|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Elektrozawory
Makis - Wto Paź 28, 2008 20:02 Temat postu: [R75] Elektrozawory Witam! Panowie gdzie znajduje sie elektrozawór sterujący podciśnieniem turbiny, bo nie mogę go poszukać. elektrozawór (tzn filierek) w elektrozaworze sterującym zawór AGR wyczyściłem. Zawór AGR też ale był za...any dosłownie błoto musiałem skrobać - pytanko, czy mogę odkręcić kolektor do którego jest przymocowany zawór AGR i go wyczyścić bo również jest zabrudzony i czy po zamontowaniu muszę wykonać jakieś ustawienia, odpowietrzenia itp.
Rowan - Sro Paź 29, 2008 07:20
Makis, jest jeden zawór sterujący. Właśnie ten który wyczyściłeś.
PD - Sro Paź 29, 2008 20:29
AGR? a nie przypadkiem EGR recylkulacji spalin? sie nazywa?
MiReK - Czw Paź 30, 2008 15:28
A czy ja mogę prosić o wrzucenie jakiejś fotki jak wygląda ten zawór i gdzie go szukać?
Chętnie też bym go przeczyścił
Makis - Czw Paź 30, 2008 16:39 Temat postu: [R75 2.0 CDT 2002 r.] "robertbmw napisał/a:
Witam.
Dosyć często spotykam się z problematyką związaną spadkiem mocy we wszystkich modelach BMW z silnikami 2.0d oraz 3.0d co wcale mnie nie dziwi, gdyż nawet serwisy nie potrafią ustalić przyczyny tego problemu.
Do tej pory nie zdradzałem w czym tkwi usterka tych objawów, gdyż pewnych tajemnic się nie zdradza, ale na dzień dzisiejszy nie prowadzę już żadnych napraw w kraju i tajemnica ta może już tylko Wam być przydatna.
Problem spadku mocy tkwi nie zawsze w uszkodzonej przepływce, zatkanym katalizatorze bądź w układzie paliwowym, albo nawet i w turbinie choć tę ostatnią rzecz własnie będę bardziej rozwijał.
Ojawy są następujące:
Autko na początku nie wykazuje żadnych problemów z wyjątkiem jednej rzeczy przy coraz to większej prędkości i wyższym biegu odczuwalny jest mniejszy wzrost obrotów silnika - tak jakby auto ciągło przyczepę z wysoką plandeka. Zdarza się nawet, że auto osiąga pewną prędkość i dalej nie chce już się rozpędzać.
Powodem tego zjawiska jest niewłaściwa praca turbiny, ale nie w wyniku tego że jest padnięta, lecz z powodu braku proporcjonalnej jej pracy do wymagań silnika (obroty i obciążenie)
Podobny problem dotyczy się również objawów, które zdażaja kiedy auto nie potrafi płynnie ruszyć z miejsca. Silniki diesla nie wymagają dodawania gazu przy ruszaniu a w tym wypadku jest taka konieczność, gdyż potrafi żabkować lub nawet i zgasnąć.
W jednym i drugim przypadku problem tkwi w sterowaniu podciśnieniowym siłownika przy turbinie i zaworu AGR na dolocie do kolektora ssącego. Sterowanie tymi podciśnieniami odbywa się za pomocą elektrozaworów którymi steruje moduł silnika. Komputery diagnostyczne nie wykazują problemu, gdyż elektrozawory te są sprawne a wykonywana przez nie praca jest odczuwalna w pracy silnika, lecz jedna rzecz jest zawsze pomijana przez każdego.
Zadaniem elektrozaworu jest załączenie dwóch obiegów: jednego obiegu z podciśnieniem oraz drugiego obiegu ze zwykłym cisnieniem atmosferycznym. Podciśnienie przeważnie zawsze jest bo gdyby go nie było to pompa podcisnieniowa byłaby padnięta co odczuwałoby się na twardym pedale hamulca, ale warto zawsze obejrzeć wężyki podcisnieniowe, czy są prawidłowo szczelne.
Z drugim obiegiem jednak jest problem. Aby do układu podcisnieniowego nie dostawało się brudne powietrze atmosferyczne, na elektrozaworkach umieszczone są małe filterki uniemozliwiające dostawanie się brudu do tego układu I TO ONE STANOWIĄ TEN PROBLEM. Zatykaja się one bowiem z biegiem czasu co powoduję że w obiegu drugim zamiast powietrza atmosferycznego uwalniającym pracę siłowników wytwarza się również podcisnienie lecz o mniejszym stopniu ale spowalniającym pracę tych silowników. W rezultacie czego turbina załącza się zbyt późno a zawór AGR nie potrafi zamknąć się do końca przez co silnik przy ruszaniu jest zdławiany własnymi spalinami.
W jednym i drugim przypadku od obu urządzeń jest osobny elektrozawór.
Wyjmijcie je, zdemontujcie filterek z nich, rozbieżcie pokrywkę filterka i wyczyście go."
jedyna
Wpisz w google -zawór AGR w silniku w silniku BMW
Rowan - Czw Paź 30, 2008 17:39
Było juz o tym kilka razy na forum, jak się okazuje, to przez ten elektrozawór oraz przez zapchany EGR(AGR) spada moc silnika o kilka procent.
MiReK - Czw Paź 30, 2008 18:28
Znalazłem opis tutaj:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=18764
A czy ktoś z Was czyścił już to w swoim Roverku? No i jak,lokalizacja jest taka sama jak opisano w przypadku BMW?
Makis - Czw Paź 30, 2008 18:48 Temat postu: [R75 2.0 CDT 2002 r.] Elektrozawory Witaj! Ja czyściłem w Rowerku, elektrozawór (filierek) i zawór AGR lokalizacja jest prawie taka sama, i tylko tan bo więcej nie ma. Czytaj wyżej.
Rowan - Czw Paź 30, 2008 21:11
jedyna, przeczytaj sobie moje posty w tuningu
przemo285 - Pią Paź 31, 2008 21:49
Sam zawór solenoidowy jeżeli jest uszkodzony to się diagnozuje bez większych problemów jako Nozzle turbo solenoid valve a bardzo częstą przyczyną i chyba częstszą niż awaria zworka są przycierające się ośki/ośka przy turbinie (ta za którą ciągnie ten siłownik podciśnieniowy) aby to sprawdzić wystarczy na zimnym silniku pociągnąć za nią palcem powinna bez większego wysiłku dać się poruszać , jeżeli ma opór to trzeba posikać jakims odrdzewiaczem i rozruszać - Pomaga w 100%
Dziadek - Sob Lis 01, 2008 12:16
Jeszcze tego nie sprawdzałem,bo autko chula jak należy,ale jak już tu jestem,to spytam:czy żeby to sprawdzić to muszę włazić do kanału,czy dostanę się do tego od góry?Będę wdzięczny z podpowiedź.
PHJOWI - Sob Lis 01, 2008 12:30
Do wszystkiego się dostaniesz od góry , jak zawór walnie to często auto nie chce jechać brak mocy , ale na szczęście jest to trwały zawór i bardzo rzadko pada przeważnie albo tak jak mówi przemo albo przewody podciśnieniowe zgniją , lub też sam zawór EGR jest tak zasyfiony że nie pracuje.
Dziadek - Nie Lis 02, 2008 18:35
EGR oczyściłem jak mi doradziłeś na początku września-był lekko za...ny.Auto ma kopa i zbiera się ładnie.Nie czuję,co prawda,uderzenia w plecy powyżej ok.2300 obrotów(jak podają inni),ale turbo chyba działa prawidłowo.Przy następnej sposobności jednak tam zajrzę i psiknę jakimś czymś.Dzięki PHJOWI.
MiReK - Sob Lis 15, 2008 23:22
Koledzy,powiedzcie jakiego acetonu szukać(do wyczyszczenia EGR) w sklepie,budowlany,kosmetyczny czy może zwykły zmywacz do paznokci z acetonem?
sTERYD - Nie Lis 16, 2008 00:54
może być kosmetyczny, acz sprawdziłbym zawartość acetonu w acetonie
chodzi o to, żeby szybko odparował i nie zostawił śladów
tommsz - Nie Lis 16, 2008 10:51
Witajcie
Czyli jak dobrze zrozumiałem, w R75 nie ma zaworu od siłownika przy turbinie?? Jak w BMW. Jest tylko od cyrkulacji spalin. Tak?
I jeszcze jedno: do siłownika przy turbinie można dostać się tylko od spodu?
Pozdrawiam
Rowan - Nie Lis 16, 2008 10:58
tommsz, wychodzi na to, że jest tylko jeden.
Tak do turbiny dostaniesz się tylko od spodu.
edward25 - Nie Lis 16, 2008 14:14
tommsz napisał/a: | Jest tylko od cyrkulacji spalin |
Naszukałem się tego drugiego , który powinien sterować turbiną i nie znalazłem.
W tym artykule opisującym jak czyścić te zawory podciśnieniowe i EGR jest jasno pokazane, że są dwa.
Są jednak pewne różnice w osprzęcie silników M47
lamer - Nie Lis 16, 2008 16:17
jedyna napisał/a: | Koledzy,powiedzcie jakiego acetonu szukać(do wyczyszczenia EGR) w sklepie,budowlany,kosmetyczny czy może zwykły zmywacz do paznokci z acetonem? |
Aceton kupisz w sklepie z farbami albo np. w markecie typu Castorama na dziale z rozpuszczalnikami (butelka 0,5l). Wygląda np. tak:
http://sklep.monster.pl/P...x?TowarId=18150
Rowan - Nie Lis 16, 2008 16:19
Ja jeszcze przy okazji jak będę miał przed sobą turbinę to go poszukam, bo coś musi chyba sterować turbiną.
|
|