|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 SDi 1999r.] Przepływomierz powietrza - błąd 29
niedziu - Sob Paź 11, 2008 15:00 Temat postu: [R200 SDi 1999r.] Przepływomierz powietrza - błąd 29 Witam. Zdiagnozowałem błędy w moim roverku i wyskoczył mi 29 czyli coś nie tak z przepływomierzem. Posiadam to autko dość krótko i nie zauważyłem niepokojących objawów. Mało pali, silnik równo pracuje. To mój pierwszy diesel - do tej pory jeździłem benzyniakami i jak dla mnie autko ma kopa już tak przy 2300 obr. "wciska" w fotel, ale znowu przy większych obrotach już nie ma takich rewelacji.
Moje pytanko do Was bardziej doświadczonych.... Od czego zacząć szukanie przyczyny? Wiem że kabelki trzeba posprawdzać czy szykować się na najgorsze (wymianę przepływki) .
P.S 1 przy wymianie filtra powietrza zauważyłem że gumowa uszczelka między obudową filtra a przepływomierzem była pęknięta i źle założona - myśląc że może przez to przepływomierz jest zabrudzony potraktowałem go lekko "nitro" - faktycznie trochę przejaśniał w środku ale to nie zlikwidowało błędu 29, a samochód zachowuje się tak samo.
P.S 2 przy odłączonej wtyczce od przepływomierza wyskakuje ten sam błąd - a samochód też zachowuje się tak samo
sTERYD - Sob Paź 11, 2008 15:05
musiałbyś przejechać się dla porównania innym SDi ze sprawną przepływką, być moze po prostu masz nieskasowany błąd po odłączeniu przepływki i już...
niedziu - Sob Paź 11, 2008 15:27
No to jest możliwe bo odłączałem ją już pare razy. Kasowanie błędu czyli włączanie zapłonu z 50 razy ? Albo po pewnym czasie sam zniknie... Tylko dlaczego w ogóle się pojawił?? ó:bezradny:
Brt - Sob Paź 11, 2008 20:27
niedziu, wyluzuj lej ropkę, cisnij na gaz i już jak Ci pzepływka padnie, to napewno poczujesz Jak mam wątpliwosci co do dymaniki auta, to po prostu robię sobie pomiar przyspieszenia i wiem czy jest wszystko ok A błędem się nie przejmuj. Odczytana nie jest równoznaczny z istniejącym.
niedziu - Nie Paź 12, 2008 21:17
Zdiagnozowałem znowu roverka i nie ma żadnego błędu - teraz nie wiadomo czy to czyszczenie coś pomogło. Zrobiłem pomiar od 60 do 100 ze stoperem i pasazerem na pokladzie i wyszlo 6.9s / 7,2s.
Pozdrowionka.....
Brt - Nie Paź 12, 2008 21:19
na którym biegu Jeśli na 4 to bardzo dobre wyniki
niedziu - Pon Paź 13, 2008 22:30
Na czwartym, gdzieś na forum o tym kiedyś czytałem, ale nie pamiętałem dokładnie ile mieliście swoimi roverkami. Ale skoro mowisz ze jest ok to mi ulzylo .
Mam jeszcze pytanko - co trzea zrobić żeby na forum pod moim nickiem był napis Klubowicz?? naklejki i legitymacje mam juz pare miechów a na forum jestem jakis "niezrzeszony" ....
Pozdrowionka
thef - Pon Paź 13, 2008 22:34
niedziu napisał/a: | Mam jeszcze pytanko - co trzea zrobić żeby na forum pod moim nickiem był napis Klubowicz?? naklejki i legitymacje mam juz pare miechów a na forum jestem jakis "niezrzeszony" .... | Pogoń Brt'a na przykład
Brt - Wto Paź 14, 2008 12:23
napisać do admina/skarbnika/klubu itp.
pgrad - Wto Paź 14, 2008 13:11
Nie chcę nikogo straszyć, ale muszę. Moje pierwsze pytanie:
czy jeżeli skasujesz błędy, to po ponownym odpaleniu silnika kod błędu powraca?
Jeżeli tak->przepływomierz do wymiany.
czy jeżeli odepniesz przepływomierz to czuć jakąś różnicę (przede wszystkim w dolnym i górnym zakresie obrotów)? jeżeli nie->przepływomierz najprawdopodobniej do wymiany (trzeba sprawdzić czy napięcie podaje na ECU)-jeżeli podaje napięcie-jest ok.
Brak przyspieszenia w górnym zakresie obrotów może być spowodowany źle ustawionym kątem wtrysku (tak, ponieważ jest to jeden z niewielu-jeżeli nie jedyny silnik- na pompowtryskach z regulacją kąta wtrysku)
A teraz coś, co niestety jest straszne i prawdziwe. Przepływomierz montowany w tych samochodach nie znosi czyszczenia czymkolwiek. Nie znosi też "mokrych filtrów" powietrza które są droższe i niby "mają podnieść moc" (o 0.0001KM). Czyszczenie przepływomierza, lub zakładanie "mokrego filtra" najczęściej kończy się jego awarią lub zużyciem. Sam kupiłem niedawno rover'a w którym był zmontowany ten felerny filtr, i teraz muszę zmienić przepływkę, mimo że auto ma 55tys przebiegu. 800zł wydatku, bo zamiennika nie warto kupować. Można próbować kupić specjalny booster do przepływomierza. graniczy to jednak z cudem. Ja takowy posiadam (własnej roboty), ale póki co jest niesprawdzony w laboratorium więc go nie zakładałem. P.S. jedyny słuszny sposób czyszczenia wtrysków jest opisany w dziale tuning mechaniczny. Jak skończę to opracowywać to dam komuś żeby wrzucił do artykułów czy coś.
thef - Wto Paź 14, 2008 14:22
pgrad napisał/a: | jest to jeden z niewielu-jeżeli nie jedyny silnik- na pompowtryskach | ???
niedziu - Wto Paź 14, 2008 15:37
Sygnaturka "klubowicz' powinna się już pojawić
Napisałem do moderatora grupy...
A z tą przepływką to błąd się już nie pojawia. Zniknął na drugi dzień po czyszczeniu i do tej pory nie ma błędów.
Próby odłączania przepływomierza nie spowodowały znaczącego spadku mocy - myślałem że sie nieźle zamuli ale dawał rade...
Wszystko zaczęło się od kontrolki "check" która zapaliła się jakiś miesiąc temu po ponownym odpaleniu samochodu po długiej trasie. Wtedy to wyglądało tak że po odpaleniu wskakiwał na sekundę na 2 tyś obrotów później obroty w normie ale silnik zamulony jak cholera (kontrolka "check" cały czas się świeciła). Każde odpalenie silnika wyglądało tak samo (tak jakbym trzymał wciśnięty gaz przy odpalaniu) i najfajniejsze że po dwóch dniach wszystko wróciło do normy. (kontrolka zgasła - silnik odzyskał forme) Od tamtej pory szukałem złącza diagnostycznego i w końcu znalazłem, zdiagnozowałem i stąd cały ten post.
Najbardziej denerwuje mnie to że problemy znikają zanim zdążę je zdiagnozować....
thef - Wto Paź 14, 2008 15:46
Być może masz problem z główną wiązką silnika. To częsta przypadłość.
Brt - Wto Paź 14, 2008 19:42
niedziu napisał/a: | Napisałem do moderatora grupy... |
Moderatorem grupy "Klubowicze" jest skarbnik, który ma urlop A sygnaturkę "Klubowicz" miałeś już 3h przed napisaniem tego posta
|
|