Zobacz temat - [R416] Nietypowy problem z nawiewem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Nietypowy problem z nawiewem

resonQ - Pon Paź 13, 2008 11:57
Temat postu: [R416] Nietypowy problem z nawiewem
Witam
Jestem posiadaczem roverka 416Si,
mam nastepujacy problem:
Leci mi zimne powietrze z nawiewu wskazówka temperatury wskazuje że silnik jest nagrzany, wentylator się załącza, linki od nawiewu są podłaczone żadna nie spadła zaworek przed nagrzewnicą się otwiera i zamyka, jeśli chodzi o nagrzewnice to chyba jest sprawna bo na wlocie za zaworkiem rura doprowadzająca jest goraca i rura wychodzaca z nagrzewnicy tez jest goraca. tydzien temu wymieniana była uszcelka pod głowicą, przecieków ani ubytku płynu chlodzacego nie ma, układ był odpowietrzany, termostat jest wymieniony.
Zaczęło się to dziać gdy mi elektromechanik grzebał przy alarmie wczesniej nie mogłem wcale narzekać na ogrzewanie-działlo bez zarzutów.
Mam pytanko czy w układzie ogrzewania są jakies zapadki/przełączniki które mogły by ulec uszkodzeniu a odpowiadają za jakąś komorę z ciepłym powietrzem i przekazaniem go na reszte układu do środka auta?Jesli są takie to gdzie się znajdują fajnie by było zobaczyć jakiś szkic lub zdjecie.

WIEM że duzo było postów na ten temat ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi, wiec próbowałem każdego sposobu jaki był opisany na forum.

Brt - Pon Paź 13, 2008 12:19

czy z wszystkich nawiewów leci zimnie powietrze ?? szkice i opisy znajdziesz w rave: http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#30
resonQ - Pon Paź 13, 2008 12:26

Tak ze wszystkich wylotów leci zimne powietrze, rave'a do rover'a 400 mam ale za dużo tam nie ma. Dodam że moge spokojnie przełaczać nawiew na szybę, nogi itp

[ Dodano: Pon Paź 13, 2008 13:53 ]
Rave'a mam dla modeli od 100 do 800 +mini i MG. Pokazane tam sa jdnostki chłodzenia oraz ogrzewania pod nazwą cooling system oraz heating and ventilation, ale przedstawione sa tylko problemy spotykane w postach, a które juz zdązyłem wykluczyć. Nie ma tam konkretnego szkicu tych przełaczników/przestawek komorowych.

sTERYD - Pon Paź 13, 2008 15:43

musiał Ci coś elektryk nagrzebać jak robił alarm (centralka znajduje się za konsolą środkową)
sprawdź z lewej strony tunelu, czy wszystkie klapki się ruszają, a pod spodem, czy klapka puszczająca nawiew na nagrzewnicę się rusza...

resonQ - Pon Paź 13, 2008 15:49

Z lewej strony -od strony kierownicy, czyli muszę jeszcze raz ściągnąć konsolę aby się tam dostać.

ok sprawdzę czy czegoś tam nie namieszał.

polakpolak29 - Pon Paź 13, 2008 22:52

Jeżeli już poruszony został problem nawiewu to czy normalne jest ze nawiew na szybę przy max mocy wieje jak by był nastawiony na 1 ?? bo jak się przestawi na kabinę to wieje bardzo mocno. Pytam jak jest u was ??
resonQ - Wto Paź 14, 2008 06:26

Wydaje mi się że musi powietrze przejść przez dodatkowe scianki/grodzie lub komory, które stawiają dodatkowe opory i dlatego zmniejszona jest prędkość wiania na przednią szybę. Chociaż u mnie narazie wieje tylko zimne powietrze to odczuwam zmiane prędkości wiania (przechodząc z 1 do 4 ustawienie tylko na szybę). A jak jest z przejściem z 4 na kabinę a potem na szybę to nie wiem bo nie kombinowałem ale dziś sprawdzę.

[ Dodano: Czw Sty 15, 2009 09:52 ]
Witam po długiej przerwie i grzebaniu w autku, w końcu udało mi się wyeliminować usterkę.
Tak jak w poście pisałem wszystkie elementy były sprawne ale po rozgrzebaniu konsoli przedniej, wyciągnięciu schowka i wyciągnięciu osłony filtra kabinowego (nie było wkładu), mogłem zajrzeć i zlokalizować dokładnie nagrzewnicę, okazało się że nagrzewnica była zasłonięta przegrodą która jakimś sposobem się zaklinowała i nie przepuszczała powietrza.
Przegrodę przestawiłem tak aby cały czas był przez nią przepływ powietrza, tym sposobem uzyskałem ciepłe powietrze nawiewu. Zaworkiem przed nagrzewnica reguluję sobie temperaturę nawiewu i póki co jest wszystko w porządku. Wstawiłem nowy wkład filtrowy aby paprochy i liście nie zostały wciągnięte.
Pozdrawiam wszystkich i dziękuje za rady.