|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] PROBLEM Z URUCHAMIANIEM SILNIKA
Dzejk - Nie Lis 02, 2008 11:59 Temat postu: [R416] PROBLEM Z URUCHAMIANIEM SILNIKA Witam.
Od niecałego roku jestem posiadaczem "Rovera 416 z 96" r. Ostatnie 4 miesiące stał na parkingu nie używany. Wróciłem do polski i jak się słusznie domyślałem po tak długim postoju pojawiły się problemy. Usunąłem wszystkie nowe usterki oprócz jednej.
Od kilku dni z rana jest ten sam problem z odpaleniem, czyli kręcę silnik a on bez odzewu, co któryś raz podrywa się, wskoczy wysoko na obroty po czym znowu się wyłącza. Następnie można go kręcić mnóstwo razy, przyłączając raz na gaz innym znów na benzynę. Efekt ten sam, w najlepszym wypadku złapie obroty i po chwili gaśnie. Z czasem pomagało wyjście z samochodu, zamknięcie drzwi, włączenie i wyłączenie alarmu i ponowna próba uruchomienia samochodu, wtedy często skutkowało. Ale nie tym razem, dzisiaj zastosowałem wszelkie znany mi patenty na odpalenie silnika i nic, więcej nie próbuje bo boje się spalić rozrusznik i stacyjkę.
Dodam, że przewody, świece i akumulator są już wymienione, paliwo dostaje bo je czuć na zewnątrz. Nie wymieniłem tylko kopułki i palca przerywacza ponieważ tych nie dostałem, mimo to przeczyściłem je solidnie.
Będę wdzięczny za wszelką pomoc.
Jeśli ktoś zna sprawdzonych mechaników od roverków w okolicy Malborka lub ogólnie woj. Pomorskim, to proszę o namiary.
Pozdrawiam.
faecd - Nie Lis 02, 2008 16:50
odkrec jedna swiece, podlacz przewod, oprzyj o pokrywe silnika, uwaga na iskre by spiecia nie zrobic, niech ktos zakreci zobacz czy jest iskra!
dla pewnosci dostan ta kopulke i wymien
jezeli nie zaplon to moze wtryskiwacz jest zapchany:/ jak odpaliles po dlugim postoju to mozliwe ze jakiegos syfu nabral, ps wymieniles filtr paliwa i filtr gazowy??
oprawca_1978 - Pon Lis 03, 2008 08:38
Jeli mechanicznie silnik jest OK (sprężanie, szczelnoć, zawory, itd OK), to takie zachowanie się silniczka może być spowodowane co najmniej:
1. Układ paliwowy niedomaga : pompa paliwa - cinienie paliwa, drożnoć układu, drożnoć filtra paliwa, drożnoć wtryskiwaczy, JAKOSĆ PALIWA (!), itd..
2. Układ zapłonowy: czujnik położenia wału, zestaw przekaników silnika, kopułka aparatu zapłonowgo (o ile jest ona), przewody zapłonowe, wiece.
3. Układy zabezpieczajšce samochód przed uruchomieniem - immobilizer, autoalarm, itd..
Jest się w co zagłębić..
|
|