|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 1,4 8V '98] Auto szarpie, dusi się na niskich obrotach
Furman - Sob Paź 25, 2008 14:12 Temat postu: [R200 1,4 8V '98] Auto szarpie, dusi się na niskich obrotach Witam serdecznie,
wiem, że na forum jest mnóstwo podobnych tematów, jednak ciężko mi na ich podstawie znaleźć antidotum dla mojej usterki, dlatego zwracam się z prośbą o pomoc:
Generalnie auto sprawia wrażenie jakby dostawało za mało (za dużo?) paliwa. Szarpie, dusi się, szczególnie na niskich obrotach. Nawet jak wciskam gaz do dechy, nie chce się rozpędzać (nie wchodzi na wyższe obroty). Jak już wejdzie na wyższe obroty to jakoś idzie, choć też nie zawsze. Zachowuje się dosyć nieprzewidywalnie, dlatego ciężko to dokładnie opisać.
Byłem już u kilku mechaników - okazuje się, że po zagięciu przewodu odpływowego za regulatorem ciśnienia paliwa (tego grubszego), silnik działa praktycznie dobrze! Wszystko wskazuje więc na wadliwy regulator ciśnienia paliwa, ale po jego wymianie (niestety, teraz żałuję - na używany) problem nie zniknął! Ponadto wymieniałem świece, przewody, uszkodzony czujnik temperatury powietrza na kolektorze ssącym i sondę lambda, gdyż komputer pokazywał poziomą linię na odczycie (też na używaną, wiem, że w przypadku tej części to troche bez sensu, ale za 20 zł chciałem zobaczyć czy cokolwiek się zmieni, ale nic to nie dało).
Teraz jestem w punkcie wyjścia. Nie wiem, czy wymieniony przeze mnie używany regulator ciśnienia paliwa też jest wadliwy? (niestety nie mam możliwości zmierzenia ciśnienia na listwie ) A może jednak powiniennem sprawdzić wtryski, choć podobno na benzynie nie powinno być z nimi problemu? Mam nadzieję, że ktoś mądrzejszy i bardziej doświadczony będzie mi w stanie pomóc i coś doradzić. Z góry dziękuję.
sTERYD - Sob Paź 25, 2008 20:43
musisz zmierzyć ciśnienie na listwie wtryskiwaczy...
być moze to po prostu filtr paliwa jest zapchany i pompka nie daje rady, a może sama pompka jest kaput... no chyba, że masz dziurę w układzie zasilania paliwem...:hm: tak czy inaczej nie czeka Cię jakiś duży wydatek...
rover_2000 - Nie Paź 26, 2008 09:40 Temat postu: Re: [R200 1,4 8V '98] Auto szarpie, dusi się na niskich obro
Furman napisał/a: | Witam serdecznie,
wiem, że na forum jest mnóstwo podobnych tematów, jednak ciężko mi na ich podstawie znaleźć antidotum dla mojej usterki, dlatego zwracam się z prośbą o pomoc:
Generalnie auto sprawia wrażenie jakby dostawało za mało (za dużo?) paliwa. Szarpie, dusi się, szczególnie na niskich obrotach. Nawet jak wciskam gaz do dechy, nie chce się rozpędzać (nie wchodzi na wyższe obroty). Jak już wejdzie na wyższe obroty to jakoś idzie, choć też nie zawsze. Zachowuje się dosyć nieprzewidywalnie, dlatego ciężko to dokładnie opisać.
Byłem już u kilku mechaników - okazuje się, że po zagięciu przewodu odpływowego za regulatorem ciśnienia paliwa (tego grubszego), silnik działa praktycznie dobrze! Wszystko wskazuje więc na wadliwy regulator ciśnienia paliwa, ale po jego wymianie (niestety, teraz żałuję - na używany) problem nie zniknął! Ponadto wymieniałem świece, przewody, uszkodzony czujnik temperatury powietrza na kolektorze ssącym i sondę lambda, gdyż komputer pokazywał poziomą linię na odczycie (też na używaną, wiem, że w przypadku tej części to troche bez sensu, ale za 20 zł chciałem zobaczyć czy cokolwiek się zmieni, ale nic to nie dało).
Teraz jestem w punkcie wyjścia. Nie wiem, czy wymieniony przeze mnie używany regulator ciśnienia paliwa też jest wadliwy? (niestety nie mam możliwości zmierzenia ciśnienia na listwie ) A może jednak powiniennem sprawdzić wtryski, choć podobno na benzynie nie powinno być z nimi problemu? Mam nadzieję, że ktoś mądrzejszy i bardziej doświadczony będzie mi w stanie pomóc i coś doradzić. Z góry dziękuję. |
[ Dodano: Nie Paź 26, 2008 09:43 ]
mam pytanie gdzie w roverze 214 16v jest gniazdo diagnostyczne???????????? :
memphisto - Nie Paź 26, 2008 10:52
Cytat: | Byłem już u kilku mechaników - okazuje się, że po zagięciu przewodu odpływowego za regulatorem ciśnienia paliwa (tego grubszego), silnik działa praktycznie dobrze! |
Gdzie się takie coś znajduje? być może jest to przyczyną mojego właśnie problemu?
Furman - Nie Paź 26, 2008 12:11
sTERYD napisał/a: | musisz zmierzyć ciśnienie na listwie wtryskiwaczy...
być moze to po prostu filtr paliwa jest zapchany i pompka nie daje rady, a może sama pompka jest kaput... no chyba, że masz dziurę w układzie zasilania paliwem...:hm: tak czy inaczej nie czeka Cię jakiś duży wydatek... |
Pompa jest w porządku, tzn ciśnienie na pompie było mierzone i jest w normie, natomiast byłem na razie w trzech warsztatach i nie potrafili zmierzyć ciśnienia na listwie wtryskowej do Rovera Filtr paliwa co prawda nie był sprawdzany, bo spadek mocy jest zbyt duży i raczej nie mógłby być spowodowany zapchanym filtrem. W środę będę go chyba przerabiał na gaz, zobaczymy, może to coś zmieni...
ROVER 2000 napisał/a: | mam pytanie gdzie w roverze 214 16v jest gniazdo diagnostyczne???????????? : |
Nie wiem o czym mówisz, ja się generalnie nie znam a poza tym mam 8V tak jak w temacie...
memphisto napisał/a: | Gdzie się takie coś znajduje? być może jest to przyczyną mojego właśnie problemu? |
Nie jestem dobry w tłumaczeniu takich rzeczy - na końcu listwy wtryskowej jest regulator ciśnienia paliwa i z listwy idzie ten wężyk (ten grubszy, nie ten cienki, który wychodzi jakby górą z regulatora). Oczywiście nie należy jeździć na załamanym wężyku bo Ci może wystrzelić itp., może to jedynie posłużyć za wskazówkę diagnostyczną wskazującą najczęściej na wadliwy regulator ciśnienia paliwa.
Wciąż liczę na Wasze wskazówki i porady...
memphisto - Nie Paź 26, 2008 12:22
Furman, na zdjęciu gdzie jest ta listwa wtryskowa??
[ Dodano: Nie Paź 26, 2008 12:23 ]
jak trudno widoczna to powiez w której części silnika się mieści, zamieszczę lepsze zdjęcie tylko powiedz czy w lewej, czy w prawej
Furman - Nie Paź 26, 2008 13:45
niestety nie mogę wrzucić zdjęcia z zaznaczonym dokładnie miejscem, bo coś mi się z kompem robi dlatego tłumaczę słownie: listwa jest na środku, pod kolektorem (chyba tak to się nazywa:)). Nie widać jej na zdjęciu. Kolektor jest jakieś 5 mm na prawy-dolny skos od zbiorniczka na płyn chłodzący (oczywiście mówię o zdjęciu:)) - to takie jaśniejsze z 4 wypustkami:) Regulator jest na lewym końcu listwy.
arczi83 - Nie Paź 26, 2008 14:00
memphisto, listwa wtryskowa wygląda tak:
zaznaczony jest regulator
yorker - Nie Paź 26, 2008 18:45
ROVER 2000 napisał/a: | mam pytanie gdzie w roverze 214 16v jest gniazdo diagnostyczne???????????? : |
Gniazdo to znajduje się za radiem, bardziej od strony kierowcy. Wsadzisz głowę z latarką to na pewno je zobaczysz.
rover_2000 - Nie Paź 26, 2008 23:08
no dzieki pozdrawiam
[ Dodano: Nie Paź 26, 2008 23:11 ]
ja włsanie chciałem sie za puytac czy ktos mial taki przypadek jak ja!!! nie wiem co sie stało auto strasznie słąbe wymieniałem czujnik tem preratury i to samo .auto nie chce sie w krecac z niskich obrotów myalałem czy by to nie było komputerem moze wyskoczył jakis blad ..??? a autko tak fajnie chodzilo
Grzybu_ck - Pon Lis 03, 2008 12:00
witam
mam podobny problem
uzytkuje roverka 214 benzynka z 1999
brakuje mi troche mocy (z poprzednimi wrazeniami z tego samochodu)
zmienilo sie to w 0,5 roku
na poczatku mialem problem z obrotami, ktore zatrzymywaly sie na 2,000 obrotów lub czasami wyzej i spadaly dopiero po klepnieciu w pedal gazu
zostal wymieniony silnik kroczkowy i dziala ok
ale brakuje troche mocy
samochod czasami jezdzi zamulony, czasami bardzo fajnie przyspiesza (zauwazalne po paru metrach od wlaczenia silnika)
- mam efekt szarpania samochodem
- stukanie pod maska
- nie widze powiazania pelnosc baku a moc samochodu (przeczytalem w innym poscie o tym)
- ucieka mi powietrze po otwarciu korka paliwa (tez przeczytalem w innym poscie, jedni mowia ze to norma inni ze trzeba korek przeczyscic lub przewiercic)
jezeli ktos moze mi pomc bylbym wdzieczny
pozdrawiam
PS
poszukuje dobrego mechanika na podlasiu (w Białymstoku)
|
|