|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak) oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [220 coupe turbo] parę spraw
mpg - Pon Paź 27, 2008 15:16 Temat postu: [220 coupe turbo] parę spraw Oglądałem wstępnie pewnego Tomcata i okazało się, co następuje:
1. Słabo przyspiesza. Wyczytałem, że może to być wina zaworu sterującego lub nieszczelność układu. Sama turbina na razie nie sprawdzana. Samochód ma dorobiony wskaźnik doładowania, który przy wyższych obrotach raczej cały czas pokazywał 0,8 bara. Czyli teoretycznie ciśnienie jest, ale mimo to nie ma kopa? Jakie mogą być jeszcze przyczyny?
2. Ściąga w lewo przy przyspieszaniu. Wina opon czy coś poważniejszego? Auto na moje niefachowe oko wygląda na nie bite, zbieżność wg sprzedającego jest OK. Będę sprawdzał geometrię, ale na co zwrócić uwagę w tym przypadku?
3. Silnik pochodzi z 820 turbo, rocznik rzekomo '98. Czy przy przekładaniu silnika powinien zostać też wymieniony komputer (nie mam na ten temat żadnego pojęcia) -- być może istnieją jakieś niekompatybilności pomiędzy wersjami z 220 i 820?
4. Dzwoniłem do jednego mechanika w sprawie diagnostyki i powiedział, że nie wie czy da się ją wykonać, bo złącze diagnostyczne może być starszego typu. Jak je odróżnić? Czy w przypadku starszego typu po prostu muszę poszukać innego diagnosty, któremu będzie pasować?
WhoLeeGuns - Pon Paź 27, 2008 17:32
Czy silnik który jest obecnie zamontowany ma kopułkę rozdzielacza zapłonu? Starsze modele miały kopułkę a nowsze już nie. Kompy były inne i chyba nie da się podmienić jednego na drugi tak plug&play.
mpg - Pon Paź 27, 2008 18:28
Jest to wersja z kopułką. Kiedy dokładnie pojawiły się te nowsze?
Niestety nigdzie nie mogłem znaleźć informacji na temat występowania silników T w poszczególnych rocznikach 600/800 ani ich ewolucji. Do teraz nawet nie wiedziałem, że są wersje z elektronicznym zapłonem.
Jak rozumiem, wszystkie silniki T występujące w coupe do 1996 były to wersje z kopułką?
Marrkus - Pon Paź 27, 2008 20:50
Silnik z kopułką były gdzieś tak do połowy '96. W tym samym czasie zaprzestano również produkcji coupe z tym silnikiem czyli wszystkie tomcaty turbo mają starszą wersję. w R600/R800 po '96 montowane były te z zapłonem elektronicznym które też występowały w R400. O ile w R800 był do wyboru wersje wolnossące i turbo o tyle w R600 tylko wersja turbo a w w R400 tylko wolnossak.
Prawdopodobnie jeśli faktycznie wymieniany był silnik to pozostawiono starą głowicę lub przynajmniej wałki z starej głowicy. W sumie to dobrze bo obyło się bez wymiany kopa i okablowania. W takim wypadku złącze diagnostyczne powinieneś mieć tuż przy kompie, w komorze silnika - taka okrągła wtyczka (czy nawet dwie)
|
|