Zobacz temat - [R25 2,0SDI] Czy felgi stalowe 15" mogę założyć na zime
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25 2,0SDI] Czy felgi stalowe 15" mogę założyć na zime

BUMCIO - Pon Paź 06, 2008 20:48
Temat postu: [R25 2,0SDI] Czy felgi stalowe 15" mogę założyć na zime
Witam eRkowiczów:)
Jak w temacie mam do Was pytanie odnośnie felg na zimę. Otóż wraz z zakupem mojego R dostałem "w spadku" opony 1-sezonowe zimowe z felg alu o rozmiarze 15". Teraz jednak nie chcę dalej niszczyć felg alu i chce je schować na zimę i włożyć stalowe. Jednak mam dylemat. Ponieważ jestem młodym stażem kierowcą chcę się czuć w miarę bezpiecznie na drodze (plus komfort jazdy itp) i nie stwarzać zagrożenia dla innych. Czytałem że najlepsze są 14". Jednak skoro mam już opony do większych felg a z kasą się nie przelewa żeby kupić zestaw felgi plus opony proszę o podpowiedź czy da radę jeździć na 15" w zimie?
Serdecznie dzięki za ewentualne odpowiedzi i rady. Pozdrawiam!

Ps. zaznaczam że moja mechanika samochodowa raczkuje ;P

gpredki - Pon Paź 06, 2008 20:49

Pewnie, ze jezdzic. Nie wiem co ma rozmiar felgi do bezpieczenstwa?
giewu - Wto Paź 07, 2008 08:39

BUMCIO napisał/a:
proszę o podpowiedź czy da radę jeździć na 15" w zimie?

da radę beż żadnego problemu ... na wszelki wypadek dopisz tylko jaki jest rozmiar tych opon ;)

BUMCIO - Wto Paź 07, 2008 10:50

Właśnie co do rozmiaru to wiem że trochę duże (bo już kiedyś poruszałem ten temat na forum tylko dotyczyło to letnich) ;/ Rozmiar to 195/60. Były właściciel chyba lubował się w za dużych oponach :) hehe. Co powiecie na to??

Aha jeszcze jedno pytanie odnośnie specyfikacji technicznej felg 15". Wiem że ma być 4x100 otwór centr. 56mm ET45 6J15... Innych wartości nie da rady (w sensie np. 5,5J15 lub coś takiego)?
Pozdrawiam

piter34 - Wto Paź 07, 2008 10:50

BUMCIO napisał/a:
Rozmiar to 195/60. Były właściciel chyba lubował się w za dużych oponach :) hehe. Co powiecie na to??

Będzie się jeździć bardziej komfortowo, ale licznik będzie przekłamywał.

BUMCIO - Wto Paź 07, 2008 15:26

Aha jeszcze jedno pytanie odnośnie specyfikacji technicznej felg 15". Wiem że ma być 4x100 otwór centr. 56mm ET45 6J15... Innych wartości nie da rady (w sensie np. 5,5J15 lub coś takiego)?
Pozdrawiam

tomek-sis - Sro Paź 08, 2008 13:30

Witam

Możesz mieć kłopoty z kupnem felg stalowych 15" do R25 gdyż mało co na nich jeżdziło, a jeśli już znajdziesz to nie za małą kasę

wild_weasel - Sro Paź 08, 2008 13:40

BUMCIO, rzuć okiem tu. Wynika stąd, że do opon 195/60/R15 możesz mieć felgi o szerokości 5,5" do 7", ale zalecane są 6".
krzysztof_ns - Sro Paź 08, 2008 17:29

hmm...mnie zawsze wydawalo sie ze szersze opony na zime to mniejszy komfort i co za tym idzie bezpieczenstwo...
michone - Sro Paź 08, 2008 17:39

jak nie ma felg do r25 to niech kupi do r200 :P
BUMCIO - Sro Paź 08, 2008 19:45

Dzięki za rady!! Poszperam poszukam i spróbuję coś wymyślić :) Pozdrawiam

Jednak jeszcze poproszę Was o wytłumaczenie łopatologiczne o co chodzi z tym ET?? To jest stała wartość czy może być +/-?? Bo wynalazłem coś takiego (wiem, wiem to do innego samochodu :) ) i nie wiem czy się nadaje:
http://www.allegro.pl/ite...stalowe_15.html

gpredki - Sro Paź 08, 2008 20:42

krzysztof_ns napisał/a:
hmm...mnie zawsze wydawalo sie ze szersze opony na zime to mniejszy komfort i co za tym idzie bezpieczenstwo...


Tak to bylo z 10 lat temu. Wezsze opony sa lepsze tylko w kopnym sniegu.

giewu - Sro Paź 08, 2008 21:12

gpredki napisał/a:
Wezsze opony sa lepsze tylko w kopnym sniegu.

już przerabialiśmy ten temat ...
węższe opony są zawsze lepsze na mało przyczepnym podłożu, ze względu na małą powierzchnię przylegania, a co za tym idzie zwiększenie oporów tarcia, a co za tym znów idzie zwiększoną skuteczność prowadzenia opony po odpowiednim torze oraz skuteczność podczas hamowania ;)

DrMambo - Sro Paź 08, 2008 21:15

jak na zimę to myślę, że raczej 175 .... a nie 195 .. zimowa opona oczywiście musi być węższa .. no chyba, że się mieszka w dużej metropolii .. temperatura rzadko spada poniżej 0 i wiele osób woli jeździć na letnich też zimą bo lepiej odprowadzają wodę ..
gpredki - Sro Paź 08, 2008 21:24

giewu napisał/a:
gpredki napisał/a:
Wezsze opony sa lepsze tylko w kopnym sniegu.

już przerabialiśmy ten temat ...
węższe opony są zawsze lepsze na mało przyczepnym podłożu, ze względu na małą powierzchnię przylegania, a co za tym idzie zwiększenie oporów tarcia, a co za tym znów idzie zwiększoną skuteczność prowadzenia opony po odpowiednim torze oraz skuteczność podczas hamowania ;)


Na suchym, mokrym i nawet na blocie posniegowym wezsza opona bedzie gorzej hamowac i gorzej sie prowadzic niz szersza (w granicach rozsadku) opona.

BUMCIO - Czw Paź 09, 2008 07:05

Ponawiam moje pytanie. ;) Czy te felgi podejdą do R25?? Bo aukcja do 16 to bym je sobie sprawił.
Link: http://www.allegro.pl/ite...stalowe_15.html

Brt - Czw Paź 09, 2008 07:11

zapytaj o ET tych felg. bo rozstaw śrub i otwór są ok. ET powinno być z zakresu 35 - 45
BUMCIO - Sro Paź 15, 2008 19:05

Witam już po raz kolejny :) Mam nadzieję że nie zamęczam? Znalazłem felgi stalowe od MINI z parametrami: komplet oryginalnych felg do samochodu MINI. Parametry 5 1/2X15 H2, 4x100, IS 45, otwór centrujący 56mm. Gość powiedział mi że w BMW/Mini nie ma czegoś takiego jak ET i tu moje pytanie czy IS (u BMW) to to samo co ET?? Googlałem ale nic sensownego nie znalazłem... Jeśli ktoś zna odpowiedź to bardzo proszę o radę czy te felgi nadadzą się do R25?

Pozdrawiam.

Tomaszi - Sro Paź 15, 2008 19:13

wujka google trza umieć zapytać ;)
Cytat:
Na stalowych felgach Offset (ET) jest najczesciej
poprzedzone literkami E, ET lub IS.

Tomi - Sro Paź 15, 2008 19:54

gpredki napisał/a:
krzysztof_ns napisał/a:
hmm...mnie zawsze wydawalo sie ze szersze opony na zime to mniejszy komfort i co za tym idzie bezpieczenstwo...


Tak to bylo z 10 lat temu. Wezsze opony sa lepsze tylko w kopnym sniegu.


... i właśnie w tym jest główna przewaga zimówek nad letnimi. Jak spadnie śnieg, to wyjedziesz lub nie wyjedziesz z parkingu/posesji. Na odśnieżony czy mokry asfalt wystarczą nawet letnie. Na suchym asfalcie w zimie, chyba nawet letnie będą lepsze... Ja zimówki zakładam głównie po to, abym mógł wyjechać i dojechać (w miarę wszędzie tam gdzie muszę)... a i na śnieżnym torze, jak się lata bokami, fajnie jest czuć, że ten przód jednak coś wyciąga...

gpredki - Czw Paź 16, 2008 00:37

Tomi napisał/a:
gpredki napisał/a:
krzysztof_ns napisał/a:
hmm...mnie zawsze wydawalo sie ze szersze opony na zime to mniejszy komfort i co za tym idzie bezpieczenstwo...


Tak to bylo z 10 lat temu. Wezsze opony sa lepsze tylko w kopnym sniegu.


... i właśnie w tym jest główna przewaga zimówek nad letnimi. Jak spadnie śnieg, to wyjedziesz lub nie wyjedziesz z parkingu/posesji. Na odśnieżony czy mokry asfalt wystarczą nawet letnie. Na suchym asfalcie w zimie, chyba nawet letnie będą lepsze... Ja zimówki zakładam głównie po to, abym mógł wyjechać i dojechać (w miarę wszędzie tam gdzie muszę)... a i na śnieżnym torze, jak się lata bokami, fajnie jest czuć, że ten przód jednak coś wyciąga...


Nie do konca sie zgodze. Zeszly sezon jezdzilem na Toyo T1R, o ile w temperaturze powyzej 10 stopni spisywaly sie bardzo dobrze to na mokrej nawierzchni, gdy termometr wskazywal 5 stopni i nizej byly tragiczne. Zero trakcji, kazde ostre ruszanie powodowalo buksowanie kol, przyczepnosc na zakretach tez mocno spadla. Po prostu im lepsza opona letnia tym gorzej sprawuje sie gdy jest zimno.

BUMCIO - Czw Paź 16, 2008 07:38

Tomaszi napisał/a:
wujka google trza umieć zapytać ;)
Cytat:
Na stalowych felgach Offset (ET) jest najczesciej
poprzedzone literkami E, ET lub IS.


:P No tak człowiek uczy się przez całe życie. Tak czy siak raz jeszcze dziękuję za pomoc.