|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 98r] bicia na kierownicy
ywis - Sro Lis 05, 2008 19:23 Temat postu: [R200 98r] bicia na kierownicy Jak w temacie, powiedzcie mi Panowie, czy to wina zbieżności, wyważenia kół, czy coś innego. W momencie gdy skręcam kierownica po skręcie nie wraca płynnie, a tak dziwnie bije, skacze i dopiero prostuje, a powinno to odbywać się płynnie.
Czego to może być wina?
maciej - Sro Lis 05, 2008 19:25
Bicie w normalnym znaczeniu to zwykle źle wyważone koła lub kiepskie opony, ale jak piszesz:
ywis napisał/a: | W momencie gdy skręcam kierownica po skręcie nie wraca płynnie, a tak dziwnie bije, skacze i dopiero prostuje, a powinno to odbywać się płynnie. |
To ja bym obstawiał uszkodzone wspomaganie, a w drugiej kolejności wyrobioną maglownicę lub wyrobiony jakiś element układu kierowniczego, ewentualnie POTĘŻNIE wyrobione mocowania wahacza lub amorka, ale to już ekstremum.
ywis - Sro Lis 05, 2008 19:42
maciej napisał/a: | Bicie w normalnym znaczeniu to zwykle źle wyważone koła lub kiepskie opony |
Wcześniej tego nie miałem. Mam to dopiero od jakiegoś tygodnia, dwóch.
maciej napisał/a: | To ja bym obstawiał uszkodzone wspomaganie |
Poza tym, że kierownica dziwnie wraca po skręcie, to fakt, ale reszta chodzi idealnie, płyn nie ucieka, nie ubywa od wspomagania, ani nic.
Co do reszty podejżeń to wahacz sprawny i amorek, sprawdzone i wszystko tam jest ok.
[ Dodano: Sro Lis 05, 2008 19:43 ]
maciej napisał/a: | Bicie w normalnym znaczeniu |
Czyli? Bo może po prostu ja źle tlumaczę.
maciej - Sro Lis 05, 2008 19:52
Cytat: | Czyli? Bo może po prostu ja źle tlumaczę. |
Zwykle biciem nazywa się mocne drgania kierownicy i najczęściej są spowodowane złym wyważeniem kół.
W R600 najczęstsze są związane ze skrzywionymi tarczami - objawiają się tylko w czasie hamowania.
Z moich doświadczeń, również z R600 bicia związane ze złym wyważeniem lub uszkodzeniem opony najbardziej dają o sobie znać około 110 km/h poniżej i powyżej są znacznie mniej odczuwalne.
ywis - Sro Lis 05, 2008 19:55
To nie, takich rzeczy to ja w swoim R nie mam, jedynie nie regularnie pracująca kierownica w momencie skrętu, bo jak się jedzie prosto, to wszystko jest ok, no chyba że się trzyma kierownicę podczas skrętu dwoma rękoma, to tego efektu się nie odczuje i nie zauważy. Najbardziej ten efekt jest widzialny jak się puści kierownice w momencie jej prostowania.
[ Dodano: Sro Lis 05, 2008 19:56 ]
Czyli może zapytam konkretniej, co mam dokładnie sprawdzić, na co zwracać uwagę, bo za niecałe półtora tygodnia będę miał wymieniany olej + filtry, więc przy okazji teściu zajżał by mi w te rzeczy i zobaczył co się dzieje.
Brt - Czw Lis 06, 2008 10:48
a czasem nie wpadłeś w jakąś dziurę moze masz krzywą felgę, lub pękniety kord w oponie i wtedy będzie taki efekt. Czy ten efekt jest niezależnie od tego w którą stronę skręcasz Mozesz podnieść auto i pokręcić kołami, moze będzie widać bicie/skrzywienie któregoś koła.
giewu - Czw Lis 06, 2008 13:02
ywis napisał/a: | co mam dokładnie sprawdzić, na co zwracać uwagę |
najważniejsze w Twoim przypadku to (moim zdaniem) sprawdzenie naciągu paska klinowego pompy wspomagania
ywis - Czw Lis 06, 2008 13:19
Brt napisał/a: | a czasem nie wpadłeś w jakąś dziurę |
Raz w Pabianicach może, ale to przy prędkości 20 km/h i nie była dość duża, po prostu wcześniej robili drogę i niestety zapomnieli załatać chyba i tak zostawili, no zwykła dziura w drodze nie za wielka, ale jednak była i jest do tej pory
Brt napisał/a: | Czy ten efekt jest niezależnie od tego w którą stronę skręcasz |
Dokładnie, lewa, prawa. Tzn. jak wykonuje manewr skręcania, to nic się nie dzieje, ale w momencie prostowania po wykonaniu skrętu wtedy kierownica zaczyna się tak dziwnie zachowywać.
giewu napisał/a: | najważniejsze w Twoim przypadku to (moim zdaniem) sprawdzenie naciągu paska klinowego pompy wspomagania |
Co mogło się stać?
giewu - Czw Lis 06, 2008 13:26
na skutek poluzowania się paska nie ciągnie on prawidłowo koła pasowego pompy wspomagania i może właśnie delikatnie poszarpywać
ywis - Czw Lis 06, 2008 14:34
giewu, więc sprawdzę to, właśnie delikatnie tak szarpie, nie wraca płynnie, a delikatnie szarpie sobie, co prawda naprawdę delikatnie, no ale mnie to przeszkadza. Jestem zbyt dokładną osobą...
giewu - Czw Lis 06, 2008 14:40
Cytat: | Jestem zbyt dokładną osobą... |
i tak trzymaj ... dzięki temu Twoje auto pojeździ dłużej i mniej awaryjnie
|
|