Zobacz temat - [R214] Problem po wyminie filtra paliwa
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214] Problem po wyminie filtra paliwa

mikelis - Pią Paź 24, 2008 16:49
Temat postu: [R214] Problem po wyminie filtra paliwa
Witam,
Chciałbym się dowiedzieć jakie jest wasze zdanie, otóż wymieniłem filtr paliwa w jednej ze znanych firm serwisowych. Zleciłem wymiane filtra, zostawiłem auto, a jak chciałem je odebrac okazało sie, ze filtr jest "nietypowy" (to ich słowa) i że włożyli z powrotem stary (masakra!). pojechałem do domu, a rano... 4 minuty musiałem rozrusznik męczyc by mi auto zaczeło chodzic dobrze. Pomyślałem, zapowietrzyli cos. Pojechałem do Serwisu ROVER'a, by kupic oryginalny filtr, w ramach reklamacji mi go zamontowano we wczesniejszej firmie, ale problem z odpalaniem po długich postojach pozostał (minimum 5 godzin postoju).
Co zrobić, bo mam juz dość jeżdzenia i reklamowania,
Z góry dzięki

Paul - Pią Paź 24, 2008 19:26

Wygląda na nieszczelność układu paliwa i/lub nieodpowietrzony filtr :(

[ Dodano: Pią Paź 24, 2008 20:27 ]
Nie wiem, czy to benzyniaków dotyczy, ale może jakiś zawór zwrotny paliwa ??

sTERYD - Pią Paź 24, 2008 22:32

w benzynowych masz pompke w baku i nie ma prawa się nic zapowietrzyć.
jeśli chodzi o problem z odpalaniem, to nie mam pojęcia, ale może jakiś przewód ruszyli przy komputerze przy okazji dłubania przy filtrze
A do wspomnianego warsztatu podjedź, żeby Ci oddali kasę za niewykonaną usługę, filtr jest normalny do kupienia w każdym sklepie z częściami samochodowymi (jak przejrzysz forum, to znajdziesz nawet numer katalogowy ;) )

mikelis - Pią Paź 24, 2008 23:03

Nie wiem jak sprawa wygląda z wpływem komputera na sterownie układem paliwowym (nie mam w tej materii zielonego pojęcia) Filtr jest chyba w bezpiecznej odległości od tej elektroniki, by mogli coś ruszyć.
Najbardziej nurtuje mnie fakt, ze tylko w przypadku długich postojów samochód nie chce odpalic, tak jakby paliwo "spłynęło". Jeśli zgasze silnik np na przejeździe kolejowym, to odpala momentalnie. Podczas jazdy tez nie ma żadnych problemów, nawet na 5,5 tys obrotów idzie ładnie...

giewu - Sob Paź 25, 2008 08:44

ja mam wrażenie, że mechanicy w ogóle nie byli w stanie odkręcić starego filtra (bardzo często są strasznie zapieczone nakrętki) i wcisnęli Ci kit, że założyli go ponownie, natomiast w rzeczywistości naruszyli którąś z nakrętek na rurkach paliwowych (tych przy filtrze) i tędy właśnie dostaje się do układu paliwowego powietrze ... sugerowałbym dokładnie to obejrzeć tym bardziej, że teraz (czyli po wymianie filtra) nie powinieneś mieć żadnych problemów z odkręceniem przewodów ...
PHJOWI - Sob Paź 25, 2008 10:34

GIEWU masz racje ostatnio robiłem 25 z takim samym objawem , okazało się że weżyki były popękane , wymiana pomogła .

[ Dodano: Sob Paź 25, 2008 11:39 ]
jeszcze dodam od siebie że filtr do paliwa pasuje tylko filtron , pisze to także na stronie roverki.pl faq

PTE - Sob Paź 25, 2008 14:57

PHJOWI napisał/a:
jeszcze dodam od siebie że filtr do paliwa pasuje tylko filtron , pisze to także na stronie roverki.pl faq


Pasuje również i Fiaam FT5414 - wiem, bo taki u siebie zakładałem.