|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - SOLVED [R214 '99] Swap silnika z 1,4i na 1,4Si - nie odpala!
ash - Sob Paź 25, 2008 19:09 Temat postu: SOLVED [R214 '99] Swap silnika z 1,4i na 1,4Si - nie odpala! Witam Was!
Otoż po HGFie zdecydowalem sie na zmiane silnika na Si. Kupilem caly z kolektorem ssacym i wydechowym. Z mechanikiem zrobilismy przekladke, nie bylo wiekszych problemow. Przelozylismy kolo zamachowe ze starego silnika oraz czujnik polozenia walu (wlasnie teraz sobie o nim przypomnialem). Wszystko podpielismy, zalalismy plyny, sprawdzilem czy pompa dziala - daje paliwo. Wszystko ladnie pieknie ale przy probie odpalenia - zonk! Kontrolki gasna, pompa dziala, rozrusznik kreci, kreci, kreci i lipa. Nie chce odpalic. Przeglad - wszystko wyglada na podpiete, stroboskopem sprawdzil mechanik iskre - diagnoza - brak iskry! Wszystko podpiete ale iskry nie ma i nie odpala! O co chodzi?? Prosze o rady.
AndrewS: edycja tematu
sTERYD - Sob Paź 25, 2008 21:53
skoro kontrolki gasną to może nie być gdzieś porządnie dokręcona masa, albo słabo dokręcone przewody do akumulatora.
sprawdź też ten czujnik położenia wału (czujnik jest taki sam w 8v jak w 16v, tylko koło zamachowe jest inne)
ash - Sob Paź 25, 2008 23:33
chodzilo mi o kontrolki SRS ABS i oleju. Czyli gasna tak jak powinny. Skoro ten czujnik jest taki sam, a jest wkrecony to powinno byc ok. Podmienilismy tez ten trojnik z 2 czujnikami temperatury, ale to chyba nie to. Co robic?
PHJOWI - Nie Paź 26, 2008 13:11
oczywiście komputer macie stary
ash - Nie Paź 26, 2008 19:03
komputer stary! Nowy tylko blok silnika z glowica, kolektor ssacy i wydechowy. Reszta osprzetu stare. Rozrusznik kreci ale nie odpala. Iskry nie ma. Centralny dziala. Moze immobilajzer? ale przeciez kolo zamachowe przelozone. Juz nie wiem co robic...
PHJOWI - Nie Paź 26, 2008 19:56
żle ustawiony może rozrządu
przemo285 - Nie Paź 26, 2008 20:06
Zmierz blok silnika w miejscu mocowania czujnika położenia wału w starym i obecnym silniku i będziesz miał rozwiązanie
ash - Nie Paź 26, 2008 20:14
przemo285 napisał/a: | Zmierz blok silnika w miejscu mocowania czujnika położenia wału w starym i obecnym silniku i będziesz miał rozwiązanie |
Nie bardzo rozumiem o co chodzi. Co mi to da?
PHJOWI - Nie Paź 26, 2008 20:16
nicto ci nie da bo zakładałeś cały silnika , a nie sam blok , sprawdz rozrząd, bo jeśli mówisz że kolega znaczył je farbą to , mogło coś się przemieścić.
przemo285 - Nie Paź 26, 2008 20:25
Jakby rozrząd był przestawiony to iskra i tak powinna być
ash - Nie Paź 26, 2008 20:26
Widzialem jak ustawial rozrzad - dwie biale kropki byly o jeden zabek nizej niz w poziomie. Gdy mu zwrocilem uwage mowil, ze zrobil swoje znaczenia i jest dobrze. Ma troche doswiadczenia i mowil ze wie co robi, a ja mu wierze.
przemo285 - Nie Paź 26, 2008 20:48
Nie czyta impulsu z koła zamachowego
ash - Nie Paź 26, 2008 21:40
wlasnie mnie to zastanawia - jakby rozrzad byl przestawiony to iskra powinna byc. Nie czyta impulsu z kola zamachowego? to jak to naprawic?
Konix - Nie Paź 26, 2008 22:15
Załóżcie czujnik, który był w tym silniku wcześniej.
ash - Pon Paź 27, 2008 18:13
Rozrzad ustawiony. Juz napewno dobrze. Czujnik polozenia walu przelozony spowrotem - DALEJ NIE ODPALA;/
[ Dodano: Wto Paź 28, 2008 18:25 ]
Nareszcie ODPALIL! Wiedzialem, ze to pierdola - pomylone kostki (chyba od cewki i ssaka juz nie wiem, niewazne)
|
|