Zobacz temat - [R200 98'] Po wymianie koł dziwnie rzuca autem.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 98'] Po wymianie koł dziwnie rzuca autem.

memphisto - Sob Paź 11, 2008 21:28
Temat postu: [R200 98'] Po wymianie koł dziwnie rzuca autem.
Witam, miałem ciagle 14'' kola na prostej drodze jakos sie jechalo podczas hamowania kierownica latala na lewo i prawo auto na prostej no chyba ciut sciagalo takie byly objawy na 14''

na 15'' na prostej jedie bosko skreca super i w ogole swietie sie jezdzi jednak jak sa koleiny to mi kierownice wykreca i sciaga mnie w ta koleine.... na 14'' nigdy tak nie mialem... moglem po wszystkm jezdzic ale kierownicy mi nie wykrecalo a teraz jak puszcze kierownice to mi skreca auto i to mocno ta kierownice ciagnie.. Co moze byc przyczyna?? Czytalem ze jak sie ma za duzo cisnienia w kolach to tak sie dzieje, na BP wyczytalem ze mam miec 2,1 przod i tył i tyle sobie dałem i problem TROCHE zmalał jednak dalej występuje i utrudnia to jazde moglem kiedys 1 palcem korygowac droge teraz musze 2 rekami trzymac kierownice..

piter34 - Sob Paź 11, 2008 21:37

memphisto napisał/a:
na 15'' na prostej jedie bosko skreca super i w ogole swietie sie jezdzi jednak jak sa koleiny to mi kierownice wykreca i sciaga mnie w ta koleine.... na 14'' nigdy tak nie mialem... moglem po wszystkm jezdzic ale kierownicy mi nie wykrecalo a teraz jak puszcze kierownice to mi skreca auto i to mocno ta kierownice ciagnie.. Co moze byc przyczyna??

Szersze opony?

Podejrzewam, że te 15-ki są szersze niż tamte 14-ki.

A tak nawiasem mówiąc, to proszę STOSUJ ZNAKI PRZESTANKOWE. Twój pierwszy akapit musiałem 3 razy czytać, aby zajarzyć o co biega :shock:

memphisto - Sob Paź 11, 2008 21:41

a więc drogi Piotrze, mam szersze opony zgadza się, jest to normalny objaw? Nie mam się czego obawiać?

ładnie pejti :) ? teraz jest z ą i ę i nawet duże literki :)

piter34 - Sob Paź 11, 2008 21:54

memphisto napisał/a:
a więc drogi Piotrze, mam szersze opony zgadza się, jest to normalny objaw? Nie mam się czego obawiać?

Podejrzewam, że na 14-kach miałeś opony o szerokości 175 mm. Na 15-kach masz zapewne 195 mm i w takim przypadku "myszkowanie" auta w koleinach jest rzeczą normalną.

memphisto - Sob Paź 11, 2008 22:56

Dziękuję Ci za pomoc, mój ty elokwętny dobrodzieju :) daję pomógł, gyż tylko tyle mogę dla Ciebie zrobić. Postawam się już zawsze DLA CIEBIE! pisać ą i ę, dziękuję,

pozdrawiam,
Memphisto
:*

wild_weasel - Sob Paź 11, 2008 23:04

memphisto napisał/a:
elokwętny
elokwentny
memphisto napisał/a:
gyż

gdyż
memphisto napisał/a:
Postawam
Postaram
Interpunkcja :ok: ortografia ujdzie, ale popracuj jeszcze nad literówkami :mrg:

memphisto - Sob Paź 11, 2008 23:09

olaboga ! :D a chciałem dobrze :D :D od teraz chyba najpierw wrzucę wszystko do worda a dopiero później tutaj, Panie magistrze, dołożę wszelkich starań aby się to już nie powtórzyło ! :)
sTERYD - Sob Paź 11, 2008 23:46

szersze opony i do tego niższy profil zapewne ;)
nie da się ukryć, że przy 195/50(nawet i 55)R15 koleiny nie są Twoim przyjacielem
pewnie jakby zamontować 195/65 (o ile to w ogóle da się ;) )to by się jeździło podobnie jak na tych 14 co wcześniej miałeś ;)

marcinmarcin - Nie Paź 12, 2008 01:38

sTERYD napisał/a:
szersze opony i do tego niższy profil zapewne ;)

I do tego pewnie mniejsze ET (ważne dla rozstawu kół/ rozstaw kolein). Jak jeszcze jest zła zbieżność, to jazda zmienia się w walkę. MG uspokoiło się (na miarę 205/45/17) po ustawieniu zbieżności.

ZBYCHO - Nie Paź 12, 2008 09:23

memphistozałożyłeś nówki czy używki?? miałem podobnie, jak miałem z przodu zużyte opony 195/55 i do tego nie wyważone /zakupiłem autko właśnie z takimi gumami/,
wyważyłem je i było o wiele lepiej, efekt wyrywania kierownicy z rąk już był mniejszy, a jak założyłem nówki 195/55 to efekt wyrywania zniknął zupełnie :grin:

memphisto - Nie Paź 12, 2008 09:27

Dokładnie tak, mam większe koła, niższy profil oraz inne ET :) dziękuję, bo aż się bałem.. :)

co do zbieżności przed zmianą miałem idealną i powiedzieli mi, że nie trzeba robić na nowo