Zobacz temat - [R200] Ogromne problemy z odpaleniem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] Ogromne problemy z odpaleniem

Daroo - Czw Paź 23, 2008 13:05
Temat postu: [R200] Ogromne problemy z odpaleniem
Witam!
Chłopaki od wczoraj mam olbrzymi problem z odpaleniem swojego roverka.
Rozrusznik nie chce się kręcić, dopiero tak za 6 przekręceniem kluczyka robi obrót i auto zapala. W garażu zapalił od razu, postał na deszczu 2 godziny i nie chce palić.
Nie ważne czy silnik ciepły czy zimny.

Czasem po odpaleniu obroty nie schodzą poniżej 2.000, mimo że silnik jest zagrzany.

Moje pytanie do was - co to może być ? sprawdziłem mase, klemy na akumulatorze przeczyścłem.

Jest możliwość zczytania kodu błędów za pomocą lampki/diody w tym modelu ?
Jeśli tak to proszę o opis jak :)

Boje sie i moje maleństwo.... :(

oprawca_1978 - Czw Paź 23, 2008 15:05

Przede wszystkim - jak rozrusznik nie kręci, a kluczyk jest na rozruch - trzeba sprawdzić przwód akumulator - rozrusznik (czystość połączenia), potem włącznik elektromagnetyczny (styki, połącznie, itd..) a potem szczotki w rozruszniku (docisk, czystość, zuzycie, itd...) potem komutator wirnika rozrusznika (stan, czystość, brak zwarć uzwojeń do masy i między sobą, itd...) no i masę rozrusznika (ale ta zawsze będzie) ale masa idąca na silnik - warto to sprawdzić.

Mogą być dwa powody - albo prąd nie ma "przejścia" albo coś jest zużyte-uszkodzone i od tego są anomalie.

Jak jest kłopot z wolnymi obrotami silnika, ssaniem (faza rozruchowa, itdd) - to przede wszystkim trzeba sprawdzić ciśnienie paliwa na magistrali (pompa paliwa, jej sta, filtra paliwa - przepustowośc, itd...) a potem zespół przepustnicy silnika (czystość, prawność, szczelność, itd..) silniczek krokowy przepustnicy (czystość, połączenia wiązki, itd..) i czujnik położenia przepustnicy (wiązka, złączka, sprawność).

Rozrsuznik to prosta sprawa, gorzej będzie zapewne dojsć do ładu z wolnymi obrotami, bo w tym może brac udział i inny osprzęt silnika i jego podzespoły (zapłon), czujniki silnika - czujnik temp cieczy i powietrza, czujnik spalin - sonda lambda, czujnik podciśnienia w dolocie, itd...

Czas zakasać rękawy i trochę się ubrudzić !

wild_weasel - Pią Paź 24, 2008 07:44

Daroo, TU jest podobny temat, może coś Ci to pomoże ;)
Daroo - Pon Paź 27, 2008 10:51

Chłopaki dzięki wielkie za odpowiedzi!
Problem okazał się błahy - akumulator był już stary... ;)
Wymieniłem na nowy i wszystko w jak najlepszym porządku.
Wolne obroty są także jak należy, może to poniekąd też była wina samo rozładowującego się akumulatora ;)

Pozdrawiam, Darek