|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - Jakie ciśnienie doładowania na poszczególnych biegach ??????
michu1123 - Sro Paź 22, 2008 21:30 Temat postu: Jakie ciśnienie doładowania na poszczególnych biegach ?????? Witam wszystkich posiadaczy R. Z uwagi na mój pierwszy post proszę o wyrozumiałość.
Posiadam R420 D. Zakupiłem i zamontowałem dodatkowe zegary auto gauge: turbo oraz voltomierz (zdjęcia później zamieszcze). Interesuje mnie jakie ciśnienie doładowania jest na poszczególnych biegach. Z tego co obserwuje od dłuższego czasu forum to jedni piszą że mają wciąż stałą wartość na każdym biegu, a inni z kolei, że wartość ta się zmienia w zależności od biegu. U mnie jest taka sytuacja, że mam inną wartość na każdym biegu. Wiem, że zegary zakupione prze mnie nie należą do najdokładniejszych.
Brt - Sro Paź 22, 2008 21:36
Witamy no i pewnie nie ostatni ten post
Ale do rzeczy. Ciśnienie nie zależy od biegu, tylko od tego jak mocno naciskasz gaz w danym momencie i jak mocno obciążony jest silnik jedyna mozliwośc porównania, to jazda za sobą w równej odległości i porównywanie na zywo
michu1123 - Sro Paź 22, 2008 21:41
Wiem, że wartość ciśnienia nie zależy od biegu. Chodzi mi o to, że na 1 biegu mam wartość: 0,6 bara na 2 - 0,6 bara a na 3 - już 0,8 bara. Na żadnym z biegów nie mam wartości 1,2 bara jak podają inni że to jest max (bezpieczna wartość ) dla R. Turbo skręcone na dźwigni na maksa.
Brt - Sro Paź 22, 2008 21:44
nawet jak na max przyspieszasz na danym biegu aż jutro sprawdzę Na 1 może być tak, że turbo nie zdąży się "rozkręcić" a już masz max obroty i zmiana biegu
michu1123 - Sro Paź 22, 2008 22:13
Pytanie do kolegi Brt. Czy ten zaworek na zdjęciu ma jakiś wpływ na działanie turbinki . Dzięki za wszelką pomoc .
Brt - Sro Paź 22, 2008 22:17
Nie. To jest elektrozawór od zaworu EGR. Służy głównie ekologii
michu1123 - Sro Paź 22, 2008 22:24
Wielkie dzięki za wszelką pomoc W sobotę przetestuje mojego R i się odezwę i załączę trochę fotek. Do usłyszenia. W razie jakiś dodatkowych info proszę pisać.
filo - Czw Paź 23, 2008 17:00
michu1123 napisał/a: | Czy ten zaworek na zdjęciu ma jakiś wpływ na działanie turbinki . |
A co chcesz przy nim wkręcać?
Jeśli chodzi ci o ten "kapturek" to on sie ma tak kręcić bo to jest na zatrzask a nie na gwint...
michu1123 - Czw Paź 23, 2008 17:16
Już nic nie chcę kręcić - myślałem że może ma jakieś znaczenie bo miałem go całkowicie rozregulowanego. Ale zapomnijmy już o tym i może przejdźmy do głównego tematu. Kolego Filo może wypowiesz się na temat czy masz na pełnym gazie 1,2 bara czy mniej i jak to się przekłada na każdym z biegów (tzn. czy na każdym biegu - pedał gazu wciśnięty do podłogi max. ciśnienie czyli w granicach 1,2 bara).
Narzond - Czw Paź 23, 2008 17:56
Witam, u mnie na 1 biegu turbo dochodzi do około 0,9bar a na 2,3,4 i 5 do 1,3 bara (lekko podkęcona turbinka i czuć teraz że autko jedzie Pozdrawiam aha wcześniej max było 0,9 bar.
michu1123 - Czw Paź 23, 2008 18:48
Powiedz mi Narzond do jakich obrotów kręcisz swojego diesel - ka ?. Bo w moim przypadku jak podchodzi pod 4 tys. obr. to dosyć " wyje " ale nie wiem może to normalny dźwięk obciążonego silnika i turbiny. Ja z reguły przeciągam do 3,5 tys. obr. i następny bieg.
Mam jeszcze jedną kwestie, może 1.2 bara dmucha w wersjach z IC a w wersjach 86KM bez IC jest mniej, chodz to ta sama konstrukcja i ta sama turbina
Narzond - Czw Paź 23, 2008 20:53
Kolego wartość 1,3 przy pedale wciśniętym w podłogę uzyskuje już przy 3tyś obrotów ale czasami kręcę do 3,5 ale to rzadkość, ogólnie teraz lepiej się przyśpiesza i wyprzedza a co do silnika z IC i bez IC to wydaje mi sie że w twoim przypadku ciśnienie 1,3 mogło by zaszkodzić bo to powietrze automatycznie jest cieplejsze bo turbo i wszystko się mocniej grzeje. Tak przynajmniej mi się wydaje
filo - Pią Paź 24, 2008 02:44
michu1123 napisał/a: | Kolego Filo może wypowiesz się na temat czy masz na pełnym gazie 1,2 bara czy mniej i jak to się przekłada na każdym z biegów (tzn. czy na każdym biegu - pedał gazu wciśnięty do podłogi max. ciśnienie czyli w granicach 1,2 bara). |
Z moich obserwacji wynika,że 1.2 Bar jest na biegu 2,3,4,5.
A na 1 mniej.
Też mam wskaźnik doładowania z Autoguage-nie wiem na ile jest dokładny.
Max.ciśnienie w okolicach 2600-3700 RPM przy ostrej jeździe.Powyżej,to ciśnienie delikatnie spada. A jeżdżąc BARDZO delikatnie praca turbiny jest minimalna...
michu1123 napisał/a: | Już nic nie chcę kręcić - myślałem że może ma jakieś znaczenie bo miałem go całkowicie rozregulowanego. |
Ten kapturek co nim można kręcić na lewo i prawo to taka mała obudowa w której znajduje sie filtr z gąbki więc kręceniem nie można nic zepsuć.
|
|