Zobacz temat - [R75] EGR - zaślepka (bypass) - zwiększenie mocy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] EGR - zaślepka (bypass) - zwiększenie mocy

Marek_75 - Pon Paź 06, 2008 19:34
Temat postu: [R75] EGR - zaślepka (bypass) - zwiększenie mocy
w którymś wątku natknąłem się na ten link: (EGR BYPASS )
http://tuning-diesels.com/75Zt/R75home.htm#SM

autor przekonuje że usunięcie zaworu EGR (zastąpienie go "bypas'em") powoduje że silnikowi że tak powiem "lepiej się oddycha" bo spaliny nie wracają do komory. jedyny minus to pogorszenie normy emisji spalin...

Twierdzi że jeżdzi tak już od 5 tys km i jest zadowolony a silnik wyraźnie żwawszy.
na ebay'u są nawet gotowe "EGR BYPAS'y" do zastąpienia zaworu EGR.

co Wy na to? próbował ktoś?

pozdrawiam,

Dam-Kam - Pon Paź 06, 2008 19:47

ja uważam że to jest zupełnie niepotrzebne pod warunkiem że EGR jest sprawne. A jeśli tak jest to EGR zamyka sie przy dodawaniu gazu i do silnika idzie czyste powietrze :)

PS. Rowan, pierwsze zdjęcie - super ostrość :wink: no dziwne że tak miałeś zapchany jak mówisz... mój w maju chyba czyściłem i był przejrzysty (a może tak mi sie zdawało) no ale może dlatego i efekty na hamowni są inne... Jednym słowem każdy powinien zajrzeć i przeczyścić :) a nóż widelec poskutkuje :D

memphisto - Sro Paź 08, 2008 09:38

ja mam EGR wyłączony - większa dynamika kosztem środowiska.

Dokładniej to mam go zaślepiony, emisja spalin wzrasta jednak na badaniach nie ma z tym problemu. :)

szpynior - Sob Maj 28, 2011 12:01
Temat postu: [R75] EGR - zaślepka (bypass)
Witam

Mam zamiar zaślepić EGR i mam pytanie czy orientujecie się może jaka jest średnica wlotu spalin - nr 4 na schemacie.



Uploaded with ImageShack.us

VMatas - Sob Maj 28, 2011 15:48

Wewnątrz - 25 mm, zewnątrz grubsze miejsce - 37 mm, zewnątrz dalej - 29 mm.
0L0 - Sob Maj 28, 2011 16:21

Nie prościej odpiąć i zaślepić przewód podciśnienia? {5}
kamil652 - Sob Maj 28, 2011 23:23

a co ma dać takie zaślepienie EGR-u? poczytalem trochę i to co sie dowiedziałem to takie zaślepienie moze u mnie pomóc i zredukować falowanie obrotów ...
apples - Nie Maj 29, 2011 08:21

kamil652 napisał/a:
a co ma dać takie zaślepienie EGR-u?

1. "Zwiększenie" mocy. Cudów nie oczekujmy. :wink:
2. Spaliny nie brudzą kolektora dolotowego.
3.


Można wstawić gotowy bypass. Koszt około 40£


VMatas - Nie Maj 29, 2011 09:15

Jakiegoś powalającego efektu i cudów nie ma. Jedynie to auto o wiele lepiej zaczyna jechać rozpoczynając od obrotów jałowych. No i oczywisty plus - nie będzie już więcej syfu. Wstawiałem gotowy bypass z eBay.
Co do falowania to trzeba spróbować żeby dowiedzieć się.

szpynior - Pon Maj 30, 2011 13:41

Dzięki za odpowiedź, zatem zatykam.
kamil652 - Pon Maj 30, 2011 13:41

czemu chcesz zatkać ?
szpynior - Pon Maj 30, 2011 19:09

EGR nie jest mi potrzebny nie potrzebuje dopalania spalin. Do tego będzie czystszy kolektor, nawet minimalny wzrost mocy mnie zaspokoi. W szczególności że przymierzam się do Chipa, i będę wirusować z wymienioną przepływką (jakiś pajac wstawił nieorginalą i był czołg a nie samochód i zatkanym EGR-em). Motorkowi się nic nie stanie jak odepniesz, chyba że ekolożka z Ciebie :)
Pieta - Pon Maj 30, 2011 19:49

do zaślepienia dolotu spalin nadaje się stara aluminiowa złotówka z czasow PRL
VMatas - Pon Maj 30, 2011 20:30

Dodatkowo zwiększ dolot powietrza, bo teraz to tam troszkę śmiesznie wygląda sam początek..
piterazim - Pon Cze 06, 2011 10:14

Chyba też zrobię taki bypass - mam znajomego tokarza więc nie ma problemu

Inna sprawa czy odpiąć też zasilanie elektrozaworu podciśnienia? czy wystarczy tylko zaślepić wężyk?

VMatas - Pon Cze 06, 2011 10:17

A jaka różnica? Na "oryginalnym" z eBay zaślepka przyspawana i tyle - zakładasz wężyk i nic nie trzeba myśleć :razz:
jarekb - Wto Cze 07, 2011 09:12

ktore podpunkty z rys. ktory wkleil szpynior trzeba zaslepic? 5 i 4 czy tylko 5? bo juz sie pogubilem
apples - Wto Cze 07, 2011 09:20

jarekb napisał/a:
ktore podpunkty z rys. ktory wkleil szpynior trzeba zaslepic? 5 i 4 czy tylko 5? bo juz sie pogubilem
4 i wężyk wchodzący w 5
0L0 - Wto Cze 07, 2011 13:08

Po co zaślepiać dolot spalin (4) skoro zawór jest domyślnie zamknięty?
VMatas - Wto Cze 07, 2011 13:27

Chodzi o to, żeby w ogóle wywalić zawór i tym samym zwiększyć średnicę kanału dolotu powietrza, a nie tylko zakryć drogę spalinom. Dopóki nie ma bypassu zawór jest przeszkodą dla strumienia powietrza - wiec samo uniemożliwienie otwarcia zaworu jest za mało.
jarekb - Wto Cze 07, 2011 13:45

dzieki apples, sproboje to pozaslepiac i zobacze czy jest jakas roznica wiem ze w zeszlym roku to rozbieralem zeby przeczyscic nagar i zpostrzeglem malutka roznice w dynamice w niskich partiach obrotow
henryk - Sro Cze 08, 2011 14:36

VMatas napisał/a:
samo uniemożliwienie otwarcia zaworu jest za mało.
nie podzielam tej opinii. Opór przepływu przez egr jest pomijalny w porównaniu do oporów na przyklad na filtrze powietrza i pozostałych załamaniach przewodów. Prześledźcie układ i załamania przewodów oraz na przykład średnicę wylotu powietrza z obudowy filtra powietrza. Wszystkie elementy (opory) się sumuje ale opór ułożonej wzdłuż kierunku przepływu klapy w odłączonym zaworze egr nie będzie odczuwalny w porównaniu do by-pass'u pokazanego na zdjęciu. Głównie estetyka + "uchwyt" zaślepiający na wężyk.
piterazim napisał/a:
Inna sprawa czy odpiąć też zasilanie elektrozaworu podciśnienia?
nie trzeba
piterazim napisał/a:
czy wystarczy tylko zaślepić wężyk?
wystarczy
VMatas napisał/a:
a nie tylko zakryć drogę spalinom
przede wszystkim o to chodzi.
VMatas - Sro Cze 08, 2011 15:15

Na mój rozum zwężenie prawie o 1/4 średnicy dolotu powietrza może mieć znaczenie, szczególnie na wyższych obrotach. Angliki nie tylko robią bypass EGR, ale jeszcze ucinają całą "harmonijkę" dolotu powietrza. Nie będę twierdzić, że to w razy zwiększy moc auta, ale logikę w tym widzę. Każda dodatkowa przeszkoda na drodze powietrza jest po prostu przeszkodą - dla diesla jest ważna ilość powietrza. O filtr trzeba dbać i po prostu w porę go wymieniać - generalnie on nie stanowi aż tak wielkiej oporności strumieniu powietrza jak może wyglądać - jego powierzchnia jest ilokrotnie większa niż powierzchnia dolotu. A każde wąskie miejsce na drodze powietrza zawsze będzie dodatkowym oporem.
Sam harmonijki nie ucinałem :) , ale początek wlotu zmodyfikowałem, żeby otwór był możliwie większym. Może to i jest gra na gramy paliwa, ale przez dłuższy czas może będzie jakiś plus :) A jak i nie to i tak satysfakcja będzie, że zrobiłem co mogłem, żeby tak było.

henryk - Sro Cze 08, 2011 17:02

Bazujemy na tych samych źródłach, tyle że:
1. Anglicy proponują powiększenie wlotu... zmniejszając jego powierzchnię. Poprzez ucięcie początku wlotu zmniejszają jego powierzchnię usuwając sporą część poszerzenia bocznego. Według moich obliczeń nie uda się tego zrekompensować poprzez podwyższenie wlotu, które - bez ingerencji w karoserię :wink: - można zwiększyć o 12mm. Stąd nie zastosowałem ich rozwiązania wprost.
2. Ucięcie harmonijki... moim zdaniem harmonijka ma ograniczyć ryzyko przedostania się wody do komory filtra. Też tego nie ruszałem.
3. Opory filtra. Nie potrafię tego obliczyć ale z doświadczenia na całkiem sporych układach wentylacji mechanicznej - a z tym mamy do czynienia w przypadku turbin - opory na filtrach mają decydujące znaczenie dla wydajności wentylacji - przepływu powietrza. Trudne do policzenia i udowodnienia matematycznego, oczywiste w przypadku obserwacji dokonywanych pomiarów. Ze względu na zabrudzenie na drogach w Polsce, mechanicy polecają wymianę filtrów powietrza w samochodach z turbiną co ~ 15 kkm a nie co np. 24 kkm jak podaje komputer R75. Takie opinie również można znaleźć na naszym Forum. Dodatkowym plusem takiej częstotliwości wymiany filtra powietrza jest szansa na dłuższe życie przepływomierza.
4. Ekstremiści tuningu dolotu R75 w Anglii doprowadzili do zalania silnika wodą - ale tę historię chyba też znasz.
5. Przede wszystkim nie szkodzić.
6. Lepsze jest wrogiem dobrego.

VMatas - Sro Cze 08, 2011 19:13

To że nie będzie w dolocie powietrza już niepotrzebnego zaworu na pewno gorzej nie zrobi, jak na to nie patrz.
1. Co do tego, że Anglicy zwężają dolot powietrza ucinając jego szeroka cześć nijak nie mogę się zgodzić z dwóch przyczyn: 1) ta szeroka cześć tak wymodzona(przegródki na śrubki) że tylko przeszkadza dolotu powietrza; 2) początek rury może być szerokości w auto, a i tak najbardziej wąska cześć będzie stawiać największy opór. Wycięłam te przegródki kiedy jeszcze nie miałem bypassu - i powiem że choć i mały ale efekt był odczuwalny, więc myślę że to warto robić.
2. Ucięcie harmonijki moim rozumowaniem nie jest zbyt dobra ingerencją ale z innego powodu niż deszcz (na pewno nie będzie tam kropli - nigdy nie miałem mokrego silnika jadąc w deszczu)- auto wtedy zbiera cieple powietrze od silnika. Cieple powietrze jest lżejsze i to powoduje że silnik będzie miał mniej mocy (intercooler też schładza przez turbinę zagrzane powietrze).
3. Filtr jako filtr - trzeba dbać i tyle - z wszystkim zgadzam się.
4. No jak wyprowadzili dolot przy przeciwmgielnych to się nie dziwie - widziałem zdjęcie :D
5. Zgadzam się, ale razem myślę że nic złego nie robię i złego też nie radzę - każdy może zdecydować sam co mu zrobić a co nie.
6. patrz 5 :D

21matys - Nie Mar 11, 2012 19:33

apples napisał/a:
jarekb napisał/a:
ktore podpunkty z rys. ktory wkleil szpynior trzeba zaslepic? 5 i 4 czy tylko 5? bo juz sie pogubilem
4 i wężyk wchodzący w 5

ja zaslepiłem tylko tylko 4 bo i tak jak EGR będzie sie otwierał ot spaliny sie nie dostaną bo otwór nr 4 jest zaślepiony, a poprtawa jest polecam zabieg

haszczyc - Sro Lut 20, 2013 21:03

zaślepiłem stara 1 złotówka ;) i efekt super, lepiej zbiera się z niskich obrotów
piotrek1000 - Czw Lut 21, 2013 15:45

Ja permanentnie zamknąłem egr chwytając go spawem od strony wlotu spalin, jak dorwę chwilę to zrobię bypass, wydaje mi się że metoda ze złotówką może być dobra do czasu aż owa złotówka nie ukruszy się od zmęczenia wibracjami, zawory raczej sobie z nią poradzą ale turbo już z pewnością nie.
jarekb - Pią Lut 22, 2013 15:25

Ja tylko zaslepilem wezyk i jezdze tak juz ponad rok. Efekt jest fajny, auto jest zywsze w dolnej partii obrotow.
haszczyc - Pią Lut 22, 2013 15:29

czym zaślepiłeś ??
Dawidovs - Wto Lut 26, 2013 13:14

Mnie nie za bardzo się podoba zaślepienie węża monetą. 200 pln na bypassa też nie dam. Ja odłączyłem ten przewód (5) i jak uruchomiłem silnik to zawór się nie otwierał. Czy ktoś może powiedzieć czy będzie się otwierał w trakcie jazdy?
Na chłopski rozum nie powinnien...

jarekb - Sro Lut 27, 2013 01:56

Nie bedzie sie otwieral dlatego jest efekt. Ja wkrecilem odpowiedniego wkreta w wezyk :P
Dawidovs - Sro Lut 27, 2013 12:22

A po co ten wkręt? Nie można po prostu odłączyć?
jarekb - Sro Lut 27, 2013 15:05

ja wolalem zatkac zeby z tej strony nie dochodzilo powietrze albo syf jakis
MaReK - Czw Lut 28, 2013 13:47

Jak ja miałem przedmuchy na tym przewodzie, to miałem problemy z układem hamulcowym. Do tego stopnia, że jak przyhamowałem dwukrotnie z dużej prędkości, to trzecie naciśnięcie było prawie niemożliwe.
Pieta - Czw Lut 28, 2013 15:31

Dawidovs napisał/a:
A po co ten wkręt? Nie można po prostu odłączyć?


To jest przwód od układu podciśnieniowego
Nie możesz pozostawić go rozszczelnionego w przypadku kiedy elektrozawór będzie otwarty. Wtedy sam sie prosisz o kłopoty związane ze sterowaniem turbo, pompy hamulcowej itd.

szpynior - Czw Lut 28, 2013 15:43

No niestety ale każdy mod musi zostać zrobiony w dobry sposób nie półśrodkami. Najlepiej bypass bądź stara jednozłotówka :)
haszczyc - Czw Lut 28, 2013 15:54

szpynior, jak zatkałem starą jednozłotówką to wężyk muszę zaślepiać ? ja go podłączyłem normalnie do EGR
pazdzi0h - Czw Lut 28, 2013 16:07

haszczyc napisał/a:
szpynior, jak zatkałem starą jednozłotówką to wężyk muszę zaślepiać ? ja go podłączyłem normalnie do EGR


jak zatkales zlotowka wlot spalin to spaliny nie dochodza i masz czysto

jak wezyka nie zaslepiles to podcisnienie dalej otwiera zamyka zawor ale w zaworze czysto bo wlot spalin masz zamkniety

marecki6 - Czw Mar 07, 2013 14:09

czy stara złotówka faktycznie idealnie pasuje do zaślepienia EGR ?
rafalmis1 - Czw Mar 07, 2013 14:23

marecki6, jeżeli np. haszczyc tak ma, nie rozumie pytania
marecki6 - Czw Mar 07, 2013 14:27

chodzi mi o to czy wymagało to jeszcze jakiś modyfikacji w przypadku użycia złotówki ? też chciałbym zaślepić EGR bo po ostatnim czyszczeniu mam dość tego syfu który się tam zbiera
Dawidovs - Czw Mar 07, 2013 15:20

Tylko że ta złotówka ma mniejszą średnicę niż ten grzybek w zaworze.
Nie możliwości żeby spaliny ją wypchały do zaworu?

szpynior - Czw Mar 07, 2013 16:46

Stara złotówka w 100% pasuje, trzeba ją wbić. Jeździłem tak długi czas a potem zakupiłem bypass .
marecki6 - Czw Mar 07, 2013 18:38

nie pozostaje więc nic innego jak zdobyć magiczną złotówkę
Johnny - Sob Mar 09, 2013 09:21

Ja wężyk zaślepiłem gwoździem, zeszlifowałem ostrą końcówkę i po włożeniu zacisnąłem opaskami plastikowymi, a do EGR włożyłem starą złotówkę,

Efekt lepiej zbiera się "z dołu" i ustało u mnie falowanie obrotów, silnik pracuje super.


1. A czy nie wystarczyłoby odpiąć i zaślepić wężyk, bez wkładania złotówki ?
2. Albo czy nie wystarczyłoby odpięcie wtyczki na elektrozaworze ?
3. Czy teraz jak mam zaślepiony EGR to tez muszę czyścic Elektrozawór sterujący egr?On jest tylko odpowiedzialny za EGR czy jeszcze cos ?
4. Kolektor dolotowy i zawór mam zabrudzony "smołą" czym to wyczyścić ? ( a tak na marginesie to ekolodzy wymyślili coś co brudzi powietrze dla naszych silników ;) )

szpynior - Sob Mar 09, 2013 09:31

Ad1. Chodzi o to żeby całkowicie zablokować dolot spalin, także zaślepiamy .
Ad2. JW
Ad3 . Jedna strona EGR druga Vacuum
Ad4. Ja używałem karchera i zmywacza w sprayu do hamulców .

marecki6 - Sob Mar 09, 2013 11:12

Tez mam zasyfiony kolektor ale patrząc na to że na allegro czysty kolektor można kupić za 25zl to chyba nie ma sensu kombinować z czyszczeniem i kupowaniem do tego celu chemii tylko kupić "nowy" kolektor
szpynior - Sob Mar 09, 2013 12:49

marecki6, no wiesz czy on będzie nowy :) pewnie w środku też będzie zawalony . Dolicz za przesyłkę i już nie jest tak różowo .
marecki6 - Czw Mar 28, 2013 17:33

a jeszcze jedno pytanko czy lepiej zaślepić wężyk czy wbić np. gwoździa w otwór na który nasuwa się wężyk i zamontować go na swoje miejsce ? jak wy robiliście ?
koza-06 - Czw Mar 28, 2013 21:05
Temat postu: [R 75] EGR zaślepka
co do czystego kolektora dolotowego musicie pamiętać o odmie która jest wpięta w dolot przed torbo .Gdzieś już o tym pisałem. :idea:
szpynior - Pią Mar 29, 2013 06:53

Zawsze warto pamiętać o sprawnych elementach
lukasz5992 - Pią Lip 19, 2013 15:49

Dzisiaj zaslepilem te 2 przewody i moje odczucia są takie. delikatnie nierówno chodzi na wolnych obrorach, od wolnych do zalaczenia turbo jest lepiej bo czuć więcej jakby siły, ale za to czuje że Doladowanie maniejszego ma kopa niż wcześniej i sam nie wiem czy na prawdę tak jest czy jednak to tylko odczucie subiektywne.Ps. nie zdarzyło się żeby choć trochę czarnego baczka puścił a wcześniej zawsze z 1 na 2 przy mocnym ciagnieciu.Napiszcie jak wy to czujecie
borsuk88 - Sob Lip 20, 2013 12:53

ja właśnie też zaślepiłem egr - wyciąłem blaszkę ze blachy nierdzewki 2mm i włożyłem w łączke przewodu dałem silikon i odłączyłem wężyk od podciśnienia ! teraz czekam na reset kompa i samoadaptacja i sie zobaczy jak to będzie! a zrobiłem to bo taki syf leci w te przewody że szok - jak go kupiłem to miał egr czyściutkie jak nie wiem co a dziś masakra całe w sadzy szok a ja zrobiłem zaledwie 4tys km ! w mondeo 2.0 w benzynie zabiegł pomógł jak nie wiem co a w diselku dziś sie zobaczy- dodam że nie dymił i miał równiutkie obroty przed zaślepieniem jak będzie po dam znać
pablo - Sob Lip 20, 2013 13:42

Też dziś postanowiłem zaślepić EGR, zrobiłem zgodnie z opisem ze starą złotówką ( pasuje idealnie) wyczyściłem zawór ( garść sadzy ze smołą wygrzebałem) , kolektora nie ruszałem, wężyk śrubką zaślepiłem. Wrażenia z krótkiej jazdy znakomite, lepsze przyśpieszenie i co ciekawe zniknęły wibracje budy przy gwałtownym przyśpieszaniu. Pisałem o tym w temacie w drganiach w czasie jazdy ! Potestuję trochę jazdę w trasie z zaślepionym EGR i sprawdzę czy faktycznie wibracje ustały. Może za mało czystego powietrza dostawał przy ostrym przyśpieszaniu i silnik dziwnie pracował ( stąd wibracje). Muszę jednak dłużej pojeździć aby to potwierdzić. Na razie jestem zadowolony :lol:
SyntaX - Sob Lip 20, 2013 13:43

U mnie w TD4 po zaślepieniu EGR szybciej odcinał na wysokich obrotach.
Ja co pół roku zdejmuję EGR i czyszczę.
Po zimie natomiast zdejmuję kolektor myje i daję nowe uszczelki.
Nie zaślepiam.

borsuk88 - Sob Lip 20, 2013 13:57

ja sie właśnie przejechałem i wrażenia są fajne bo od dołu fajnie idzie już i naprawde przyjemnie! więc narazie zadowolony jestem i są plusy jutro trase zrobię i sie okaże jak jest
lukasz5992 - Nie Lip 21, 2013 09:40

borsuk88 napisał/a:
ja właśnie też zaślepiłem egr - wyciąłem blaszkę ze blachy nierdzewki 2mm i włożyłem w łączke przewodu dałem silikon i odłączyłem wężyk od podciśnienia ! teraz czekam na reset kompa i samoadaptacja i sie zobaczy jak to będzie! a zrobiłem to bo taki syf leci w te przewody że szok - jak go kupiłem to miał egr czyściutkie jak nie wiem co a dziś masakra całe w sadzy szok a ja zrobiłem zaledwie 4tys km ! w mondeo 2.0 w benzynie zabiegł pomógł jak nie wiem co a w diselku dziś sie zobaczy- dodam że nie dymił i miał równiutkie obroty przed zaślepieniem jak będzie po dam znać

Właśnie a co z resetem kompa robiliście to po zabiegu z zaślepieniem? U mnie najpierw były dziwne objawy a teraz jakby ustały i wszystko jest ok.Resetować tzn. odpiąć aku czy niema potrzeby przy tym zabiegu?

borsuk88 - Nie Lip 21, 2013 09:47

ja odpinałem aku i jak silnik zimny był to samoadaptacje robiłem nie wiem jak jest w r75 cdt - czy jest potrzebne ale w mondeo 2.0 136km było bo zmieniały sie czasy wtrysków czy coś ! u mnie po zaślepieniu w r75 i po samoadaptacji jest wszystko ok i żadnych dziwnych objawów nie było
pablo - Nie Lip 21, 2013 10:07

Ja żadnych zabiegów nie robiłem po modyfikacji EGR i komputer zachowuje się jak przed modyfikacją więc chyba nie ma potrzeby aby coś resetować. Przecież " elektrycznie" nie było żadnych zmian.
borsuk88 - Nie Lip 21, 2013 20:13

jeśli chodzi o te odcinanie to niby przy jakich obrotach??ja dziś 200km zrobiłem i jest naprawde fajnie - a maks jechałem 180 i ładnie szedł nawet roverka 75 2.0 w benzynce zostawił w tyle - tak do 120 bez szans byłem ale potem ładnie go brałem
szpynior - Nie Lip 21, 2013 21:14

borsuk88 napisał/a:
jeśli chodzi o te odcinanie to niby przy jakich obrotach??ja dziś 200km zrobiłem i jest naprawde fajnie - a maks jechałem 180 i ładnie szedł nawet roverka 75 2.0 w benzynce zostawił w tyle - tak do 120 bez szans byłem ale potem ładnie go brałem


Chyba że to by był R75 1,8. To na wyższych biegach mogę się zgodzić .

dawidd - Nie Lip 21, 2013 22:00

Czytałem o tym zaslepianiu egr'u i tak sie nakrecilem waszymi pozytywnymi opiniami ze sam sobie zaslepilem - i niestey nie czuje żadnej roznicy
pablo - Pon Lip 22, 2013 06:53

Ja wczoraj zrobiłem ok 200 km w trasie i jestem zadowolony. Przyśpieszenie jakby lepsze od początku obrotów , niestety drgania są jeszcze odczuwalne a myślałem że ustąpiły. Na razie pozostanę z przeróbką, po wakacjach zobaczę jak wygląda EGR.
szpynior - Pon Lip 22, 2013 07:33

dawidd, różnicy w mocy możesz nie doświadczyć a to znaczy że twój EGR był sprawny. Doświadczysz czystości w kolektorze i unikniesz kłopotu z nagarem.

pablo, zaślepienie EGR-a nie powinno mieć żadnego wpływu na drgania

dawidd - Pon Lip 22, 2013 07:52

sprawny byl, czysty tez, ale z drugiej strony zatkanie odcielo spaliny w dolocie przy nizszych partiach obrotow przy lekkim dodawaniu gazu - a mimo to nie czuje żeby silnik lepiej się wkrecal
borsuk88 - Pon Lip 22, 2013 16:43

nie to 2.0 z 2002 roku - może sie przydygał bo drogi w podlaski a w szczególności w stronę hajnówki to nie za fajne są ha w każdym razie ja jestem zadowolony z zaślepienia i na bank silnik ma czyściej teraz
koza-06 - Pon Lip 22, 2013 17:34

borsuk88 napisał/a:
ja właśnie też zaślepiłem egr - wyciąłem blaszkę ze blachy nierdzewki 2mm i włożyłem w łączke przewodu dałem silikon i odłączyłem wężyk od podciśnienia ! teraz czekam na reset kompa i samoadaptacja i sie zobaczy jak to będzie! a zrobiłem to bo taki syf leci w te przewody że szok - jak go kupiłem to miał egr czyściutkie jak nie wiem co a dziś masakra całe w sadzy szok a ja zrobiłem zaledwie 4tys km ! w mondeo 2.0 w benzynie zabiegł pomógł jak nie wiem co a w diselku dziś sie zobaczy- dodam że nie dymił i miał równiutkie obroty przed zaślepieniem jak będzie po dam znać


Co do czystego kolektora i zaworu EGR musisz też pamiętać też o okresowych wymianach filtra odmy. Bo odpowietrzenie jest wpięte przed turbine . :gram: .

Poszukaj w moich postach bo już o tym pisałem.

Balas87 - Wto Gru 31, 2013 12:26

Panowie mam problem nie wiem jak odłączyć tą cienką rurę z łącznikiem elastycznym od EGR odkręciłem od niej aluminiową opaskę a ona się dalej trzyma ;( Jak ją zdjąć ??
szpynior - Wto Gru 31, 2013 14:26

Balas87, opaskę musisz rozkręcic i całkowicie ściągnąć. Jak masz odkręconego EGR- to w tym momencie lekko do siebie i to wszystko .
dany1107 - Pią Sty 17, 2014 21:38
Temat postu: :-)
A czy ta rura z dolotem spalin do EGR po zaslepieniu nie zapierdzieli sie czasem całkowicie?
MatiNitro - Pią Sty 17, 2014 21:47

dany1107, nie może według mnie ;) ciśnienie w niej powstałe spowoduje całkowity brak ruchu spalin w niej. Jak miałem minimalny przelot spalin przy bybass'ie przez nieszczelną uszczelkę/obejmę, to ta rurka była w momencie gorąca, teraz jak wszystko jest szczelne to rurka jest zimna ;) także musi powstawać ciśnienie i spaliny idą w wydech ;)
Jeśli chodzi o sam bypass to dynamika mojego auta jest bardzo na + :p od 1600 obr/min jest już bardzo ładnie, równo ciągnie, choć nie ma też tego "je***ęcia przy 2500 obr/min. Ale mi to nie przeszkadza ;)

dany1107 - Pią Sty 17, 2014 22:21
Temat postu: :-)
MatiNitro .Dzieki, tak wolałem zapytac. :mrgreen:
hardwin - Sro Lut 19, 2014 19:25

dołącze się do tematu
zakupiłem egr bypass i mam pytanie odnośnie demontażu starego EGR
1. co to za przewód idący od EGR i jak go odłączyć [szarpąć mocno? ]
zalaczam foto
http://w404.wrzuta.pl/obraz/powieksz/05kw73z1uBa

2. gdy zaglądam w głąb silnika patrząc gdzie ten przewód idzie widze, ze podlączony jest do CZEGOS co lezy poprostu luzem. To tak ma byc?
zalaczam VIDEO


http://w404.wrzuta.pl/fil...CY/egr_rover_75

pozdrawiam

longer86 - Sro Lut 19, 2014 19:30

to jest wężyk od podciśnienia, steruje on pracą EGR w zależności od obciążenia silnika. wystarczy go pociągnąć i zejdzie
MaReK - Sro Lut 19, 2014 19:58

Tam gdzieś powinien być wężyk idący do pompy vaacum z tego co mi się wydaje. Jak spadnie, albo go nie będzie odradzam pulsacyjne hamowanie ;)
longer86 - Sro Lut 19, 2014 22:36

to tam na dole, nie powinno latać luzem, ale u mnie też lata bo mocowanie jest ułamane, przynajmniej tak juz było w momencie zakupu, może przy dzwonku bo przód był bankowo robiony.

Zamiast zaślepiac EGR nie lepiej wyeliminować jego sterowanie w mapach ECU i będzie zawsze zamknięty?

szpynior - Sro Lut 19, 2014 22:46

longer86, wydaje mi się iż to nie jest takie proste jak w przypadku VW gdzie można szybko przepływkę wyeliminować . Ale to już Marek musiałby się wypowiedzieć .
longer86 - Sro Lut 19, 2014 22:49

pewnie tak, miał już z tym do czynienia, ja dopiero poznaje tajniki

sterowniki są bardzo zbliżone bo masa VW też korzysta z EDC15 bosha a więc na chłopski rozum i mapy i schemat działania będą podobne, jak się mylę to proszę o poprawienie

PD - Czw Lut 20, 2014 21:07

a ja tylko zdjąłem i zaślepiłem wężyk podciśnienia(sterowanie) egr'a i tez wszystko gra... tak chyba najłatwiej;]
i nie ma żadnych błędów.

dawidd - Czw Lut 20, 2014 22:51

PD napisał/a:
a ja tylko zdjąłem i zaślepiłem wężyk podciśnienia(sterowanie) egr'a i tez wszystko gra... tak chyba najłatwiej;]
i nie ma żadnych błędów.
tez sie zastanawiałem czy to nie jest najlepsze i najłatwiejsze rozwiązanie. Bo przecież spaliny nawet przy max bucie nie otworzą same egr'a wiec zaślepienie wężyka powinno załatwić sprawę w każdym aucie - czy się mylę?
Pieta - Pią Lut 21, 2014 08:20

dawidd napisał/a:
PD napisał/a:
a ja tylko zdjąłem i zaślepiłem wężyk podciśnienia(sterowanie) egr'a i tez wszystko gra... tak chyba najłatwiej;]
i nie ma żadnych błędów.
tez sie zastanawiałem czy to nie jest najlepsze i najłatwiejsze rozwiązanie. Bo przecież spaliny nawet przy max bucie nie otworzą same egr'a wiec zaślepienie wężyka powinno załatwić sprawę w każdym aucie - czy się mylę?


Tak, załatwi to sprawę w naszym aucie. Nie ma szans aby same spaliny otworzyły zawór.

Ja jeżdźę z zaślepionym wężykiem gwoździem od 3 lat. W ten sposób nie otwiera sie zawór i mam dolot czysciutki.

Jak kupiłem auto to miało sporo nagaru w rejonie EGR (około 4 mm warstwa). Wysczyściłem do połysku zawór, kolektor w miarę możliwości również i zaślepiłem wężyk EGR.

Teraz mam spokojną głowę i mniejsze prawdopodobieństwo, że na zaworach dolotowych nagromadzi się ten syf i skutecznie przymuli auto.

dawidd - Pią Lut 21, 2014 10:34

no właśnie, a niektórzy tyle kombinują z docinaniem jakiś kawałków blachy żeby zaślepić kanał spalinowy.
welder - Pią Mar 28, 2014 10:24

Widzę, że niektórzy kupili bypass EGR inni po prostu zaślepili zawór. Czy można zebrać po 5 stronach w tym temacie jakieś opinie które rozwiązanie jest lepsze? Bo generalnie sam bypass jest stosunkowo drogi, ok. 200 zł, ale jeśli jego zakup nie ma najmniejszego sensu to 200 zł zostaje w kieszeni
szpynior - Pią Mar 28, 2014 12:24

welder, sądzę iż w Twoim przypadku jeśli dalej masz w planach hamownię i strojenie dobrym rozwiązaniem byłby bypass. Do niego spokojnie możesz podłączyć wskaźnik ciśnienia doładowania (jeśli zechcesz podciągnąć turbinę) . Tak właśnie robią angole, nie półśrodkami w postaci gwoździa a wstawienie bypasu .Co do czystości w sposobie zaślepienia gwoździem nie wypowiem się gdyż praktycznie od razu wstawiałem bypass .
pelson91 - Pią Mar 28, 2014 12:51

welder napisał/a:
ale jeśli jego zakup nie ma najmniejszego sensu to 200 zł zostaje w kieszeni

W przypadku użytkowania R75/ZT 200 zł to pikuś :D

szpynior - Pią Mar 28, 2014 12:52

pelson91 napisał/a:
W przypadku użytkowania R75/ZT 200 zł to pikuś


A to pewne :)

welder - Pią Mar 28, 2014 13:09

No ok, nie chcodzi o to, że żal mi 200 zł, ale jesli coś ma kosztować 200 zł, albo 0 zł i efekt jest ten sam to wolę dołożyć po 100 do pary opon ;) Mi tez wydaje się, że bypass jest lepszym rozwiązaniem, choćby ze względu na normalną konstrukcję a nie moneta/gwóźdź.
haszczyc - Pią Mar 28, 2014 19:24

ja mam zaślepiony starą 1 złotówką i jest ok :)
Piotrasek - Sob Mar 29, 2014 08:46

Ja także zaślepiłem tylko wężyk i jest ok. Myślę że baypas wygląda bardziej profesjonalnie i może poprawić wyniki tylko na hamowni ,bo w codziennym użytkowaniu to chyba nieodczuwalne.
dawidd - Sob Mar 29, 2014 15:46

ja zaślepienia nawet nie odczuwam, może tylko wtedy jak rozbieram kolektor bo jest czystszy
welder - Nie Mar 30, 2014 21:11

hardwin napisał/a:
dołącze się do tematu
zakupiłem egr bypass i mam pytanie odnośnie demontażu starego EGR
1. co to za przewód idący od EGR i jak go odłączyć [szarpąć mocno? ]
zalaczam foto
http://w404.wrzuta.pl/obraz/powieksz/05kw73z1uBa

2. gdy zaglądam w głąb silnika patrząc gdzie ten przewód idzie widze, ze podlączony jest do CZEGOS co lezy poprostu luzem. To tak ma byc?
zalaczam VIDEO


http://w404.wrzuta.pl/fil...CY/egr_rover_75

pozdrawiam


u mnie jest tak samo. Też to coś lata. Do czego to przyczepić i czy to będzie potrzebne jak założę bypass?

MaReK - Nie Mar 30, 2014 22:32

Standard... mocowanie się urywa :) Można podczepić do przewodów wykorzystując opaski zaciskowe. Ale zrobić to tak, żeby nie przetarło czegoś.
welder - Pon Mar 31, 2014 16:54

No właśnie się domyśliłem, że się urywa. Najlepsze jest to, że można jeździć i tak skoro ludzie jeżdżą. A co to właściwie jest i czy będzie potrzebne po wstawieniu bypassa?
janio - Nie Wrz 07, 2014 18:32

A jak się ma wstawienie bypassa do R-75 po lifcie, tam w wężu jest czujnik temperatury. Czy to nie będzie kolidowało bo gzieś czytałem że zapala się na wyświetlaczu Err.
MatiNitro - Nie Wrz 07, 2014 18:38

janio, nic nie będzie Ci ten czujnik kolidował. On współpracuje z przepływomierzem. Można zakładać bypass EGR'u bez problemu. Wiem bo u mnie też jest czujnik przed kolektorem ssącym. Pozdrawiam
janio - Nie Wrz 07, 2014 19:16

Dziękuję Ci MatiNitro za tę informację, bardzo mnie ucieszyła. Zatem mam jeszcze jedno pytanie związane z przepływomierzem, czy w tym przypadku wkład ma 5 pinów czy może 4? Przy 5cio pinowym wkładzie po pinie 1 idzie czujnik temperatury, zatem czy ten wkład przed liftem i po lifcie jest taki sam?
maciejk1980 - Pon Wrz 29, 2014 20:46

dawidd jezeli nie odczules roznicy po zaslepieniu moze masz egr otwarty na stale i zaslepienie go nic nie dalo bo dalej jest otwarty caly czas
Pieta - Pon Wrz 29, 2014 22:15

janio napisał/a:
Dziękuję Ci MatiNitro za tę informację, bardzo mnie ucieszyła. Zatem mam jeszcze jedno pytanie związane z przepływomierzem, czy w tym przypadku wkład ma 5 pinów czy może 4? Przy 5cio pinowym wkładzie po pinie 1 idzie czujnik temperatury, zatem czy ten wkład przed liftem i po lifcie jest taki sam?


ma 5 pinów przed i po lifcie. Wkład ten sam.
Po lifcie ma po prostu dwa czujniki temperatury. Jeden wbudowany w przepływce a drugi za intercoolerem. Pozwala to pewnie na bardziej odpowiednie dobieranie dawki paliwa co pewnie wpływa na osiągi i skład spalin.

Balas87 - Sob Kwi 18, 2015 11:09

Hej, dzisiaj miałem chwilkę czasu i bawiłem się egr i mam małego zonka bo myślałem że zawór egr powinien się zamykać przy dodawaniu gazu a otwierać na biegu jałowym wprowadzając tym samym spalimy do kolektora dolotowego. U mnie jest dokładnie odwrotnie..... po dodaniu gazu zawór na biegu jałowym się otwiera a po odpuszczeniu zamyka...... Ktoś wie jak on powinien pracować ?? ?
maciejk1980 - Sob Kwi 18, 2015 15:04

dziwna sprawa, trzepie ci auto na jalowych?, na jalowych zamkniety ma byc egr na calym gazie otwarty i na autostradzie przy rownej jezdzie otwarty, a najlepiej calkiem zamknac wyciagnij wezyk i wkrec w niego srube