|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 98'] Po wymianie koł dziwnie rzuca autem.
memphisto - Sob Paź 11, 2008 21:28 Temat postu: [R200 98'] Po wymianie koł dziwnie rzuca autem. Witam, miałem ciagle 14'' kola na prostej drodze jakos sie jechalo podczas hamowania kierownica latala na lewo i prawo auto na prostej no chyba ciut sciagalo takie byly objawy na 14''
na 15'' na prostej jedie bosko skreca super i w ogole swietie sie jezdzi jednak jak sa koleiny to mi kierownice wykreca i sciaga mnie w ta koleine.... na 14'' nigdy tak nie mialem... moglem po wszystkm jezdzic ale kierownicy mi nie wykrecalo a teraz jak puszcze kierownice to mi skreca auto i to mocno ta kierownice ciagnie.. Co moze byc przyczyna?? Czytalem ze jak sie ma za duzo cisnienia w kolach to tak sie dzieje, na BP wyczytalem ze mam miec 2,1 przod i tył i tyle sobie dałem i problem TROCHE zmalał jednak dalej występuje i utrudnia to jazde moglem kiedys 1 palcem korygowac droge teraz musze 2 rekami trzymac kierownice..
piter34 - Sob Paź 11, 2008 21:37
memphisto napisał/a: | na 15'' na prostej jedie bosko skreca super i w ogole swietie sie jezdzi jednak jak sa koleiny to mi kierownice wykreca i sciaga mnie w ta koleine.... na 14'' nigdy tak nie mialem... moglem po wszystkm jezdzic ale kierownicy mi nie wykrecalo a teraz jak puszcze kierownice to mi skreca auto i to mocno ta kierownice ciagnie.. Co moze byc przyczyna?? |
Szersze opony?
Podejrzewam, że te 15-ki są szersze niż tamte 14-ki.
A tak nawiasem mówiąc, to proszę STOSUJ ZNAKI PRZESTANKOWE. Twój pierwszy akapit musiałem 3 razy czytać, aby zajarzyć o co biega
memphisto - Sob Paź 11, 2008 21:41
a więc drogi Piotrze, mam szersze opony zgadza się, jest to normalny objaw? Nie mam się czego obawiać?
ładnie pejti ? teraz jest z ą i ę i nawet duże literki
piter34 - Sob Paź 11, 2008 21:54
memphisto napisał/a: | a więc drogi Piotrze, mam szersze opony zgadza się, jest to normalny objaw? Nie mam się czego obawiać? |
Podejrzewam, że na 14-kach miałeś opony o szerokości 175 mm. Na 15-kach masz zapewne 195 mm i w takim przypadku "myszkowanie" auta w koleinach jest rzeczą normalną.
memphisto - Sob Paź 11, 2008 22:56
Dziękuję Ci za pomoc, mój ty elokwętny dobrodzieju daję pomógł, gyż tylko tyle mogę dla Ciebie zrobić. Postawam się już zawsze DLA CIEBIE! pisać ą i ę, dziękuję,
pozdrawiam,
Memphisto
wild_weasel - Sob Paź 11, 2008 23:04
memphisto napisał/a: | elokwętny | elokwentny
gdyż memphisto napisał/a: | Postawam | Postaram
Interpunkcja ortografia ujdzie, ale popracuj jeszcze nad literówkami
memphisto - Sob Paź 11, 2008 23:09
olaboga ! a chciałem dobrze :D od teraz chyba najpierw wrzucę wszystko do worda a dopiero później tutaj, Panie magistrze, dołożę wszelkich starań aby się to już nie powtórzyło !
sTERYD - Sob Paź 11, 2008 23:46
szersze opony i do tego niższy profil zapewne
nie da się ukryć, że przy 195/50(nawet i 55)R15 koleiny nie są Twoim przyjacielem
pewnie jakby zamontować 195/65 (o ile to w ogóle da się )to by się jeździło podobnie jak na tych 14 co wcześniej miałeś
marcinmarcin - Nie Paź 12, 2008 01:38
sTERYD napisał/a: | szersze opony i do tego niższy profil zapewne |
I do tego pewnie mniejsze ET (ważne dla rozstawu kół/ rozstaw kolein). Jak jeszcze jest zła zbieżność, to jazda zmienia się w walkę. MG uspokoiło się (na miarę 205/45/17) po ustawieniu zbieżności.
ZBYCHO - Nie Paź 12, 2008 09:23
memphistozałożyłeś nówki czy używki?? miałem podobnie, jak miałem z przodu zużyte opony 195/55 i do tego nie wyważone /zakupiłem autko właśnie z takimi gumami/,
wyważyłem je i było o wiele lepiej, efekt wyrywania kierownicy z rąk już był mniejszy, a jak założyłem nówki 195/55 to efekt wyrywania zniknął zupełnie
memphisto - Nie Paź 12, 2008 09:27
Dokładnie tak, mam większe koła, niższy profil oraz inne ET dziękuję, bo aż się bałem..
co do zbieżności przed zmianą miałem idealną i powiedzieli mi, że nie trzeba robić na nowo
|
|