko zimnym.
ligierator - Czw Mar 11, 2010 16:37
Pokrętło wlotu zimnego powietrza zakrecone.
Z tyłu w nadmuchu na pasażerów wieje zimnym (ale chyba to normalne) Nastepnie.
Dziś rano było 9stopni wiec webasto sie nie właczyło .
A po przejechaniu około 4 km rurki od nagrzewnicy sa ciepłe.
Ustawiłem na auto.... iii zaczeło lecieć letnie powietrze ale po 2 min nawiew ustał
ok wiec econ tylko zimne.....
reczne tylko zimne....
temp ustawiona na 27stopni
a potem na 22.
takie same objawy po przejechaniu około 10km.
Czyli zimno dalej:((((
Cóż to może być?
apples - Czw Mar 11, 2010 18:41
http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#472794
ligierator - Czw Mar 11, 2010 19:35
ehhh.... sprawdzałem.
wszystkie serwa które sa na klimatyzacji. po prawej lewej zza deska i wogóle... wrrr odkrecałem i sprawdzałem
Tak jak i klapki recznie otwierałem i zamykałem, działają.
Ale dziś miałem niespodziankę.
Ponieważ miałem ustawione reczne nawiew na nogi, i max temperature, jechałem samochodem i wyłaczyłem klime OFF i z nawiewu zaczeło lecieć gorące powietrze.
Zastanawiam sie czy przypadkiem nie bedzie uszkodzony panel klimatyzcji?
Pozdrawiam
apples - Czw Mar 11, 2010 19:41
Kurcze. Każdy tak ma.
Mając włączoną klimę jeszcze na AUTO oczekujesz gorącego powietrza?
Przy temperaturach poniżej zera klimatyzacja na ECON, nawiew na max 3 i temp. na 22°C. Wtedy leci gorące.
Chyba że nadal czegoś nie kumam
ligierator - Czw Mar 11, 2010 19:51
APPLES.. próbowałem wszystkiego, kazdego ustawienia, na auto, econ i recznie i max wentylator i mini. i max temp i 22 i wszystko.....
ehhhh i nic.... tak jak mowie udało mi sie tylko uzyskac coś na wyłaczonym panelu... masakra poprostu...
apples - Czw Mar 11, 2010 19:54
Jak jesteś w Gdańsku to podjedz na T4.
ligierator - Czw Mar 11, 2010 19:56
Hmmm chetnie bym to zrobił le autko jak i ja jesteśmy w IRL no i żona ma 3 tygodnie do porodu wiec nie moge sie ruszyć...
apples - Czw Mar 11, 2010 19:58
To wpadnij za 4 tygodnie zrobimy ogrzewanie i wypijemy pępkowe
SeniorA - Sob Mar 13, 2010 10:00
ligierator, serwomotor od sterowania nadmuchu, ma potencjometr o podwójnym działaniu , tzn. odbiera sygnał od sterownika ATC jak powinna być ustawiona klapka i jednocześnie informuje go jaka aktualnie jest jej pozycja , dlatego myślę , że to usterka potencjometru ( np. brak kontaktu ) może być powodem takich ustawień nadmuchu.
dziuniek - Pon Kwi 16, 2012 12:29
Wiem, że problem jest pewnie już dawno rozwiązany, ale dopowiem tylko że u mnie brak ogrzewania był banalny - po prostu za niski stan płynu chłodzącego w chłodnicy podstawowej. Dolałem i grzeje.
kyuss7 - Pon Wrz 21, 2015 18:41
Czt "rurki" do klimatyzacji są jednakowe we wszystkich modelach?
Chodzi mi o czt do mojego MG ZT CDTI 2005 r. bedą pasowały z innych, wcześniejszych modeli.
Przykładowo:
http://allegro.pl/rurki-p...5637400527.html
Zna się ktoś, pomoże?
Dzięki za szybkie info
|
|