Zobacz temat - [R75] Test klimatyzacji
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Test klimatyzacji

se7en86 - Sob Paź 04, 2008 18:50
Temat postu: [R75] Test klimatyzacji
Sprawdzenie klimatyzacji automatycznej. Zobaczcie sami co tam wymyślił ktoś. http://pl.youtube.com/wat...feature=related
blazi - Sob Paź 04, 2008 19:33

Pozwoliłem sobie skopiować czyjś post, odnosi się do drugiego filmiku o klimie.

Uruchom tryb diagnostyczny modułu klimatyzacji: włóż kluczyk do stacyjki, wciśnij jednocześnie przycisk "auto" i "dystrybucję powietrza" (ten ludzik) na module klimatyzacji, przekręć kluczyk w pozycję "II", puść oba przyciski.
Wyświetlacz na module klimatyzacji i wszystkie diody zaczną migać - trwa diagnostyka. Po kliku sekundach miganie ustanie i na wyświetlaczu pojawi się napis:
- z lewej strony: FC (czyli fault code)
- z prawej strony: dwie cyfry oznaczające kod błędu

Kody błędów to:

00 - brak błędu
11 - czujnik temperatury wewnętrznej
12 - błąd magistrali K-bus z informacją o temp. zewnętrznej
13 - czujnik parownika
14 - czujnik temperatury chłodziwa w nagrzewnicy
21 - czujnik nasłonecznienia, wyjście lewe
22 - czujnik nasłonecznienia, wyjście prawe
31 - silniczek serwo lewego nawiewu
32 - silniczek serwo prawego nawiewu
33 - silniczek serwo dystrybucji

Wyłączenie trybu diagnostyki to wciśnięcie przycisku "OFF" lub przekręcenie kluczyka w pozycję "0".

se7en86 - Nie Paź 05, 2008 20:22

Dzisiaj sprawdziłem swoją klimatyzacje i wyskoczyło mi:

21 - czujnik nasłonecznienia, wyjście lewe
22 - czujnik nasłonecznienia, wyjście prawe

Jak to sprawdzić i o co chodzi? Może ktoś podpowiedzieć ?

Pozdrawiam

Miras31 - Nie Paź 05, 2008 20:39

Witam.Ja też zrobiłem test i wyskoczyły te same błędy co u se7en86.Podpowiedzcie gdzie szukać przyczyny. :lol:
praktis - Nie Paź 05, 2008 21:20

Może test robiliście pod dachem? :smile:
se7en86 - Nie Paź 05, 2008 21:22

HeHe :) Dobre pytanie ;) No ale czy to ma wpływ na działanie? Ja robiłem w garażu. No ale to raczej nie powinno mieć wpływu na działanie czujników. Jutro zrobię na zewnątrz i zobaczymy.
Brt - Pon Paź 06, 2008 09:08

se7en86 napisał/a:
Ja robiłem w garażu. No ale to raczej nie powinno mieć wpływu na działanie czujników.
na czujnik nasłonecznienia też nie ?? ;)
Siwus181 - Pon Paź 06, 2008 13:59

se7en86 napisał/a:
HeHe :) Dobre pytanie ;) No ale czy to ma wpływ na działanie? Ja robiłem w garażu. No ale to raczej nie powinno mieć wpływu na działanie czujników. Jutro zrobię na zewnątrz i zobaczymy.


Ja robiłem wczoraj wieczorem na podwórku, też błędy 21 i 22. Czekamy na rady fachowców :wink:


Edit
Przed 10 sekundami wróciłem z auta, sprawdziłem jeszcze raz. Tym razem "błąd" 00 - czyli brak błedów :wink:

Dziadek - Pon Paź 06, 2008 17:21

Pobiegłem do garażu...i mam to samo,czyli FC 21 i 22.Może faktycznie zaciemno? Tylko kiedy znowu będzie słoneczko?
se7en86 - Pon Paź 06, 2008 18:00

Witam. Dziś zrobiłem test w dzień :) Wszystko jest ok :)
Tak więc można poradzić :

Testu nie można wykonywać gdy jest ciemno, w zamkniętych pomieszczeniach.

Pozdrawiam :)

cyklonst - Pią Gru 11, 2009 12:04

witam
odgrzebałem stary temat ale mnie zaciekawiło bo wiedziałem że mam jakiś czujnik ale do dziś nie wiedziałem co to jest.
a więc ( nie zaczyna się zdania od "a więc" :mrgreen: ) co robi czujnik nasłonecznienia?? jaki ma wpływ na działanie klimatyzacji??

apples - Pią Gru 11, 2009 13:24

Steruje włączaniem i wyłączaniem klimatyzacji jak również ogrzewania w samochodzie. Od niego idzie sygnał czy jest za ciepło czy za zimno w środku. Działa jak rezystor tyle że regulacja odbywa się na podstawie docierającego światła.

[ Dodano: Pią Gru 11, 2009 13:24 ]
Współpracuje chyba również z czujnikiem temperatury zamontowanym na zewnątrz i na skutek wyliczeń dobierana jest odpowiednia siła chłodzenia lub ogrzewania. Chyba tak powinno być, ale .....

SeniorA - Pią Gru 11, 2009 19:32

cyklonst napisał/a:
co robi czujnik nasłonecznienia?? jaki ma wpływ na działanie klimatyzacji??
Czujnik światła słonecznego składa się z 2 diod (po jednej na każdą stronę kabiny ), które dostarczają do sterownika ATC/ECU informację o intensywności nasłonecznienia i jego efektu cieplnego w kabinie, by ATC/ECU mógł odpowiednio sterować dopływem i mieszaniem powietrza , dla utrzymania nastawionej temperatury w kabinie , którą mierzy czujnik kabinowy temperatury i przekazuje info do sterownika ATC. Na pewno niczym nie steruje a jest tylko nośnikiem informacji.
apples - Pią Gru 11, 2009 19:37

SeniorA gdzie jest wtedy czujnik kabinowy temperatury? Bo ten czujnik na desce przy szybie to czujnik (sensor) klimatyzacji.
SeniorA - Pią Gru 11, 2009 19:46

apples napisał/a:
gdzie jest wtedy czujnik kabinowy temperatury?
między stacyjką a panelem centralnym pod osłoną perforowaną.
apples - Pią Gru 11, 2009 19:49

Dzięki.
SeniorA - Pią Gru 11, 2009 19:52

apples napisał/a:
Bo ten czujnik na desce przy szybie to czujnik (sensor) klimatyzacji
to jest właśnie czujnik nasłonecznienia
ligierator - Sob Mar 06, 2010 11:24

Ok. znalazłem czujniki i robiłem test w pełnym słońcu ale dalej mam błędy 21 oraz 22 jakieś pomysły co może byc nie tak ? pozdrowionka
SeniorA - Sob Mar 06, 2010 11:36

[quote="ligierator"]dalej mam błędy 21 oraz 22 jakieś pomysły co może byc nie tak ?
http://forum.roverki.eu/v...der=asc&start=0

ligierator - Pon Mar 08, 2010 20:38

Witam Panów ponownie.
Wiec tak wymieniłem ten czujnik i okazało sie ze był uszkodzony, zmieniłem na używany i działa błedów brak FC 00 (jupi!!)

Ale dalej jest mały problem. szukałem na forum ale nie znalazłem:( chodzi mi o to iż dalej wieje mi tylko zimne powietrze z nadmuchu:(

Wiec nie myśląc długo zrobiłem kilka czynności:

po pierwsze odkamieniłem układ. odpowietrzyłem również :)
Nastepnie sprawdziłem wszystkie serwa na dmuchawie posciagałem boczki i wyciągnołem cały tunel. no i wszystkie serwa działają:) i klapki również (odkręcałem serwa i sprawdzałem recznie)

Ale dalej leci zimne powietrze.

wiec pomyslałem zeby poszukać węży doprowadzających ciepła wode do nagrzewnicy.
znalazłem i te dwa węże a raczej rurki aluminiowe, jeden z nich jest gorący a drugi letni wiec wydaje mi sie ze to dopływ i odpływ.

i teraz zastnawiam sie czy nie rozebrac całego nawiewu. co proponujecie?

czy może być nagrzewnica zkurzona do takiego stopnia zeby nie było przedmuchu?

czy może nagrzewnica jest uszkodzona?

pozdrawiam Damian

apples - Pon Mar 08, 2010 20:44

Prędzej zakamieniona lub zapchana. Wyciągnij, wypłukaj i może pomoże. Ktoś kiedyś na forum miał podobny problem i tak zrobił.
henryk - Pon Mar 08, 2010 23:50

ligierator napisał/a:
znalazłem i te dwa węże a raczej rurki aluminiowe, jeden z nich jest gorący a drugi letni
to wygląda na to, że masz włączoną sprężarkę klimatyzacji - tryb AUTO. Daj szansę automatowi zimą i przełącz całość na ECON. W zależności od tego czy masz sprawne webasto po paru lub parunastu minutach powinno powiać ciepłem. W tych rurkach aluminiowych jest czynnik schładzający układu klimy. Rurki są doprowadzone do chłodnicy klimatyzacji i nie mają nic wspólnego z grzaniem w kabinie, wyłącznie chłodzenie. Bez bardzo uzasadnionej potrzeby nie rozszczelniałbym układu klimatyzacji. Wilgoć jest zabójcza.
Jeżeli mam rację to poszukaj i poczytaj o opcjach ECON, AUTO oraz klimatyzacji zimą, odparowaniu szyb, itd. Wszystko to było.

ligierator - Wto Mar 09, 2010 09:48

wiec tak silnik jest w normalnej temp. to znaczy w połowie skali weże sa ciepłe.

z tego co zauważyłem do całego nawiewu dochodzą 4 węże. dwa od klimy i dwa od nagrzewnicy.

od klimy to jasne wiem które sa jeden jest lodowaty a drugi letni, ciepły. i sa znacznie cieńsze niż te od nagrzewnicy.

ale dwie rurki aluminowe które potem przechodzą w węże gumowe to sa od nagrzewnicy i tu jestem pewien.

Hmmm trzeba bedzie wyciągnąć nagrzewnice.

chyba ze jakieś inne pomysły:) ?

apples - Wto Mar 09, 2010 09:53

Próbuj jeszcze odpowietrzyć. Zalej zbiorniczek płynem do pełna i otwórz odpowietrznik.
SeniorA - Wto Mar 09, 2010 11:22

henryk napisał/a:
W tych rurkach aluminiowych jest czynnik schładzający układu klimy. Rurki są doprowadzone do chłodnicy klimatyzacji i nie mają nic wspólnego z grzaniem w kabinie, wyłącznie chłodzenie. Bez bardzo uzasadnionej potrzeby nie rozszczelniałbym układu klimatyzacji. Wilgoć jest zabójcza.
ligierator pisze o nagrzewnicy a nie o chłodnicy i parowniku, a wyjęcie nagrzewnicy nie rozszczelnia klimatyzacji. Jak najbardziej można nagrzewnicę wyjąć , przepłukać i przedmuchać.

[ Dodano: Wto Mar 09, 2010 11:22 ]
wystarczy zacisnąć przewody w komorze silnika ( albo spuścić płyn ),podłożyć pod panel i nagrzewnicę folię , odkręcić uchwyt mocujący i dwa złącza rurek i je rozpiąć. Dobrze jest założyć dwa nowe oringi przy składaniu.

ligierator - Czw Mar 11, 2010 03:45

Witam Kolegów:)
Wiec tak, wyciągnołem nagrzewnice, przedmuchałem, przepłukałem, odkamieniłem, założyłem nwe oringi, łcznie zajeło mi to około godzinki z hakiem.

No ale nagrzewnica robi sie Ciepła i rurki doprowadzajace wode też. ale z klimatyzacji wieje raz letnie raz zimne powietrze:(

Przełaczyłem na ECON, AUTO, Ręczny tryb i dalej to samo:(

a żeby było śmieszniej to na recznym poprostu wiało zimnym:/

Co powiecie o czujnikach Temp.?

Albo o całym panelu sterowania?

Uszkodzone ?

Pozdrawiam Damian

apples - Czw Mar 11, 2010 11:02

Pod zegarkiem pokrętłem wlot masz zamknięty?
Z tyłu w tunelu tez wieje tylko zimnym.

ligierator - Czw Mar 11, 2010 16:37

Pokrętło wlotu zimnego powietrza zakrecone.

Z tyłu w nadmuchu na pasażerów wieje zimnym (ale chyba to normalne) Nastepnie.

Dziś rano było 9stopni wiec webasto sie nie właczyło .

A po przejechaniu około 4 km rurki od nagrzewnicy sa ciepłe.

Ustawiłem na auto.... iii zaczeło lecieć letnie powietrze ale po 2 min nawiew ustał :/

ok wiec econ tylko zimne.....

reczne tylko zimne....

temp ustawiona na 27stopni

a potem na 22.

takie same objawy po przejechaniu około 10km.

Czyli zimno dalej:((((

Cóż to może być?

apples - Czw Mar 11, 2010 18:41

http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#472794
ligierator - Czw Mar 11, 2010 19:35

ehhh.... sprawdzałem.

wszystkie serwa które sa na klimatyzacji. po prawej lewej zza deska i wogóle... wrrr odkrecałem i sprawdzałem :(

Tak jak i klapki recznie otwierałem i zamykałem, działają.

Ale dziś miałem niespodziankę.

Ponieważ miałem ustawione reczne nawiew na nogi, i max temperature, jechałem samochodem i wyłaczyłem klime OFF i z nawiewu zaczeło lecieć gorące powietrze.

Zastanawiam sie czy przypadkiem nie bedzie uszkodzony panel klimatyzcji?

Pozdrawiam

apples - Czw Mar 11, 2010 19:41

Kurcze. Każdy tak ma.
Mając włączoną klimę jeszcze na AUTO oczekujesz gorącego powietrza?
Przy temperaturach poniżej zera klimatyzacja na ECON, nawiew na max 3 i temp. na 22°C. Wtedy leci gorące.
Chyba że nadal czegoś nie kumam :wink:

ligierator - Czw Mar 11, 2010 19:51

APPLES.. próbowałem wszystkiego, kazdego ustawienia, na auto, econ i recznie i max wentylator i mini. i max temp i 22 i wszystko.....

ehhhh i nic.... tak jak mowie udało mi sie tylko uzyskac coś na wyłaczonym panelu... masakra poprostu... :(

apples - Czw Mar 11, 2010 19:54

Jak jesteś w Gdańsku to podjedz na T4.
ligierator - Czw Mar 11, 2010 19:56

Hmmm chetnie bym to zrobił le autko jak i ja jesteśmy w IRL no i żona ma 3 tygodnie do porodu wiec nie moge sie ruszyć...
apples - Czw Mar 11, 2010 19:58

To wpadnij za 4 tygodnie zrobimy ogrzewanie i wypijemy pępkowe :rotfl:
SeniorA - Sob Mar 13, 2010 10:00

ligierator, serwomotor od sterowania nadmuchu, ma potencjometr o podwójnym działaniu , tzn. odbiera sygnał od sterownika ATC jak powinna być ustawiona klapka i jednocześnie informuje go jaka aktualnie jest jej pozycja , dlatego myślę , że to usterka potencjometru ( np. brak kontaktu ) może być powodem takich ustawień nadmuchu.
dziuniek - Pon Kwi 16, 2012 12:29

Wiem, że problem jest pewnie już dawno rozwiązany, ale dopowiem tylko że u mnie brak ogrzewania był banalny - po prostu za niski stan płynu chłodzącego w chłodnicy podstawowej. Dolałem i grzeje.
kyuss7 - Pon Wrz 21, 2015 18:41

Czt "rurki" do klimatyzacji są jednakowe we wszystkich modelach?
Chodzi mi o czt do mojego MG ZT CDTI 2005 r. bedą pasowały z innych, wcześniejszych modeli.
Przykładowo:
http://allegro.pl/rurki-p...5637400527.html

Zna się ktoś, pomoże? :)

Dzięki za szybkie info