|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - [MG ZR 1.8 160] moc
gacek999 - Sob Lis 08, 2008 19:11 Temat postu: [MG ZR 1.8 160] moc mam takie pytanko do osub posiadajacych to autko, co mozna włozyc zeby polepszyc osiagi?? zwiększyc moc itd?? mam dość spory stozek, i bede zakładał strumiennice bo sie katalizator w środku rozleciał... Moze mi ktos cos polecic?? aa i jescze jedno- po załozeniu strumiennicy zmieni mi sie dźwięk z wydechu?? w najblizszym czasie mam zamiar jechac na hamownie posprawdzac to i owo...
michone - Sob Lis 08, 2008 19:22
Cytat: | osób |
1. strumienica w miejscu kata zwieksza szanse na wydmuchanie uszczelki pod glowica. Mysle ze w przypadku roverkow chorych na syndrom hgf to nie najlepszy wybor.
2. jak juz to w miejsce tlumika srodkowego ale i tak marne szanse ze da ci z 2 KM
3. masz kase zaloz nitro moze kamil jeszcze ma do sprzedania za 1500 bedziesz mial
5. ten silnik jest malo podatny na mody, a tym bardziej nisko budzetowe... Zrob profi dolot i wydech moze 170km bedzie
kamil_luczak - Sob Lis 08, 2008 22:03
kupujesz kolektor janspeeda robisz wydech na przelocie, na 2 tlumikach, bo na 1 to ogluchniesz, chyba ze jednym meskim. Po tym dochodzi Ci jakies 5-7KM. Mozesz zawsze kupic instalacje nitro, mysle ze strzal 30-40KM powinien Ci wystarczec spokojnie
dobryziom - Sob Lis 08, 2008 23:49
pytanie jak ten juz wysilony silnik przyjmie takie nitro... dobra rada to doprwodzac samochod do pelnej serii jesli cos nie chula a pozniej zrob ewentualnie wydech i dolot reszta modyfikacji nie przyniosa ci duzej poprawy a mocno obciazy budrzet...
michone - Pon Lis 10, 2008 13:02
kamil uzywal nitro w swoim vvc i dawalo rade
dobryziom - Pon Lis 10, 2008 13:12
a pytałeś ile razy było używane nitro i gdzie jest teraz jego vvc
kamil_luczak - Pon Lis 10, 2008 17:12
ziomek juz nie przesadzaj, to nie mialo w ogole powiazania ze soba. Mowie calkiem serio.
dobryziom - Pon Lis 10, 2008 17:55
niestety z zaczerpniętych informacji od znajomych i wypowiedzi z innych forów dłuższa eksploatacja nitro w zwykłym silniku kończy sie jego uszkodzeniem. 90% osób które zdecydowały sie na taki krok z forum Turbokillers, Nissantech oraz SR tej instalacji już nie maja... Ja nie twierdze ze uszkodzenie twojego silnika było spowodowane wyłącznie nitro ale na pewno sie do tego przyczyniło mimo krótkiej eksploatacji.
kamil_luczak - Wto Lis 11, 2008 13:37
Tam strzal bym tak malutki ze raczej krzywdy by nie zrobil Strzelalem moze 30KM max. Czyli najmniejsze dysze jakie byly
michone - Wto Lis 11, 2008 14:59
Kamil Luczak napisał/a: | Tam strzal bym tak malutki ze raczej krzywdy by nie zrobil Strzelalem moze 30KM max. Czyli najmniejsze dysze jakie byly | chyba nie najmniejsze bo widzialem na tvn turbo strzaly + 15KM.
KRYS - Wto Lis 11, 2008 15:02
Sprawdź kolege furke na hamowni. (ze stożkiem i z seryjnym filtrem)
Jeżeli odbiega od normy to - doprowadzic do serii.
Następnie mody z układem dolotowym i wylotowym tak jak koledzy pisali.
Felgi jak najmniejsze
Redukcja wagi
Krótka skrzynia (fajnie gdyby do tego szpere dorzucic)
Lekkie koło zamachowe
I może ze 2 sek urwiesz bez dłubania w silniku który i tak ma sporą moc
marcinmarcin - Wto Lis 11, 2008 20:18 Temat postu: Re: [MG ZR 1.8 160] moc
gacek999 napisał/a: | mam takie pytanko do osub posiadajacych to autko, co mozna włozyc zeby polepszyc osiagi?? zwiększyc moc itd?? mam dość spory stozek, i bede zakładał strumiennice bo sie katalizator w środku rozleciał... Moze mi ktos cos polecic?? aa i jescze jedno- po załozeniu strumiennicy zmieni mi sie dźwięk z wydechu?? w najblizszym czasie mam zamiar jechac na hamownie posprawdzac to i owo... |
Niestety dość spory stożek w ZR 160 to również dość spora strata mocy - ZTCW jedyne co się sprawdziło w tym aucie to CAI (Cold Air Intake) - zamknięte filtry z dolotem zimnego powietrza. Jak rozleciał Ci się kat masz trzy opcje do wyboru. Pierwsza lepsza - zakładasz kolektor 4-2-1 + sportowy kat z Janspeed i masz max co możesz uzyskać na tej części układu. Druga - wspawujesz jakiś używany kat. Trzecia - dajesz rurkę w miejsce kata (np. Janspeed) i do drugiej sondy lamda za katem kupujesz układzik który oszukuje komputer udając że parametry są takie jak przy katalizatorze. Wszystko o czym piszę znajdziesz tutaj w gotowym zestawie lub oddzielnie. ZR bez kata będzie głupiał, właśnie ze względu na drugą sondę, a strumienicę zdecydowanie odradzam - przerabiałem ten badziew w lanosie, auto było słabsze niż na zwykłej rurce zamiast kata, na dodatek przerdzewiała za pół roku. No i jeszcze pozostaje oczywiście jako opcja znalezienie oryginalnego kata
gacek999 - Sro Lis 12, 2008 11:54
ok dzieki za rady
Bert - Czw Lis 13, 2008 18:30
ja bym na twoim miejscu kupil kolektor rurowy 4-2-1 do tego 2 tlumiki srodkowe przelotowe do tego koncowy ala mugen i wszystko polaczyc rurka 2,5 cala.
Konrad_Zr160 - Nie Lis 23, 2008 14:23
Tylko i wylacznie janspeed.... Nie ma sensu cudowac. Temat opisany milion razy na wszystkich chyba forach o tym aucie. Naprawde czuc u mnie spora roznice w stosunku do serii na tym wydechu i jest dobrej jakosci sprzet na kilka lat - nie mowie juz o dzwieku, ktory powala doslownie.
http://pl.youtube.com/watch?v=7h_0ibeXoYE
to mi sie podoba -jak bede zmienial to na takie cos ale narazie napewno nie.
rodi_ - Pon Lis 24, 2008 15:34
Tez wlasnie zalozylem do swego wydech Janspeeda, narazie tylko od cata do tylu. Ale za miesiac juz bedzie kolektor i decat pipe. Pozniej dojdzie dolot i sie zobaczy co to dalo
HaDeSsS - Pon Lis 24, 2008 16:54
gacek999, ja juz chcesz to kup sportowego kata, to jedynie ma sens. pozatym poszukaj na forum, bo jaksi czas tego dyskutowalismy o tym i ktos podal strone z testami i tylko sportowy kat dawal przyrost, prosta rurka nic nie dawala, tylko lipe przy policji i przegladasz
a jak masz kase to laduj kompletny wydech i dobry dolot
michone - Pon Lis 24, 2008 17:40
nawet nie musi byc sportowy... ważne, żeby nie był zapchany
HaDeSsS - Pon Lis 24, 2008 18:32
no tak, ale sportowy kat pozwoli na podniesienie mocy, a jemu o to chodzi, zeby poprawic serie
michone - Pon Lis 24, 2008 18:37
HaDeSsS napisał/a: | no tak, ale sportowy kat pozwoli na podniesienie mocy, a jemu o to chodzi, zeby poprawic serie | nie do konca bo skoro nie ma roznicy miedzy sprawnym katem a jego brakiem, to jak moze byc roznica miedzy katem a katem?? on fizycznie nie może dać mocy .
dobryziom - Pon Lis 24, 2008 19:18
a wlasnie ze moze konstrukcja kata sportowego jest odmienna od standartowego...
marcinmarcin - Pon Lis 24, 2008 19:22
michone napisał/a: | HaDeSsS napisał/a: | no tak, ale sportowy kat pozwoli na podniesienie mocy, a jemu o to chodzi, zeby poprawic serie | nie do konca bo skoro nie ma roznicy miedzy sprawnym katem a jego brakiem, to jak moze byc roznica miedzy katem a katem?? on fizycznie nie może dać mocy . |
W MG ZR 160 są dwie sondy lambda - druga jest za katalizatorem. Jeżeli wytnie się kat, auto głupieje - na sondę leci niedopalone paliwo i komputer zubaża skład mieszanki - tak miał właśnie zbrojak (dawno już sprzedał auto - jego MG mnie właśnie zaraziło ) Założenie sportowego kata, który działa minimalnie słabiej od standardowego, a ma mniejsze opory, zwiększa dość znacznie moc w przypadku tego silnika (sportowy kat Janspeed trzeba zakładać w komplecie ze sportowym kolektorem 4-2-1 Janspeed). Dla przykładu PTP sprzedaje pełny komplet wydech Janspeed + dolot ITG Maxogen z gwarancją podniesienia mocy do 180km. Jednak w przypadku większości aut bez sondy za katalizatorem wycięcie kata faktycznie trochę zwiększy moc silnika.
[ Dodano: Pon Lis 24, 2008 19:23 ]
dobryziom napisał/a: | a wlasnie ze moze konstrukcja kata sportowego jest odmienna od standartowego... |
Ma kilka razy mniejsze zagęszczenie
michone - Pon Lis 24, 2008 19:42
http://www.mgf.ultimatemg...t/catalysts.htm
HaDeSsS - Pon Lis 24, 2008 20:18
michone, jest roznica miedzy sprawnym a jego brakiem, w niektorych na plus a w wiekszosci na minus. A kat sportowy, ktory szybciej przepuszcza spaliny daje zmiane na plus. przynajmniej wg testow, ktore kto tu kiedys pokazywal
rodi_ - Pon Lis 24, 2008 20:22
Czyli kto ma VVC to powinien zakladac sportowego cata, a jesli nie to rurka bedzie ok. Pomijajac oczywiscie to ze nie przejdzie badan
Ja do swego kupie jednak rurke, a za zaoszczedzona kaske prawie dolot wyjdzie
A tak offtopowo, jaki dolot bedzie najlepszy? Myslalem o K&N Apollo, ITG, lub Viperze. Doradzcie bo juz sam nie wiem ktory mam wybrac
marcinmarcin - Pon Lis 24, 2008 20:51
rodi* napisał/a: | Ja do swego kupie jednak rurke, a za zaoszczedzona kaske prawie dolot wyjdzie |
Najpierw się upewnij, czy masz sondę za katem (raczej nie )
rodi* napisał/a: | A tak offtopowo, jaki dolot bedzie najlepszy? Myslalem o K&N Apollo, ITG, lub Viperze. Doradzcie bo juz sam nie wiem ktory mam wybrac |
Jaki offtop, w temacie przecie... Sam się zastanawiam czy a jak już, to co założyć. Anglicy legendy opowiadają wręcz o ITG Maxogen - tylko że to drogie jest masakrycznie o Viper tyle samo dobrych opinii co złych - K&N podobnie. Sporo dobrego czytałem o BMC, tylko zamiast droższego karbonowego CDA zastanawiam się nad plastikowym DIA.
rodi_ - Pon Lis 24, 2008 21:11
W moim nie mam sondy za katem, a jak masz to kupuje sie taki czujnik ktory oszukuje kompa ze niby cat jest.
No teraz se popatrzylem cenki Maxogena i chyba podziekuje , ale Viper to tylko 200e. W podobnym przedziale mozna miec K&N Apollo, a ten BMC w carbonowej obudowie tez nie jest taki drogi.
marcinmarcin - Pon Lis 24, 2008 21:28
rodi* napisał/a: | W moim nie mam sondy za katem, a jak masz to kupuje sie taki czujnik ktory oszukuje kompa ze niby cat jest. |
Niby tak (nawet pisałem o tym trochę wyżej), ale jakoś 100% przekonania nie mam... - to raczej jako doraźna pomoc dla tych którym kat padł a im szkoda kasy...
rodi* napisał/a: | No teraz se popatrzylem cenki Maxogena i chyba podziekuje , ale Viper to tylko 200e. W podobnym przedziale mozna miec K&N Apollo, a ten BMC w carbonowej obudowie tez nie jest taki drogi. | Żeby jeszcze tylko mieć pewność że:
1) wzrośnie moc
2) silnik nie będzie za dużo syfu dostawał
Ciężko znaleźć jakieś konkretne porównania na hamowni przed/po
rodi_ - Pon Lis 24, 2008 22:21
No wsumie tak, ale jak juz robic kompleksowo to nie ma opcji zeby zostawic oryginalny dolot. Przyrost powinien byc, ale gdyby byly jakies wykresy to byloby o wiele latwiej podjac decyzje
PopeY - Nie Lis 30, 2008 00:10
ok Panowie wiec mam pytanie czy po założeniu sportowego kata z Janspeeda sonda nie oszaleje i moje drugie pytnanie rozumiem że zakładamy zimny dolot kolektor 4-2-1 sportowy kat i na koncu tłumik Janspeeda a co miedzy kat i tłumik zwyczajna rurka?? jeśli to pytanie jest głupie to z gory sorry
rodi_ - Nie Lis 30, 2008 01:25
Z sonda wszystko bedzie ok, a skoro chcesz juz zalozyc caly wydech to potrzebny bedzie Ci jeszcze ten kawalek
HaDeSsS - Nie Lis 30, 2008 02:56
PopeY, do tej mocy co masz wystarczy Ci seryjna srednica 2,5 cala wydechu
PopeY - Nie Lis 30, 2008 11:29
no i wszystko jasne dzieki WIELKIE za szybka pomoc
marcinmarcin - Nie Lis 30, 2008 13:47
HaDeSsS napisał/a: | PopeY, do tej mocy co masz wystarczy Ci seryjna srednica 2,5 cala wydechu |
Faktycznie do seryjnych 156km wystarczy ale chcąc mieć 180 trzeba właśnie zmienić dolot na CAI, a wydech na Janspeed. Dodatkowe 6-8km można uzyskać dając wałek wydechowy Piper Cams - i to jest właściwie 1etap, jak również ostatni przed zakuciem i pójściem wyżej... (nie chodzi o średnicę, tylko o restrykcyjność seryjnego układu i spełnianie wymogów dla nowych aut - np. zamykająca się klaputka w tłumiku - norma głośności na wolnych obrotach )
HaDeSsS - Nie Lis 30, 2008 16:21
marcinmarcin, widze ze nie rozumiesz o co Popeyowi chodzilo
PopeY napisał/a: | mam pytanie czy po założeniu sportowego kata z Janspeeda sonda nie oszaleje i moje drugie pytnanie rozumiem że zakładamy zimny dolot kolektor 4-2-1 sportowy kat i na koncu tłumik Janspeeda a co miedzy kat i tłumik zwyczajna rurka?? |
wiec seryjna srednica 2,5 cala wystarczy, nawet jak bedziesz miec te 180KM
marcinmarcin - Nie Lis 30, 2008 20:32
HaDeSsS napisał/a: | marcinmarcin, widze ze nie rozumiesz o co Popeyowi chodzilo
PopeY napisał/a: | mam pytanie czy po założeniu sportowego kata z Janspeeda sonda nie oszaleje i moje drugie pytnanie rozumiem że zakładamy zimny dolot kolektor 4-2-1 sportowy kat i na koncu tłumik Janspeeda a co miedzy kat i tłumik zwyczajna rurka?? |
wiec seryjna srednica 2,5 cala wystarczy, nawet jak bedziesz miec te 180KM |
Rozumiem, ale nie rozumiem twojej odpowiedzi wkładając rurkę w miejsce tłumika środkowego nie dość że będzie buczał jak prawdziwe wrc, to jeszcze na 90% straci się to co się uzyskało resztą układu, zostawiać seryjny środkowy to po pierwsze już tak nie będzie brzmiało, po drugie przepływ pewnie też będzie średnio optymalny...
HaDeSsS - Nie Lis 30, 2008 21:27
"Buczenie" jak to piszesz zalezy od koncowego tlumika. Widzialem wiele ukladow i smialo moge twierdzic ze odglos wydechu glownie zalezy od koncowego tlumika. Ja w swojej ZRce mialem glosny koncowy, a srodek seryjny i byl glosniejszy o wiele od kumpla Celicy na pelnym przelocie ( tez 1.8 silnik ). Druga sprawa, jezeli wywalisz srodkowy tlumik to nie stracisz nic z tego co zyskales reszta przerobionego ukladu.
rodi_ - Pon Gru 01, 2008 00:10
Tylko taki maly szczegol, ze srednice beda inne. U mnie oryginalny wydech ma 1,85" a nowy od janspeeda ma 2,25". Nie bedzie srodkowy blokowal? Do ZR 160 tez pewnie bedzie mial troche wieksza srednice niz oryginal. A pozatym jak zajrzalem w srodek oryginalu, to powiem szczerze ze nie wiem jak te spaliny wylatywaly
Srodek niedosc ze caly porowaty od rdzy to jeszcze zasadzony sadza. Zostawianie srodkowego wg mnie mija sie z celem, wszystko masz z kwasowki a tu nagle odcinek zasadzony
Skoro sie juz pakuje taka kase to chyba nie warto szukac "malych" oszczednosci
HaDeSsS - Pon Gru 01, 2008 01:55
rodi*, ale mowimy o ZRce gdzie jest seryjny wydech 2,5 cala
rodi_ - Pon Gru 01, 2008 11:37
No ale miedzy standardowym wydechem ZR 2,5" a Janspeedem do Zr 160 tez pewnie bedzie roznica srednic.
dobryziom - Pon Gru 01, 2008 13:26
niby z jakiej mańki 2,5 cala to zawsze 2,5 cala...
rodi_ - Pon Gru 01, 2008 14:04
A sprawdzales jaka ma srednice wydech od Janspeeda? Jestes pewien ze ma 2,5"?
Skoro do 200 srednica jest wieksza od oryginalu, wiec do MG ZR 160 tez pewnie jest wieksza.
dobryziom - Pon Gru 01, 2008 14:17
Trochę mnie dziwi te seryjne 2,5 cala w ZR, w hondzie VTI o tej samej mocy jest 2,25 w integrze to samo. 2,5 cala ludki zaczynają dopiero wkładać po uturbieniu i progu powyżej 200km bo za duża średnica w NA potrafi więcej zepsuć niż poprawić...
rodi_ - Pon Gru 01, 2008 14:35
Nie powiem Ci czy ZR ma napewno 2,5", ktos tu pisal ze ma
2,25" to teraz u mnie jest, tylko jeszcze jest taka sprawa. Wyjscie z cata jest sporo mniejsze niz wyjscie ze srodkowej czesci. Czyli moze byc tak ze cat ma mniejsza srednice i to on odpowiada za zjawisko falowania. Porownujac srednice uszczelki na laczeniu cat - srodkowy a srodkowy - koncowy jest okolo 0,30" roznicy.
dobryziom - Pon Gru 01, 2008 14:40
w NA często są stosowane związki żeby zwiększyć ciśnienie i usprawnić wyrzucanie spalin co jest akurat dobre chociaż jak to wygląda dokładnie u was to nie mam pojęcia bo nie widziałem na oczy wiec ciężko coś stwierdzić
Konrad_Zr160 - Pon Gru 01, 2008 15:23
2,5 cala to to nie ma chyba - ja mam owala zmierze to podam
HaDeSsS - Pon Gru 01, 2008 17:16
Ja jak mialem Zrke, to mierzac na szybkosci wyszlo mi 2,5 cala... moze jest 2,25 tak czy siak 0,25 cala to nie tak duzo zeby sie o to klocic
rodi* napisał/a: | Skoro do 200 srednica jest wieksza od oryginalu, wiec do MG ZR 160 tez pewnie jest wieksza. |
niekoniecznie, bo Zr jest fabrycznie wysilony juz, wiekszego wydechu tam nie ma co wsadzac, chyba ze robiac 300KM na psssycie
PopeY - Nie Gru 21, 2008 16:37
gdzies jakis czas temu widzialem na forum linka do strony angielskiego sklepu gdzie można było dosać cały zestam Jansppeda...kolektor,sportowy kat,tłumik i ta intermediate pipe(chyba tak to sie nazywało ) całość kosztowała coś koło chyba 1 000 funtów...jesli ktos ma linka do tego sklepu to niech pusci na forum...z gory dzieki
Konrad_Zr160 - Nie Gru 21, 2008 19:24
http://www.ptp-ltd.co.uk/...stems/index.htm
PopeY - Nie Cze 14, 2009 15:22
troszke odswiezam ten temat i wiem ze Janspeed jest jedynym dobrym wyjsciem do VVC ale czemu to musi kosztowac 1 000 funtów rozumiem ze nic bardziej sensownego nigdzie nie znajde
michone - Nie Cze 14, 2009 17:58
przecierz masz eltech- z kolektorem w 3000zl moze sie zmiescisz.
[ Dodano: Nie Cze 14, 2009 19:00 ]
przecierz masz el-tec- z kolektorem w 3000zl moze sie zmiescisz.
PopeY - Wto Lip 14, 2009 17:24
dzisiaj dostałem odp od eltec...całkowity układ wydechowy z kolektorem 4-2-1 oraz dolotem K&N wycenili na 5 200 . . . wydaje mi sie to troche przesadzona cena... co o tym myślicie
Gość - Wto Lip 14, 2009 17:43
juz dawno sie im w glowach !@!$# ja zrobilem kompletny uklad lacznie z DP za 1600pln z kwasowki demontowany na 3 czesci... 5200 pfff
rodi_ - Wto Lip 14, 2009 21:40
Za taka kase to juz zdecydowalbym sie na cos sprawdzonego, co napewno da przyrost.
Chyba mieli jakas obnizke bo ten set kosztowal ponad 1100£
PopeY - Sro Lip 15, 2009 18:51
http://www.youtube.com/watch?v=ah0jgRj1Fg4
jestem ciekaw co pod maska,czyzby 2.0 T od Tomcata
jasiu87 - Sob Lip 18, 2009 11:48
PopeY, zdecydowanie ponad 200 PSów już o tym myślałem, tylko nie wiem czy to jest do zrobienia.
Gość - Sob Lip 18, 2009 12:34
jasiu87 napisał/a: | PopeY, zdecydowanie ponad 200 PSów już o tym myślałem, tylko nie wiem czy to jest do zrobienia. |
jest do zrobienia silnik od tomcata wklada obecnie stanley koledze maciekwawa do r200 rezultaty koszta i co z tego wyjdzie mozecie zobaczyc klika postow nizej...
PS stanleyrobil juz wczesniej taka przekladke autko jest obecnie wystawione na sprzedaz i taka samo przebieg z przekladki oraz o zwiazanych z tym problemach mozna poczytac rowniez w tym watku.
PopeY - Czw Lip 23, 2009 17:33
zgodnie z ta strona
http://www.ptp-ltd.co.uk/...stems/index.htm
potrzebny mi jest kolektor , sportowy cat i ta intermediate pipe calos ok 590...funt spadł kosztuje 4,9 czyli całość ok 2900 i nawet niech przesyłka będzie kosztoac 300zł to zamkniemy sie w kwocie 3200 + 700zł za dolot K&N to jest 3900 czyli o 1300taniej niz eltec... chyba ze jakiejs czesci nie doliczylem.
rodi_ - Pią Lip 24, 2009 19:09
A koncowy tlumik? Zostawilbys swoj oryginalny?
Ciekawe jak by pasowal do tego dolot K&N?
PopeY - Sob Lip 25, 2009 13:41
no czyli jednak o czyms zapomnialem to z koncowym tlumikiem okolo 4500 zł ale to i tak dalej taniej niz krzyknalem eltec
rodi_ - Sob Lip 25, 2009 19:11
To teraz majac kwote 4500 zl masz zestaw janspeed+ K&N=iles tam KM?
A za kwote 995£ czyli prawie tyle samo masz zestaw janspeed+ITG Maxogen=+24KM(powiedzmy pewne). Dodatkowo masz wszystkie uszczelki w komplecie, a kupujac oddzielnie tez beda pare £ kosztowaly.
Ja bym wybral raczej te opcje, bo bynajmniej mialbym pewnosc ze bylo to testowane w takim zestawieniu i daje przyrost
PopeY - Nie Lip 26, 2009 09:25
no rodi racja....to czas zbierać pieniążki i modlić się aby cena nie podskoczyła tego zestawu oraz aby funt sie nisko trzymał myśle że przyros rzędu 20koni juz będzie odczuwalny
Konrad_Zr160 - Sro Sie 19, 2009 19:19
Nie licz ze uzyskasz wiecej jak 170-172 konie na takim zestawie za gruba kase pod warunkiem posiadania ultrazdrowego silnika, ktory niedawno wyjechal z fabryki. To sa realne i powtarzalne wartosci jakie sa uzyskiwane na calym swiecie przez wielu uzytkownikow tych autek mierzone na porzadnych obciazeniowkach MAHA, z ktorymi mialem okazje korespondowac i wymieniac doswiadczenia. Kres mozliwosci vvc z jakim ja sie spotkalem studiujac od roku to autko srubka po srubce organoleptycznie to magiczne 180 koni i wsadzmy miedzy bajki te cudowne zestawy z UK za gruba kase bolt on, ktore rzekomo dadza taki przyrost bez zastosowania ostrego walka wydechowego + piggybacka badz lepiej porzadnego standalone emeralda wraz z profesjonalnym strojeniem auta, wieloma godzinami spedzonymi na hamownii, przygotowania indywidualnych map paliw dla danego egzemplarza autka etc. Nigdy nie bedzie 100 koni z litra w vvc poniewaz brakuje ok. 1000 obrotow do gory i silnik tego nie przezyje mechanicznie w wersji vvc Pozdr.
PopeY - Pią Wrz 11, 2009 21:47
zastanawiam sie czy mozna by bez kucia silnika zalozyc turbine od 220 badz 620 i wyprogramowac ja na 20-30 koni...bo mozliwe ze bylby to nizszy koszt niz calkowity swam z 220 lecz oczywiscie moge sie mylic no bo z tego co wyczytalem swap i wyprogramowanie wszystkiego zeby chodzilo jak trzeba to koszt w granicach 10 tys
marcinmarcin - Sob Wrz 12, 2009 21:45
Niestety próby uturbienia VVC były raczej nieudane... Ten silnik jest zbyt słaby na to, mocno się grzeje, a na dodatek jest bardzo ciężko wystroić wszystko. A wracając z kolei do swapa 2.0 - pamiętaj że jest to bardzo ciężki silnik i znacząco się pogorszy prowadzenie ZR-ki. Ja też przez chwilę nakręcałem się na swap turbiny i najlepszą opcją wydał mi się K-Series 1.8 turbo z 75.
PopeY - Nie Wrz 13, 2009 13:11
marcinmarcin napisał/a: | Niestety próby uturbienia VVC były raczej nieudane... Ten silnik jest zbyt słaby na to, mocno się grzeje, a na dodatek jest bardzo ciężko wystroić wszystko. A wracając z kolei do swapa 2.0 - pamiętaj że jest to bardzo ciężki silnik i znacząco się pogorszy prowadzenie ZR-ki. Ja też przez chwilę nakręcałem się na swap turbiny i najlepszą opcją wydał mi się K-Series 1.8 turbo z 75. |
no to mnie teraz lekko zasmuciłeś...ja tak chcialbym miec turbinke...ostatnio podpalilem sie na auto,kumpel kupil VW GOLF IV 1.8t seryjnie 150 teraz około 180 z dolotem BMC CDA, wydech remus,alu 19" audio i przede wszystkim BLOW - OFF i za naprawde fajne pieniadze....ale po dluzszej chwili namyslu musialem sie jakos pocieszyc i doszedlem do wniosku ze to tylko GOLF ktorych pelno a mój ZR jest najprawdopodobniej jedynym ZRkiem w mojej mieścinie a to buduje
[ Dodano: Nie Wrz 13, 2009 18:34 ]
i tak w ogole jaka jest wkoncu srednica wydechu w zr160?? 50mm??
ramzi_pl - Nie Paź 11, 2009 04:39
Jesli nic jeszcze nie zaczales polecam zastanowienie sie na superchargerem po polsku kompresorem, takim malym Eaton m45 ( Mini Cooper Mercedes kompressor ), przerobka w miare prosta i nie kosztowna, trzeba miec tylko dojscie do kogos kto Ci pomoze pomierzyc cisnienie i dobrac kolka a potem sprawdzic komputer czy sie dobrze przeprogramowal.
Czym sie rozni Turbo od Superchargera dla silnika:
1. Silnik nie dostaje udezen w korby ani w waly gdyz cisnienie jest ladowane od momentu uruchomienia silnika, nie ma turbodziury ani gwaltownego przyrostu.
2. Z uwagi na plynny i znaczacy wzrost momentu silnika nie trzeba obciazac tak duzymi cisnieniami doladowania jak w klasycznym turbo.
3. Poniewaz kompresor nie jest podgrzewany przez spaliny to powietrze przechodzace przez niego nie nagrzewa sie tak bardzo jak w klasycznym turbo, w zwiazku z powyzszym przy malych cisnieniach doladowania nie potrzebny jest intercooler, nie ma tez tkz. efektu wypelniania ukladu powietrzem i co najwazniejsze silnikia nie trzeba odprezac.
Minusy:
4. Troche trzeba nakombinowac aby zamontowac kompresor w silniku.
5. Kompresor zabiera moc silnikowi czego turbo nie czyni ( klasycznie jest to 30 % jednak przy wiekszych kolkach i mniejszym cisnieniu wartosc ta spadnie znaczaco)
6. Konieczny monitoring wykonanej instalacji, ewentualnie nowy program w ECU, nie trzeba zakladac od razu swinki czy etc, przy malcyh cisnieniach zwykle instalacja oryginalna daje sobie rade, jednak trzeba sprawdzic jakie cisnienie generuje kompresor
aby za duzo nie dmuchnac do silnika, bo moze nie wytrzymac, bo wtryski nie dadza paliwa, bo pompa sie nie wyrobi i etc, w efekcie rozwalic go sobie, wiec calkowita samowolka odradzana.
Sam obecnie sie zastanawiam nad taka przerobka w moim MG ZR 1.4 Si, tylko w moim przypadku swap na 2 litry 16V serii T moze okazac sie tanszy, ale o to pytam w innym temacie.
PopeY - Czw Lis 12, 2009 16:38
nie chce zakładać nowego tematu wiec wcisne watek/zapytanie tutaj
chodzi oto ze niedlugo bede zakladal stozek w obudowie i doprowadzal zimne powietrze i chodzi mi oto ze patzac na obudowe filtra to przed nia jest coś w rodzaju przegrodu do której doprowadzaona jest rura?? moje pytanie brzmi czy to jest juz jakas forma zimnego dolotu i gdzie prowadzi ta rura
iktorn73 - Pią Lis 13, 2009 12:02
Wydaje mi się że to jest po prostu taka zasłona żeby nie pobierał powietrza z pyłem. Jak widziałem ZR-a ze stożkiem to wogóle nie miał tej przesłony.
PopeY - Pon Lis 16, 2009 22:44
[ Dodano: Pon Lis 16, 2009 22:41 ]
i juz wiem,to jest forma dolotu
ja juz zamontowalem swoj
i o dziwo dziwek ktory jest charakterystyczny dla stozka byl tylko wtedy kiedy rura nie byla doprowadzona i lapal cieple powietrze z komory ale wazniejsze dzwiek nie o dzwiek chodzi
pajda - Pon Lis 16, 2009 22:48
PopeY napisał/a: | ale wazniejsze dzwiek nie o dzwiek chodzi | yhm
chyba male przejezyczenie sie wdarło..... jaki stozek wsadziles ? ma to jakis dodatkowy efekt oprocz wizualnie-akustycznego ?
PopeY - Pon Lis 16, 2009 23:14
wazniejsze aspekty techniczne a nie dzwiek
jeszcze moze inaczej poprowadze rure tak zeby droga powietrza byla krotsza i moze bedzie slychac ten dzwiek z zachowaniem zalet stozka
simota w carbonowej obudowie, co do jakiejs poprawy to zalozylem to dopiero dzisiaj i wiadomo nie ma co sie spodziewac jakich przysrostow ale wyade mi sie ze lepiej reaguje na pedal gazu ale musze jakis czas pojezdzic z tym
rodi_ - Sob Sty 02, 2010 15:31
A ja wreszcie zrobilem dolot zimnego powietrza Juz chyba lepiej to sie nie da poprowadzic, prosto idzie power rura ze hoho.
Troche roboty bylo, ale chyba sie oplacalo
|
|